Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton pesu kotona? Kannattaako jo näillä hinnoilla

Vierailija
14.05.2026 |

Katselin tuossa aamulla lähihuoltamon pesuhintoja ja jäi vähän toffeen maku suuhun. Kaksi peruspesua olisi ollut 47 euroa (tarjous) ja parempi premium pesu päälle kolmekymppiä kappaleelta. Ei se nyt maailman isoin raha ole, mutta jos auto on keväällä jatkuvasti kurassa, niin aika nopeasti tuosta kertyy turhaa menoa.

Onko muut pesseet autoa itse nyt kun pesuloiden hinnat tuntuu nousseen? Mietin vaan, että onko teillä jotkut tietyt välineet siihen ja tuleeko yhtä puhdasta kuin harjakoneessa?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole enää hetkeen vienyt autoa harjakoneeseen, koska pesutulos on vähän mitä sattuu. Auto näyttää hetken puhtaalta, mutta kyljet jää usein sameiksi ja vanteisiin jää jarrupölyä. Kotona kun pesee painepesurilla kunnolla, niin näkee ainakin itse mitä tekee ja tulee puhdasta.

Sama kokemus täällä. Harjakoneesta tulee välillä ihan ok jälki, mutta usein lopputulos on huonompi kun auto kuivuu. Varsinkin takapää ja helmat jää helposti harmaiksi, vaikka olisi muka parempi pesu valittuna. Millasella painepesurilla peset?

Kannattaa katsella kylmävesipesureita, jos peset autoa kotona useammin. Sellainen järkevän hintainen painepesuri helpottaa kyllä hommaa paljon. Auto, vanteet, pihalaatat ja terassit saa samalla laitteella pestyä, niin käyttöä tulee muuhunkin kuin autoon. Ostin oman Kränzleni lyhyen vertailun katsomisen kautta, jossa oli muutama eri malli listattuna: https://rakennustyot.com/paras-kylmavesipesuri/ En itse ostaisi sokkona pelkän barimäärän perusteella. Letkun pituus, suuttimet ja se miten helposti laitetta saa liikuteltua vaikuttaa yllättävän paljon käytössä.

Peukku Kränzlelle laatu vehje itsellä ollut jo monta vuotta käytössä. Ostin edellisen Kärcherin tilalle, hyviä vehkeitä nekin.

Vierailija
22/110 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motonetin pihalla on näitä tee se itse- pesupaikkoja.

Rivakasti kun toimii, niin auton helposti puhtaaksi 3,50 euron pesupoletilla. Hitaampi voi sitten ostaa vaikka kaksi polettia.

Tuo on jo edullista. Ei se vesi ole ilmaista kotonakaan ja siellä öljyt ja muu saaste jää omalle pihalle.

No eipä kyllä kovin paljoa öljyä ja saastetta ole auton pinnalla, enimmäkseen se on ihan rapaa. Pesen suodatuskentän päällä. Vesi on ilmaista, tai miten sen nyt ottaa, kun porakaivosta tulee.  Painepesurilla ei vielä autoa puhtaaksi saa, mutta varrellisella autonpesuharjalla painepesurilla tehdyn esihuuhtelun jälkeen tulee puhdasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nää ästee ykkösen parhaat pesut on ihan kuraa, nyt se on huomannut kun on valkoinen auto, harmaa phudistui riittävän hyvin. Muita en ole käyttänyt.

Onko jossain pesukatu joka oikeasti pesee puhtaaksi?

Vierailija
24/110 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalipinnan kestokäsittelyvahaus/pinnoitus. Aika monessa 5v kesto,riittää pelkkä painepesu ja puhdasta tulee.Muutaman euron maksaa huuhtelu,että se siitä.

Vierailija
25/110 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa pestä kotona käsin tai jossain muualla käsin, harjattomat pesut ovat surkeita pesutuloksen kannaltam sama kun heittää rahaa roskiin, harjalliset kyllä usein pesee hyvin mutta ne naarmuttaa autoa.

Vierailija
26/110 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina autoa autopesussa missä halvin eli harjaton pesu 20€ ja yöllä 22-06 16€. Se on ihan riittävä. Nyt innostuin auton puunaamisesta kun se on kivaa ja lopputulos miellyttää silmään. Ostin kaupasta kaksi ämpäriä, pesukintaan, esipesusuihkeen ja autoshampoon. Voi pojat kun Lexus kiiltää pesun jälkeen! Kyllä näköjään kannattaa aurinkoisena päivänä tunti lutrata veden kanssa 👍

Onko näillä kotipesijöillä asianmukaiset rasvanerottelukaivot ym. pesupaikalla? 

Vierailija
27/110 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuukausi maksu, saa käydä niin paljon kuin jaksaa 

Vierailija
28/110 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut sama auto vuodesta 2015, eli reilun vuosikymmenen. Olen pesettänyt ja vahauttanut sen kaksi kertaa vuodessa, syksyllä ja keväällä. Ei ole vieläkään ruostunut. Sitä paitsi pesun jälkeen ei montaa päivää mene, kun päällä on talvisin rapaa ja kesäisin pölyä ja siitepölyä.

Kehuuko joku oikesti sitä että reilu kymmenen vuotta vanha auto ei ole ruostunut? Mulla vm 1995 Lexus jossa ei ole kuin pintaruostetta tukivarsissa takana, nekin aijon tänä kesänä hoitaa pois.

Vierailija
29/110 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
30/110 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina autoa autopesussa missä halvin eli harjaton pesu 20€ ja yöllä 22-06 16€. Se on ihan riittävä. Nyt innostuin auton puunaamisesta kun se on kivaa ja lopputulos miellyttää silmään. Ostin kaupasta kaksi ämpäriä, pesukintaan, esipesusuihkeen ja autoshampoon. Voi pojat kun Lexus kiiltää pesun jälkeen! Kyllä näköjään kannattaa aurinkoisena päivänä tunti lutrata veden kanssa 👍

On!

Vierailija
31/110 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vikaa luetun ymmärtämisessä

Vierailija
32/110 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut kaveripiiristäni poistamaan köyhiä kun en jaksa kuunnella heiltä aina sitä samaa valitusta ja sitten ihastelua kun "teillä on niin varaa hankkia ja tehdä kaikenlaista".

Vierailija
33/110 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneesako ajattelit pestä?

Vierailija
34/110 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva autonpesu kotipihalla on kiellettyä.

Vierailija
35/110 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut sama auto vuodesta 2015, eli reilun vuosikymmenen. Olen pesettänyt ja vahauttanut sen kaksi kertaa vuodessa, syksyllä ja keväällä. Ei ole vieläkään ruostunut. Sitä paitsi pesun jälkeen ei montaa päivää mene, kun päällä on talvisin rapaa ja kesäisin pölyä ja siitepölyä.

Mahtaa olla paskainen auto jos 2 kertaa vuodessa pestään :D

Sou? Itsekin pesen ehkä kaks kertaa vuodessa, renkaiden vaihdon yhteydessä.

Vierailija
36/110 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pessyt autoa enkä pese :D

Vierailija
37/110 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivakasti kun toimii, niin auton helposti puhtaaksi 3,50 euron pesupoletilla. Hitaampi voi sitten ostaa vaikka kaksi polettia.

Tuo on jo edullista. Ei se vesi ole ilmaista kotonakaan ja siellä öljyt ja muu saaste jää omalle pihalle.

Oikeaati on lainvastaista pestä autoa pesuaineilla tavallisella pihalla, missä ei erotuskaivoja. Auton saa huuhdella pelkällä vedellä, koska se vastaa sadetta.

Vierailija
38/110 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On!

Tuskinpa vain. Tavallinen hulevesikaivo, jos sitäkään. 

Vierailija
39/110 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä kyllä kovin paljoa öljyä ja saastetta ole auton pinnalla, enimmäkseen se on ihan rapaa. Pesen suodatuskentän päällä. Vesi on ilmaista, tai miten sen nyt ottaa, kun porakaivosta tulee.  Painepesurilla ei vielä autoa puhtaaksi saa, mutta varrellisella autonpesuharjalla painepesurilla tehdyn esihuuhtelun jälkeen tulee puhdasta.

Pesuainetta ei saa käyttää, jos vesi ei mene saostuskaivoon tai muuten käsitellä.

Vierailija
40/110 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee jostain vettä sisätiloihin automaattipesussa. Ikkunat ja ovet on tietty hyvin kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme