Syöttekö herkkuja laihduttaessa
Jos syötte niin kuinka paljon?
Itse olen syönyt 4-5 kertaa viikossa rivin suklaata, pienen jäätelöpuikon, 50 g irtokarkkeja tai kermaista marjarahkaa. Ja en ole huomannut sen pilaavan ainakaan vielä laihdutusta kun lasken sen mukaan kaloreihin.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen syömisiä viikkotasolla, en niinkään päiväkohtaisesti. Arki menee yleensä vähillä kaloreilla terveellisesti, viikonloppuna en mässäile määrillä mutta ne on enemmän tavallisia päiviä, ei laihdutuspäiviä.
Hyvä pointti!
Tuota en ole vielä oikein uskaltanut kokeilla.
-ap-
Vain juhlapäivinä syön herkkua, muulloin ei ollenkaan.
Tottahan toki herkut kuuluu laihdutukseen. Vati munkkeja, pari litraa limuu, kermajätski ja groisantti, kahvit vahvalla liköörillä päälle. Oiva on taas aamunavaus siihen porkkanaraasteen ja näkkileivän päälle. Ja sitten baariin, mua veljet odottaa - ja pari huurteista. Vaaka taitaa olla rikki, näyttää mitä sattuu...
Syön päivittäin pienen pullan tai pari keksiä iltapäiväkahvilla. Marjarahkaa päivittäin, mutta se on sitten vaan rahkaa ja marjoja. Jos marjat ovat happamia, niin hunajaa laitan puolikkaan teelusikallisen.
En ymmärrä tätä kituuttamista, aina olen syönyt herkkuja päivittäin, vaikka olisin joutunut pudottamaan painoa.
Syön. Lauantai on relapäivä ja saan syödä mitä vaan. Toimii paljon paremmin, kun se, että en saisi syödä - miettisin kiellettyä hedelmää paljon ja tulisi sortumisia. Nyt ei tartte sortua, kun on ihan luvallista. Terve ruokasuhde on siis myös haussa. Paino on tippunut jo 35kg kolmen vuoden aikana. Arkena syön vaan 8 tunnin aikana lounaan, välipalan ja iltaruuan, yhden lautasellisen ruokaa siis, lisäksi hedelmiä ja marjoja, jos tekee mieli napostella. Sopii mulle erinomaisesti!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä kituuttamista, aina olen syönyt herkkuja päivittäin, vaikka olisin joutunut pudottamaan painoa.
Ja paljonko olet pudottanut painoa?
En syö koskaan herkkuja, paitsi 1 palan suklaata päiväkahvilla. Enkä edes laihduta, vaan pysyn painossani.
Syön joka päivä mehujään tai purkillisen persikoita/ananasrenkaita mehussa, yleensä snäkkinä lounaan ja päivällisen välissä. Laitan myös aamupuuroon ruskeaa ruokosokeria.
On tosi yksilöllistä miten "herkkuja" pystyy tai haluaa syödä. Toiselle sopii tiukka totaalikieltäytyminen, koska muuten voi lähteä käsistä herkkujen napostelu, itselleni sopii joku pieni herkku joka päivä.
t: laihduttava ykköstyypin diabeetikko (normaalipainon ylärajalta olisi tarkoitus tulla muutama kilo alaspäin)
Mihin te tarvitsette tuollaisia pullakahveja ja jäätelöpuikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen syömisiä viikkotasolla, en niinkään päiväkohtaisesti. Arki menee yleensä vähillä kaloreilla terveellisesti, viikonloppuna en mässäile määrillä mutta ne on enemmän tavallisia päiviä, ei laihdutuspäiviä.
Hyvä pointti!
Tuota en ole vielä oikein uskaltanut kokeilla.
-ap-
Olen eri, mutta olen oivaltanut saman jutun. Välillä on jopa hankalaa päästä tavoitekaloreihin, mutta kun opin päästämään ajatuksesta "1800 kcal päivässä" ja seuraamaan enemmän viikkotasolla, niin on paljon parempi olo kun stressikin laskee. Ei tule myöskään niitä tilanteita, että stressaa sitä, että ei ole yhtään nälkä, mutta olisi pakko syödä jotain. Painoni myös laskee rauhakseen tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te tarvitsette tuollaisia pullakahveja ja jäätelöpuikkoja?
Vaikka pidän "oikeastakin" ruoasta, niin pieni makea tuo pientä juhlaa arkeen - oli se sitten pulla, mehujää tai jokin hedelmäherkku. Hyvä mieli on tärkeä osa laihdutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100g irtokarkkeja(lähinnä suklaata) joka päivä. Ei haittaa laihtumista, liikun sen verran aktiivisesti että paino tippuu, hitaasti mutta varmasti.
Oho. Aika paljon saa liikkua jos 400-500 kaloria voi ruoan lisäksi syödä...
6-8 tuntia siivoustyötä viisi päivää viikossa ja päivittäiset useat koiralenkit päälle niin helposti.
Joo sitä en kysynytkään 🙂.
-ap-