Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa kaikki Elisan liittymät ja palveluiden osto niiltä, nyt riitti

Vierailija
13.05.2026 |

Käsittämätöntä mitä tässä maassa tapahtuu. MTV3 ei näy. 

Kommentit (524)

Vierailija
461/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen on saatava joku venäläinen operaattori.

Vierailija
462/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko se on selvinnyt, että se on just Elisa, joka tässä on pahis? Itse en ole ottanut uutisoinneista selvää, että kumpaa pitäisi vihata Maikkaria vai Elisaa vai molempia kollektiivisesti.

Maikkarihan se on, joka maksaa teidän katsomistanne  mainoksista saadut  rahat norjalaiaiselle yritykselle. Ja vielä käyttävät ilmaiseksi Elisan rakentamaa alustaa ja kaapeleita.

MTVn mainostulot syntyvät ostatuista mainoksista, sillä ole mitään väliä moniko niitä katsoo ja kuinka monelta kaapelilta. Miksi kukaan maksaisi kaapelista? 

Niitä mainospaikkoja on hiukan vaikea saada myytyä, jos kukaan ei katso maikkarikuraa.

Kai sä tajuat, että sitä kuraa katsotaan ihan samalla tavalla vaikka yksi kuppaaja on pois pelistä? 

Ei katsota. Yhä harvempi katsoo lineaarista televisiota ensinkään.  Harva viitsii alkaa kyhäämään mitään omia antennivirityksiään jonkun pahaisen maikkarin takia. Kun saatavuus heikkenee, osa asiakkaista putoaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko se on selvinnyt, että se on just Elisa, joka tässä on pahis? Itse en ole ottanut uutisoinneista selvää, että kumpaa pitäisi vihata Maikkaria vai Elisaa vai molempia kollektiivisesti.

Maikkarihan se on, joka maksaa teidän katsomistanne  mainoksista saadut  rahat norjalaiaiselle yritykselle. Ja vielä käyttävät ilmaiseksi Elisan rakentamaa alustaa ja kaapeleita.

MTVn mainostulot syntyvät ostatuista mainoksista, sillä ole mitään väliä moniko niitä katsoo ja kuinka monelta kaapelilta. Miksi kukaan maksaisi kaapelista? 

Niitä mainospaikkoja on hiukan vaikea saada myytyä, jos kukaan ei katso maikkarikuraa.

Kai sä tajuat, että sitä kuraa katsotaan ihan samalla tavalla vaikka yksi kuppaaja on pois pelistä? 

Ei katsota. Yhä harvempi katsoo lineaarista televisiota ensinkään.  Harva viitsii alkaa kyhäämään mitään omia antennivirityksiään jonkun pahaisen maikkarin takia. Kun saatavuus heikkenee, osa asiakkaista putoaa pois.

Niin, Elisalta. Ohjelmia ei laiteta jakoon, jos niitä ei katsota. Tuulimyllyjä vastaan taistelet, kun sua nyt ei kiinnosta tietyt ohjelmat. MTVn ohjelmia katsoo 4,6 miljoonaa ihmistä kuussa. 

Vierailija
464/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ollut selvää koko ajan. Elisa tässä venkoilee ja pakottaa asiaakkaansa hankkimaan Viihteen. Muut maksavat jo MTVlle, Elisa haluaa edelleen eripikeuden olla maksamatta. 

Näinhän se on. Olen itse Telian asiakas ja heilläkin oli aiemmin nevottottelut asiasta ja sopuun pääsivät nopeasti eikä mitään katkosta kanaviin tullut. 

Vierailija
465/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisio on ollut auki maikkarille ja koko iltapalan laittamisen ja syömisen ajan on tullut mainoksia. Luulisi tukehtuvan siihen rahamäärään, mitä mainostajat maksavat. Mutta nehän joutuu lähettämään sinne NOrjaan verkon omistajalle. Nyt tulee joku lepardi-tietokilpailu.

Vierailija
466/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ihmiset silloin kun yle muutti areenan käyttöä ostaneet  niitä lisäantenneita, ne vain käyttöön nyt. Ja taas voi katsella mainoksia mielin määrin.

Vierailija
467/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sekaisin voi ihminen olla? Jos Elisa maksaisi maikkarin kurasta, Elisalla pitäisi olla päätösvaltaa siitä, mitä kuraa tuotetaan. Miksi ihmeessä jonkun pitäisi saada rahaa siitä että käyttää jonkun toisen maksamaa ja rakentamaa teknologiaa mainostensa levittämiseen?

Näyttääkö ne vain mainoksia? Tiedätkö mitä esim. MM-lätkän oikeudet maksavat? Jos se on kuraa, miksi ihmeessä sua kiinnostaa näkyykö se vai ei? Elisa on nyt keksinyt, ertä heidän kaapeli on MTVlle tuloa, mikä on ihan paskan jauhantaa. 

Elisa voisikin ensi kisoihin hankkia ne oikeudet ja striimata ne kaikille suomalaisille maksutta. Vaikka eivät jäisi siinä voitolle pelkillä mainostuloilla, olisi goodwill-arvo merkittävä.

Vierailija
468/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä futiksen kisat näkee, yleltä?

https://yle.fi/a/20-10009349

Mukana on 48 joukkuetta ympäri maailmaa ja turnauksessa pelataan yhteensä 104 ottelua. Yle välittää kattavasti kisatapahtumia Yle Areenassa, Yle TV2:ssa, Ylen verkkosivuilla ja Yle-sovelluksessa. Yle näyttää kisoista 52 ottelua finaali mukaan lukien.

Kisat näytetään yhteistyössä MTV:n kanssa vuoroilloin ja -öin. Ylen kanavilla nähdään suorana 36 alkusarjan peliä, kahdeksan pudotuspelien avauskierroksen ottelua, neljä neljännesvälierien ottelua, kaksi puolivälieräottelua, yksi välierä sekä sunnuntaina 19. heinäkuuta New Yorkissa pelattava MM-finaali.

Eiköhän tuo kiista ratkea ennen jalkapallon MM-kisoja.

Vierailija
469/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Elisalta. Ohjelmia ei laiteta jakoon, jos niitä ei katsota. Tuulimyllyjä vastaan taistelet, kun sua nyt ei kiinnosta tietyt ohjelmat. MTVn ohjelmia katsoo 4,6 miljoonaa ihmistä kuussa. 

Ja tuohon kuuluvat myös he, jotka vilkaisevat sitä joskus, koska se on helppoa. Jos ja kun se ei jatkossa ole enää helppoa, katsojaluvut laskevat.

Vierailija
470/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se operaattorius on Elisalle ennen muuta liiketoimintaa, ei hyväntekeväisyyttä. Sama pätee tietysti raskaasti tappiolliseen Maikkariinkin.

Vierailija
471/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson uutiset Yleltä ja kun urheiluruutu alkaa lähden kanavasurffaamaan. Joskus saatan katsoa Maikkarilta lyhyen pätkän, mutta yleensä jatkan eteenpäin heti, kun mainoskatko alkaa. Nämäkin lyhyet katsomispätkät lasketaan kanavan katsomiseksi, mutta minä en jää niitä kaivamaan.

Vierailija
472/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ollut selvää koko ajan. Elisa tässä venkoilee ja pakottaa asiaakkaansa hankkimaan Viihteen. Muut maksavat jo MTVlle, Elisa haluaa edelleen eripikeuden olla maksamatta. 

Näinhän se on. Olen itse Telian asiakas ja heilläkin oli aiemmin nevottottelut asiasta ja sopuun pääsivät nopeasti eikä mitään katkosta kanaviin tullut. 

Asialla ei varmasti ollut mitään tekemistä sen kanssa että Telia omisti tuolloin Maikkarin..

Vierailija
473/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elisa voisikin ensi kisoihin hankkia ne oikeudet ja striimata ne kaikille suomalaisille maksutta. Vaikka eivät jäisi siinä voitolle pelkillä mainostuloilla, olisi goodwill-arvo merkittävä."

Jos katsot yhtään tarkemmin pelaajia, niin huomaat, että Elisa sponsoroi Leijonia.

Vierailija
474/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä tyytyväisenä maksat Telialle joka kuukasi siitä, että saat katsoa Maikkarin mainoksia. Fiksua.

Vierailija
475/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuohon kuuluvat myös he, jotka vilkaisevat sitä joskus, koska se on helppoa. Jos ja kun se ei jatkossa ole enää helppoa, katsojaluvut laskevat.

Enpö usko. Elisa on yksi rahastaja välissä, ei mitään muuta. 

Vierailija
476/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaahan se aina ennemmin suosia ulkomaisia firmoja, kuten ruotsalaista Teliaa ja norjalaista DNA:ta. Saavat rikkaat ruotsalaiset ja norjalaiset pitää korkean elintasonsa. Minä kuitenkin pidän edelleen Elisan kaapeli-tv-tilauksen voimassa. Tähän varmasti löytyy joku ratkaisukeino. Nyt ainakin katselu onnistuu Elisa Viihde Minin avulla. Puolen minuutin viive on naurettavan vähän. Enemmän risoo jatkuvat mainokset.

Varmasti löytyy joo. Joka tapauksessa minusta on melko erikoista, jos ei lainkaan kyseenalaista Elisan agendaa. Miksi ihmeessä vaikka kuinka olisi suomalainen (mitä se ei edes laajassa kuvassa ole) sen pitäisi saada jakaa omaan taskuun ohjelmistoa, josta lähettäjä on maksanut ihan sairaita summia? 

Sä varmaan kuvittelet että sähköyhtiökin maksaa sulle että saa välittää sulle energiaa verkossaan?

Kyllä energiayhtiöt maksavat liittymismaksuja ja siirtomaksuja kantaverkkoyhtiölle. Jakeluverkkoyhtiö laskuttaa sitten sähkön käyttäjiä. Nämä ovat vähän eri suuruusluokan hankkeita kuin maikkarin konttori-irtaimisto.

Meneekö sulta aina vertaukset noin pahasti ohi? Tää nyt vertautuis siihen että sähköyhtiö vaatisi verkon omistajalta rahaa siitä, että myy sähköään heidän verkossaan. Tai vaikka että VR vaatisi rahaa raiteiden omistajalta siitä, että ajaa juniaan heidän raiteillaan Ei taida mennä ihan niin, onneksi. 

Vierailija
477/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä tyytyväisenä maksat Telialle joka kuukasi siitä, että saat katsoa Maikkarin mainoksia. Fiksua.

Kuten sinä Elisalle vissiin. Ottaahan se päähän, kun on valinnut väärän jakelijan, mutta koitapa jaksaa. 

Vierailija
478/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sinä Elisalle vissiin. Ottaahan se päähän, kun on valinnut väärän jakelijan, mutta koitapa jaksaa. 

Mieluummin kotimainen kuin ruotsalainen homoliittymä.

Vierailija
479/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaahan se aina ennemmin suosia ulkomaisia firmoja, kuten ruotsalaista Teliaa ja norjalaista DNA:ta. Saavat rikkaat ruotsalaiset ja norjalaiset pitää korkean elintasonsa. Minä kuitenkin pidän edelleen Elisan kaapeli-tv-tilauksen voimassa. Tähän varmasti löytyy joku ratkaisukeino. Nyt ainakin katselu onnistuu Elisa Viihde Minin avulla. Puolen minuutin viive on naurettavan vähän. Enemmän risoo jatkuvat mainokset.

Varmasti löytyy joo. Joka tapauksessa minusta on melko erikoista, jos ei lainkaan kyseenalaista Elisan agendaa. Miksi ihmeessä vaikka kuinka olisi suomalainen (mitä se ei edes laajassa kuvassa ole) sen pitäisi saada jakaa omaan taskuun ohjelmistoa, josta lähettäjä on maksanut ihan sairaita summia? 

Sä varmaan kuvittelet että sähköyhtiökin maksaa sulle että saa välittää sulle energiaa verkossaan?

Kyllä energiayhtiöt maksavat liittymismaksuja ja siirtomaksuja kantaverkkoyhtiölle. Jakeluverkkoyhtiö laskuttaa sitten sähkön käyttäjiä. Nämä ovat vähän eri suuruusluokan hankkeita kuin maikkarin konttori-irtaimisto.

Meneekö sulta aina vertaukset noin pahasti ohi? Tää nyt vertautuis siihen että sähköyhtiö vaatisi verkon omistajalta rahaa siitä, että myy sähköään heidän verkossaan. Tai vaikka että VR vaatisi rahaa raiteiden omistajalta siitä, että ajaa juniaan heidän raiteillaan Ei taida mennä ihan niin, onneksi. 

Höpöhöpö. Elisa on ne kaapelinsa vetänyt tasan siksi, että se saa näyttää ohjelmia, ei toisinpäin. Et paljon yritystoiminnasta tajua, jos luulet että tuotteen omistajan pitää maksaa siitä että se saa tuotettaan jakoon yhdelle asiakkaalle. Elisa on asiakas, ei omistaja. 

Vierailija
480/524 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kotimainen kuin ruotsalainen homoliittymä.

No mitä sä valitat, jos Elisaan olet tyytyväinen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme