Voiko laina oikeesti lyhentyä näin hitaasti?
Mä en ny kaipaa mitään jeesustelua siitä että joo, oon ollu joskus ihan idiootti raha asioissa. Tiedän kyllä itekki,, mut nyt kiinnostas vaan tajuta et onko tää homma oikeesti näin. Otin siis joskus loppuvuodesta 2019 kulutusluoton resurs bankilta, summa oli 7 800e. Kuukausierä on ollu 149e ja oon maksanu sen joka kuukausi pois, ei oo jääny välistä eikä oo tullu mitään perintä juttuja tms. Kävin äsken kattomassa sitä lainan saldoo ja meinas kyllä kahvit mennä väärään kurkkuun. Jäljellä näky olevan vielä joku 6 650e. Siis mitä ihmettä,, oon maksanu tätä jo vuosia ja se on lyhentyny vaan reilu tonnin? Maksuaikaa näytti olevan vielä melkeen 7 vuotta jäljellä. Korko on 16,90% ja siihen päälle joku tilinhoito maksu joka kuukausi. En oo mikään matikka ihminen enkä oikein ymmärrä näitä korko hommia, mut voiko tää oikeesti mennä näin? Jos maksan tota samaa summaa loppuun asti niin maksan varmaan jotain 16 000e takas, lainasta joka oli alle 8 tonnia.
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on laiton korko. Ota yhteyttä asianajajaan. Voit saada takaisin rahasi
No siis sori nyt vaan mut miten jengi edelleen yllättyy siitä että lainasta pitää maksaa korkoa :D Ei kukaan hyväntekeväisyyttä tee
Niin no jos lain mukaan maksimikoko on 15 prosenttia, niin miksei sitä noudatettaisi? Nykymeno on vähän sellaista että jokainen koettaa pelata vilunkia, kun siihen annetaan mahdollisuus.
Ei se näin mene, ei se ole 15% kaikissa lainamuodoissa.
Eikös tuossa kuukausimaksussa ole suurin osa korkoa ja laina lyhenee vain joitain kymppejä kuukaudessa?
Pitäisi raahautua kauppaan sovittelemaan housuja tai hankkia henkselit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis sori nyt vaan mut miten jengi edelleen yllättyy siitä että lainasta pitää maksaa korkoa :D Ei kukaan hyväntekeväisyyttä tee
No on tuo korko kohtuuton!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pienet kuukausierät on tehty näyttämään hyviltä, mutta pitkä maksuaika ja korko tekee niistä tosi kalliita. Ensin selvittäisin halvemman lainan mahdollisuuden ja sen jälkeen maksaisin tuota pois ylimääräisillä lyhennyksillä aina kun pystyy.
Mistä te ootte yleensä kilpailuttanu lainoja? Näitä sivuja tuntuu olevan ihan joka paikassa ja osa näyttää vähän sellasilta että ei tiiä uskaltaako omia tietoja laittaa. Ja onko noissa ulkomaisissa firmoissa mitään järkee vai kannattaako pysyä vaan suomalaisissa pankeissa? Omat pikkurahat kuitenki kyseessä,, niin tarkka saa olla.
Mun mielestä paras ratkaisu on kerätä ensin kaikki nykyiset lainat ja kulut paperille tai exceliin. Paljonko pääomaa jäljellä, mikä korko, mitä kuluja kuussa, paljonko maksat nyt yhteensä. Sitten vasta vertailee. Muuten sitä helposti luulee säästävänsä, vaikka oikeesti vaan siirtää ongelman pidemmälle maksuajalle. Jos uusi laina pienentää korkoa kunnolla ja kokonaiskulut laskee, voi olla järkeä. Jos se vaan pienentää kuukausierää mutta pidentää maksuaikaa 10 vuoteen, niin se voi tulla vielä kalliimmaksi.
Kannattaa maksaa isoinkorkoinen heti pois ja sitten kaikki muut pois.
Itse maksoin just autolainan loppuun. Olis vielä ollut yli vuosi jäljellä, niin nopeutin ja maksoin niin isoja eriä kuin mahdollista.
Suosittelen samaa aloittajalle. Nosta lyhennys kolmeensataan, niin alkaa lyhenee.
Me aikoinaan otettiin autolaina pankista, oli halvempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pienet kuukausierät on tehty näyttämään hyviltä, mutta pitkä maksuaika ja korko tekee niistä tosi kalliita. Ensin selvittäisin halvemman lainan mahdollisuuden ja sen jälkeen maksaisin tuota pois ylimääräisillä lyhennyksillä aina kun pystyy.
Mistä te ootte yleensä kilpailuttanu lainoja? Näitä sivuja tuntuu olevan ihan joka paikassa ja osa näyttää vähän sellasilta että ei tiiä uskaltaako omia tietoja laittaa. Ja onko noissa ulkomaisissa firmoissa mitään järkee vai kannattaako pysyä vaan suomalaisissa pankeissa? Omat pikkurahat kuitenki kyseessä,, niin tarkka saa olla.
Mun mielestä paras ratkaisu on kerätä ensin kaikki nykyiset lainat ja kulut paperille tai exceliin. Paljonko pääomaa jäljellä, mikä korko, mitä kuluja kuussa, paljonko maksat nyt yhteensä. Sitten vasta vertailee. Muuten sitä helposti luulee säästävänsä, vaikka oikeesti vaan siirtää ongelman pidemmälle maksuajalle. Jos uusi laina pienentää korkoa kunnolla ja kokonaiskulut laskee, voi olla järkeä. Jos se vaan pienentää kuukausierää mutta pidentää maksuaikaa 10 vuoteen, niin se voi tulla vielä kalliimmaksi.
Kannattaa maksaa isoinkorkoinen heti pois ja sitten kaikki muut pois.
Itse maksoin just autolainan loppuun. Olis vielä ollut yli vuosi jäljellä, niin nopeutin ja maksoin niin isoja eriä kuin mahdollista.
Suosittelen samaa aloittajalle. Nosta lyhennys kolmeensataan, niin alkaa lyhenee.Me aikoinaan otettiin autolaina pankista, oli halvempi vaihtoehto.
Minä ryöstin sen pankin. Helposti rahaa ja en jäänyt edes kiinni.
Kannattava keikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakatkaa olemasta idiootteja ja ottaakaa asioista selvää ennen kuin pistätte nimenne papereihin. Kantakaa vastuu omista teoistanne. Tämä ei muutu koskaan paremmaksi jos valtion täytyy holhota joka asiassa. Mikä siinä on vaikeaa tajuta, että lainaa ei kannata ottaa, eikä varsinkaan kulutuslainaa. Jos otat lainaa ole perillä niistä ehdoista joilla sitä saat. Onko syynä laiskuus, tyhmyys vai mikä, en tiedä, mutta idiotismi on aivan liian yleistä.
Näinä woke-aikoina saa onneksi sen riistäjän käpälälautaan ja rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tuo korko kohtuuton!
Ei se korko tule yllätyksenä. Kannattaa lukea, mitä sopimuksia tekee. Ja pankkiin voi mennä apua kysymään. Siellä ainakin osataan neuvoa, mikä velka pitäisi ensimmäisenä hoitaa pois.
Tietosi ovat vähäiset, tai sitten valehtelet tahallasi. Kumpaa?
Lakatkaa olemasta idiootteja ja ottaakaa asioista selvää ennen kuin pistätte nimenne papereihin. Kantakaa vastuu omista teoistanne. Tämä ei muutu koskaan paremmaksi jos valtion täytyy holhota joka asiassa. Mikä siinä on vaikeaa tajuta, että lainaa ei kannata ottaa, eikä varsinkaan kulutuslainaa. Jos otat lainaa ole perillä niistä ehdoista joilla sitä saat. Onko syynä laiskuus, tyhmyys vai mikä, en tiedä, mutta idiotismi on aivan liian yleistä.