Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut useamman varoituksen työnantajalta enkä häpeä

Vierailija
12.05.2026 |

Työnantajan mielestä käytökseni työpaikalla on ollut asiatonta muita kohtaan, vaikka minä ainoastaan puolustan oikeuksiani. Olen vuosia joutunut tekemään toisten työt, ja laiskat työkaverit odottavat että vaan alistuisin kynnysmatoksi. Ovat uhkailleet irtisanomisella useita kertoja, mutta ongelma kun eivät uskalla. XD Tyypillistä suomalaisessa firmassa, jossa pomot yrittävät vierittää ongelmia yhden ihmisen niskoille.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset irtisanoudu?

Vierailija
2/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelatäti Itsekertomus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala etsiä uutta duunia ja jätä laiskiaiset keskenään.

Vierailija
4/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala etsiä uutta duunia ja jätä laiskiaiset keskenään.

Jee, joku uusi työpaikka saa asiattomasti käyttäytyvän työtekijän. Kaikki haluu!

Vierailija
5/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja omassa toiminnassa ei ole mitään vikaa, tietenkään, koska tokihan jokainen on omasta mielestään paras ja kaunein ja aina oikeassa? 

Jotenkin tuntuu oudolta, jos varoituksia annetaan useampia yhdelle henkilölle, etenkin kun tämä henkilö omasta mielestään hoitaa vielä kaikkien muidenkin työt. 

Vierailija
6/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐒🍌

Vierailija
7/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulukku mikä mulukku

Vierailija
8/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja omassa toiminnassa ei ole mitään vikaa, tietenkään, koska tokihan jokainen on omasta mielestään paras ja kaunein ja aina oikeassa? 

Jotenkin tuntuu oudolta, jos varoituksia annetaan useampia yhdelle henkilölle, etenkin kun tämä henkilö omasta mielestään hoitaa vielä kaikkien muidenkin työt. 

Ei se outoa ole työnantajan logiikassa, sillä hän haluaa vaan päästä itse mahdollisimman helpolla. Varoitusten antaminen kapinoivalle työntekijälle on paljon helpompaa kuin että yrittäisi saaa viisi epäpätevää työntekijää muuttumaan tai korjaisi työpaikan useimmat ongelmat.

Vierailija
9/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko mun työkaveri? Ensin istut toimistolla 10-12 tuntia päivässä, ja lauantait. Sitten kuitenkin teet 80% ajasta ihan turhaa työtä, jota kukaan ei ole pyytänyt tekemään ja joka ei tuota kenellekään mitään. Huudat kollegoille jos he ehdottavat uusia asioita, varsinkin automatisointia tai tehokkaampaa työtä. Huudat myös sidosryhmille, jos he toteavat jostain mielestäsi tärkeistä asioista ettei niihin budjetoida. 

Koko tiimi pelkää sinua eikä kukaan enää uskalla tai halua ehdottaa mitään, kun saa sinun raivokuolat naamalle. Tehdään vaan kaikki sitten aina samalla tavalla kuin ennen, vaikka osaaminen rapautuu ja kehitys pysähtyy.

Meillä kylläkään tumpelot esihenkilöt eivät saa sua kuriin. Arvostavat myös sitä sinun turhanpäiväistä toimistopäivystystä kun eivät ymmärrä että istut siellä tekemässä turhaa p*skaa. Että onnea vaan, jos sinä et lähde niin muut sitten lähtee, vuodesta toiseen.

Vierailija
10/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida tietää, ett varoituksia ei itse asiassa edes voi antaa vaan siitä, että se on helpompaa, vaan sitä varten aapeen on täytynyt käyttäytyä todella epäasiallisesti.

Vierailija
11/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko mun työkaveri? Ensin istut toimistolla 10-12 tuntia päivässä, ja lauantait. Sitten kuitenkin teet 80% ajasta ihan turhaa työtä, jota kukaan ei ole pyytänyt tekemään ja joka ei tuota kenellekään mitään. Huudat kollegoille jos he ehdottavat uusia asioita, varsinkin automatisointia tai tehokkaampaa työtä. Huudat myös sidosryhmille, jos he toteavat jostain mielestäsi tärkeistä asioista ettei niihin budjetoida. 

Koko tiimi pelkää sinua eikä kukaan enää uskalla tai halua ehdottaa mitään, kun saa sinun raivokuolat naamalle. Tehdään vaan kaikki sitten aina samalla tavalla kuin ennen, vaikka osaaminen rapautuu ja kehitys pysähtyy.

Meillä kylläkään tumpelot esihenkilöt eivät saa sua kuriin. Arvostavat myös sitä sinun turhanpäiväistä toimistopäivystystä kun eivät ymmärrä että istut siellä tekemässä turhaa p*skaa. Että onnea vaan, jos sinä et lähde niin muut sitten lähtee, vuodesta toiseen.

Ei kukaan meillä ehdota yhtään mitään, ne ovat vaan töissä ja odottavat että kello löisi neljä, mitään halua ei ole edes olla ko. paikalla ja työn jälki on sen mukainen.

Vierailija
12/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taida tietää, ett varoituksia ei itse asiassa edes voi antaa vaan siitä, että se on helpompaa, vaan sitä varten aapeen on täytynyt käyttäytyä todella epäasiallisesti.

Kyllä myös aiheettomia varoituksia on olemassa. Sen tekee helpoksi se, että pelkkää varoitusta itsessään ei ole edes mahdollista riitauttaa mitenkään. Vasta mikäli varoitukset johtavat irtisanomiseen, voi viedä asian oikeuteen, ja siellä katsotaan samalla onko varoituksille alun perinkään ollut asiallista perustetta. Näin ollen varoituksia on helppo heitellä, jos työnantaja sille tielle haluaa lähteä. Meillä on tästä tapauksesta vain ap:n tarina ja työnantajan kulma asiaan voisi kuulostaa hyvin erilaiselta. Silti se, ettei useiden varoitusten jälkeenkään ole irtisanottu, herättää mun päässä kysymyksen siitä, tietääkö työnantaja itsekin että laillista irtisanomisperustetta ei tässä ole.

Vierailija
13/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut useamman varoituksen samasta asiasta, sun työsuhde voidaan kohta purkaa. Kannattaisi olla uusi paikka valmiina.

Vierailija
14/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut yhden varoituksen narsku pomolta. Otin loparit. Koska seuraava varoitus oli jo tulossa. 

Vierailija
15/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet saanut useamman varoituksen samasta asiasta, sun työsuhde voidaan kohta purkaa. Kannattaisi olla uusi paikka valmiina.

Kyllä, se olisi voitu purkaa kauan sitten. Eli mitä kysymyksiä se herättää silloin, jos työnantaja ei niin tee?

Vierailija
16/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan meillä ehdota yhtään mitään, ne ovat vaan töissä ja odottavat että kello löisi neljä, mitään halua ei ole edes olla ko. paikalla ja työn jälki on sen mukainen.

Näkee vaikka pSilmällä, että työ on liian korkealla sun elämässä merkityksissä. Menisit terapiaan, ellet sitten trollaa. 

Vierailija
17/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on vahvempi työmoraali kuin toisilla ja ne ne tekee sitten muidenkin töitä, kun muuten ei mitään tapahdu.

Vierailija
18/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa ne sanoo irtikin.Tämä tietysti kun oon nainenkin sain lähtee..Ei siellä katsottu voittiko oikeus,vaan kellä ruskein kieli.Ja pomoja olis pitäny hyvistellä.En alkanut siihen..lähdin.Tai sain lähtee ikinä ei sanottu varsinaista syytä,sain kk.palkan kun oikeuteen menos, olisin saman saanut ja se olis kestänyt 2vuotta se oikeus asia.Maksoivat ettei maine .ene..siellä oli päälliköt..osaavat sumplii asiat.

Vierailija
19/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myös aiheettomia varoituksia on olemassa. Sen tekee helpoksi se, että pelkkää varoitusta itsessään ei ole edes mahdollista riitauttaa mitenkään. Vasta mikäli varoitukset johtavat irtisanomiseen, voi viedä asian oikeuteen, ja siellä katsotaan samalla onko varoituksille alun perinkään ollut asiallista perustetta. Näin ollen varoituksia on helppo heitellä, jos työnantaja sille tielle haluaa lähteä. Meillä on tästä tapauksesta vain ap:n tarina ja työnantajan kulma asiaan voisi kuulostaa hyvin erilaiselta. Silti se, ettei useiden varoitusten jälkeenkään ole irtisanottu, herättää mun päässä kysymyksen siitä, tietääkö työnantaja itsekin että laillista irtisanomisperustetta ei tässä ole.

Kyllä, olisi mielenkiintoista kuulla työnantajan kulma sen osalta, miksi he eivät irtisano muka asiattomasti käyttäytyvää työntekijää, jos varoituksiakin on kerta annettu.

Vierailija
20/26 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sain varoituksen, siitä että pomon mielestä en ilmoittanut poissa-olosta ajoissa. Ilmoitin pomolle heti klo 08 , että käyn työterveydessä  ja voin myöhästyä jonkin verran. Työterveyslääkäri kuitenkin kielsi töihin menon ja määräsi sairaslomalle. Heti kun pääsin lääkäristä, soitin pomolle, joka alkoi haukkumaan minua jolloin suljin puhelimen. Varoitus tuli sähköpostiin ja näitä varoituksia hän sitten lähetti milloin mistäkin keksitystä syystä. Olen edelleen samassa työpaikassa ja sama pomo ; kohteena hänellä on nyt toinen ihminen. Olisko pomolla mennyt huomautus ja varoitus sekaisin ?? Meillä on Hyvä kohtelu-menetelmä, joka on täysin surkea. Siinä osoituksena, että pomo pikkuapurinsa kanssa jatkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi