Voiko laina oikeesti lyhentyä näin hitaasti?
Mä en ny kaipaa mitään jeesustelua siitä että joo, oon ollu joskus ihan idiootti raha asioissa. Tiedän kyllä itekki,, mut nyt kiinnostas vaan tajuta et onko tää homma oikeesti näin. Otin siis joskus loppuvuodesta 2019 kulutusluoton resurs bankilta, summa oli 7 800e. Kuukausierä on ollu 149e ja oon maksanu sen joka kuukausi pois, ei oo jääny välistä eikä oo tullu mitään perintä juttuja tms. Kävin äsken kattomassa sitä lainan saldoo ja meinas kyllä kahvit mennä väärään kurkkuun. Jäljellä näky olevan vielä joku 6 650e. Siis mitä ihmettä,, oon maksanu tätä jo vuosia ja se on lyhentyny vaan reilu tonnin? Maksuaikaa näytti olevan vielä melkeen 7 vuotta jäljellä. Korko on 16,90% ja siihen päälle joku tilinhoito maksu joka kuukausi. En oo mikään matikka ihminen enkä oikein ymmärrä näitä korko hommia, mut voiko tää oikeesti mennä näin? Jos maksan tota samaa summaa loppuun asti niin maksan varmaan jotain 16 000e takas, lainasta joka oli alle 8 tonnia.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy erilaisia korkolaskureita, joiden avulla voit selvittää paljonko maksat korkoa/paljonkio lyhennät erilaisilla lyhennyssummilla. Sijoittamiswen liitetty "korkoa korolle"-ilmiö toimii valitettavsti myös korkeakorkoisiss lainoissa.
Monessa lainassa on tämä lause: Korko pääomitetaan päivittäin.
Ymmärrättekö, mitä se tarkoittaa?
tarkoittaa, että sinulta kusetetaan enemmän korkoa kuin normaalilla pankin laskutavalla.
älä laita nimeäsi sellaiseen paperiin.
Perintöjen yhteydessä minusta tuli Premiium-asiakas. Kuittaisin kulutusluotot Joustoluotolöa, joka Premiumille käytännössä ilmaista rahaa.
Jep nämä lainat ovat laillista varastamista.
Sain maksettua pienen, mutta kalliiksi tulleen kulutusluoton pois. Nyt ne soittelee enkö ottaisi uutta 🙄 Törkeää! Minulla on markkinointikielto, mutta heillä on puhelinnumeroni. Paiskaa vaan luurin korvaan. Nyt vähään aikaa eivät ole enää soittaneet
Vierailija kirjoitti:
Perintöjen yhteydessä minusta tuli Premiium-asiakas. Kuittaisin kulutusluotot Joustoluotolöa, joka Premiumille käytännössä ilmaista rahaa.
Ei reilu 5 % korko suinkaan tarkoita ilmaista rahaa, mutta onhan se paljon parempi kuin ap:n 16,9 %.
Asia selvisi. Haluatteko tietää vastauksen? T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me tiedämme, miten tuosssa käy. Sehän on tässä kerrottu sinulle jo moneen kertaan.
Onko täällä muita, jotka rakastavat auringonlaskuja?
Tilalle otetaan sitten jotain muuta
Vaihda laina toiseen pankkiin, jossa on pienempi korko ja pienemmät lainanhoitokulut.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/luotot-ja-maksaminen/luotot/kuluttaj…
Kannattaisko sitten ruveta matikkaihmiseksi niin ymmärtäisi mihin on nimensä laittanut ja millä ehdoilla?
Joskus hirvittää kun kulutusluottoja myönnetään kenelle vaan ja kamalilla koroilla mutta sitten tuumin että ap:n kaltaisilta tuhveloilta saakin ottaa rahat pois kun ei yhtään ole omista raha-asioistaan perillä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko sitten ruveta matikkaihmiseksi niin ymmärtäisi mihin on nimensä laittanut ja millä ehdoilla?
Joskus hirvittää kun kulutusluottoja myönnetään kenelle vaan ja kamalilla koroilla mutta sitten tuumin että ap:n kaltaisilta tuhveloilta saakin ottaa rahat pois kun ei yhtään ole omista raha-asioistaan perillä.
Ap ei kaivannut tässä nyt moralisointia!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai!
kulutusluotto on vaan hämäävämpi nimi pikavipille.
onhan se epäeettistä, että näitä annetaan tyhmille ihmisille.
ei silti voi sanoa, ettei olisi varoitettu. joka paikassa sanotaan, että pikavipeissä ja kulutusluotoissa on tosi suuret korot ja muut lisämaksut