Onko väärällä nimellä esiintyminen rikos?
Esim. Ilmoittaa sairaalaan väärän nimen? Mietin rikosilmoituksen tekoa.
Kommentit (13)
Kukaan ei usko sinua kun menet sönkkäämään väärää nimeä.
On ja ei. Onhan taiteilijanimiä, mutta virallisissa yhteyksissä pyydetään henkilöllisyystodistus tai hetu.
Eli henkilö, joka käyttää nimeäsi tietää sotusi ja hänellä on kela-korttisi?
Ei. Esiintyväthän poliitikotkin 4 vuoden välein "Kansan Etujen" ajajina vaikka unohtavatkin lupauksensa heti kunhan hillotolpalle pääsevät. Joten mikset sinäkin voisi valehdella 99% ajasta kuten poliitikot?
Ei se ole väärä nimi. Se ei vain ole vielä virallisesti kelan käytössä. Nimeni on bond. James nemesis bond.
Joku on maistanut nimeäni !
T. Pervo kimmo tällä kertaa housut jalassa ihan!
On, ei toisen nimellä voi esiintyä ja käyttää .
Miten sairaalaan voi mennä hoidettavaksi jonkun toisen ihmisen nimellä? Avaappa tätä nyt vähän?
Siellähän tarkastetaan tiedot moneen kertaan. Ei saa tapahtua hoitovirheitä. Itselläni on harvinainen nimiyhdistelmä ja silti on käynyt niin hassusti, että samassa kaupungissa on nimikaimani. Joudun aina terveydenhuollossa sotun lisäksi kertomaan osoitteeni ja puhelinnumeroni, koska haluavat olla varmoja, että tiedot eivät mene sekaisin. Kerran kysyttiin jopa puolison nimi. 😆
Joku esiintynyt nimelläni.