Mies ei suostu ottamaan minun sukunimeä
Miehellä tavallinen suomalainen tavis-sukunimi, minulla hieno ruotsalainen. En haluaisi vaihtaa, ja miehellekin minun sukunimeni olisi tyylikkäämpi. Millä argumenteilla suostutella hänet? Häät kesällä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin pitää omansa.
Ei se ole sitten mikään avioliitto.
Onko tähän väitteeseen jotain perusteluja?
1Mo 2:24
En tiedä noista jeesusjutuista mitään, avaisitko vähän?
Miten Jeesus liittyy 1 Mooseksen kirjaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin pitää omansa.
Mooseksen ajoista on moni muukin asia muuttunut etkä sinäkään elä Mooseksen oppien mukaan. Varmasti olet joskus katsonut telkkaria ja napannut Buranaa päänsärkyyn.
"Miten Jeesus liittyy 1 Mooseksen kirjaan?"
En tiedä, kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin pitää omansa.
Ei satukirja toimi perusteluna yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat tehneet näin: ennen avioliittoa etsitään kokonaan uusi sukunimi ja toinen muuttaa nimensä siihen. Avioliiton solmimisessa toinen ottaa sen myös ja tadaa, molemmilla on sama nimi ja vielä sellainen, jota ei ole kenelläkään muulla.
Juuri tätä ajattelin ehdottaa, mutta taitaa olla bridezillalle liian vaikea vaihtoehto.
Mieskin vaikuttaa olevan päkki.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa, että naisen sukunimi ei ole koskaan hänen omansa, joten mies ottaisi aloittajan tapauksessa vaimonsa isän nimen.
Eihän miehelläkään ole omaa nimeä vaan isältään hän on sen saanut. Mieluummin minä pidän isältä saamani sukunimen mitä ottaisin sen appiukolta.
Vierailija kirjoitti:
"Sukunimen tarkoitus on kertoa jotain siitä ihmisestä. Esimerkiksi. Jaakonpoika on jonkun Jaakko nimisen miehen jälkeläinen. Sukunimi Seppä kertoo että henkilö on seppä. Sen keksityn sukunimen pitäisi myös kertoa jotain."
Mistä kertoo Möttönen? Rytkönen? Pasanen?
Möttönen on lihava. Rytkönen on joku rotkon lähellä asuva (rytkö = rotko), Pasanen on hellyttelynimi pienikokoiselle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin pitää omansa.
Mooseksen ajoista on moni muukin asia muuttunut etkä sinäkään elä Mooseksen oppien mukaan. Varmasti olet joskus katsonut telkkaria ja napannut Buranaa päänsärkyyn.
Miten telkkari ja Burana liittyy Mooseksén oppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin pitää omansa.
Miten telkkari ja Burana liittyy Mooseksén oppeihin.
No näytäpä sieltä ne kohdat, joissa nuo mainitaan. Jos ei näy, niin ethän sinä saa niitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
"Miten Jeesus liittyy 1 Mooseksen kirjaan?"
En tiedä, kerro.
Miksi kertoisin? Itse esitit väitteen, ota itse selvää. Miksi minä täällä alkaisin selostaa jollekin tuntemattomalle retardille?
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja af alkuinen?
Aloittajasta en tiedä, mutta ainakaan af-lyhennettä käyttävä kirjoittaja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla yhteinen sukunimi ?
t. omalla sukunimellä kohta 40 v naimisissa ollut
Mutku ap:lla hieno ruotsalainen nimi. Ukko pääsisi rantaruotsalaisten hienoihin piireihin ottamalla nimen.
Eihän sinun tarvitse vaihtaa nimeäsi, eikä miehen. Nykyisin kumpikin puoliso saa pitää omansa.
Uusille lukijoille tiedoksi: aloittaja on vanha tuttavamme Sukunimihullu, joka on palannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin pitää omansa.
Ei ole vaihtoehto. Jos ollaan naimisissa, niin sitten sama sukunimi.
Jos yhteinen sukunimi on noin tärkeä, pääasia naimisiinmenossa, niin on syytä miettiä, onko mitään järkeä mennä naimisiin.
Missä sanottiin sen olevan pääasia?
On se pääasia, jos sanoo, että "Jos ollaan naimisissa, niin on yhteinen sukunimi. Oman nimen pitäminen ei ole vaihtoehto."
Sukunimi on siis: Ryntynen, miehellä tällä hetkellä Ala-Kossila. En tahdo väliviivaa nimeeni
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin pitää omansa.
Ei ole vaihtoehto. Jos ollaan naimisissa, niin sitten sama sukunimi.
On vaihtoehto.
"Sukunimen tarkoitus on kertoa jotain siitä ihmisestä. Esimerkiksi. Jaakonpoika on jonkun Jaakko nimisen miehen jälkeläinen. Sukunimi Seppä kertoo että henkilö on seppä. Sen keksityn sukunimen pitäisi myös kertoa jotain."
Mistä kertoo Möttönen? Rytkönen? Pasanen?