Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen miljonääri kuoli 68-vuotiaana - eivät rahat ja sijoitukset pelastaneet

Vierailija
12.05.2026 |

Siinä. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on tarpeeksi iso arkku jotta koko omaisuus mahtuu mukaan.

Ootko tyhmä.

Ootko itse?

Vierailija
42/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kohtuullisen menestyvänä yrittäjänä ihan suoraan sanottu, että toivottavasti kuolen nuorena ja kärsin sitä ennen kuonnolla että opin.  En ihan tarkkan tiedä mitä minun pitäisi oppia, mutta nuo sanojat eivät olleet kateellisia, vaan ihan suoraan vihasivat minua siitä syystä mitä heille edustan. Ja tosissaan olivat myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kohtuullisen menestyvänä yrittäjänä ihan suoraan sanottu, että toivottavasti kuolen nuorena ja kärsin sitä ennen kuonnolla että opin.  En ihan tarkkan tiedä mitä minun pitäisi oppia, mutta nuo sanojat eivät olleet kateellisia, vaan ihan suoraan vihasivat minua siitä syystä mitä heille edustan. Ja tosissaan olivat myös. 

Itse olen samaa kokenut sijoittajana. Vasemmiston kovaäänisiä kannattajia ovat olleet. 

Vierailija
44/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sitten. Kaikki kuolee aikanaan, joku ennen aikojaankin. Sen olen ainakin oppinut että kannattaa elää eikä stressata työnteosta tai muustakaan, ottaa rennosti. Joillekin sattuu hyvä tuuri ja omaisuutta kertyy, toisille ei. Varallisuus siirtyy seuraaville, ehkä useammille ja sitä käytettäneen enemmän. Hyvä jos tyyppi sai jotain hyödyllistä aikaiseksi suomalaiselle yhteiskunnalle.346

Vierailija
45/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Osa haluaa viimeiseen saakka kerätä maallista mammonaa, toiset taas elää elämää. 

Onhan hän voinut elää elämää rahojenkin kanssa. Ainankin hyvää hoitoa on voinut ostaa, joka on voinut antaa ihmisarvoista elämää pidempään..

Vierailija
46/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisi rikas ja sairas kuin köyhä ja sairas. Mieluummin itkisin mersussa kuin bussissa 

Vierailija
47/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten. Kaikki kuolee aikanaan, joku ennen aikojaankin. Sen olen ainakin oppinut että kannattaa elää eikä stressata työnteosta tai muustakaan, ottaa rennosti. Joillekin sattuu hyvä tuuri ja omaisuutta kertyy, toisille ei. Varallisuus siirtyy seuraaville, ehkä useammille ja sitä käytettäneen enemmän. Hyvä jos tyyppi sai jotain hyödyllistä aikaiseksi suomalaiselle yhteiskunnalle.346

Mitään ei saa mukaan.

Vierailija
48/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärinliinoissa ei ole taskuja...

No ei enää, kun Purra ne löysi ja tyhjensi pari viikkoa sitten.

Vierailija
49/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä en halua koskaan puhua raha-asioistani omalla nimelläni. Osa lähisukulaisistakin on sitä mieltä, että varakkaat ovat aina pahoja ja itsekkäitä. Oen oman omaisuuteni kerännyt itse sijoittamalla keskituloisena,mutta luultavasti minäkin muuttuisin jotenkin "pahaksi", jos he tietäsiivät salkkuni olevan puolisen miljoonaa velattoman hyvällä alueella olevan helsinkiläisasunnon ja auton lisäksi. Kateus on kamalaa. Ainakin yhdellä heistä olisi ollut ihan hyvät mahdolisuudet tehdä sama itse, hän asuu äitinsä omistamassa asunnossa ja maksaa vain vastikkeen, joka on siinä talossa vain 150€, iäkkäät vanhemmat tukevat häntä mutenkin taloudellisesti. Hän haluaa kuitenkin olla yrittäjä, vaikka yritys on lähinnä harrastus, tulot kattavat juuri ja juuri yrityksen menot. Hän ei ole hlaunnut luopua "taiteilijan" stautksesta ja mennä palkkatöihin, joita hänelle jopa aikoinaan tarjottiin useammasta paikasta.

Vierailija
50/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavallaan. Osa haluaa viimeiseen saakka kerätä maallista mammonaa, toiset taas elää elämää. 

Onko jotain näyttöä sen puolesta että tämä kaveri ei ole elämää elänyt? Vai mitä tarkoitat?

Älä nyt pilaa persaukisen märkää päiväunta.

Vierailija
51/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös elää täyttä elämää ja kerätä omaisuutta. Omaisuuden kerryttäminen ei tarkoita, että pitäisi kituuttaa.

Vierailija
52/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maanantaina kuollut Lesonen sairasti Parkinsonin tautia."

Olisi kannattanut tupakoida. Tupakointi ehkäisee Parkinsonin tautia. 

Vierailija
53/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko linkin, missä väitetään, että rahat ja sijoitukset pelastaa? Ei kukaan niin ajattele, ettei sairastu tai kuole vaikka on omaisuutta. Paitsi Ap ja Trump... 

Vierailija
54/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elätit, toiko rikkaan kuolema omaan elämään lisää sisältöä ja mielekkyyttä?

Vierailija
55/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla täytyy olla joku diagnoosi. Siinä.

Vierailija
56/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ennenkaikkea "kasvoiko omat tulot". Kun kuulemma meidän tulot "ovat muilta pois". 

Vierailija
57/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista ajatella, että tuo on yleinen ikä jäädä eläkkeelle.

Juuri kun ei enää tarvitse käydä töissä niin kuolee jo pois.

Jos on koko elämänsä vain säästänyt rahaa niin ei ole ollut hyvä taktiikka.

Eiköhän tuo työkseen tehnyt sitä mistä tykkäsi, ja paljon hyväntekeväisyyttä siinä sivussa.  

Niinpä. Elänyt varmasti täyttä elämää.

Kas kun miljonääriksi ei kukaan tule, ellei rakasta sitä rahantekopeliä. Ei kyse ole siitä, että rahanhimossa jätetään elämä elämättä. Ei, se peli ON niille elämää.

Ja toki se mahdollistaa muunkin täydemmän elämän.

Minusta 68 on ihan ok ikä lähteä. Sääli vaan että joutui Parkinsonin kanssa kitumaan. Mutta eiköhän tuo elänyt silti enemmän ja täydemmin kuin joku 90-vuotiaaksi kituuttava. 

Ei pitkä elämä ole mikään itseisarvo. 

Vierailija
58/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ennenkaikkea "kasvoiko omat tulot". Kun kuulemma meidän tulot "ovat muilta pois". 

Kyllä itselle tuli het rikkaampi olo! Not...

Vierailija
59/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei saa mukaan.

Ei kukaan niin kuvittelekaan. Jälkipolville voi kumninkin jättää.

Ne kamalat rahasuvut perustuvat sille iljettävälle ajatukselle, että mietinpä tässä jälkipolvia enkä vaan itsekkäästi pistä rahoja omaan hetkelliseen mielihyvääni.

Kun sukupolvi toisensa jälkeen ymmärtää ajatella muutakin kuin itseään ja hetkellistä tyydytystään, pääomaa kertyy.

Ja tämä on asia, josta jokaisen pitäisi oppia. Mitä voi jättää jälkipolville, materiana ja henkisenä perintönä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän