Voiko laina oikeesti lyhentyä näin hitaasti?
Mä en ny kaipaa mitään jeesustelua siitä että joo, oon ollu joskus ihan idiootti raha asioissa. Tiedän kyllä itekki,, mut nyt kiinnostas vaan tajuta et onko tää homma oikeesti näin. Otin siis joskus loppuvuodesta 2019 kulutusluoton resurs bankilta, summa oli 7 800e. Kuukausierä on ollu 149e ja oon maksanu sen joka kuukausi pois, ei oo jääny välistä eikä oo tullu mitään perintä juttuja tms. Kävin äsken kattomassa sitä lainan saldoo ja meinas kyllä kahvit mennä väärään kurkkuun. Jäljellä näky olevan vielä joku 6 650e. Siis mitä ihmettä,, oon maksanu tätä jo vuosia ja se on lyhentyny vaan reilu tonnin? Maksuaikaa näytti olevan vielä melkeen 7 vuotta jäljellä. Korko on 16,90% ja siihen päälle joku tilinhoito maksu joka kuukausi. En oo mikään matikka ihminen enkä oikein ymmärrä näitä korko hommia, mut voiko tää oikeesti mennä näin? Jos maksan tota samaa summaa loppuun asti niin maksan varmaan jotain 16 000e takas, lainasta joka oli alle 8 tonnia.
Kommentit (312)
Onko Allu vielä hengissä eli ap? Threadsissa potkivat pihalle. Ja velka on tänä kesänä kasvanut varmaan 60 ellei 70 000 euroon.
Mulla on lyhentynyt kun tajusin laskea yhteen, perusmaksu, korko ja kulut. Maksan 100e kk, ilman korkoa ja kuluja maksu on 65e kk. Eka kertaa resurs laina eikä muitakaan ole ollut.
Ap maksaa 149 €/kk. Korko on noin 110 €/kk ja tilihoitomaksu ehkä kympin. Laina siis lyhenee 29 €/kk. Ap maksaa lainaansa takaisin noin 23000 €.
Mikä noin pienen summan takaisinmaksussa on muka niin vaikeaa? Lopettaa kaiken muun kuluttamisen syö kaurapuuroa ja maksaa pois.
tyhmästä päästä kärsii koko ukko.ei tulisi mieleenikään mennä tuohon ansaan.
Se minimi lyhennys on sen kokoinen tarkoituksella, että lainat ei lyhene juuri lainkaan. Nää pitää maksaa ASAP pois kun on ottanut.
Eiköhän se lainan lyhentyminen selviä siitä sopimuksesta minkä olet alunperin tehnyt. Siellä kerrotaan se maksuaika ja paljonko korkoa menee. Kun maksat tasaerin etkä tasalyhennyksellä, niin alussa maksetaan enemmän korkoa kuin lyhennystä.
Ei maksa, sillä velat eivät periydy.