Tiedoksi: Meidän mökille ei sitten tulla yllätysvierailuille
Meillä mukava mökki upealla paikalla. Viihdymme itse siellä hyvin oman väen kesken, eikä olla mielletty paikkaamme taukotuvaksi tai majoituspalveluja tarjoavaksi yritykseksi.
Joka hiivatin kesä teitä kutsumattomia tulijoita riittää ja osa jopa kutsuu röyhkeästi itsensä.
Palaudu siinä sitten töistä ja muusta arjesta, kun omaa rauhaa rikotaan tylysti.
Eikö ihmiset tajua, että toisten mökille mennään vain kutsusta!
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Lokit on sellaisia helvatan pihistelijöitä, etteivät hanki omaa mökkiä tai vuokraa sellaista, mutta haluavat kuitenkin viettää aikaa mökillä ja mikäs sen helpompaa kuin änkeytyä toisten mökille.
Sitten kun on sinne tunkeuduttu, niin ei olla huomaavinaan isäntäväen myrtyneitä ilmeitä kolmannen päivän jälkeen vaan jatketaan lokkeilua.
Kuka on niin lapanen, että antaa kutsumattomien vieraiden olla monta yötä mökillään? Kyllä se on ihan omaa tyhmyyttä, jos ei osaa sanoa edes, että kahvit voin keittää, mutta yösijaa en tarjoa. Ei ole lakanoita tarpeeksi eikä ruokaa ja on muuta ohjelmaa. Vain typerykset luulevat saavansayösijaa tuosta vain tulemalla. Ulos!
Ajettelin kyllä pistäytyä siellä, päivää en kerro ettei mene yllätys piloille 😘
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin ilman kutsua kylään tuleminen ei kuulu tämän päivän hyviin tapoihin. Omituista ilmestyä vaan kenenkään pihaan tai ovelle ja kuvitella, että tässä ruetaan nyt seurustelemaan ja kahvittelemaan. Antakaa ihmisten olla rauhassa.
Ei tällaista oikeassa elämässä tapahdukaan.
Mä ostin kivan rantamökin kuusi vuotta sitten. En ole tullut kertoneeksi siitä kenellekään😁
Porvoo Airwaysin lentsikka ei lähtenyt käyntiin niin matkanjärjestäjän varasuunnitelmana tullaan bussilla teidän kesämökille noin parin tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tuollaista oikeasti? Minä olen luullut, että tuo on urbaanilegenda.
Kyllä tapahtuu, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin ilman kutsua kylään tuleminen ei kuulu tämän päivän hyviin tapoihin. Omituista ilmestyä vaan kenenkään pihaan tai ovelle ja kuvitella, että tässä ruetaan nyt seurustelemaan ja kahvittelemaan. Antakaa ihmisten olla rauhassa.
Kyllä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tapahtuu.
Että jotkut ilmestyvät mitään ilmoittamatta jonnekin mökille, ja majoittuvat tyyliin viikoksi? Ei tapahdu.
Okei ap. Laita osoite, niin osaan vältellä.
Ps. Mulla on jo vanhentunut kahvipaketti sekä kesäkassi-keksit valmiina tuliaisiksi.
Kai olet jakanut linkin tähän keskusteluun kaikille sukulaisille niin tietävät että koskee just sun mökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Porvoo Airwaysin lentsikka ei lähtenyt käyntiin niin matkanjärjestäjän varasuunnitelmana tullaan bussilla teidän kesämökille noin parin tunnin päästä.
:D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Onhan miehesi DI? Ja aamiaisella croissantteja ja 3ea eri leikkelettä?
Mulle tuli toi sama tunne, että Ap on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tuollaista oikeasti? Minä olen luullut, että tuo on urbaanilegenda.
Kyllä tapahtuu, valitettavasti.
Ei tapahdu kun näille jotka itse jakelee epämääräisiä kutsuja kaikille tutuilleen. Sitten kun joku siihen kutsuun tarttuukin ja päättää tulla kylään niin sitten jälkeenpäin valitetaan kutsumattomista yllätysvieraista.
Minun mökille ei ole kukaan tullut kutsumatta. Miten jollain olla sukulaisia jotka tulee mökille kutsumatta. Ihan törkeetä sellainen. Mun kaverit aina soittaa ja kysyy saako tulla. Serkkuni tulee mökilleni juhannuksena ja tänäkin vuonna ovat jo kysyneet luvan saako tulla. Juhannuksena mökilläni on joku 10-15 ihmistä yöpyy, osa vaan käy saunomassa ja uimassa. Kyllä saan juhannuksen jälkeen yleensä olla loppukesän rauhassa mökilläni tyttöystäväni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tapahtuu.
Että jotkut ilmestyvät mitään ilmoittamatta jonnekin mökille, ja majoittuvat tyyliin viikoksi? Ei tapahdu.
Ja yleensä kahvittelustakin sovitaan puhelimessa etukäteen. Ei kai noita kovin paljoa ole nykypäivänä, jotka pölähtää vain pihaan ilmoittamatta mitään? Toki sitten on turha valittaa, jos ei osaa sanoa EI vieraille ja sanoo tervetuloa vaan, vaikka ei oikeasti haluaisi ketään kylään.
Ei kiinnosta tuollaisten mulkeroiden seura
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän osoitteen, nähdään kohta.
Viinaa ja kaljaa on viikoksi.
Mites ruokapuoli?
AP emäntänä huolehtii tietenkin, voin tuoda nakkipaketin.
Ei me haluta nähdän sun nakkias.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä kannattaa aina pitää valmiina joku mahdollisimman inhottava tai työläs askare kutsumattomien vieraiden varalta. "Tosi kiva kun tulitte, voittekin auttaa tämän halkokasan kanssa" tms. Perävalot näkyy erityisen nopeasti kun ehdotat helteellä huussin tyhjennystä. Mattojen pesusta jotkut tykkäävät, joten sen kanssa kannattaa olla varovainen.
Onko mökillä muuta kuin inhottavia askareita? Minun mielestä kaikki mökkeilyyn liittyvä on inhottavaa ja en menisi kenenkään mökille edes kutsuttuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tapahtuu.
Kyllä näin tapahtui kun meillä mökki vielä oli, kyseessä oli miehen sisar perheineen.
Mikset kerro sukulaisille, tuttavillesi ym. suoraan? Täällä itkeminen ei auta yhtään. Sama kuin jotkut valittavat puolisostaan tmv: valita suoraaan kohteelle äläkä pelkurimaisesti kitise tuntemattomille.
Itse en mökkeile (paitsi jos aseella uhataan). Terveisin kohta lomalle Välimerelle