Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lennolla esiintyvä korvakipu

Vierailija
13.05.2026 |

Lennolla korvissani vihloo laskun aikana. Mikä teillä on auttanut?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokorvatulpat, auttaa ainakin minulla. Jos et hanki korvatulppia niin 

lentoemänniltä pyydät Mikki Hiiret, auttaa ainakin vähän.

Vierailija
22/41 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ajoissa ennen lentoa Acriseu, juuri ennen lentoa Aerius-nenäsuihke ja korviin painetta tasaavat tulpat (EarPlanes tai Sanohra) ja purkka. Silti sattuu, mutta korvat ei mene viikoiksi lukkoon ja vältyn korvatulehduksilta, joita aiemmin tuli kaupan päälle lennolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla ei voi enää kysyä mitään, kun aina tulee epäasiallisia vastauksia. Epäasiallinen käytös, kuten häirintä, syrjintä tai epäkunnioittava kohtelu, murentaa yhteisön turvallisuuden tunnetta ja hyvinvointia. Arvostus ja molemminpuolinen kunnioitus on välttämätöntä. Epäasiallisen käytöksen on loputtava, sillä se ei ainoastaan vahingoita yksilöitä, vaan myrkyttää koko ilmapiirin.

No nyt oli kyllä virallinen kannanotto. 

Vierailija
24/41 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenästä kiinni ja puhaltaa painetta nenäonteloon. Kohta korvat poksahtaa auki. Itsellä on aina sama ongelma. Nasolin tai muu avaava nenäsuihke puoli tuntia ennen laskuun lähtöä saattaa auttaa. Tämän vinkkasi minulle lääkäri. 

Totta kai lääkärillä on aina joku lääke-ehdotus antaa, koska he ovat naimisissa lääkefirmojen kanssa. Ilmaisiakin konsteja kyllä on, joita on täälläkin kerrottu.

Vierailija
25/41 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenästä kiinni ja puhaltaa painetta nenäonteloon. Kohta korvat poksahtaa auki

Tämä ei ole ehkäisykonsti, vaan apu siihen, kun korvat ovat jo menneet lukkoon.

Vierailija
26/41 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkaa paremmin minulla toimii jokin imeskeltävä karamelli tai pastilli. Haukottelu, nielaiseminen ja muu painetta tasaava liike auttaa myös. Joka kerta ei edes tunnu niin pahalta, mutta nopea korkeuden lasku tekee kyllä kipeää. Kerran sairastuin flunssaan reissussa ja ikinä ei ole ollut niin kauheaa lentomatkaa kuin silloin, kun oli sekä nenä että ontelot tukossa. Sattui todella kovasti.

Vierailija
27/41 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenästä kiinni ja puhaltaa painetta nenäonteloon. Kohta korvat poksahtaa auki. Itsellä on aina sama ongelma. Nasolin tai muu avaava nenäsuihke puoli tuntia ennen laskuun lähtöä saattaa auttaa. Tämän vinkkasi minulle lääkäri. 

Ei todellakaan suositella, varsinkaan jos on yhtään limaa nenässä tai vuotava nenä koska muuten se menee sieltä sinne korvaan ja saa aikaan korvatulehduksen. 

Vierailija
28/41 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tämä eli korviin sattuu noustessa ja laskettuassa. Purkka suuhun, vesi pullo valmiiksi ja tärkein on laittaa korvatulpat korviin tarpeeksi ennen nousua ja laskua jolloin paine ei tunnu kovinkaan paljoa. Sitten mässyttää purkkaa ja juo vettä. 

Vierailija
29/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai lääkärillä on aina joku lääke-ehdotus antaa, koska he ovat naimisissa lääkefirmojen kanssa. Ilmaisiakin konsteja kyllä on, joita on täälläkin kerrottu.

Joo, jokainen voi käyttää näitä ilmaisia jippoja jos haluaa ja säästää samalla.  Mutta minulla on niin helve....nen kipu molemmissa korvissa ja vedet vaan valuu silmistä kun kipu on niin valtava. Mä olen onnellinen kun voin estää tuon hirvittävän kivun Buranalla ja lentokorvatulpilla (apteekista) lisäksi tietysti jos nenä on tukossa, niin nenäsuihkeita ennen lentoa. Mielellään annan vinkin muillekin..

Vierailija
30/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korva täynnä erilaista mäihää. Removaxia kotihoidossa tai sitten hoitajavastaanotolla ne onkii sieltä mäihän pois.

Vierailija
31/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset hammaspaikat irtoilee lennolla . Varaa rahaa hammaslääkäriin.  Alas tullessa paineet on erilaisia kuin noustessa .  Noustessa auttaa purkka ja kun aukoo suuta. 

Vierailija
32/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snorklatessa / sukellus on samaa että painetta pitää tasata ja trooppisten vesien parasiittien takia tiputa korvaan alkoholi tipat .  Sillä kuolee .  Kun sitruuna taas tappaa kalasta ja vedestä tiettyjä parasiitteja. Voit vaikka pestä kielesi sitruunalla ja hampaat. Siis hankaat vähän sitruunan palalla.  

Vierailija
33/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota älkää nyt vaan ihan jäteputkien lähellä sukellelko.  Niin kirkasta alkoholia . Hampaan paikat saattaa oikeasti irrota paineesta.  

Vierailija
34/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele "haukottelemaan", se tasaa paineet tehokkaasti.

Vierailija
35/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokorvatulpat, auttaa ainakin minulla. Jos et hanki korvatulppia niin 

lentoemänniltä pyydät Mikki Hiiret, auttaa ainakin vähän.

Minä yritin kerran pyytää, niin emo katsoi epäuskoisesti ja alkoi nauraa. Eikä hiiriä kuulunut. 

Vierailija
36/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama ongelma. Korvakäytävät on liian kapeat. Varsinaisesti mikään ei auta mutta pientä lievennystä tulee täälläkin jo ehdotetuista keinoista. Nasolin niistä ehkä paras, puoli tuntia ennen laskua tai nousua. Kannattaa kokeilla toimiiko joku niistä sulle.

Vierailija
37/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvakipuun auttaa kun imet suulla sisäänpäin ilmaa ja samaan aikaan puhallat nenän kautta ulos. Huulet täytyy olla kiinni siinä imu vaiheessa. 

Tk- lääkäri

Suihinotto on tehokkaampaa ja tulee tehtyä automaagisesti oikein. Kivun aiheuttaa siis infrapunaäänet jotka kumoutuvat imemällä.

Vierailija
38/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokorvatulpat ovat auttaneet minulla. Myös se on auttanut, jos ei ole ollut korvatulppia, että syö jotain karkkeja, esim. xylitol- tai hedelmäpastilleja, ja kun tuntuu, että korvat meinaa mennä lukkoon, niin katsoo taaksepäin kääntäen päätä (=katsoo olkansa yli taakse) ja nielaisee kunnolla samalla, niin korvassa rutisee ja paine pääsee tasaantumaan.

Vierailija
39/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida uskaltaa mennä lentokoneeseen. Toinen korva on leikattu ja erittäin ahtaat korvakäytävät. Veikkaan että ongelmia tulisi.

Vierailija
40/41 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lentokorvatulpat!