Jos kokoaikatöitä ei ole, miksei työtön tee 2-3 osa-aikaista työtä samaan aikaan?
Silloin saisin täyden palkan ja tärkeää työkokemusta monesta eri työstä, esim aamulla tekee siivojan töitä, päivällä tarjoilija ja illalla mcdonalds.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja ei ole tarjolla, niin millä taikatempulla se työtön löytää kolme erillistä työnantajaa, jotka kaikki ovat valmiita sovittelemaan työvuorot sen mukaan, miten ne parhaiten sopivat siihen että yksi ja sama työntekijä ne suhaa tekemässä?
Kyllä töitä on, kaikki tuntemani ovat töissä.
Niin, sinun tuntemasi (jota kylläkin epäilen.)
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä on 2 eri alustalla työntekijänä.
Hänellä on vakiovuoro yhdessä ruokakaupassa ma-ke aamusta.
Sitten on yhdessä hotellissa lauantaiaamut,
Yhdessä kahvilaketjussa ottaa töitä sen mukaan miten tulee keikkoja ja sopii.
Alustalla eli on keikkatyöläinen, miten se on vakiovuoron kaupasta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä ja briteissä moni tekee kahta työtä. Siellä ei makseta kotona makaamisesta kuten suomessa. Onneksi täälläkin on ollut pakko vähentää ihmisten ilmaista rahaa. Ja vielä on miljardeja säästämättä, tuet tulevat vähenemään paljon edelleen.
Työpaikkaa ei nykypäivänä saa lappuja lähettelemällä, koska kaikki työttömät laittaa niitä pakkohakemuksia. Pakko käydä kyselemässä ja sillä tavalla moni on töitä saanutkin.
Käydä kyselemässä 😂 Hello 60-luku!
Miten tuo nykypäivänä käytännössä tapahtuu? Harvaan firmaan edes voi tuosta vaan marssia työnantajan puheille.
Ongelmat on erilaisia eri ihmisillä näemmä. Toiset ei saa tarpeeksi töitä, ja toiset eivät pääse vaihtamaan työpaikkaa parempaan.
Itselläni useamman työnantajan malli toimii, kun tarjotut vuorot on aina kokoaikaisia. Olen kirjoilla viidessä eri henkilöstöä vuokraavassa firmassa keikkatyöntekijänä. Kaikki työt on erilaisia ja kahteen niistä mulla on sopiva koulutus. Voin tällä hetkellä itse valita työvuorosovelluksen kautta kokopäiväisen vuoron haluamastani työstä, keikkoja on ollut aina.
Monen osa-aikatyön ongelma on, että myös työpaikkojen välisiin siirtymiin menee aikaa ja ruokaillakin pitäisi pystyä. Jos työvuorojen välissä samana päivänä onkin muutama tunti, päivää venyy hurjan pitkäksi ennen kotiin pääsyä. Osa-aikatyössä täytyy lisäksi usein olla valmis työskentelemään klo 7 - 22 välillä ma-su. Siinä käy aika hyvä tuuri jos muut työt joustaa työvuorojen sopimisessa.
Yritäs sovitella ne aikataulut yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Hyppää kaivoon
Hulluja ei saa yllyttää,Ruotsissa yksi sai murhatuomion tuon tehtyään.
"Eduskunta hyväksyi potkulain."
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä ja briteissä moni tekee kahta työtä. Siellä ei makseta kotona makaamisesta kuten suomessa. Onneksi täälläkin on ollut pakko vähentää ihmisten ilmaista rahaa. Ja vielä on miljardeja säästämättä, tuet tulevat vähenemään paljon edelleen.
Työpaikkaa ei nykypäivänä saa lappuja lähettelemällä, koska kaikki työttömät laittaa niitä pakkohakemuksia. Pakko käydä kyselemässä ja sillä tavalla moni on töitä saanutkin.
Tuet piti loppua jo ysärilamassa,ei näytä edistyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin hoidetaan koti ja lapset jos on koko ajan töissä?
Ja milloin nukutaan, jos aamulla pitää olla kukonlaulun aikaan siivoamassa, kun edellisenä iltana on tehty iltavuoro mäkkärillä ja siinä välissäkin yksi muun alan työvuoro?
Haudassa ehtii nukkua ja onhan siellä makoiltu varastoon
Nää on aina ehheh, niin hauskoja.
Uneton työntekijä on riskitekijä työpaikalla.
Aikataulujen sovittaminen on kyllä todella vaikeaa kahdessa työssä, kokeiltu on. Lisäksi ainakin omalla alallani (opettaja) työehdot ovat huonommat sivutoimiselle tuntiopettajalle, esim. sairastaminen menee omaan piikkiin. Ja palkka oppituntia kohden on 6 % alempi kuin jos tekisi päätoimisena saman työn. Ys-aika ei kuulu työaikaan, joten kaikki kodin ja koulun välinen viestintä tapahtuu omalla ajalla (plus että et koskaan saa tietoa työtäsi koskevista ajankohtaisista asioista koska sinua ei kutsuta opekokouksiin). Ei makseta myöskään lomarahaa, ainoastaan lomakorvaus, joka vähennetään ansiosidonnaisesta eli on yhtä tyhjän kanssa. Ei myöskään kerrytä palvelusaikaa, eli palkka jää senkin vuoksi laahaamaan vuosia jälkeen. Myös raskaus- vanhempain ja tilapäinen hoitovapaa ovat palkattomia.
Siksi, että sinullekin jäisi osa-aikatöitä!
Paikallinen sopiminen on voimassa.
Olen ollut 30 vuotta työelämässä (kauemmin kuin mitä ap:lla on ikää). En juuri nyt viitsi alkaa laskea, kuinka monessa työpaikassa, mutta eiköhän tuota kokemusta jo ole tarpeeksi. Ja olen ihan tyytyväinen tähän 30 tuntiin viikossa, en halua yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei samaan aikaan voi tehdä kuin yhtä työtä.
Voihan, monet tekee montaa työtä yhtäaikaa
Meillä ainakin työvuorojen kellonajat vaihtelevat joka päivä, myös työpäivän pituus saattaa vaihtua ja välillä on töitä vkl ja välillä ei, joten sinnekään ei voi sopia säännöllisesti toista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Puppa👴🏻💛🥳🎉
Sinä elätti et ole päivääkään töitä tehnyt, olet vain kuullut sanan työ.
Ja alustoilla nuo on jo niin kilpailtuja, ne keikat menee heti jos vähänkin mietit tai yrität sovitella toiseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Ei samaan aikaan voi tehdä kuin yhtä työtä.
Olen kuullut että ihminen jolla on O-soppari ei ota vastaan mitään muuta toista työtä vaikka kun istuu kotona ja odottaa jos työnantaja soittaa? Hänelle on nyt 3 vuoden aikana tehnyt jo 3 tuntia töitä.
Mun ystävä on 2 eri alustalla työntekijänä.
Hänellä on vakiovuoro yhdessä ruokakaupassa ma-ke aamusta.
Sitten on yhdessä hotellissa lauantaiaamut,
Yhdessä kahvilaketjussa ottaa töitä sen mukaan miten tulee keikkoja ja sopii.