Tiedoksi: Meidän mökille ei sitten tulla yllätysvierailuille
Meillä mukava mökki upealla paikalla. Viihdymme itse siellä hyvin oman väen kesken, eikä olla mielletty paikkaamme taukotuvaksi tai majoituspalveluja tarjoavaksi yritykseksi.
Joka hiivatin kesä teitä kutsumattomia tulijoita riittää ja osa jopa kutsuu röyhkeästi itsensä.
Palaudu siinä sitten töistä ja muusta arjesta, kun omaa rauhaa rikotaan tylysti.
Eikö ihmiset tajua, että toisten mökille mennään vain kutsusta!
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä vois Suomea kiertäessä piipahtaa entisen salarakkaan hänen avokkinsa luona nätillä järvenrantamökillä. Jäi monta asiaa hämärän peittoon joista olis hyvä puhua.
Et ole tervetullut
Asioita ei kannata hautoa vaan puhua ne selviksi. Kesällä me ollaan rentoutuneempia ja silloin vaikeistakin asioista voi puhua leppoisasti. Kieltämättä kutkuttaa käydä tunnelmoimassa siellä ja muistella myös ihania luontohetkiä.
Otin IP-osoitteen talteen, kesällä nähdään!
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pariskunnan, joka myi mökkinsä, kun eivät saaneet oikein koskaan olla siellä rauhassa. Oli aikuiset lapset perheineen, veljiä ja sisaria perheineen jne., eikä kellään muulla mökkiä.
Olisin ostanut uuden mökin kertomatta kellekkään. Perinnönjaossa olisi sitten lapsille selvinnyt.
Minun mökkitiellä on puomi josta ei autolla pääse. Se puomi on tosin varkaita varten ja se asennettiin mökkitielle muiden mökkiläisten kanssa. Ei ainakaan kukaan pääse kantamaan varastettua tavaraa suoraan autoon koska puomi on 500 metrin päässä mökistä. Mun mökille ei tule ketään ilman kutsua koska kaikilla on oma mökki.
Voi olla päinvastainenkin ongelma. Kaverit pyytelee mökilleen eikä kiinnosta yhtään lähteä hyttysten syötäväksi. Ei kaikkia kiinnosta eräjormailu.
Mä osaan mielestäni aika hyvin pitää rajani, mutta tuollainen tilanne, jossa sukulais- tai ystäväperhe tai -pariskunta ajaa mökin pihaan ja iloisesti tervehtii, että tultiin kylään, tuntuisi minusta aika vaikealta hoitaa. Siis ihan konkreettisesti, mitä te, jotka haukutte täällä mökin omistajia kynnysmatoiksi, sanoisitte ja tekisitte tuossa tilanteessa? Siis jos ei halua suoraan alkaa huutaa vaan, että painukaa helvettiin täältä. Mä uskon, että yöksi jäämisen pystyisin estämään mutta miten ne saisi lähtemään saman tien pois?
Mulla ei ole mökkiä (enkä myöskään mene kutsumatta kenenkään mökille) joten en ole joutunut tuollaiseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä osaan mielestäni aika hyvin pitää rajani, mutta tuollainen tilanne, jossa sukulais- tai ystäväperhe tai -pariskunta ajaa mökin pihaan ja iloisesti tervehtii, että tultiin kylään, tuntuisi minusta aika vaikealta hoitaa. Siis ihan konkreettisesti, mitä te, jotka haukutte täällä mökin omistajia kynnysmatoiksi, sanoisitte ja tekisitte tuossa tilanteessa? Siis jos ei halua suoraan alkaa huutaa vaan, että painukaa helvettiin täältä. Mä uskon, että yöksi jäämisen pystyisin estämään mutta miten ne saisi lähtemään saman tien pois?
Mulla ei ole mökkiä (enkä myöskään mene kutsumatta kenenkään mökille) joten en ole joutunut tuollaiseen tilanteeseen.
Lue 144.
Kerro osoite! Tunnin päästä ollaan siellä!
Vierailija kirjoitti:
Millään et saa lokkeilijoita kuriin, paitsi myymällä mökin.
Ylitsevuotavainen ulkohuussi ja hyttysten täyttämä 34 neliötä ei paljon houkuta.
Minä en muuta teekkään kuin kiertelen sukulaisten ja tuttavien mökeillä kesät. Tuliaisiksi Vien ehkä 30 % alessa olevan nakkipaketin. Yleensä en mitään ja enkä kyllä mitään etukäteen ilmoittele! Aina ovat ilahtuneet Ja saan isäntäparin makuuhuoneen käyttööni! 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue 144.
Okei, mutta vaatii aika lailla itsevarmuutta :D Ja mitä jos ne vieraat heittäytyy ihan tyytyväisinä alastomiksi? Olisin kiinnostunut ihan konkreettisista ja suht ihmiskunnan normitapojen puitteissa olevista repliikeistä ja toiminnasta.
Minä taas kysyn, milloin mokomat poistuvat kaupunkiin tai muualle, että saan mökin yksityiskäyttöön. Juon kaljat ja syön ruoat ja monesti kutsun kaverit remuamaan
No höh. Minä ostin jo tarjouksesta paketin Kulta Mokkaa ettei tarvitse tyhjin käsin tulla :(
Kyllä mua sieppasi kun miehen sukulainen tulee meidän mökille auto täynnä muita sukulaisia. Käteväähän se heille oli kun oli sukulaiset kutsunut omalle mökilleen ja tiesi missä meidän mökki on. Lapsilla oli päiväuniaika ja mun piti keitellä kahvit ja tarjota viikonlopuksi varaamani pullat heille. Olisi vaan pitänyt osata sanoa ettei käy. Se sukulaisten uteliaisuus on valtava. Pakko oli nähdä millaisen mökin mies oli rakentanut. Sama uteliaisuus oli kun ostettiin talo. Uteliaimmat änkesi jo kolmantena päivänä....
Joo, tuttua on. Mulla sellainen anoppi, joka suurinpiirtein kaikille sukulaisille kertoo, että meillä uusi mökki; käykäähän piipahtamassa sielläkin.
Täytyy kyllä sanoa, että isopyörä heittää anopilla. Sukulaisia on "piipahtanut" ihan yllättäen anopin takia ja en kertakaikkiaan käsitä, miksi eivät soita tulevansa vaan ajavat pihaan ihan muina miehinä ja naisina. Anoppi ystävällisesti antanut osoitteen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuttua on. Mulla sellainen anoppi, joka suurinpiirtein kaikille sukulaisille kertoo, että meillä uusi mökki; käykäähän piipahtamassa sielläkin.
Täytyy kyllä sanoa, että isopyörä heittää anopilla. Sukulaisia on "piipahtanut" ihan yllättäen anopin takia ja en kertakaikkiaan käsitä, miksi eivät soita tulevansa vaan ajavat pihaan ihan muina miehinä ja naisina. Anoppi ystävällisesti antanut osoitteen.
No, huima. Eikö anopille voi sanoa asiasta?
En tulisi mökillesi, vaikka pyytäisit. Enkä pidä yleensäkään mökillä olosta. Suuret kaupungit, puistot, meren ja joen rannat ovat mieleisiä minulle.
Saisinko osoitteen että tiedän pysyä poissa?
Kyllä yleisimmät lähtee antibioteilla. Käy nyt kuitenkin säännöllisesti papa-kokeissa. Se avokki on jo lähtenyt. Miehellä on jo uusi simpsakka antelias neitokainen. Uiskentele sinä nyt vaan kunnan rannoilla ja muistele mikä saalis katosi käsistäsi. : )