Sekoomus aikoo pienentää lapsilisää
Eli korotuksista luovutaan. Ei kuulemma vaikuta yksinhuoltajiin.
Kommentit (27)
Ehdotus vaikuttaisi nostavan lapsilisää ekan lapsen kohdalla 95 --> 100 e, ja lopuista loppuu se tauoton kikkailu ja tukien maksimointi.
Ymmärrän ap:n huolen, kun ainoa tulonlähde on vaarassa.
Meillä on kaksi alaikäistä lasta, (10 ja 15 vuotiaat), nyt saan lapsilisää 199,72€ ja uudistuksen jälkeen saisin 200€ ja lisäksi vuoden pidempään. Pienimmästä saisin sen reilun 5€ enemmän/kk siinä vaiheessa kun vanhempi on 18 ja myös hänestä vuoden pidempään. Eli ainakin kahden vanhemman perheelle jossa on yksi tai kaksi yli 3-vuotiasta lasta tämä on parannus. Ja kaikkihan saisivat tukea yhden vuoden enemmän, se kannattaa huomioida kun laskee pienenevätkö vai paranevatko tuet.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n huolen, kun ainoa tulonlähde on vaarassa.
T. Sanni Grahn-Laasonen, sekä Ripe
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n huolen, kun ainoa tulonlähde on vaarassa.
Mutta juurihan näin se usein lestoilla sun muilla suomiuskishihhuleilla on.
Miksei heistä puhuta negatiivisemmin?
Tavoin loisia kun ovat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisää suunnitellaan maksettavaksi siihen asti kunnes lapsi täyttää 18 vuotta, eli vuosi pidempään kuin nyt. Siitä tulee 1200 e lisää jokaisesta lapsesta. Sitähän tälläkin palstalle on monta kertaa toivottuihin, kun isommat lapset kuluttavat enemmän.
Sen nyt ehtii monen kertaan vielä muuksi muuttamaan.
Huvitti Tuo Sanni G-L: n yritys sumuttaa että tässä nyt kasvatetaan syntyvyyttä kun on huomattu että lapsilisät ei sitä oikein nykyisellään kasvata. Entäs kun pitäis pitää huolta ihan niistä nyt jo syntyneistä lapsista? Täysin tavaton paska temppu hallitukselta vaikka jokapuolelta on toitotettu lapsiperheköyhyyden kasvua ja sitä myöden osaa lapsista koskevaa syrjäytymistä.
Ja opiskelijat saa muutenkin kaiken kuten opintolainat lähes nykyään anteeksi.... Ensikertalaispaikoilla opiskelupaikan ja kelan tukeman lämpimän aterian joka päivä, sekä ilmaisen päivähoidon. Se on aika marginaalinen porukka joka opiskeluaikaan lapsia tekee. Tarkoitan tällä ensimäistä tutkintoaan tekeviä, alle 26- vuotiaita opiskelijoita. Varmaan joku kuudesosa. Eikä se ole kai se suositavin hetki lisääntyä ole muutenkaan, kun opiskelijaelämä elämättä ja kesätkin pitää töitä tehdä ja illat opiskella ja on stressiä. En voi suositella.
Eikö yh-korotus olisi tarkoitus siirtää elatustuen alle?