Millaisena mörkönä pidätte peth-testausta?
Testaus on merkki siitä että työpaikkasi välittää sinusta. Alkoholilla on runsaasti haittavaikutuksia.
Kommentit (87)
Tehdäänhän nykyään jo huumetestejä ja niistä erilaiset lailliset lääkityksetkin käy ilmi. Onko juopoilla joku etuoikeus?
Ihmiset ei oikeasti tajua, että peth mittaa alkoholin pitkäaikais- ja suurkulutusta. Jos se on reilusti koholla, niin ei siinä auta alkaa vastaan väittämään tai selittelemään.
En juo alkoholia, joten turhaa rahantuhlausta olisi testata. Mutta testatkoon ihan vapaasti jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei oikeasti tajua, että peth mittaa alkoholin pitkäaikais- ja suurkulutusta. Jos se on reilusti koholla, niin ei siinä auta alkaa vastaan väittämään tai selittelemään.
Ja sitten kun otetaan huomioon, että kaikessa testauksessa tulee virheitä. Kuinka paljon tässä ja mihin suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Työ, jossa ollaan suoraan vastuussa toisten ihmisten hengestä = hienoa että on pet-h.
Esim. Bussikuskit, Invataksinkuljettajat, rekkakuskit, juna- ja metrokuskit, lääkärit, sairaanhoitajat jne.
Entäs työ jossa vastuulla on koko kansa, valtio?
Vierailija kirjoitti:
Työ, jossa ollaan suoraan vastuussa toisten ihmisten hengestä = hienoa että on pet-h.
Esim. Bussikuskit, Invataksinkuljettajat, rekkakuskit, juna- ja metrokuskit, lääkärit, sairaanhoitajat jne.
Mulle taas ihan sama mitä tekevät vapaa-aikana kunhan töissä ei olla humalassa tai krapulassa.
Jos työnantaja todella välittäisi hyvinvoinnistani niin tekisi jotain tälle jäätävän suurelle työkuormalle! Siitä aiheutuva stressi ja unettomuus minut tappaa ennemmin kuin viikonlopun viinittelyt.
Vierailija kirjoitti:
Työ, jossa ollaan suoraan vastuussa toisten ihmisten hengestä = hienoa että on pet-h.
Esim. Bussikuskit, Invataksinkuljettajat, rekkakuskit, juna- ja metrokuskit, lääkärit, sairaanhoitajat jne.
Mutta testiä ei pidä tehdä kategorisesti kaikilta alan työntekijöiltä, vaan vasta sitten jos on aihetta epäillä että alkoholinkäyttö vaikuttaa työhön.
Jännittää älyttömästi kaikki testaaminen koska aikanaan syntyi kauhea soppa työhööntulotarkastuksen huumeseulasta kun olin syönyt unikonsiemenillä koristeltua sämpylää aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään muuta mörköä ole mutta ajokortti lähtee löysin perustein, jos lääkäri ilmoittaa poliisille, että asiakas on rapajuoppo.
Eikös rattijuopumus täyty vain silloin, jos ajaa autoa humalassa? Vai onko tullut jokin uudistus, joka mennyt minulta täysin ohi?
Ei haittaisi yhtään, käytän alkoholia hyvin harvoin. Viimeksi joulukinkun kanssa lasi viiniä.
Kaikkea mitä voidaan kytätä niin sitä kytätään. Ihan vain siksi kun kaikki ovat epäiltyjä kunnes toisin todistetaan. Kyllä tästä piip maailmasta joutaisi jo pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei oikeasti tajua, että peth mittaa alkoholin pitkäaikais- ja suurkulutusta. Jos se on reilusti koholla, niin ei siinä auta alkaa vastaan väittämään tai selittelemään.
Miksi siinä pitäisi alkaa väittämään vastaan tai selittelemään? Kun hoitaa työnsä selvinpäin ja asiallisesti, niin sen pitäisi riittää työnantajalle. Ei pitäisi olla mitään selityksiä velkaa.
Jos peth-testaus tehtäisiin kaikille työtä tekeville ja työtä hakeville, useita satoja tuhansia ajokortteja lähtisi pois.
Vierailija kirjoitti:
En pidä mörkönä. Voin antaa minkä vain testin koska vaan.
Minäkin voisin antaa, mutta en anna.
En käytä, niin ei ole mitään testattavaa, säästyy kaikkien aikaa ja vaivaa.
Ihmisten yksityiselämään puuttuminen on mennyt liian pitkälle!
Sen on riitettävä että ei ole töissä juovuksissa, vapaa-aika on ihmisen omaa aikaa ja saa vaikka seistä päällään eikä se kuulu millään tavalla työnantajille!!!
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea mitä voidaan kytätä niin sitä kytätään. Ihan vain siksi kun kaikki ovat epäiltyjä kunnes toisin todistetaan. Kyllä tästä piip maailmasta joutaisi jo pois.
DDR ei kuollutkaan vaan muutti Suomeen!
En tiedä mikä mielisairaus vaanii päättäjiä kun yhteiskuntaa pitää väkisin ajaa aina tällaiseen vainoharhaiseen kyttäyspainajaiseen päin!!
Vierailija kirjoitti:
Jos peth-testaus tehtäisiin kaikille työtä tekeville ja työtä hakeville, useita satoja tuhansia ajokortteja lähtisi pois.
Ja useat tuhannet joutuisi pois töistään. Tulis niin jäätävä työvoimapula, ettei mikään massa siirto laisuus sitä paikkaa.
Ei kiinnosta. En ole homobileiden fani.