Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulemme selviytymään kansan vanhentumisesta?

Vierailija
13.05.2026 |

Liki 80% sosiaalimenoista menee vanhuksille ja vanhuksien määrä vain kasvaa koska ihmiset elävät pidempää.

 

Pakko alkaa leikkaamaan eläkkeistä yms.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa päätä pitää tutkia. Mikä noin ahdistaa. Tutki lehtiä miten kovaa vauhtia menetämme vanhoja ihmisiä.Totta sekin, ettei  sataa lähestyviä pitäisi kauheasti ihannoida. Ei siinä iässä enää mitään kovin autuasta elo ole.

Vierailija
22/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpopurra pitää huolen että veronmaksajia ei ole 2045==>

Kaikki on leikattu, työpaikat hävitetty ja lapsia ei synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että ap:n ja koko sukunsa omaisuus takavarikoidaan valtiolle.

Vierailija
24/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuka hoitaa kaikki nuo voimaantuneet kehopositiiviset ihralöllykät, kun niihin alkaa ajan myötä läskihalvaukset, syövät yms. iskemään? Niille iskee vanhuudenraihnaisuus jo ennen oikeaa vanhuusikää.

Vierailija
25/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpopurra pitää huolen että veronmaksajia ei ole 2045==>

Kaikki on leikattu, työpaikat hävitetty ja lapsia ei synny.

Syntyvyys on kääntynyt kasvuun, työssä käyvien määrä ei vähene vaikka työttömyys lisääntyy koska tukien saajat ovat joutuneet hakeutumaan työnhakijoiksi.

Petteri ja Riikka koettakaa tekin jaksaa. Kaikki ei ajattele niin kuin julkisuudessa huudetaan. 

Vierailija
26/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippasen täti nyt liioittelee. Vanhusmenot ovat noi n 45% kaikista sosiaalimenoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpopurra pitää huolen että veronmaksajia ei ole 2045==>

Kaikki on leikattu, työpaikat hävitetty ja lapsia ei synny.

Syntyvyys on kääntynyt kasvuun, työssä käyvien määrä ei vähene vaikka työttömyys lisääntyy koska tukien saajat ovat joutuneet hakeutumaan työnhakijoiksi.

Petteri ja Riikka koettakaa tekin jaksaa. Kaikki ei ajattele niin kuin julkisuudessa huudetaan. 

Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. 

Vierailija
28/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä ja aloittaa isovanhemmistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sinä ap huolehdit. Vanhat suuret ikäluokat kuolee pois, ja kun lapsia ei synny, ei ole pajon elätettäviä. Nykyiset lusmut 20-40 vuotiaat saavat elää köyhinä ihan rauhassa kopeissaan. 
Ahkerilla menee hyvin.

Vierailija
30/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläikäraja käyttöön. Yleinen poistumisikä 90 vuotta. Jos on ollut huomattavassa valtion virassa tai luottamustoimessa, esim kansanedustaja tai sitä korkeammalla, saa elää 95 vuotiaaksi. Ainoastaan presidenteillä ei ole yläikärajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti selvitään, kun annetaan asian hoitua itsestään. Suuret ikäluokat kuolee ennätysvauhtia pois ja väestörakenne normalisoituu hiukan pienemmällä väkimäärällä. Suomalaisten määrä on laskenut jo alle viiden miljoonan. 

Mutta joku vielä vaan sitkeästi uskoo tähän väestön vanhentumiseen

Kyllähän se väestö vanhenee, vääjäämätön lopputulema on myös, että ihmiset kuolevat tarpeeksi vanhetessaan. Boomerit on jo kasikymppisiä, ei heitä enää kauan täällä ole.

Buumerit on kuule aika iso, laaja ryhmä. Minäkin kuulemma kuulun vielä heihin ja olen nyt 62 vee.

Riippuu miten määritellään. Suomessa suuret ikäluokat syntyivät vuosina 1945–1950 (joissain lähteissä myös 1945–1956 tai jopa vuoteen 1964 saakka). Eli suurin väestönkasvu tapahtui Suomessa viisi vuotta sotien jälkeen, esim. Pohjois-Amerikassa se trendi jatkui vuoteen 1964 saakka.

Vierailija
32/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä selvitä. Me kuollaan kaikki ja onhan siinä se hyvä puoli että siihen loppuu kaikki ongelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskikset nussii todella paljon ei ole mitään hätää 

Vierailija
34/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä siinäkin että kaikki paska kaatuu juuri 50-60-luvun vaihteessa syntyneiden päälle. 

No se, että 45-55 syntyneet ei viitsineet hankkia kuin yhden lapsen. Ei sitä virhettä hetkessä korjata kun silloin ikäluokat romahti puoleen.

Varsinkaan kitisemällä maahanmuuttoa vastaan ja potkimalla päähän nuoria naisia.

Kukaan ala tekemään nasseille lapsia.

Iloinen asia on, että läskijuopot persuäijätkin vanhenee ilman hoitoa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijät, hoidelkaa itsenne tai kuolkaa. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
36/36 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä: suurimmat ikäluokat ovat 1990 ja 1992 syntyneitä, ei vanhuksia. Suuret boomer-ikäluokat alkavat olla 80 vuoden ikäisiä, vanhusten määrä vähenee vuosi vuodelta, koska uusia tulee aina vain vähemmän lisää.

Suhteellisesti vanhuksia on enemmän kuin ennen, koska lapsia syntyy kovin vähän, mutta vanhusten määrä on viime vuosina jo vähentynyt.

Lisäksi vanhukset maksavat veroja sellaisia määriä, että niillä kuitataan ikäluokkansa hoivatarve. Vanhukset ei enää kuluta maanteitä, rakennusvalvontaa, luontopolkuja tai opetuslaitosta, joten oikeastaan he pärjäävät ihan hyvin omilla veroeuroillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi