Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentti: Antti Lindtman teki Espanjan kokoisen talousmokan – demaripomon ihaileville puheille tuli nolo loppu

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä Haapala on melko puolueellinen. Aina.

 

Mutta Kokoomusta ja Persuja on toki kiittäminen siitä että Suomi on siirtymässä maksukyvyttömien eurovaltioiden joukkoon ja tukien saamapuolelle. Kansantalouden täyskäännös on ollut kauheaa katsottavaa.

Jos 17 vuoteen ei ole talouskasvua samaan aikaan kun kaikilla muilla on niin ongelmat on vähän syvemmällä. Puolan ja Espanjan ja jopa Ruotsin touhuja kun katselee niin päällimmäisenä tulee mieleen että Suomi ei kuulu porukkaan. Suomi ei ole saanut hyötyjä EU:sta. Ei ole tullut tukia eikä tilauksia. Kelpaamme laskuja maksamaan ja lainoja takaamaan.

Mitä Suomi sillä talouskasvulla tekee, kun yritysveroa alennetaan? Nykyiselläänkin yritykset maksavat vain 7% valtion verotuloista.

Yksi datakeskus työllistää sen 200-500 henkeä rakentamisvaiheessa, sen jälkeen 12. Hirveä miljardien eurojen piikki näkyy BKT:ssä, mutta vaikutukset talouteen ovat  lähinnä negatiiviset sähkön hinnan nousun vuoksi. 

Voi olla 12 omaa työntekijää ja 12 ulkopuolista siivoojaa, vartijaa ja niin edelleen. Jos hankkeet toteutuu nämä firmat laittaa miljardeja rahaa talouteen pyörimään.

Saavat alv-palautuksina enemmän rahaa vietäväksi firman kotiosoitteeseen ulkomaille kuin konsanaan jää Suomeen. Et tästä ole lukenut? https://www.hs.fi/visio/art-2000011986714.html Systeemi on tehty niin, että todellisuudessa suomalaisten verovaroja kupataan ulos. 

ALV-palautuksista: "Suurin yksittäinen ALV‑palautus puolestaan on ollut 240 miljoonaa euroa." --> tämähän tarkoittaa, että yritys on ostanut Suomesta tavaroita tai palveluja hyvin merkittävällä summalla. Tämän 240 miljoonan euron arvonlisäveron joku toinen yritys on siten maksanut Verohallinnolle. Tällä tavalla ALV-palautuksen suuruuden kauhistelun sijaan kääntäisin katseen siihen, kuinka paljon lisää taloudellista toimintaa datakeskusten myötä Suomeen on tullut."

Tämä alkuperäisen julkain kommenteista.

Se on suomalainen maansiirto- ja rakennusyhtiö joka ne verot maksaa datakeskusjätin puolesta.

Vierailija
62/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meillä vielä valtion omaisuutta jaettavaksi ulkomaille?

 - Tytti T.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä analyysi Haapalalta. Lindtmanilla ei ole tarjota mitään muuta kuin unelmaa äänestäjille. Ja sitähän me ei enää ainakaan haluta.

Kokoomuksen unelma: Keppiä köyhille. Sama virsi Kokoomuksella vuodesta toiseen. Jos palkka on niin surkea että kannattaa jäädä mielummin sosiaalituelle, niin kyllä vika silloin on palkassa eikä yhteiskunnan viimeisessä tuessa.

Vierailija
64/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset  ovat tumput suorana seisoskelevia räksyttäviä luusereita, jotka ovat AINA toisten taskuilla. Espanjat toverit ovat lisäksi osoittautuneet rikollisiksi.

Kyllä siellä taskuilla on tällä hetkellä nykyinen hallitus.

Alapeukuttajille kysymys, oletteko todella sitä mieltä että tämän nykyhallituksen teot eivät ole heikentäneet ihmisten elämää millään tavoin?

Eivät ole, vaan nykyhallitus yrittää korjata edellisten ja varsinkin Marinin tekoja. He ovat kaiken ankeuden aiheuttaneet leikkimällä upporikasta. Nyt Suomi on siinä tilassa, että pakko on unohtaa hyvinvointivaltio ja elää kukin tahoillaan omien ansioittensa mukaan. Pakko se on eikä Antti sitä muuksi muuta. Vassareudenkin pitäisi se jo vihdoin myöntää. 

Vierailija
65/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä analyysi Haapalalta. Lindtmanilla ei ole tarjota mitään muuta kuin unelmaa äänestäjille. Ja sitähän me ei enää ainakaan haluta.

Kokoomuksen unelma: Keppiä köyhille. Sama virsi Kokoomuksella vuodesta toiseen. Jos palkka on niin surkea että kannattaa jäädä mielummin sosiaalituelle, niin kyllä vika silloin on palkassa eikä yhteiskunnan viimeisessä tuessa.

Siksipä sosiaalituet tulee lopettaa ja kansan köyhtyä niin, että alkaa huonompi palkkainenkin työ kelvata. 

Lapsille ruokaa ja vaatteita kyllä, mutta hakuprosessin kautta vanhempien tulojen ja menojen mukaan. Kaljaveikoille ei sossutukea ollenkaan. 

Vierailija
66/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä Haapala on melko puolueellinen. Aina.

 

Mutta Kokoomusta ja Persuja on toki kiittäminen siitä että Suomi on siirtymässä maksukyvyttömien eurovaltioiden joukkoon ja tukien saamapuolelle. Kansantalouden täyskäännös on ollut kauheaa katsottavaa.

Jos 17 vuoteen ei ole talouskasvua samaan aikaan kun kaikilla muilla on niin ongelmat on vähän syvemmällä. Puolan ja Espanjan ja jopa Ruotsin touhuja kun katselee niin päällimmäisenä tulee mieleen että Suomi ei kuulu porukkaan. Suomi ei ole saanut hyötyjä EU:sta. Ei ole tullut tukia eikä tilauksia. Kelpaamme laskuja maksamaan ja lainoja takaamaan.

Mitä Suomi sillä talouskasvulla tekee, kun yritysveroa alennetaan? Nykyiselläänkin yritykset maksavat vain 7% valtion verotuloista.

Yksi datakeskus työllistää sen 200-500 henkeä rakentamisvaiheessa, sen jälkeen 12. Hirveä miljardien eurojen piikki näkyy BKT:ssä, mutta vaikutukset talouteen ovat  lähinnä negatiiviset sähkön hinnan nousun vuoksi. 

Voi olla 12 omaa työntekijää ja 12 ulkopuolista siivoojaa, vartijaa ja niin edelleen. Jos hankkeet toteutuu nämä firmat laittaa miljardeja rahaa talouteen pyörimään.

Saavat alv-palautuksina enemmän rahaa vietäväksi firman kotiosoitteeseen ulkomaille kuin konsanaan jää Suomeen. Et tästä ole lukenut? https://www.hs.fi/visio/art-2000011986714.html Systeemi on tehty niin, että todellisuudessa suomalaisten verovaroja kupataan ulos. 

ALV-palautuksista: "Suurin yksittäinen ALV‑palautus puolestaan on ollut 240 miljoonaa euroa." --> tämähän tarkoittaa, että yritys on ostanut Suomesta tavaroita tai palveluja hyvin merkittävällä summalla. Tämän 240 miljoonan euron arvonlisäveron joku toinen yritys on siten maksanut Verohallinnolle. Tällä tavalla ALV-palautuksen suuruuden kauhistelun sijaan kääntäisin katseen siihen, kuinka paljon lisää taloudellista toimintaa datakeskusten myötä Suomeen on tullut."

Tämä alkuperäisen julkain kommenteista.

Se on suomalainen maansiirto- ja rakennusyhtiö joka ne verot maksaa datakeskusjätin puolesta.

Ei varsinaisesti datakeskusjätin puolesta. Mutta aina kun on taloudellista toimintaa niin jotkut päätyy maksamaan veroja. Ilman Suomessa sijaitsevia datakeskuksia ne rahat menee Ruotsiin tai Norjaan tai jonnekin muualle. Jonnekin ne keskukset kumminkin rakennetaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän LIndtman joutuu olemaan äänbessä ja esillä vaalien lähestyessä, sitä enemmän SDP:n kannatus laskee. 

Vierailija
68/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä Haapala on melko puolueellinen. Aina.

 

Mutta Kokoomusta ja Persuja on toki kiittäminen siitä että Suomi on siirtymässä maksukyvyttömien eurovaltioiden joukkoon ja tukien saamapuolelle. Kansantalouden täyskäännös on ollut kauheaa katsottavaa.

Sekö on puolueellisuutta, jos totta kirjoittaa. Kiitos Haapala rehellisyydestä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datakeskusten aiheuttama sähkön hinnan nousu haittaa sekä tavallisia ihmisiä että muita yrityksiä jotka sitä sähköä tarvitsevat täällä paljon. 

Vierailija
70/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Datakeskusten aiheuttama sähkön hinnan nousu haittaa sekä tavallisia ihmisiä että muita yrityksiä jotka sitä sähköä tarvitsevat täällä paljon. 

Ilman datakeskuksia ,täällä ei pian ole lainkaan yrityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän oikeisto on oppinsa ottanut, kun talous menee raketin lailla kohti maata, velkaa on otettu ennätys, kukaan ei uskalla kuluttaa, kun työttömyys saatiin kolmessa vuodessa hilattua euroopan huipulle.

 

Ja nyt Lindtman on tehnyt jonkin virheen 😂

 

Ette oikeasti ole näin yksinkertaisia.

Vierailija
72/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Datakeskusten aiheuttama sähkön hinnan nousu haittaa sekä tavallisia ihmisiä että muita yrityksiä jotka sitä sähköä tarvitsevat täällä paljon. 

Sähkön tuotanto on kaupallista toimintaa. Jos hinta nousee hetkellisesti, se tarkoittaa että sähkölle on kysyntää. Se taas luo väistämättä uutta tarjontaa ja sähkön hinta laskee. Tuotanto nousee ja verotulot kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hienoa, jos muut maat maksaisivat Suomenkin sosiaaliturvaa. Jostain kumman syystä Suomi on kuitenkin edelleen se maksaja vaikka EU:n pohjimmainen niin taloiskehityksessä kuin työllisyydessä. Jos Antti halajaa tännekin tukia muiden maksamana, niin kannatan. 

Vierailija
74/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä Haapala on melko puolueellinen. Aina.

 

Mutta Kokoomusta ja Persuja on toki kiittäminen siitä että Suomi on siirtymässä maksukyvyttömien eurovaltioiden joukkoon ja tukien saamapuolelle. Kansantalouden täyskäännös on ollut kauheaa katsottavaa.

Jos 17 vuoteen ei ole talouskasvua samaan aikaan kun kaikilla muilla on niin ongelmat on vähän syvemmällä. Puolan ja Espanjan ja jopa Ruotsin touhuja kun katselee niin päällimmäisenä tulee mieleen että Suomi ei kuulu porukkaan. Suomi ei ole saanut hyötyjä EU:sta. Ei ole tullut tukia eikä tilauksia. Kelpaamme laskuja maksamaan ja lainoja takaamaan.

Mitä Suomi sillä talouskasvulla tekee, kun yritysveroa alennetaan? Nykyiselläänkin yritykset maksavat vain 7% valtion verotuloista.

Yksi datakeskus työllistää sen 200-500 henkeä rakentamisvaiheessa, sen jälkeen 12. Hirveä miljardien eurojen piikki näkyy BKT:ssä, mutta vaikutukset talouteen ovat  lähinnä negatiiviset sähkön hinnan nousun vuoksi. 

Voi olla 12 omaa työntekijää ja 12 ulkopuolista siivoojaa, vartijaa ja niin edelleen. Jos hankkeet toteutuu nämä firmat laittaa miljardeja rahaa talouteen pyörimään.

Saavat alv-palautuksina enemmän rahaa vietäväksi firman kotiosoitteeseen ulkomaille kuin konsanaan jää Suomeen. Et tästä ole lukenut? https://www.hs.fi/visio/art-2000011986714.html Systeemi on tehty niin, että todellisuudessa suomalaisten verovaroja kupataan ulos. 

ALV-palautuksista: "Suurin yksittäinen ALV‑palautus puolestaan on ollut 240 miljoonaa euroa." --> tämähän tarkoittaa, että yritys on ostanut Suomesta tavaroita tai palveluja hyvin merkittävällä summalla. Tämän 240 miljoonan euron arvonlisäveron joku toinen yritys on siten maksanut Verohallinnolle. Tällä tavalla ALV-palautuksen suuruuden kauhistelun sijaan kääntäisin katseen siihen, kuinka paljon lisää taloudellista toimintaa datakeskusten myötä Suomeen on tullut."

Tämä alkuperäisen julkain kommenteista.

Se on suomalainen maansiirto- ja rakennusyhtiö joka ne verot maksaa datakeskusjätin puolesta.

Ei varsinaisesti datakeskusjätin puolesta. Mutta aina kun on taloudellista toimintaa niin jotkut päätyy maksamaan veroja. Ilman Suomessa sijaitsevia datakeskuksia ne rahat menee Ruotsiin tai Norjaan tai jonnekin muualle. Jonnekin ne keskukset kumminkin rakennetaan. 

Se maansiirto- ja rakennusyhtiö maksaa veroja vain rakennusvaiheessa, joka kestää 1-2v. EIkä sekään varmaan tuota miljardeja verotuloja rakennusaikana niinkuin tuossa aikaisemmin väitettiin. Korkeat sähköhinnat kyllä näkyvät kaikille muille sen jälkeen kymmeniä vuosia. Nyt on ihmisillä luvut ja ymmärrys asioista hukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Datakeskusten aiheuttama sähkön hinnan nousu haittaa sekä tavallisia ihmisiä että muita yrityksiä jotka sitä sähköä tarvitsevat täällä paljon. 

Sähkön tuotanto on kaupallista toimintaa. Jos hinta nousee hetkellisesti, se tarkoittaa että sähkölle on kysyntää. Se taas luo väistämättä uutta tarjontaa ja sähkön hinta laskee. Tuotanto nousee ja verotulot kasvaa.

Onko ideoita mistä tempaiset nopealla aikataululla yhden uuden ydinvoimalan?

Vierailija
76/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timo Haapala on pienituloisten ja työläisten vihaaja ja pilkkaaja numero yksi. Sekä tietenkin vasemmiston. Kyllähän sen on nähnyt hänen kaikista esim. Iltasanomien kirjoituksistaan. Vain EK: n ja oikeistohallituksen teot ja puheet ovat aina hänen mieleensä. Tämä höpö höpö Espanja - juttu ei liity mitenkään suomen asioihin. Haapala tahallaan yrittää vahingoittaa vasemmiston mainetta lehdissä. Niin kauan, kuin on jotain tyhmää ja valheita kirjoittanut oikeistoa suosivalla kynällään.

Äidinkieleni on suomi. Kirjoitin joskus ällän. En silti ymmärrä viimeistä virkettä.

Vierailija
77/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä Haapala on melko puolueellinen. Aina.

 

Mutta Kokoomusta ja Persuja on toki kiittäminen siitä että Suomi on siirtymässä maksukyvyttömien eurovaltioiden joukkoon ja tukien saamapuolelle. Kansantalouden täyskäännös on ollut kauheaa katsottavaa.

Joo, älyä nyt, että pakko on sopeuttaa! Nyt ei marinimainen kehuskeli enää toimi, että RAHAA ON. Nykyinen hallitus ei ole 3 vuodessa Suomen lamaa saanut aikaan, vaan Suomi on ollut lamassa jo 20 vuotta ja Marin piti pisteen iin päälle. Demareiden on aika herätä Ruususen unestaan. 

Vierailija
78/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti ja Tytti ovat todella vastenmielisiä henkilöitä, joilla ei oikeasti ole mitään annettavaa Suomelle. Valittavat kaikista päätöksistä antamatta mitään vaihtoehtoisia toimintatapoja. Joo, Antin mielestä pitäisi tehdä kuten Espanjassa, mutta mikä olikaan se todellisuus sielläkin. Oikeasti kauhulla odotan seuraavan hallituksen edesottamuksia.

Muistutan että me voimme valita,miten edetään.

Niinpä, mutta valikoivatko ne esim jenkeissä vaikka tiesivät mitä ovat saamassa... eivät.

Pitäydytään nyt suomessa,jenkit hoitaa omat asiansa,niihin ei vaaleilla suomessa voi vaikuttaa,mutta suomen asioihin voi.Nyt vihonviimein on hyvää näkösällä,kriiseistä huolimatta.

Lähinnä tarkoitin, että ihmiset saattavat äänestää päin v...ua, vaikka heillä olisi faktat pöydällä edessään. Uskotaan johonkin lupaukseen, jonka vähänkään asioista perillä oleva tietää olevan mahdotonta toteuttaa.

Vierailija
79/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Datakeskusten aiheuttama sähkön hinnan nousu haittaa sekä tavallisia ihmisiä että muita yrityksiä jotka sitä sähköä tarvitsevat täällä paljon. 

Sähkön tuotanto on kaupallista toimintaa. Jos hinta nousee hetkellisesti, se tarkoittaa että sähkölle on kysyntää. Se taas luo väistämättä uutta tarjontaa ja sähkön hinta laskee. Tuotanto nousee ja verotulot kasvaa.

Onko ideoita mistä tempaiset nopealla aikataululla yhden uuden ydinvoimalan?

On. Antaa niiden samojen yhtiöiden sijoittaa uusiin voimaloihin jotka datakeskuksia tarvitsevat kipeimmin. Esim. Meta on jo sitoutunut miljardien hankkeisiin USA:ssa. Ne ei välttämättä ole ydinvoimaa mutta sekin tietysti käy.

Vierailija
80/92 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä Haapala on melko puolueellinen. Aina.

 

Mutta Kokoomusta ja Persuja on toki kiittäminen siitä että Suomi on siirtymässä maksukyvyttömien eurovaltioiden joukkoon ja tukien saamapuolelle. Kansantalouden täyskäännös on ollut kauheaa katsottavaa.

Joo, älyä nyt, että pakko on sopeuttaa! Nyt ei marinimainen kehuskeli enää toimi, että RAHAA ON. Nykyinen hallitus ei ole 3 vuodessa Suomen lamaa saanut aikaan, vaan Suomi on ollut lamassa jo 20 vuotta ja Marin piti pisteen iin päälle. Demareiden on aika herätä Ruususen unestaan. 

Ruusun piikit saisi nyt pistää ne hereille. Tai kannattaa vaihtaa logoa jos se ei onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi