Tiedoksi: Meidän mökille ei sitten tulla yllätysvierailuille
Meillä mukava mökki upealla paikalla. Viihdymme itse siellä hyvin oman väen kesken, eikä olla mielletty paikkaamme taukotuvaksi tai majoituspalveluja tarjoavaksi yritykseksi.
Joka hiivatin kesä teitä kutsumattomia tulijoita riittää ja osa jopa kutsuu röyhkeästi itsensä.
Palaudu siinä sitten töistä ja muusta arjesta, kun omaa rauhaa rikotaan tylysti.
Eikö ihmiset tajua, että toisten mökille mennään vain kutsusta!
Kommentit (215)
Tyhmiä on monenlaisia. Eräs vähä-älyinen järjesteli sululaistapaamista serkkunsa pihalla määrätyksi päiväksi kesällä.
Hänen ajatus oli se ,että porukka tulee pihalle omat eväät mukana, ei kuulemma olisi menty sisälle ( syystä, että talon emäntä ja isäntä eivät olleet lainkaan innostuneita tapahtumasta).
Ihmettelen vaan , miten joku voi ängetä ja järjestää porukoille tapaamisia sukulaisen pihalle?
Kyllä kutsujina pitäisi olla talon väki. Ei ole!
Minkäs sille voi, kun ” on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia”!
No-sattui kunnon sadepäivä .
Yritän juuri hienovaraisesti kieltäytyä mökkikutsusta. Olin viime vuonna kutsuttuna, seurassa ei mitään vikaa mutta mökkielämä ei ole minua varten. Hyönteiset, ulko-WC, pakollinen seurustelu ja oman tilan ja vapauden puute. Ainoa syy miksi mökkielämä voisi viehättää on sauna, uiminen ja veneily mutta sitä voin tehdä kotona kaupungissakin.
Rousekin konsti tehoaa ainakin typerämpiin tunkijoihin. Isäntä ottaa vieraat vastaan alasti ja käskee tulijoita jättämään vaatteet autoon.
Kuka muka haluaa vieraalle mökille punkkien ja itikoiden ruuaksi alkeellisiin olosuhteisiin? Parempi pysyä omasssa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Taasko jäi ilta 💊💊💊💊 ottamatta?
Vanha 👎🏻
Vierailija kirjoitti:
Rousekin konsti tehoaa ainakin typerämpiin tunkijoihin. Isäntä ottaa vieraat vastaan alasti ja käskee tulijoita jättämään vaatteet autoon.
Ei se mökki niin s*atanan ihmeellinen ole nykyään. Ihmiset lentää lomillaan mieluummin ulkomaille. Kotimaassakin on paljon nähtävyyksiä ja tutkittavaa. Ja kyllä meillä on meren rannalla mökki kaikilla mausteilla ynnä moottoriveneellä. Jos joku ystäväperheistä haluaa mökille tulla, niin tervetuloa. Suku jo tietääkin missä avain on.
Ei nyt enää eletä -70 lukua jolloin suurin kateus oli tosiaan se lautamökki ja ulkohuussi järven rannalla.
Tänä kesänä vois Suomea kiertäessä piipahtaa entisen salarakkaan hänen avokkinsa luona nätillä järvenrantamökillä. Jäi monta asiaa hämärän peittoon joista olis hyvä puhua.
Minä soitan sitten kun olen tulossa perheeni kanssa niin osaat varata ruokaa ja juomaa ja laittaa pedit valmiiksi.
Eikö silloin ole itsellä peiliin katsomisen paikka, millaisessa seurassa jakaa ystävyytensä ja ihmissuhteet ja olisiko aika vaihtaa ystävät oman tasoiseksi, joilla omat mökit ja käytöstavat, sillä fiksut tulevat vain toisten mökille kutsusta.
Teen näin: Summaan mökistä aiheutuvat menot. Hankintakustannus, jätemaksu, kiinteistövero, tiemaksu, huolto- ja korjauskustannukset jne.
Koko summa jyvitetään mökkipäiville ja jokaiselle, joka käyttää mökki-infraa. Näin vieraat maksavat osansa mökin todellisista kustannuksista esim. 150€/vrk. Tämän ilmoitan alkuunsa kun puheeksi tulee kyläily.
Millaisessa seurapiireissä ap. oikein liikkuu, luulisi tuon tason ystävillä olevan saaristohuvilat ja purjeveneet, ettei kiireiltään edes ehdi muiden mökille, vaikka kutsuttaisi.
En lähde kuin kahdelle mökille ja niihinkin vain henkilökohtaisesti kutsuttuna ja sovittuna ajankohtana. Näillä mökeillä on omat vieraille tarkoitetut aitat. En enää ikikuunapäivänä suostu mihinkään muuhun nukkumisjärjestelyyn vieraana.
MIKSI, OI MIKSI te edes ilmoitatte/kerrotte missä se mökki sijaitsee????? Ja älkää sanoko, että tulkaa käymään, koska joku kuitenkin ottaa kutsun kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö silloin ole itsellä peiliin katsomisen paikka, millaisessa seurassa jakaa ystävyytensä ja ihmissuhteet ja olisiko aika vaihtaa ystävät oman tasoiseksi, joilla omat mökit ja käytöstavat, sillä fiksut tulevat vain toisten mökille kutsusta.
Joo, ja heiluttaa byebye niille jotka viettää hotellilomaa ulkomailla eivätkä leikkaa nurtsia kesähelteellä mökillä. ;D
Ei todellakaan tulla :D Kunpa ei tulisi niitä yllätyskutsuja, niin ei tarvitsisi miettiä tekosyytä, miksei olla tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä vois Suomea kiertäessä piipahtaa entisen salarakkaan hänen avokkinsa luona nätillä järvenrantamökillä. Jäi monta asiaa hämärän peittoon joista olis hyvä puhua.
Et ole tervetullut
Yls asia mitä en näissä ymmärrä, on se, miten ne sunulaiset/tutut tietää, missäkä se teidän mökki on?
Introverttinä olen rakennuttanut itselleni paikan, josta ei tiedä kukaan tuttu.
Ei tarvitse huolia kutsumattomiata vieraista.
Kyllä. Mökkilokit on 70+ porukan nuoruusmuistoja.