Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Radikaali ehdotus

Vierailija
12.05.2026 |

Tällä hetkellä yksin asuvan perusosa on 578e/kk ja vanhempiensa luona asuvan 422e/kk. Lisäksi tämä yksin asuva saa kohtuuhintaisen vuokran (voi olla vaikka 450e) ja veden ja sähkön ja kotivakuutuksen eli hänen elämäänsä menee pitkälti yli tonni yhteiskunnan varoja.

Mitäpä, jos me muutettaisiin perusosia niin, että vanhempiensa luona asuva saisi hiukan Enemmän kuin yksin asuva. Eli tehdään kannustin sille, että kannattaa asua "kotona", jos ei pysty itse hankkimaan elantoansa. Yhteiskunnan varoja kuluisi  vähemmän ja yksiöitä vapautuisi oikeille markkinoille.

Mitä mieltä olette? Mä olen ajatellut asiaa vasta viisi minuuttia...

Pitäisikö työelämän ulkopuolella olevien kannustimia asua vanhempiensa luona lisätä?

Vaihtoehdot

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on varmaan eri mieltä kuin kaikki muut.

Vierailija
2/3 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet vielä aika nuori ja niin ovat vanhempasikin. Sen lisäksi sinulla on ollut turvallinen lapsuus, mutta koulu ei tainnut oikein sujua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet vielä aika nuori ja niin ovat vanhempasikin. Sen lisäksi sinulla on ollut turvallinen lapsuus, mutta koulu ei tainnut oikein sujua. 

Italiassa ja Kreikassa eletään yli 30-vuotiaiksi vanhempien luona. Tulet  näkemään, että Suomessakin suunta on tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi