Tiedoksi: Meidän mökille ei sitten tulla yllätysvierailuille
Meillä mukava mökki upealla paikalla. Viihdymme itse siellä hyvin oman väen kesken, eikä olla mielletty paikkaamme taukotuvaksi tai majoituspalveluja tarjoavaksi yritykseksi.
Joka hiivatin kesä teitä kutsumattomia tulijoita riittää ja osa jopa kutsuu röyhkeästi itsensä.
Palaudu siinä sitten töistä ja muusta arjesta, kun omaa rauhaa rikotaan tylysti.
Eikö ihmiset tajua, että toisten mökille mennään vain kutsusta!
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Mistäs muuten ne kaikki kutsumattomat tulijat tietää mökkinne sijainnin? Satunnaisia ohikulkijoitako ne on?
Ostettu perikunnan mökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaan kuitenkin.
Tuodaan paketti Saludoa ja Hiillosmakkaraa. Pitäisi olla isäntäväen kiitollisia.
Aika runsasta. Minulle tuotiin puoli kiloa multapottuja tuliaisiksi, ei muuta. Olivat 3 päivää. Ei ollut kutsuttu.
Voin luvata. En halua tulla kenekään mökille. Kaupunkielämä on parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Polta sillat, kuten IKEA mainoksen mökkiperhe on tehnyt. Ei ole tunkua sen jälkeen.
Millä he itse menee mökille? Aika työlästä koko ajan veneelläkin kulkea vain kutsumattomien vieraiden takia
Tuon rouvalle taas mustaa makiaa. Muistathan, että mulla yltää polveen saakka. Saat katsoa sivusta.
Onneksi on mökki saaressa. Ja puhelimet kiinni.
Kai teillä on siellä kunnon sähköt että saan ton batteriauton ladattua. Ai ei vai? No tuun silti.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tuollaista oikeasti? Minä olen luullut, että tuo on urbaanilegenda.
Ei tapahdu. Jotku on niin tohkeissaan siitä omasta murjustaan, että pitää pönkittää omaa egoaan tarinoimalla siitä kuinka kaikki muutkin haluavat tulla asumaan hänen murjuunsa.
Mieheni mökille pöllähti yhtäkkiä aamupäivällä äitinsä sisko käymään. Tuli pihalle huhuilemaan ja onneksi kuulimme sen ettei tullut ovelle, joka oli apposen auki ja me sisällä naintipuuhissa. Keskeytimme kivamme ja puimme vaatteet pikavauhtia päälle. Pakko sanoa, että otti muuten aika hemmetisti päähän. Mökki ei sijaitse missään perähikiällä, sinne on helppo ihmisten tulla, mutta ei se tarkoita sitä, että vain ilmestytään pihalle!
Miksi kerrot mökkisi osoitteen ja milloin siellä olet ? Kai kerrot vielä senkin mihin aikaan on "pannu kuumana", niin monet kertoo en vietä synttäreitä pannu kuumana koko päivän
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mökille pöllähti yhtäkkiä aamupäivällä äitinsä sisko käymään. Tuli pihalle huhuilemaan ja onneksi kuulimme sen ettei tullut ovelle, joka oli apposen auki ja me sisällä naintipuuhissa. Keskeytimme kivamme ja puimme vaatteet pikavauhtia päälle. Pakko sanoa, että otti muuten aika hemmetisti päähän. Mökki ei sijaitse missään perähikiällä, sinne on helppo ihmisten tulla, mutta ei se tarkoita sitä, että vain ilmestytään pihalle!
Olisitte antaneet hänen yllättää teidät rysänpäältä niin ei olisi tullut enää toiste! Ainakaan ilmoittamatta, olisi oppinut kerrasta :D
En mene kenenkään luokse kutsumatta. En kaupunkiin, enkä mökille.
Eräs kesä sukulaiseni lapsineen(lapset 4-7 vuotiaita) tuli ilmoittamatta paikanpäälle. Tiesi, että oltiin siellä ja tiesi kyllä senkin, että siellä oli juhlat kaveriporukkamme kesken ja ei tosiaan siis mitkään mehukekkerit. "Mutta, kun halusi, että lapset pääsee uimaan ja saunomaan". Myöhemmin oli puhunut minusta pahaa, kuinka altistin lapset joukolle humalaisia ihmisiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän osoitteen, nähdään kohta.
Viinaa ja kaljaa on viikoksi.
Mites ruokapuoli?
Hyvä vasikka elää juomallakin.
Kellä onni on, se onnen kätkeköön. Ei kannata kertoa koko mökistä kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Kellä onni on, se onnen kätkeköön. Ei kannata kertoa koko mökistä kenellekkään.
No eihän ne malta olla kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tuollaista oikeasti? Minä olen luullut, että tuo on urbaanilegenda.
Ei tapahdu. Jotku on niin tohkeissaan siitä omasta murjustaan, että pitää pönkittää omaa egoaan tarinoimalla siitä kuinka kaikki muutkin haluavat tulla asumaan hänen murjuunsa.
Voi kuule, monilla on aika upea kesämökki. Minulla myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin ilman kutsua kylään tuleminen ei kuulu tämän päivän hyviin tapoihin. Omituista ilmestyä vaan kenenkään pihaan tai ovelle ja kuvitella, että tässä ruetaan nyt seurustelemaan ja kahvittelemaan. Antakaa ihmisten olla rauhassa.
Ei tällaista oikeassa elämässä tapahdukaan.
Kyllä tapahtuu.
Että jotkut ilmestyvät mitään ilmoittamatta jonnekin mökille, ja majoittuvat tyyliin viikoksi? Ei tapahdu.
Et ole tavannut toisen vanhempani puolelta erästä lokkiperhettä. Eräs sukulaisemme ei osaa sanoa heille ei ja siis voivat todellakin majoittua pitkäksi aikaa ja vielä olettaa, että isäntäväki passaa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kesä sukulaiseni lapsineen(lapset 4-7 vuotiaita) tuli ilmoittamatta paikanpäälle. Tiesi, että oltiin siellä ja tiesi kyllä senkin, että siellä oli juhlat kaveriporukkamme kesken ja ei tosiaan siis mitkään mehukekkerit. "Mutta, kun halusi, että lapset pääsee uimaan ja saunomaan". Myöhemmin oli puhunut minusta pahaa, kuinka altistin lapset joukolle humalaisia ihmisiä :)
Tämä! Talonväki ei mukautunutkaan yllärinä paikalle ilmestyneen perheen tenavien tahtoon! Voi kuinka harmi. Tuli varmaan trauma.
Tuodaan paketti Saludoa ja Hiillosmakkaraa. Pitäisi olla isäntäväen kiitollisia.