8 % viinit vapautettiin ruokakauppoihin - alkoholin kulutus jatkoi laskuaan, THL TAAS VÄÄRÄSSÄ
Kommentit (45)
Ei kukaan juo humalatarkoituksessa mitään kahdeksan prosentin mehuja.
Millos THL ois oikeassa ollu, toisaalta uhkailu ja pelottelu on melko mukavaa hommaa, vähän niinku noi ilmastohommelit.
Miten niin taas?
"Alkoholista aiheutuvat kuolemat ja maksasairaudet lisääntyivät vuoden 2018 alkoholilain uudistuksen jälkeen, kertoo tuore Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen raportti."
Vierailija kirjoitti:
Miten niin taas?
"Alkoholista aiheutuvat kuolemat ja maksasairaudet lisääntyivät vuoden 2018 alkoholilain uudistuksen jälkeen, kertoo tuore Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen raportti."
Kun alkoholi on ainoa laillinen päihde niin sillä ei ole merkitystä kuinka paljon haittoja se aiheuttaa.
Niin, ap. Ja ajattelepa, kun se HANTA alkaa kunnolla levitä meillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka juovat, juovat entistä enemmän. Ja sellaisia on meistä joka kymmenes. Puolet sosiaalitoimen, terveydenhuollon ja pelastustoimen keikoista (kustannuksista) johtuu juopoista.
Saatavuus ei ole ollut Suomessa ongelma. Mutta nämä suurkuluttajat ovat.
Käytännössä juoppojen aiheuttama koko kansantalouden kestävyysvaje.
Neuvostoliitossakin oltiin enimmäkseen päissään!
Tämä on se onnellisuuspuoli siitä, kun ei omista mitään.
Sulla ei siis ollut mitään asua-argumenttia."Katso, kommunisti!" Ei toimi.
Fiksut omaksuvat tietoa ja muuttavat elintapojaan. Näin kävi esim alkuvuonna kun ruokasuosituksia muutettiin: lihan kulutus laski, kasvisten nousi.
PS yrittää kuitenkin säilyttää junttiensa status quon samalla aliarvioiden ihmisiä.
Niin olisi lapsellista kuvitella että ilman alkoholia kaikki vaan lenkkeilisi ja opiskelisi päivät pitkät. Siinä käy vaan niin että tilalle tulee muita paheita. On olemassa valtioita joissa kaikki päihteet on kiellettyjä. Niissä maissa ei mene erityisen hyvin.
Ihan sama mulle. Juon vaan alle 5% alkoholia.
Voin kertoa taas muistoja nuoruudesta. Tarkoitushan oli 18-vuotiaana saada nopeat kännit. Ajattelin että 8% olut olisi hyvö, niin ei tarvitse juoda kun muutama, niin oksat pois.
En edes ajatellut mitä kuraa se oli.
Kun olimme kerran laivalla ja mukana oli sellaisia ns. alkoholisoituneita konkareita pari, niin huvitti kun maistoivat tuota olutta ja irvistivät että kamalaa.
Kyseessä oli Elephant olut. jota sai vain laivalta.
Karseaa se oli.
Siirryin siitä sitten kolmoseen, kun tajusin että paljon parempaa maultaan.
Tämä persu ei piittaa ravitsemussuosituksista ja sen näkee:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/76a6a552-737c-4419-8b4f-fcbbd6e5f…
Tällä keskustalaisella kävi sama:
Keskustan Annika Saarikko sairastui vakavasti https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000646955.html
Kun katsotte tarkkaan, arvaatte mikä heitä yhdistää. Ei e-pillerit, vaan _________
Ei, kyllä koko kansa vauvasta vaariin ovat nyt täysin alkoholisoituneita. Niinhän ne asiantuntijat ennustivat tapahtuvan, joten sen on pakko pitää paikkansa.
Miksi valehtelet Interwebissä? Voisiko MODE bannata AP:n?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että se on valtion talouden ja kansanterveyden nimissä aivan sama, ovatko normaalit viinit ruokakaupassa vai eivät.
Itse en ole ostanut enkä hyvin todennäköisesti tule koskaan ostamaan 8 % viiniä. Kuulostaa niin oudolta, että Suomessa saa myydä laimennettua viiniä ruokakaupassa.
Mutta joo, en käytä alkoholia muutenkaan kuin minimaalisesti ja harvoin. Joten minulle aivan sama. Ehkä kymmenen vuotta sitten olisin voinut ostaa juhla-aterialle tavallista viiniä ruokakaupasta, mutta tuskinpa ostaisin nyt enää sitäkään.
Ajat muuttuvat ja ihmiset mukana. Tosin minulle on aivan sama, jos viinit pysyvät alkossa, jos se auttaa toisia ihmisiä ja heidän perheitään.
Nykyään useimmilla ihmisillä on rahatkin niin tiukassa, että mistä ottaisi rahat viinipulloon, joka maksaa 8-40 euroa?
"Useimmilla"? Kyllä suurimmalla osalla suomalaisista menee edelleen ok. Rahasta kitisevät ne, jotka elävät tukien varassa, ja he ovat vähemmistönä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä koko kansa vauvasta vaariin ovat nyt täysin alkoholisoituneita. Niinhän ne asiantuntijat ennustivat tapahtuvan, joten sen on pakko pitää paikkansa.
Miksi valehtelet Interwebissä? Voisiko MODE bannata AP:n?
Ei se haittaa jos alkoholisoituu. Alkoholi on laillista kamaa niin sitä saa käyttää niin paljon kuin haluaa.
Mikähän on kehitys ikäryhmittäin?
Suomessa ikäpyramidin malli voi hämätä näissä tulkinnoissa.
En ikinä tuhoaisi terveyttäni kokoomuksen lanseeraamilla markettiviineillä. Haistakoot kokoomus pitkän paskan tässäkin!
Suomessa alkoholi on valtavasti verotettu ja täällä juodaan Euroopan mittakaavassa paljon. Kun saatavuus nousee niin yllättäen juominen vähenee. THL aivan ulalla kun piti käydä toisinpäin. THL:n arviot perustuvat 1800-luvulta peräisin oleviin materiaaleihin eli Turmiolan Tommin tarinoihin.
Itse ostan viinini Alkosta tai laivalta (jolla käyn ehkä kahden vuoden välein). Marketin vedellä jatketut viinit ovat yksinkertaisesti pahanmakuisia.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä tuhoaisi terveyttäni kokoomuksen lanseeraamilla markettiviineillä. Haistakoot kokoomus pitkän paskan tässäkin!
Mutta jos SDP lanseeraa jonkun uuden alkon Joona Räsäsen aloitteesta kauppoihin niin sitten juot kaksin käsin, koska elämäsi jokainen osa-alue määräytyy ilmeisesti poliittisista syistä :D
THL pitäisi lakkauttaa kokonaan tai vähintään irtisanoa valhellista tietoa päättäjille kertovat henkilöt. Miksi me ylläpidetään tämänlaista kallista organisaatiota verovaroin jossei se kykene tuottamaan luotettavaa tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ihan sama, vaikka olisi väkeviä kaupoissa, kun ihmiset eivät enää halua pilata terveyttään alkoholilla. Paljon on muuttunut 20 vuodessa. Päättäjät vaan eivöt tajua sitä.
Ne joilla on alko-ongelma tsi suurkulutusta, juovat pääosan markkinoiden alkoholista. Suuri enemmistö juo vain harvoin. Terveelliset elämäntavat ovat "muotia".
Niinkin terveelliset elämäntavat, että suomalaiset ovat kymmenessä vuodessa lihoneet lähes Euroopan lihavimmaksi kansaksi?
Lähdetään purkamaan ongelmaa siitä, että tämä paska valtio on MT- ja päihdeongelmien juurisyy. Nistejä ja juoppoja on Euroopan paskavaltiot pullollaan eikä Suomi ole poikkeus.
Vähemmän paskoissa valtioissa ihmisillä on muitakin mahdollisuuksia viettää aikaansa kuin sekoittamalla päätään.