Ikä 50V, jotkut näyttää kolmevitosilta ja toiset 70v. Selittäkää?
Kun nämä ovat kuitenkin nuorina näyttäneet ihan samanikäisiltä?
Kommentit (76)
Geenit lähinnä, ellei sitten ole ihan rappiolla oleva sekakäyttäjä tms. Itse olen 35-vuotias, mutta näytän 20-27-vuotiaalta. Moni ikäiseni taas näyttää silmiini hyvin keski-ikäiseltä, ja tuntuu joskus oudolta ajatella, että olemme samanikäisiä. Hekin katsovat usein minua kuin kummajaista, kuullessaan ikäni.
Aika usein laiha ihminen, joka on tehnyt fyysistä työtä, näyttää ikäistään vanhemmalta. Tarkoitan siis tosi hoikkaa. Nuorimman näköisenä säilyvät helppoa siistiä toimistotyötä tehneet, jotka ovat normipainon ylärajalla tai lievästi ylipainoisia, mutta eivät paljon ja jotka eivät ole meikanneet kuin hillitysti. Tuttavapiirissäni on mm. yksi opettaja ja yksi entinen talouspäällikkö, jotka kuuluvat tähän lievästi ylipainoisten ryhmään ja vaikea uskoa, että ovat yli 80.
Vierailija kirjoitti:
Nukkuminen
Tämä ja stressi, sairaudet, työnmäärä, uupumus ja kuulemma näytin nelikymppisenä jo eläkeläiseltä. Nyt sitten varmaan kasikymppiseltä.
Oon käyttänyt hattua kesällä ja 50- kertoimen aurinkorasvaa. Lisäksi kasvojooga ja risiiniöljy. Ei se ilman yrittämistä onnistu. Muuten ei olis tietoa tuloksista mutta tänäänkin piti ihan hätyytellä innokkaimpia miehiä pois jaloista.
En tiedä päteekö enää tuossa iässä, mutta vähän nuorempana lapsettomat naiset ovat keskimäärin nuoremman näköisiä kuin äidit. Valvominen ym. vanhentaa.
Itse olen viisikymppinen ja minulla on juonteita ym., mutta ulkonäköäni pelastaa paljon ihoni. Se on aina ollut jotenkin heleä ja "läpikuultava" ja rusketuskaan ei siihen vaikuta. Yhä vieläkin ihmiset nauravat, kun minulla on heti punaiset posket ulkoilun jälkeen. Nuorena punastelin ja se oli ihan hirveää. Mutta jokin geeneistä johtuva juttu kai. Ja ainakin oletan, että se tekee vähän nuoremman vaikutelman.
Turvonneena yön tai veden lipittämisen jälkeen 60v ja turvotus laskeneena 35v? Näin se vain menee.
no jakkaava pentu on aina tyhmä kuin saapas; mäkin yritän näyttää 95 lta (kuten idolini nykyään).
vai vedätkö pöhinää?
Olen nyt 52 v ja näyttänyt koko aikuisikäni ikäistäni nuoremmalta. Viimeksi paperit kysyttiin olutta ostaessa n. vuosi sitten. Kun ikääni on ihmetelty, olen vitsillä heittänyt, että olen juonut niin paljon Pepsi Maxia, että on säilöntäaineet kohdillaan :P Oikeasti yksi syy voi olla, että en ole mikään erityisen ilmeikäs ihminen, vaan ehkä enemmänkin totinen. Naaman iho ei veny, kun ei ole koko ajan hymy korvissa. (Onko se sitten hyvä vai huono asia...) Toinen mieleen tuleva juttu on, että olen ihan nuoresta asti käyttänyt kasvovoiteena Nivea Cremeä, joka kuulemma onkin jopa huippukalliilta voiteita parempi teholtaan.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei ole suojattu ihoa auringolta. Siitä tulee vanhan näköinen iho.
Siihenkin vaikuttaa geenit. Olen ollut tosi paljon auringossa varsinkin lapsena ja nuorena, enkä ole isokertoimisia aurinkorasvoja käyttänyt kuin Etelän matkoilla.
Kuitenkaan minulla ei ole juuri lainkaan ryppyjä ja olen 57v.
Myös pakonomainen ilmehdintä vaikuttaa vanhenemiseen.
Eräs nimeltä mainitsematon kirjailija/näyttelijä aina valokuvissa "nostaa"otsaansa niin että otsassa on n.10 vaakasuoraa viivaa. Kun tätä vuosikymmenet tekee niin johan ne viivat on jo syvällä ihossa.
Itse olen kohta 60 eikä otsassani ole yhtään viivaa vaikka kuinka yritän sitä kurtistella.
Geenit, elintavat (liikkuminen, ruokavalio, uni). Tuntemani kasvissyöjät ovat ikäistään nuoremman näköisiä. Ehkä se saavat niin paljon boostia monipuolisesta ja värikkäästä ravintopitoisesta kasvisruoasta, että keho voi paremmin.
Minulta puuttuvat naururypyt. On ollut kova elämä, ei ole ollut edes syytä hymyillä. Ikää nyt 76, mutta uskon, että näytän nuoremmalta. Kyse on koko olemuksesta. Monet jo kouluikäiset laahaavat jalkojaan ja viimeistään keski-iässä alkavat köpötellä kuin vanhukset. Terveydellä on suurin vaikutus ja kaikilla ei ole ollut tuuria sen suhteen. Tänään istuin kauppakeskuksessa hetken ja totesin kuinka isomahaisia miehet ovat jo nuorena. Kamalaa katsottavaa, kun nuori mies kulkee verkkareissa ja maha roikkuu polvissa.
Nuorena tekee. Vanhemmiten ei niin suurta merkitystä.