Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisena mörkönä pidätte peth-testausta?

Vierailija
12.05.2026 |

Testaus on merkki siitä että työpaikkasi välittää sinusta. Alkoholilla on runsaasti haittavaikutuksia.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä näppäimillä alkavat euroviisut! 

Ei kiinnosta. En ole homobileiden fani.

Vierailija
42/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänhän nykyään jo huumetestejä ja niistä erilaiset lailliset lääkityksetkin käy ilmi. Onko juopoilla joku etuoikeus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei oikeasti tajua, että peth mittaa alkoholin pitkäaikais- ja suurkulutusta. Jos se on reilusti koholla, niin ei siinä auta alkaa vastaan väittämään tai selittelemään. 

Vierailija
44/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia, joten turhaa rahantuhlausta olisi testata. Mutta testatkoon ihan vapaasti jos haluavat.

Vierailija
45/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei oikeasti tajua, että peth mittaa alkoholin pitkäaikais- ja suurkulutusta. Jos se on reilusti koholla, niin ei siinä auta alkaa vastaan väittämään tai selittelemään. 

Ja sitten kun otetaan huomioon, että kaikessa testauksessa tulee virheitä. Kuinka paljon tässä ja mihin suuntaan?

Vierailija
46/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ, jossa ollaan suoraan vastuussa toisten ihmisten hengestä = hienoa että on pet-h.

Esim. Bussikuskit, Invataksinkuljettajat, rekkakuskit, juna- ja metrokuskit, lääkärit, sairaanhoitajat jne.

Entäs työ jossa vastuulla on koko kansa, valtio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ, jossa ollaan suoraan vastuussa toisten ihmisten hengestä = hienoa että on pet-h.

Esim. Bussikuskit, Invataksinkuljettajat, rekkakuskit, juna- ja metrokuskit, lääkärit, sairaanhoitajat jne.

Mulle taas ihan sama mitä tekevät vapaa-aikana kunhan töissä ei olla humalassa tai krapulassa.  

Vierailija
48/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja todella välittäisi hyvinvoinnistani niin tekisi jotain tälle jäätävän suurelle työkuormalle! Siitä aiheutuva stressi ja unettomuus minut tappaa ennemmin kuin viikonlopun viinittelyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se haittaa kuin juoppoja

Vierailija
50/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ, jossa ollaan suoraan vastuussa toisten ihmisten hengestä = hienoa että on pet-h.

Esim. Bussikuskit, Invataksinkuljettajat, rekkakuskit, juna- ja metrokuskit, lääkärit, sairaanhoitajat jne.

Mutta testiä ei pidä tehdä kategorisesti kaikilta alan työntekijöiltä, vaan vasta sitten jos on aihetta epäillä että alkoholinkäyttö vaikuttaa työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää älyttömästi kaikki testaaminen koska aikanaan syntyi kauhea soppa työhööntulotarkastuksen huumeseulasta kun olin syönyt unikonsiemenillä koristeltua sämpylää aamulla. 

Vierailija
52/87 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään muuta mörköä ole mutta ajokortti lähtee löysin perustein, jos lääkäri ilmoittaa poliisille, että asiakas on rapajuoppo.

Eikös rattijuopumus täyty vain silloin, jos ajaa autoa humalassa? Vai onko tullut jokin uudistus, joka mennyt minulta täysin ohi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/87 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi yhtään, käytän alkoholia hyvin harvoin. Viimeksi joulukinkun kanssa lasi viiniä.

Vierailija
54/87 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mitä voidaan kytätä niin sitä kytätään. Ihan vain siksi kun kaikki ovat epäiltyjä kunnes toisin todistetaan. Kyllä tästä piip maailmasta joutaisi jo pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/87 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei oikeasti tajua, että peth mittaa alkoholin pitkäaikais- ja suurkulutusta. Jos se on reilusti koholla, niin ei siinä auta alkaa vastaan väittämään tai selittelemään. 

Miksi siinä pitäisi alkaa väittämään vastaan tai selittelemään? Kun hoitaa työnsä selvinpäin ja asiallisesti, niin sen pitäisi riittää työnantajalle. Ei pitäisi olla mitään selityksiä velkaa.

Vierailija
56/87 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peth-testaus tehtäisiin kaikille työtä tekeville ja työtä hakeville, useita satoja tuhansia ajokortteja lähtisi pois.

Vierailija
57/87 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä mörkönä. Voin antaa minkä vain testin koska vaan.

Minäkin voisin antaa, mutta en anna.

En käytä, niin ei ole mitään testattavaa, säästyy kaikkien aikaa ja vaivaa.

Vierailija
58/87 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten yksityiselämään puuttuminen on mennyt liian pitkälle!

Sen on riitettävä että ei ole töissä juovuksissa, vapaa-aika on ihmisen omaa aikaa ja saa vaikka seistä päällään eikä se kuulu millään tavalla työnantajille!!!

Vierailija
59/87 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea mitä voidaan kytätä niin sitä kytätään. Ihan vain siksi kun kaikki ovat epäiltyjä kunnes toisin todistetaan. Kyllä tästä piip maailmasta joutaisi jo pois.

DDR ei kuollutkaan vaan muutti Suomeen! 

En tiedä mikä mielisairaus vaanii päättäjiä kun yhteiskuntaa pitää väkisin ajaa aina tällaiseen vainoharhaiseen kyttäyspainajaiseen päin!!

Vierailija
60/87 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos peth-testaus tehtäisiin kaikille työtä tekeville ja työtä hakeville, useita satoja tuhansia ajokortteja lähtisi pois.

Ja useat tuhannet joutuisi pois töistään. Tulis niin jäätävä työvoimapula, ettei mikään massa siirto laisuus sitä paikkaa.