Erikoinen ongelma: suuri erä eri tyyppisiä kolmiolääkkeitä on vanhenemassa
"Erikoinen ongelma: suuri erä eri tyyppisiä kolmiolääkkeitä on vanhenemassa
Kolmiolääkkeiden vähäinen määrääminen on johtanut siihen, että suuri erä lääkkeitä on menossa hävitettäväksi.
– Kolmiolääkkeiden myynti on erittäin vähäistä, sanoo apteekkari. Esimerkiksi bentsodiatsepiineja saattaa mennä alle 30 pakkausta kuukaudessa. Tuntuu pahalta hävittää niin suuri määrä vanhenevia lääkkeitä. En täysin ymmärrä, miksi toimivia lääkkeitä ei enää määrätä. Lääkkeet on tarkoitettu elämänlaadun parantamiseen, joten näen tämän huonona kehityksenä, hän sanoo.
Vähäiseen menekkiin tuskin on tulossa muutosta, sillä lehden tietojen mukaan lääkkeiden määräämiskäytännöt eivät ole muuttumassa."
Älytöntä...
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorille lääkäreille opetetaan nykyään, että bentsodiatsepiinit ovat paha ja lähes syanidia vastaava myrkky. Sen sijaan ketiapiini ja mirtatsapiini ovat hyviä lääkkeitä, ja niitä tulee määrätä vaikkei olisi oikein tarvettakaan.
pahinta tuossa on, että varsinkin ketiapiini aiheuttaa jo parissa vuodessa huomattavaa aivojen kutistumista ja se myös lihottaa ihmisen vaikka urheilisi ja söisi vähän, koska rikkoo ihmiskehon normaalimetabolian
Mirta tekee pöhnä olon 24h.
Sen sijaan bentsot ja z.unilääkkeet toimivat kuten pitää, ei sivareita.
Ketipinor taas on hirvee myrkky.
Just nimenomaan tämä.
Potilaana joudut valitsemaan ollakko pökkyrässä, koska ei ole nukkunut lainkaan, vai ollakko pökkyrässä seuraavat 24h, koska on ottanut lääkkeen? Joka tapauksessa se seuraavat 24h on menetetty. Nuo lääkkeet on huonoja ja toimimattomia siihen tarkoitukseen, johon niitä määrätään.
Miksi ei ole lyhytkestoista unilääkettä, joka olisi turvallinen ja puoliintuisi kokonaan esim 8 tunnissa, niin seuraavana päivänä olisi normaali olo?
Lyhyt vaikutteinen nukahtamislääke on ollut minulle paras. Tavallinen unilääke tuntui liikaa aamulla kun piti olla ajokunnossa. Mielialalääke mirtsapiinilla kesti puoli päivää herätä ja ketipinor on niin paha että niitä en suostu käyttämään unettomuuteen.
Kumma juttu. Mä olen saanut, ihan terveyskeskuslääkäriltä.