Työttömän kannattaa panostaa 110prossaa AKTIIVISEEN verkostoitumiseen ja kiinostavien työ paikan suorakontatointiin
kun on ITSE aktiivinen ja verkostoituu niin tuloksia tulee ei työtä tulla kotisohvalle tarjoamaan myös cveen (video) timantti kuntoon hionta on kaiken a ja o
Kommentit (29)
Jos Ap:n CV on samaa luokkaa kuin aloituksen ulosanti, niin ei ainakaan sillä töitä saa.
Sinänsä olen samaa mieltä, että verkostoitumiseen ym. kannattaa panostaa, mutta mikään ei takaa työpaikan saantia nykyisessä tilanteessa. On silkkaa matematiikkaa, että puoli miljoonaa ihmistä ei mahdu 30.000 työpaikkaan.
Mitenkäpä introvertti rakentaa mitään "verkostoja" varsinkin kun on aina ollut jokatapauksessa muutenkin ulkopuolinen ja syrjitty?
Panostan 120% työn välttelyyn. Näin sitä paskaa jo ihan riittävästi, kiusatkoon muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan viitsinyt ihmetellä miten nää kaikki työttömyyden hoitokeinot on käytännössä hölmöläisten peiton jatkamista toisesta päästä samalla kun leikellään jatkopaloja siitä toisesta päästä. Peitto ei pitene kuten toimivassa maassa pitäisi, eli työpaikat ei lisäänny tuossa säätämisessä. Silti työtöntä syytetään että mikset jatka peittoa toisesta päästä, oma vikas.
Itse olen verrannut työttömien painostamista narulla työntämiseen, eihän siitä tule mitään kun narun toisessa päässä ei ole minkäänlaista vetoa!
Narulla työntäminen tarkoittaa että koitat tehdä työvälineelläsi jotain mitä sillä ei pysty tekemään. Sinänsä osuva kuvaus jokseenkin kaikkien hallitusten "työllisyyden hoito" keinosta viimeisten reilun 30 vuoden ajalta kun hommaa koitetaan sitkeästi ratkoa työtöntä potkimalla vaikka vika on siinä ettei ole työpaikkoja. Ja vielä tuodaan halpatyövoimaa muualta että ongelma ei vahingossakaan ratkeaisi.
Työttömyyden hoito on lähinnä ministeriön + työkkärin virkailijoiden itsensä pitämistä suojatyössään työttömiä kyykyttämässä + sitä ettei poliitikkojen tarvitse miettiä mitään oikeita keinoja kun voi teeskennellä että tässä tehdään jotain, viis siitä ettei se toimi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyppää järveen
Äläkä unohda sementtikenkiä!
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäpä introvertti rakentaa mitään "verkostoja" varsinkin kun on aina ollut jokatapauksessa muutenkin ulkopuolinen ja syrjitty?
Olin aikanaan jossain työhaastattelun yhteydessä tekemässä näitä "psykologisia testejä" eli muutama minuutti rastia ruutuun jollekin weppilomakkeelle. Tämän sitten piti mukamas tehdä luonneanalyysi. Olin näemmä ääri-introvertti kun mainitsin yhdessä kohtaa ettei kiinnosta kokouksissa paasaaminen muille.
Ehkä noi typerät pseudotestit voisi oikesti kieltää työnhaussa, kun ei ne luonteesta kerro ainakaan sitä mitä ne väittää kertovansa. Jätetään testaus oikeille psykologeille ja perusteellisiin testeihin.
Eli koska ap aikoo itse nostaa perseensä sohvalta ja työstää videoseeeeeeveeeeetään?
Aloituksessa kuvatut ihmiset eivät lähes koskaan jää työttömiksi, he työllistyvät jo irtisanomisaikana jos yt sattuu tulemaan tai sitten hyvin nopeasti joka tapauksessa.
Sitten aloittaja voi miettiä, jos on vaikka yksinkertainen, ei osaa mitään, mahdollisesti alkoholisti tai vähän mielenterveysongelmia tai muuta, niin mitä näiden asioiden esiin tuominen verkostoitumalla auttaa, kaikkihan vain näkevät "hei tätä kannattaa sitten vältellä", eli parempi kun ei levittele niitä heikkouksiaan.
Ai sitäkö se oli eli kielioppinatsi hoxottaja jumittunut ysärille Tajuaisi tuokin että nuo vanhat hokemat on ihan helvetin ärsyttäviä