Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen keski-ikäinen nainen ja pännii kun yöunet lyhenee aamuyöstä.

Vierailija
14.05.2026 |

Nukahdan illalla hyvin. Mutta herään keikkumaan jo klo 5. Pää meinaa räjähtää.

(Luontaisesti aamuvirkut älkööt vaivautuko, tää vuorokausirytmi ei ole mulle luontaista)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mulle auttoi pillerit onneks vähän.

Vierailija
2/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussittuna nukkuisit sikeämmin, eli kyse on vain impien ja muiden tavarastaan turhan tarkkojen naaraksien ongelmasta. Kunnon hikinainnin jälkeen nukkuu kuin tukki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mulle auttoi pillerit onneks vähän.

Mulle pillerit ei sopineet, siis ehkäisynä. Kierukka toi kiloja. 

Mutta en tiedä, pitääkö tässä alkaa vetää jotain estrogeenia tai yhdistelmähoitoa.

Vierailija
4/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme juttua. Iltamagnesium, KSM-66 ashwagandha ja vähintään 15 minuutin iltajooga, muukin liikunta on toki hyväksi. Noilla nukun hyvin aamuun asti. Ja jos heräänkin, nukahdan pian uudelleen.

N52

Vierailija
5/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huone täysin pimeä? Jos ei, älä tule valittamaan ennen kuin tämä asia on korjattu.

Vierailija
6/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosien alkamisen jälkeen (omin 42v) ovat yöuneni olleet ihan rikki. Heräilen pitkin yötä, ja aamulla olen klo 6 virkeänä valmiina uuteen aamuun.

Oikeasti haluaisin nukkua edes yhden yön heräämättä ja herätä vasta klo 8 tai myöhemmin.

Ikää nyt 57v ja hyvät yöunet enää vain muisto.

Vierailija
7/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet liian aikaisin nukkumaan?

Vierailija
8/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin nukkua vaikka 10h joka yö ja niin melkein nukunkin. Oon 34.

Vierailija
9/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku stressi hormoni herättää? Itselläni oli joskus tuollaista. Olen kova murehtimaan ja stressaamaan.

Vierailija
10/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme juttua. Iltamagnesium, KSM-66 ashwagandha ja vähintään 15 minuutin iltajooga, muukin liikunta on toki hyväksi. Noilla nukun hyvin aamuun asti. Ja jos heräänkin, nukahdan pian uudelleen.

N52

Ei mulla iltaliikunta vaikuta. -ap

Vierailija
11/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samis. Tulen hulluksi. Nukahdan ihan hyvin mutta sitten herään 3-4 aikaan enkä saa enää unta. Aarggh. M 55.

Vierailija
12/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin yleensä nuo ongelmat alkaakin keski-iässä.

Vierailija
13/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin yleensä nuo ongelmat alkaakin keski-iässä.

Milloin alkaa keski-ikä? Äitini sanoi jo pari vuotta sitten, että oon keski-ikäinen (josta olin kyllä eri mieltä mutta ei se niin kaukana ole).

Vierailija
14/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas herättää pitkin yötä ilmanvaihto, yhtäkkiä kova veto ja koneiden pyörimisääni. 

Kerrostalo ja mitään ei kuulemma voida tehdä. Viimeisin aamuherätys oli ennen puoli viittä jolloin nousin sitten ylös. Tämä on masentavaa. Oli ihanaa kun joskus kone oli rikki pari päivää

ja tuli nukuttua koko yöt, oli aivan kuin uusi ihminen!

Vierailija
15/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Ei mulla iltaliikunta vaikuta. -ap

Ei minullakaan, vain jooga vaikuttaa unta parantavasti. Siinä on ne syvät palleahengitykset yhdistettynä lihaksia rentouttavaan venyttelyyn. Muu liikunta on kuitenkin hyväksi ihan fyysisen kunnon vuoksi.

Vierailija
16/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmat on kyllä aivan kamalia. Itsekin saanut niistä osani. Alkuviikon olin aivan poikki, nukuin viime yönä 12h ja heräsin vain kerran yöllä. Sitten on öitä, kun ei uni tule millään. Joskus mennyt monta viikkoa pienillä unenpätkillä. Olisipa tasaiset unenlahjat!

Vierailija
17/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta menet nukkumaan?

Vierailija
18/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapuuro auttaa, suolaton ja vähäkalorinen

Vierailija
19/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko huone täysin pimeä? Jos ei, älä tule valittamaan ennen kuin tämä asia on korjattu.

Minulla sama juttu ja huone on pimennetty ja nukun vielä lisäksi unimaski silmillä, jos jostain raosta tulee valoa. Silti herään aamuyöstä.

Vierailija
20/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniongelmat on kyllä aivan kamalia. Itsekin saanut niistä osani. Alkuviikon olin aivan poikki, nukuin viime yönä 12h ja heräsin vain kerran yöllä. Sitten on öitä, kun ei uni tule millään. Joskus mennyt monta viikkoa pienillä unenpätkillä. Olisipa tasaiset unenlahjat!

Pystyisipä joskus nukkumaan 12h putkeen. Pelkkää lyhyttä pätkää jo vuosikaudet. Iso vaikutus elämänlaatuun kun on aina väsynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi