Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodittomuus on lisääntynyt Suomessa ja nyt kaduille joutuu jo työssäkäyviäkin

Vierailija
12.05.2026 |

Kodittomuus ei ole enää vain päihde- ja mielenterveysongelmaisten sekäetyöttömien vaiva vaan se uhkaa nyky-yhteiskunnassa myös työssäkäyviä ja opiskelijoita:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c8bb0678-bd92-4891-b5dd-1b11ab27c067

 

 

Kommentit (279)

Vierailija
261/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oma vika jos Suomessa joutuu kodittomaksi, Kela ja sossu kyllä maksaa asumiskulut.

Ensin ulosottolaitos vie sun omaisuuden. 

Tuskin kenenkään omaisuutta ulosmitataan ilman syytä.

No, jos sulla ei ole rahaa laskuihin, kun jäät työttömäksi.

Miksi minulle EI jäisi rahaa "laskuihin", jos jäisin työttömäksi? Kaikki eivät ole niin typeriä että eläisivät vain yhden tulolähteen varassa ja silloinkin kädestä suuhun. 

Vierailija
262/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodittomaksi joutunut on kodittomuutensa ansainnut kun ei ole osannut omia asioitaan ja vuokriaan hoitaa eikä ansaitse ja tarvitse mitään apuja. Kärsikööt omien tekojensa ja tyhmyytensa seurauksista itse.

Sellaista pientä velkaa saa ihan liian helposti. Kun ostetaan jotain, tarjotaan usein ostotapahtuman yhteydessä jotain luottoa. On myös erilaisia palveluita, esim ennen ostettiin levy kaupasta ja nyt se ostetaan suoratoistopalveluna, näitä kun kertyy sitten kovin paljon on taloutta aika vaikea hallita.

ja se että ei hallitse omaa talouttaan ja sortuu kaiken maailman luottoihin vaikkei niitä voi hoitaa on vain ja ainoastaan henkilön OMAA TYPERYYTTÄ. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo esim asuntoja ja kiinteistöjä, jotka ovat päätyneet ulosottoon näkee selkeästi, että on vähän muutakin elämänhallinta ongelmaa kuin se miten sitä taloutta hallitaan. 

Työpaikan menetys eikä ole säästöjä, millä maksaa asumiskulut. Ulosotto ei leikkaa ruohikkoa.

jälleen vain "oman typeryyden" ilmentymä esimerkkinä. 

Vierailija
264/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuuujuu. Terveisin vasemmiston propagandaosasto. En usko paskan vertaa oppositiorottien ulinaan.

Vierailija
265/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistohallitus orjuuttaa tavallisia ihmisiä.

Vierailija
266/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oma vika jos Suomessa joutuu kodittomaksi, Kela ja sossu kyllä maksaa asumiskulut.

Ihan vaan ohiksena sulle! Jos sairastut tappavaan ja parantamattomaan  tautiin se on sinun oma vikasi!

no siitä että SAIRASTUU tappavaan tautiin EI tarkoita että joutuisi asunnottomaksi. SIITÄ sairastumisesta johtuen ei menetä asuntoaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
267/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei talouttaan osaa hoitaa niin kaikki on mahdollista.

Vierailija
268/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa asunnottomista on nuoria huumeidenkäyttäjiä, ennen juotiin olutta viikonloput mutta käytiin töissä ja vuokrat maksettiin. Nykyään on myös vanhempia jotka kieltäytyvät auttamasta omia nuoria lapsiaan koska heistä se kuuluu yhteiskunnalle, heittävät kadulle heti kun lapsilisä loppuu. Siitä alkaa kierre josta voi olla vaikea nousta. Moni nuori tarvitsee kuitenkin paljon tukea aikuistumisvaiheessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
269/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi!

Jos mä taivaan sulle, onnistuuko ymmärtäminen sitten??

 

Kai - kille ei rii - tä hal - po - ja vuok - ra - a - sun - toja.

 

Miten on, ymmärsitkö?

Riittää jos muuttaa vähän syrjemmälle

Vierailija
270/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodittomaksi joutunut on kodittomuutensa ansainnut kun ei ole osannut omia asioitaan ja vuokriaan hoitaa eikä ansaitse ja tarvitse mitään apuja. Kärsikööt omien tekojensa ja tyhmyytensa seurauksista itse.

Sellaista pientä velkaa saa ihan liian helposti. Kun ostetaan jotain, tarjotaan usein ostotapahtuman yhteydessä jotain luottoa. On myös erilaisia palveluita, esim ennen ostettiin levy kaupasta ja nyt se ostetaan suoratoistopalveluna, näitä kun kertyy sitten kovin paljon on taloutta aika vaikea hallita.

ja se että ei hallitse omaa talouttaan ja sortuu kaiken maailman luottoihin vaikkei niitä voi hoitaa on vain ja ainoastaan henkilön OMAA TYPERYYTTÄ. 

Eihän näissä jutuissa koskaan esitetäkään että olisivat talousneroja, heillä on vaillinaiset elämänhallintataidot. Siihen ei auta mikään luennointi eikä uuden asunnon tarjoaminen, jonkinlainen holhous olisi ehkä tarpeen, ainakin vuokranmaksun kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
271/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarien vika. Raha loppuu.

Vierailija
272/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistohallitus orjuuttaa tavallisia ihmisiä.

Oikeiston tehtävänä olisi laillistaa kannabis. Saataisi köyhiltä loputkin rahat pois ja lapset otettua huostaanotto bisnekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
273/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa asunnottomista on nuoria huumeidenkäyttäjiä, ennen juotiin olutta viikonloput mutta käytiin töissä ja vuokrat maksettiin. Nykyään on myös vanhempia jotka kieltäytyvät auttamasta omia nuoria lapsiaan koska heistä se kuuluu yhteiskunnalle, heittävät kadulle heti kun lapsilisä loppuu. Siitä alkaa kierre josta voi olla vaikea nousta. Moni nuori tarvitsee kuitenkin paljon tukea aikuistumisvaiheessa. 

Nykyään palkat on 1/4 siitä mitä ennen oli. Toki johtajilla on enemmän rahaa mutta ne ei käytä sitä.

Vierailija
274/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oma vika jos Suomessa joutuu kodittomaksi, Kela ja sossu kyllä maksaa asumiskulut.

Ensin ulosottolaitos vie sun omaisuuden. 

Eiköhän se ulosottolaitoksen omaisuuden "vieminen" useimmiten johdu siitä, että omistaja on ensin jollain tavalla tehnyt huonoja valintoja eli esimerkiksi käyttänyt sen omaisuuden arvosta rahaa vääriin asioihin. Ulosottaja on vain huolehtimassa siitä, että omaisuuden omistajan velat tulee maksettua. 

Toki se vie, mutta niin pitääkin tehdä. Ensin voidaan vähän ihmisen asioita järjestellä tekemällä maksuaikatauluja jne jotta omaisuus säilyy velallisella, mutta jossain vaiheessa pää yleensä tulee vetävän käteen ja ulosottoon joudutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
275/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oma vika jos Suomessa joutuu kodittomaksi, Kela ja sossu kyllä maksaa asumiskulut.

Ensin ulosottolaitos vie sun omaisuuden. 

Eiköhän se ulosottolaitoksen omaisuuden "vieminen" useimmiten johdu siitä, että omistaja on ensin jollain tavalla tehnyt huonoja valintoja eli esimerkiksi käyttänyt sen omaisuuden arvosta rahaa vääriin asioihin. Ulosottaja on vain huolehtimassa siitä, että omaisuuden omistajan velat tulee maksettua. 

Toki se vie, mutta niin pitääkin tehdä. Ensin voidaan vähän ihmisen asioita järjestellä tekemällä maksuaikatauluja jne jotta omaisuus säilyy velallisella, mutta jossain vaiheessa pää yleensä tulee vetävän käteen ja ulosottoon joudutaan.

Kaikilla ei ole enää mitään vietävääkään. Terveyskin viety. Joskus taas veloille ei ole perusteita. Esim huijaus.

Vierailija
276/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnottomien pitää pistää leiri pystyyn eduskuntatalon eteen, ja voisivat laskea siihen myös "lastinsa" ihan politikkojen ihmeteltäväksi.

Ei ehkä ihan kaikille, mutta useimmille asunnottomille riittäisi, jos he olisivat motivoituneempia asumaan yhteiskunnan normien mukaan siististi ja meluamatta asunnoissaan, eivätkä asettaisi etusijalle päihteidenkäyttöään.  

Vierailija
277/279 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oma vika jos Suomessa joutuu kodittomaksi, Kela ja sossu kyllä maksaa asumiskulut.

Osaatko lukea? Juurihan tuossa linkissä sanottiin:

Aliisa ja hänen aikuistunut tyttärensä Julia päätyivät asunnottomiksi häädön jälkeen, kun työmarkkinatuki, toimeentulotuki ja asumistuki eivät enää riittäneet opiskelevien naisten menoihin.

"opiskelevien naisten menoihin." Opiskelevien naisten muut menot siis olivat etusijalla siihen nähden, että niillä olisi maksettu vuokra, kuten ainakin asumistuessa on oletus.

Vierailija
278/279 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oma vika jos Suomessa joutuu kodittomaksi, Kela ja sossu kyllä maksaa asumiskulut.

Ensin ulosottolaitos vie sun omaisuuden. 

Tuskin kenenkään omaisuutta ulosmitataan ilman syytä.

No, jos sulla ei ole rahaa laskuihin, kun jäät työttömäksi.

Miksi minulle EI jäisi rahaa "laskuihin", jos jäisin työttömäksi? Kaikki eivät ole niin typeriä että eläisivät vain yhden tulolähteen varassa ja silloinkin kädestä suuhun. 

Jos sulla on muita tuloja et saa yleistukea. Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove jne myös yli 55-vuotiailla.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772937.html

Vierailija
279/279 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän