Tiedoksi: Meidän mökille ei sitten tulla yllätysvierailuille
Meillä mukava mökki upealla paikalla. Viihdymme itse siellä hyvin oman väen kesken, eikä olla mielletty paikkaamme taukotuvaksi tai majoituspalveluja tarjoavaksi yritykseksi.
Joka hiivatin kesä teitä kutsumattomia tulijoita riittää ja osa jopa kutsuu röyhkeästi itsensä.
Palaudu siinä sitten töistä ja muusta arjesta, kun omaa rauhaa rikotaan tylysti.
Eikö ihmiset tajua, että toisten mökille mennään vain kutsusta!
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tuollaista oikeasti? Minä olen luullut, että tuo on urbaanilegenda.
Jos olisit ollut esim. kaupan kassalla tai tehnyt muuta asiakaspalvelua, et kirjoittaisi noin 😅 Yllättävän paljon löytyy täysin rajattomia mulqvisteja. Mun mökiltä lentäisivät kyllä kuin leppäkeihäs jos jollain olisi pokkaa vaan ilmaantua kutsumatta paikalle
Itse en ole menossa sukulaisteni mökille vaikka kutsuttaisiin. Sain kerran kuulla etten ole sinne tervetullut joten pidän siitä kiinni. Muutenkin mökki käryää sellaiselta että se varmaan aiheuttaa syöpääkin. Noh, sekin riski poistui samalla
Mökillä kannattaa aina pitää valmiina joku mahdollisimman inhottava tai työläs askare kutsumattomien vieraiden varalta. "Tosi kiva kun tulitte, voittekin auttaa tämän halkokasan kanssa" tms. Perävalot näkyy erityisen nopeasti kun ehdotat helteellä huussin tyhjennystä. Mattojen pesusta jotkut tykkäävät, joten sen kanssa kannattaa olla varovainen.
Miten noin pöljiä ihmisiä on olemassa, siis molemmat typeryksiä, ne jotka antaa kutsumattomien vieraiden tulla ja myös ne jotka sinne toisten mökille menee.
On tätä tullut joka kesä mietittyä:)
Sulla unohtui laittaa osoite ja ajo-ohjeet tähään viestiisi!
Aina ihmettelen, mikä ihmeen valitus näistä yllätysvieraista ja mökkilokeista on. Miten helevetissä ne ihmiset löytää niitä mökkejä? Olen aika monella suomalaisella kesämökillä käynyt, enkä sellaista mökkiä tiedä, jonka löytäisin ilman, että mökin omistaja antaisi ajo-ohjeet sinne mökille. En löytäisi mökkiä edes sillä, että vaikka kaveri sanoisi, minkä järven rannalla se on.
Joten jos ette halua yllätysvieraita, niin älkää nyt kertoko ihmisille missä se mökki on ja miten sille mökille ajetaan!
Oliko teille kukaan edes tulossa, vaikka kutsuisitte?
Voisin ottaa vähän valkkaria seuraksi kun sä tiskaat.
Ei taida nykypolvi olla enää niin kiinnostunut mökillä tönöttämisestä, joten tokko teillekään tulijoita ihan tungoksi asti riittää!
Vierailija kirjoitti:
Ei taida nykypolvi olla enää niin kiinnostunut mökillä tönöttämisestä, joten tokko teillekään tulijoita ihan tungoksi asti riittää!
Kun nyt sattuu olemaan isot suvut molempien puolelta ja paljon tuttuja ja ystäviä, niin kyllä tällaisesta määrästä riittää häiriköijää loman ajaksi. En ole opettaja, joten kesälomani on neljä viikkoa ja myös minä haluan viettää sen ihan perheeni kanssa.
En ole ap
Myöhäistä, olen jo siellä. Ollut useita kesiä ja yhtä aikaakin teidän kanssa. Mukavaa asumista :)
Sanokaa, että mökki on myyty tai että se on vuokrakäytössä tms.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä kannattaa aina pitää valmiina joku mahdollisimman inhottava tai työläs askare kutsumattomien vieraiden varalta. "Tosi kiva kun tulitte, voittekin auttaa tämän halkokasan kanssa" tms. Perävalot näkyy erityisen nopeasti kun ehdotat helteellä huussin tyhjennystä. Mattojen pesusta jotkut tykkäävät, joten sen kanssa kannattaa olla varovainen.
Kun ripustaa puiden oksille pari hyönteishotellia ja tontille vielä mehiläispesän, niin vieraat eivät kauaa viihdy. Mehiläispesässä ei tarvitse edes olla mehiläisiä.
Mä en voi ymmärtää näitä tunkeutuvia. Älkää myöskään loukkaantuko jos ei hakuta vierailla teidän mökillä, meillä on muita reittisuunnitelmia. Poissa ollaan koko kesä.
Lokit on sellaisia helvatan pihistelijöitä, etteivät hanki omaa mökkiä tai vuokraa sellaista, mutta haluavat kuitenkin viettää aikaa mökillä ja mikäs sen helpompaa kuin änkeytyä toisten mökille.
Sitten kun on sinne tunkeuduttu, niin ei olla huomaavinaan isäntäväen myrtyneitä ilmeitä kolmannen päivän jälkeen vaan jatketaan lokkeilua.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt että kenellä on niin tolloja tuttuja ja sukulaisia että ne tuppaavat kutsumatta mökille? Siis tämä vaikka ap:n upee mökki onkin Porvoossa.
Kaikilla, joilla on mökki.
Meillä suurimmalla osalla suvusta ja kavereista on omat mökit, niin tuntuu ettei kukaan ehdi tulla edes kahville tai iltaa istumaan. Miehen sisaruksilla on mökit lyhyen venematkan päässä, niin edes lapset sentään kyläilevät puolin ja toisin serkkujen luona.
En ole menossa kenenkään mökille kyläilemään. Ei ole aikaa, koska on niin paljon muuta mielenkiintoista tekemistä. Kesä on liian lyhyt käytettäväksi jossain muiden mökillä.
Jos joku pyytää käymään, valitettavasti en ehdi kun on kiirettä. Voi harmi. Ehkä joskus myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt sattuu olemaan isot suvut molempien puolelta ja paljon tuttuja ja ystäviä, niin kyllä tällaisesta määrästä riittää häiriköijää loman ajaksi. En ole opettaja, joten kesälomani on neljä viikkoa ja myös minä haluan viettää sen ihan perheeni kanssa.
En ole ap
Neljä viikkoa mökillä!? Ei onnistuisi minulta/ meidän perheeltä! Tapahtuisi totaalinen kyllästyminen & tylsistyminen!!!
Oletko sä näitä jotka innoissaan jakaa kuvia mökistään facebookissa ja kaikille ihaileville kommentoijille iloisesti huikkailet että tulkaa joskus käymään kun ohi ajelette?
Oon miettinyt että kenellä on niin tolloja tuttuja ja sukulaisia että ne tuppaavat kutsumatta mökille? Siis tämä vaikka ap:n upee mökki onkin Porvoossa.