Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisena mörkönä pidätte peth-testausta?

Vierailija
12.05.2026 |

Testaus on merkki siitä että työpaikkasi välittää sinusta. Alkoholilla on runsaasti haittavaikutuksia.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun pomot ryystää viinaa kuin sienet niin ei minulla ole mitään hätää. Ei meillä niitä tutkita kun jotain 90 pros työvoimasta vetäis siinä testissä huippulukemat. Ite otan maltilla, mutta runsaasti. Ei kuitenkaan vaikuta työelämään mitenkään, kun osaan lopettaa aina ajoissa. Jos vahingossa en selviäisi työpäivän aamuun mennessä, soittaisin pomolle, että nyt kävi näin että en ole ajokunnossa. Eikä siitä seuraisi kuin palkaton vapaa.

Vierailija
22/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun alkoholi on täysin laillista Suomessa ei työnantajalle kuulu minkä verran sitä vapaa-ajallani juon kunhan olen aamulla klo 8 työkunnossa.  

Työnantaja ei maksa vapaa-ajasta niin sillä ei ole mitään syytä testailla sitä mitä henkilö tekee omalla ajallaan. Tietenkin jos herra narina saa päättää niin duunareilla on sondi takapuolessakin. Sillä on kaksi tarkoitusta. Yksi on jatkuva tarkkailu ja toinen on antaa sähköä jos duunari hidastelee töissä. Sitä en tiedä mitä muuta se narina voi keksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin seurustelu käytön viitearvon raja on 0.05-0.30

Mä olen alkoholisti ja mun arvo oli 0.14

Ei ongelmia 

Tämä.

Ja sitten kun otetaan huomioon, että kaikessa testauksessa tulee virheitä. Kuinka paljon tässä ja mihin suuntaan?

Miten todistat sen, jos oikeasti et juo, mutta testi näyttää kuin joisit hirveästi.

Mielestäni ei kuulu kenellekään paljonko juo, ellei sitten ole kännissä työaikana, auton ratissa jne. 

Vierailija
24/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun pomot ryystää viinaa kuin sienet niin ei minulla ole mitään hätää. Ei meillä niitä tutkita kun jotain 90 pros työvoimasta vetäis siinä testissä huippulukemat. Ite otan maltilla, mutta runsaasti. Ei kuitenkaan vaikuta työelämään mitenkään, kun osaan lopettaa aina ajoissa. Jos vahingossa en selviäisi työpäivän aamuun mennessä, soittaisin pomolle, että nyt kävi näin että en ole ajokunnossa. Eikä siitä seuraisi kuin palkaton vapaa.

Poliitikot ovat myös melkoisia loppasuita. Litrahuulia suorastaan. Ei silti jos itse joutuisi katsomaan muita poliitikkoja päivät pitkät niin saattaisin ottaa jotain. Onhan ne puhuvat päät ihan saamarin ärsyttäviä. Rahvaalta voi kieltää mutta se on ihan eri asia kun kansanedustaja ottaa vähän (ihan huolella) viiniä, pari kaljaa tai muutaman konjakin. 

Sulkujen sivupersoona...

Vierailija
25/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on töissä selvin päin ja muutenkin työkunnossa, niin mitä helvettiä se kuuluu työnantajalle kuinka paljon työntekijä juo vapaa-ajallaan?

Vierailija
26/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä mörkönä. Voin antaa minkä vain testin koska vaan.

Peräpukamatestinkin? 

Vierailija
27/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sitä lähinnä ihan humpuukina. Ei värähdä ammattilaisella. Jollain amatöörillä voi vapun tai juhannuksen jälkeen viisari väräjtää testissä. Tietysti pörriäiset ja muut mielellään myyvät isolla rahalla hömpänpömppää suomalaiselle tyh,älle yritysmaailmalle, ja se onkin ihan oikein heille. rahat pois vaan tolloilta.

Vierailija
28/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entämä sokeriholistiset mammat. 

Miten tämä liittyy asiaan mitenkään? Entämä?

Vierailija
29/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään muuta mörköä ole mutta ajokortti lähtee löysin perustein, jos lääkäri ilmoittaa poliisille, että asiakas on rapajuoppo.

Onneksi. Todellakin toivon että juopot karsitaan liikenteestä.

Sama toive. Liian moni ajaa humalassa raskaitakin ajoneuvoja.

Vierailija
30/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juonut vuosiin (maksasairaus) eikä minulla ole korttiakaan. En suostu testiin jos sitä pyydetään.

Vierailija
31/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään muuta mörköä ole mutta ajokortti lähtee löysin perustein, jos lääkäri ilmoittaa poliisille, että asiakas on rapajuoppo.

Onneksi. Todellakin toivon että juopot karsitaan liikenteestä.

Sama toive. Liian moni ajaa humalassa raskaitakin ajoneuvoja.

Tiesitkö, että tähän valvontaan on jo keksitty toimiva menetelmä, nimittäin puhalluttaminen?

Vierailija
32/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se otetaan kaikilta?

Vierailija
33/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes juo, mutta en kyllä välitä työnantajan tai muidenkaan tahojen uteluista. Alkometrit ja huumeseulan ymmärrän mutta en holhousta.

Vierailija
34/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se otetaan kaikilta?

Ei tietenkään.

Vierailija
35/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä parantaa vastustuskykyä ihmisillä. Hyvä ravinto, ajoissa tulehdusten hoito kropassa jne. Raha voi auttaa saamaan ajoissa testit ja ruoat.

Vierailija
36/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko terveyskeskuksessa, jos työkkäri pyytää työkykyselvitystä?

Vierailija
37/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se otetaan kaikilta?

Ei tietenkään.

Vitsailin vähän. Minusta se pitäisi ottaa kaikilta työntekijöiltä.

Vierailija
38/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ, jossa ollaan suoraan vastuussa toisten ihmisten hengestä = hienoa että on pet-h.

Esim. Bussikuskit, Invataksinkuljettajat, rekkakuskit, juna- ja metrokuskit, lääkärit, sairaanhoitajat jne.

Vierailija
39/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän sitä lähinnä ihan humpuukina. Ei värähdä ammattilaisella. Jollain amatöörillä voi vapun tai juhannuksen jälkeen viisari väräjtää testissä. Tietysti pörriäiset ja muut mielellään myyvät isolla rahalla hömpänpömppää suomalaiselle tyh,älle yritysmaailmalle, ja se onkin ihan oikein heille. rahat pois vaan tolloilta.

Höpsistä. Tuo on sillä tavalla reilu testi että se mittaa vain ja ainoastaan alkoholia. Esim maksa-arvot voi nousta muustakin kuin alkoholin käytöstä mutta peth ei. Ammattijuopot kuulemma vetäneet tuloksia 3-5. 

Vierailija
40/42 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun alkoholi on täysin laillista Suomessa ei työnantajalle kuulu minkä verran sitä vapaa-ajallani juon kunhan olen aamulla klo 8 työkunnossa.  

Haluaisitko siis, että alkoholi ei olisi laillista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän