Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomaille muuttamisen hyvät puolet?

Vierailija
13.05.2026 |

Nyt saa kehua ja antaa vinkkejä

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto ettekö epäilijät näe miten suomi romahtaa. Vinkki: ei auta pärjääminen euroviisuissa.

Ensin romahdus oli hidasta ja loppu tuli äkkiä.

Game over

Suomi ei edes pärjää Euroviisuissa. Siinäkin naapurimaat jakaa pisteitä toisilleen. Keski-Euroopan maat lopulta pärjäävät.

Vierailija
62/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki.Ja parempi lähteä nyt,koska lopulta maassa on jäljellä vain eläkeläiset,virkarälssi ja uussuomalaiset.

Whiteflight suomighettosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kesä 8kk vuodesta
- Kartano samalla hinnalla kuin kaksio Suomessa (vuokra)
- Vapaus
- Meri vieressä
- Ystävällisemmät ihmiset
- Matala hintataso
- Ei ole turvaton olo kaduilla

Muutin ja jätin Suomen tomut taakse. Elämä on lempeää ja yksinkertaista. Omat työt voi tehdä etänä ja käteen jää paljon enemmän, joten silloin myös jaksaa nauttia elämästä ihan eri tavalla. Huomaan että olin kerännyt todella paljon stressiä Suomessa kun koko aika oli vaan taistelua. 

Minun mielipide Suomen tilanteesta on se, että oravanpyörä on kiristetty äärimmilleen. Ei ole tilaa hengittää ja elää elämää. Palvelut ei toimi, virastot huutaa monen kuukauden käsittelyaikoja. Jos verottaja ei vie rahojasi, niin vuokranantaja tai pankki kyllä vie. Tuollaisessa tilanteessa ei voi menestyä. 

Vierailija
64/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen rentous and elavaisyys kulttuurissa.  

Tyoelamassa voi luovia ilman, etta pitaa uudelleenkouluttautua joka asiaan.  Melkein kukaan tuntemani ei tyoskentele silla alalla, mita opiskeli yliopistossa.  Myoskaan koulutusta ei vaadita joka asiaan.  

Parempi tarjonta kulttuurissa, ravintoloissa jne.  Ihan ilmiselvaa kun vakiluku on myos suurempi.

Halpoja lentoja jokapaikkaan joten matkustelu mutkattomampaa.  Suomesta tuntuu olevan kallista ja vaikeaa lahtea lomalle.

 

Iso-Britannia siis paikkana.  Huonoja puolia taalta loytyykin sitten suunnattomasti verrattuna Suomeen myos.

Vierailija
65/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlainen rentous and elavaisyys kulttuurissa.  

Tyoelamassa voi luovia ilman, etta pitaa uudelleenkouluttautua joka asiaan.  Melkein kukaan tuntemani ei tyoskentele silla alalla, mita opiskeli yliopistossa.  Myoskaan koulutusta ei vaadita joka asiaan.  

Parempi tarjonta kulttuurissa, ravintoloissa jne.  Ihan ilmiselvaa kun vakiluku on myos suurempi.

Halpoja lentoja jokapaikkaan joten matkustelu mutkattomampaa.  Suomesta tuntuu olevan kallista ja vaikeaa lahtea lomalle.

 

Iso-Britannia siis paikkana.  Huonoja puolia taalta loytyykin sitten suunnattomasti verrattuna Suomeen myos.

Britannia ja monet muut Euroopan maat. Niissä maissa on todella kansainvälistä. Joko siitä tykkää tai ei. Tuli tämä todettua viime reissulla Sekavat fiilikset siihen nähden. Tavallaan kiva asia, mutta luo samalla epävarmuutta.

Vierailija
66/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmintä, valoisaa, ei räntää vaaktasossa.

Verot 0%:ia ja taloudenhoitaja. Siistiä, puhdasta, turvallisia. Ei riehuvia m a t u -jengejä.

 

Verot 0%

 

Ei paljoa suomeen palaaminen napostele.

Dubai = To Buy ?

Tismalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohteliaisuus ja ystävällisyys.

Kaikkia puhutellaan nimellä. Kaikki juttelevat keskenään, naapureiden kanssa puhutaan aina, asuinalueella tervehditään kaikkia asukkaita.

Nuoriso on kohteliasta ja osaa puhua aikuisten kanssa.

Missä tällainen ihmemaa sijaitsee? Siellä mystisellä ulkomailla? 

Kuulostaa Truman Show'lta. Ahdistavaa.

Vierailija
68/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmintä, valoisaa, ei räntää vaaktasossa.

Verot 0%:ia ja taloudenhoitaja. Siistiä, puhdasta, turvallisia. Ei riehuvia m a t u -jengejä.

 

Verot 0%

 

Ei paljoa suomeen palaaminen napostele.

Dubai = To Buy ?

Tismalleen.

Lempikohteita. Kaikki on uutta ja hienoa. Politiikkaan ei jaksa ottaa kantaa. Epäkohtia sielläkin. Halukkaita menijöitä sinne on eikä sitä voi ihmetellä. Houkutteleva kapunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tummia miehiä

Vierailija
70/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kesä 8kk vuodesta
- Kartano samalla hinnalla kuin kaksio Suomessa (vuokra)
- Vapaus
- Meri vieressä
- Ystävällisemmät ihmiset
- Matala hintataso
- Ei ole turvaton olo kaduilla

Muutin ja jätin Suomen tomut taakse. Elämä on lempeää ja yksinkertaista. Omat työt voi tehdä etänä ja käteen jää paljon enemmän, joten silloin myös jaksaa nauttia elämästä ihan eri tavalla. Huomaan että olin kerännyt todella paljon stressiä Suomessa kun koko aika oli vaan taistelua. 

Minun mielipide Suomen tilanteesta on se, että oravanpyörä on kiristetty äärimmilleen. Ei ole tilaa hengittää ja elää elämää. Palvelut ei toimi, virastot huutaa monen kuukauden käsittelyaikoja. Jos verottaja ei vie rahojasi, niin vuokranantaja tai pankki kyllä vie. Tuollaisessa tilanteessa ei voi menestyä. 

Missä vaan on turvallisempaa kuin suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlainen rentous and elavaisyys kulttuurissa.  

Tyoelamassa voi luovia ilman, etta pitaa uudelleenkouluttautua joka asiaan.  Melkein kukaan tuntemani ei tyoskentele silla alalla, mita opiskeli yliopistossa.  Myoskaan koulutusta ei vaadita joka asiaan.  

Parempi tarjonta kulttuurissa, ravintoloissa jne.  Ihan ilmiselvaa kun vakiluku on myos suurempi.

Halpoja lentoja jokapaikkaan joten matkustelu mutkattomampaa.  Suomesta tuntuu olevan kallista ja vaikeaa lahtea lomalle.

 

Iso-Britannia siis paikkana.  Huonoja puolia taalta loytyykin sitten suunnattomasti verrattuna Suomeen myos.

Briteissä on paljon hyviä puolia, mutta myös niitä huonoja. Britannia on karu paikka köyhälle ja vielä karumpi työttömälle. Töitä on kyllä joka puolella tarjolla, mutta palkka ei sellaisista töistä riitä mihinkään. Etenkin sinkulla hintataso asumisen kannalta Lontoossa on vaikea yhtälö, vuokra-asuntojen kunto, sähkö- ja vesilaskut usein erikseen, todennäköisesti vietät joka päivä tunteja tubessa, jos asut kaukana Piccadillyltä. 

Vuosikaudet halusin muuttaa sinne töihin, mutta nyt kun se olisi tavallaan mahdollista miehen perässä, en sitä enää halua. En ikinä muuttaisi sinne kenenkään almujen varaan työttömäksi, sen verran jo nähnyt ja kuullut ja brexit on kuulemma moninkertaistanut EU-maista muuttavien byrokratiaa entisestään. 

Vierailija
72/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietynlainen rentous and elavaisyys kulttuurissa.  

Tyoelamassa voi luovia ilman, etta pitaa uudelleenkouluttautua joka asiaan.  Melkein kukaan tuntemani ei tyoskentele silla alalla, mita opiskeli yliopistossa.  Myoskaan koulutusta ei vaadita joka asiaan.  

Parempi tarjonta kulttuurissa, ravintoloissa jne.  Ihan ilmiselvaa kun vakiluku on myos suurempi.

Halpoja lentoja jokapaikkaan joten matkustelu mutkattomampaa.  Suomesta tuntuu olevan kallista ja vaikeaa lahtea lomalle.

 

Iso-Britannia siis paikkana.  Huonoja puolia taalta loytyykin sitten suunnattomasti verrattuna Suomeen myos.

Briteissä on paljon hyviä puolia, mutta myös niitä huonoja. Britannia on karu paikka köyhälle ja vielä karumpi työttömälle. Töitä on kyllä joka puolella tarjolla, mutta palkka ei sellaisista töistä riitä mihinkään. Etenkin sinkulla hintataso asumisen kannalta Lontoossa on vaikea yhtälö, vuokra-asuntojen kunto, sähkö- ja vesilaskut usein erikseen, todennäköisesti vietät joka päivä tunteja tubessa, jos asut kaukana Piccadillyltä. 

Vuosikaudet halusin muuttaa sinne töihin, mutta nyt kun se olisi tavallaan mahdollista miehen perässä, en sitä enää halua. En ikinä muuttaisi sinne kenenkään almujen varaan työttömäksi, sen verran jo nähnyt ja kuullut ja brexit on kuulemma moninkertaistanut EU-maista muuttavien byrokratiaa entisestään. 

Tätä samaa asiaa joutuu pyörittelemään ja hirvittelemään. Realiteetti on siinä, että palkka menee vuokraan ja elämiseen. Jääkö rahaa säästöön ja pahan päivän varalle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille muuttamisen paras puoli, että ei tarvii nähdä suomalaisia

Vierailija
74/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kesä 8kk vuodesta
- Kartano samalla hinnalla kuin kaksio Suomessa (vuokra)
- Vapaus
- Meri vieressä
- Ystävällisemmät ihmiset
- Matala hintataso
- Ei ole turvaton olo kaduilla

Muutin ja jätin Suomen tomut taakse. Elämä on lempeää ja yksinkertaista. Omat työt voi tehdä etänä ja käteen jää paljon enemmän, joten silloin myös jaksaa nauttia elämästä ihan eri tavalla. Huomaan että olin kerännyt todella paljon stressiä Suomessa kun koko aika oli vaan taistelua. 

Minun mielipide Suomen tilanteesta on se, että oravanpyörä on kiristetty äärimmilleen. Ei ole tilaa hengittää ja elää elämää. Palvelut ei toimi, virastot huutaa monen kuukauden käsittelyaikoja. Jos verottaja ei vie rahojasi, niin vuokranantaja tai pankki kyllä vie. Tuollaisessa tilanteessa ei voi menestyä. 

Missä vaan on turvallisempaa kuin suomessa.

Siinäpä oikein maailmanmatkaajan mielipide. Olisiko sinulla selviytymisvinkkejä Haitissa tai Jemenissä asumiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsi pois Suomesta. Elämänlaatu ja elintaso parani moninkertaiseksi. 

Näin se itselläänkin meni. Pahin virhe oli muuttaa takaisin Suomeen. Tullut vain harmia ja murheita. Suomessa ei voi enää asua ja käydä töissä. Peli menetetty.

Jankuti jankuti. Hanki elämä, palstahullu.

Miten hankkia elämä jos työttömyys näyttää loputtomalta?

Vierailija
76/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyräilykulttuuri ja kateus puuttuu.

Kyllä sitä siellä on aivan samanlailla kuin Suomessakin, kaikki on vain peitellympää ja ei niin suoraa.

Oletko kuullut siellä sanontaa ,kungliga svenska avunsjukan.

Vierailija
77/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ulkopuolella monessa maassa elämästä nauttiminen on sallittua.

Ja Suomessako ei ole? Kuka sinua täällä alistaa tai kahlitsee?

Yhteiskynta, valtio, ilmapiiri

Fasisti hiljaa siellä!!!

Vierailija
78/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohteliaisuus ja ystävällisyys.

Kaikkia puhutellaan nimellä. Kaikki juttelevat keskenään, naapureiden kanssa puhutaan aina, asuinalueella tervehditään kaikkia asukkaita.

Nuoriso on kohteliasta ja osaa puhua aikuisten kanssa.

Miksi haluaisin jutella naapureideni kanssa?

Kun suomalainen on paineen alla, eristäytyy se ratkaisuna mökilleen kehittämään itselleen mielenterveys- ja päihdeongelmaa.

Mökillä on hyvä olla keskenään. Ei siellä tarvi ryypätä. En minä ainakaan.

Sosiaalisia suhteita ylläpidän kyläsaunassa. Ei pääse höperöitymään, kun käy edes kerran viikossa ihmisten ilmoilla.

Vierailija
79/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kesä 8kk vuodesta
- Kartano samalla hinnalla kuin kaksio Suomessa (vuokra)
- Vapaus
- Meri vieressä
- Ystävällisemmät ihmiset
- Matala hintataso
- Ei ole turvaton olo kaduilla

Muutin ja jätin Suomen tomut taakse. Elämä on lempeää ja yksinkertaista. Omat työt voi tehdä etänä ja käteen jää paljon enemmän, joten silloin myös jaksaa nauttia elämästä ihan eri tavalla. Huomaan että olin kerännyt todella paljon stressiä Suomessa kun koko aika oli vaan taistelua. 

Minun mielipide Suomen tilanteesta on se, että oravanpyörä on kiristetty äärimmilleen. Ei ole tilaa hengittää ja elää elämää. Palvelut ei toimi, virastot huutaa monen kuukauden käsittelyaikoja. Jos verottaja ei vie rahojasi, niin vuokranantaja tai pankki kyllä vie. Tuollaisessa tilanteessa ei voi menestyä. 

Kerro nyt säkin se maa!  Mikä maa??

Vierailija
80/99 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyräilykulttuuri ja kateus puuttuu.

Kyllä sitä siellä on aivan samanlailla kuin Suomessakin, kaikki on vain peitellympää ja ei niin suoraa.

Oletko kuullut siellä sanontaa ,kungliga svenska avunsjukan.

Pauliina Laitinen oli naimisissa ruotsalaisen kanssa paremmissa piireissä. Aika kauhealta kuulosti, miten kuvaili sosiaalisia suhteita siellä. Ja Ruotsihan on todella luokkayhteiskunta.