Miten tulemme selviytymään kansan vanhentumisesta?
Liki 80% sosiaalimenoista menee vanhuksille ja vanhuksien määrä vain kasvaa koska ihmiset elävät pidempää.
Pakko alkaa leikkaamaan eläkkeistä yms.
Kommentit (31)
Tekoäly kohta tekee monta asiaa halvalla hoitoalalla.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly kohta tekee monta asiaa halvalla hoitoalalla.
Ja vielä useampaa asiaa ei tee.
Työeläkeläiset pyörittävät kuule kummasti eläkkeillään tätä yhteiskuntaa. Kelaeläkeläiset saavat eläkkeensä yhteisistä varoista.
Entä kuka hoitaa kaikki nuo voimaantuneet kehopositiiviset ihralöllykät, kun niihin alkaa ajan myötä läskihalvauskset, syövät yms. iskemään?
Mä keksin, tuodaan ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä siinäkin että kaikki paska kaatuu juuri 50-60-luvun vaihteessa syntyneiden päälle.
Heidän maksamat veroeurot kyllä kelpadivat kaikille, mutta nyt alkaa vinkuminen kun heille päin pitäisi alkaa maksamaan
Ihan normaalisti selvitään, kun annetaan asian hoitua itsestään. Suuret ikäluokat kuolee ennätysvauhtia pois ja väestörakenne normalisoituu hiukan pienemmällä väkimäärällä. Suomalaisten määrä on laskenut jo alle viiden miljoonan.
Mutta joku vielä vaan sitkeästi uskoo tähän väestön vanhentumiseen
Vierailija kirjoitti:
Mä keksin, tuodaan ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.
Älä sinäkin aloita tätä länkytystä, pliis!
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti selvitään, kun annetaan asian hoitua itsestään. Suuret ikäluokat kuolee ennätysvauhtia pois ja väestörakenne normalisoituu hiukan pienemmällä väkimäärällä. Suomalaisten määrä on laskenut jo alle viiden miljoonan.
Kyllähän se väestö vanhenee, vääjäämätön lopputulema on myös, että ihmiset kuolevat tarpeeksi vanhetessaan. Boomerit on jo kasikymppisiä, ei heitä enää kauan täällä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko tuo edellinen voinut olla sarkasmia?🤔
Liito-oravat hoitaa. Suurin talouskasvuhan syntyy kun luonnonvaroja käytetään mahdollisemman vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko tuo edellinen voinut olla sarkasmia?🤔
No joo joo tajuttiin teidän mahtava sarkasmi, lopettakaa nyt jo p:njauhanta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se väestö vanhenee, vääjäämätön lopputulema on myös, että ihmiset kuolevat tarpeeksi vanhetessaan. Boomerit on jo kasikymppisiä, ei heitä enää kauan täällä ole.
Buumerit on kuule aika iso, laaja ryhmä. Minäkin kuulemma kuulun vielä heihin ja olen nyt 62 vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sehän päättäjien ratkaisu on ollut. Älä itse viitsi laittaa päätä pensaaseen.
Entä kuka hoitaa kaikki nuo voimaantuneet kehopositiiviset ihralöllykät, kun niihin alkaa ajan myötä läskihalvauskset, syövät yms. iskemään? Niille iskee vanhuudenraihnaisuus jo ennen oikeaa vanhuusikää.
Ei mitään hätää. Antti-boy ja tytöt puhaltaa kaikkien kaikki pipit pois ja me eletään onnellisina elämämme loppuun saakka.
Ja mikä siinäkin että kaikki paska kaatuu juuri 50-60-luvun vaihteessa syntyneiden päälle.