Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton pesu kotona? Kannattaako jo näillä hinnoilla

Vierailija
14.05.2026 |

Katselin tuossa aamulla lähihuoltamon pesuhintoja ja jäi vähän toffeen maku suuhun. Kaksi peruspesua olisi ollut 47 euroa (tarjous) ja parempi premium pesu päälle kolmekymppiä kappaleelta. Ei se nyt maailman isoin raha ole, mutta jos auto on keväällä jatkuvasti kurassa, niin aika nopeasti tuosta kertyy turhaa menoa.

Onko muut pesseet autoa itse nyt kun pesuloiden hinnat tuntuu nousseen? Mietin vaan, että onko teillä jotkut tietyt välineet siihen ja tuleeko yhtä puhdasta kuin harjakoneessa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän se menee. Ensin pesula myy jonkun premium super kiiltopesun ja auto näyttää hyvältä tasan siihen asti, kun ajat ensimmäisen lätäkön yli. Sitten taas sama harmaa kalvo kyljissä ja vanteet kuin ei olisi pesty ollenkaan.

Painepesuri kotona kuulostaa paljon järkevämmältä, jos autoa pesee useammin. Ei siinä tarvitse mitään ammattitason hallia olla. Vähän pesuainetta, hyvä kinnas ja järki mukana, niin lopputulos on monesti parempi kuin niissä huoltamon rullapesuissa.

Vierailija
22/26 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motonetin pihalla on näitä tee se itse- pesupaikkoja.

Rivakasti kun toimii, niin auton helposti puhtaaksi 3,50 euron pesupoletilla. Hitaampi voi sitten ostaa vaikka kaksi polettia.

Ei ole kotona pesu se.

Kyllä se tuohon hintaan on, koska paha hommata painepesuria tähän kerrostalon pihaan.

Eipä taida olla sallittuakaan pestä autoa omassa ruudussa, kun ei saa edes renkaita vaihtaa siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata itse pestä. Tummapigmenttiset tekee sen 15 eurolla. 

Hyvä kun ehdit kahvikuppia juomaan tyhjäksi neljä jantteria on jo homman hoitanut.😂 Nopeampaa ja maali ystävällisempää, kuin nuo huoltamoiden ”pikapesut”. 

Vierailija
24/26 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole enää hetkeen vienyt autoa harjakoneeseen, koska pesutulos on vähän mitä sattuu. Auto näyttää hetken puhtaalta, mutta kyljet jää usein sameiksi ja vanteisiin jää jarrupölyä. Kotona kun pesee painepesurilla kunnolla, niin näkee ainakin itse mitä tekee ja tulee puhdasta.

Sama kokemus täällä. Harjakoneesta tulee välillä ihan ok jälki, mutta usein lopputulos on huonompi kun auto kuivuu. Varsinkin takapää ja helmat jää helposti harmaiksi, vaikka olisi muka parempi pesu valittuna. Millasella painepesurilla peset?

Kannattaa katsella kylmävesipesureita, jos peset autoa kotona useammin. Sellainen järkevän hintainen painepesuri helpottaa kyllä hommaa paljon. Auto, vanteet, pihalaatat ja terassit saa samalla laitteella pestyä, niin käyttöä tulee muuhunkin kuin autoon. Ostin oman Kränzleni lyhyen vertailun katsomisen kautta, jossa oli muutama eri malli listattuna: https://rakennustyot.com/paras-kylmavesipesuri/ En itse ostaisi sokkona pelkän barimäärän perusteella. Letkun pituus, suuttimet ja se miten helposti laitetta saa liikuteltua vaikuttaa yllättävän paljon käytössä.

Peukku Kränzlelle laatu vehje itsellä ollut jo monta vuotta käytössä. Ostin edellisen Kärcherin tilalle, hyviä vehkeitä nekin.

Vierailija
25/26 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motonetin pihalla on näitä tee se itse- pesupaikkoja.

Rivakasti kun toimii, niin auton helposti puhtaaksi 3,50 euron pesupoletilla. Hitaampi voi sitten ostaa vaikka kaksi polettia.

Tuo on jo edullista. Ei se vesi ole ilmaista kotonakaan ja siellä öljyt ja muu saaste jää omalle pihalle.

No eipä kyllä kovin paljoa öljyä ja saastetta ole auton pinnalla, enimmäkseen se on ihan rapaa. Pesen suodatuskentän päällä. Vesi on ilmaista, tai miten sen nyt ottaa, kun porakaivosta tulee.  Painepesurilla ei vielä autoa puhtaaksi saa, mutta varrellisella autonpesuharjalla painepesurilla tehdyn esihuuhtelun jälkeen tulee puhdasta.

Vierailija
26/26 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epsanjassa peruspesu noin 10 euroa.

Monessa paikassa on äijä painepesurin varressa huuhtelemassa pahimmat kököt pois ennen pesukoneeseen ajoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan