Kaupan työhönottajilla ei ole yhtään pelisilmää. Teinillä (yläkoululainen) oli työhaastattelu näihin parin viikon tienaa muutama satanen
keskellä koulupäivää. Kaupat on auki 8-21, joten luulisi että muutaman minuutin haastattelun olisi voinut pitää esim. 15.30 eikä niin että joutui olemaan koulusta pois.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama oli meillä, mutta ilmoitettiin kouluun teinin olevan "hammaslääkärissä", meni haastatteluun, tekivät sopparin ja anoivat kesätyösetelin yhdessä. 2vko:ssa tuli kaupungilta siihen myöntävä päätös. Kesäduuni lähikaupassa odottaa siis. Kannattaa nähdä hieman vaivaa ja olla luova. Ehkä toi on työnantajilta yksi tapa testata motivaatiota ja ongelmanratkaisukykyä, kun hakijoita on paljon (?)
Muuten samaa mieltä, mutta ei ole mielestäni työnantajan edun mukaista saada työntekijöitä jotka ovat kykeneviä ja halukkaita vilppiin=ongelmanratkaisutapa tässä tilanteessa.
Kyllä kouluun olisi voinut ihan rehellisesti ilmoittaa, että teinillä on työhaastattelu. Mitäs, jos joku opettaja olisi sattunut näkemään lapsesi ihan eri paikassa kuin minne ilmoititte hänen menevän?
Meilläkin on joskus ollut menoja kesken koulupäivää. Koulusta on saatu lupa poissaoloon, eikä ole tarvinnut valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama oli meillä, mutta ilmoitettiin kouluun teinin olevan "hammaslääkärissä", meni haastatteluun, tekivät sopparin ja anoivat kesätyösetelin yhdessä. 2vko:ssa tuli kaupungilta siihen myöntävä päätös. Kesäduuni lähikaupassa odottaa siis. Kannattaa nähdä hieman vaivaa ja olla luova. Ehkä toi on työnantajilta yksi tapa testata motivaatiota ja ongelmanratkaisukykyä, kun hakijoita on paljon (?)
Miksi ilmoittaa, että on hammaslääkärissä? Kyllä kouluun voi ilmoittaa, että on meno tai työhaastattelu. Töitä vartenhan sitä koulua käydään.
Jos vanhemmat ovat AMK tasoa, niin ei voi vaatia liikaa. Valehtelu ja huijaaminen on verissä. T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Painu sinä hin**ari dipelle helve**iin. Itse et edes apukoulusta selvinnyt.
Tämä todistaa kirjoitukseni AMK tasosta. Tuollainen kielenkäyttö ei tulisi kuuloonkaan korkeasti koulutettujen keskuudessa. T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Vaikka mielikuvitusmiehesi olisi dippainssi niin se ei poista sitä faktaa ettet itse edes apukoulua selvittänyt.
En olekaan, koska kävin normaalin koulun. Ei minulla ole kokemusta apukoulusta. Millaista siellä oli?
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt omien teinien kohdalla. Miksi teams haastattelut pitää olla keskellä päivää. Luulisi onnistuvan iltapäivästä.
Niillä haastattelijoillakin on työaika. Eivät voi kaikkia haastatella iltapäivällä eikä varmasti riitä motivaatio jonkun parin viikon keikkalaisen takia tehdä turhia kevätjuhlaliikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmoittaa, että on hammaslääkärissä? Kyllä kouluun voi ilmoittaa, että on meno tai työhaastattelu. Töitä vartenhan sitä koulua käydään.
Jos vanhemmat ovat AMK tasoa, niin ei voi vaatia liikaa. Valehtelu ja huijaaminen on verissä. T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Tämä todistaa kirjoitukseni AMK tasosta. Tuollainen kielenkäyttö ei tulisi kuuloonkaan korkeasti koulutettujen keskuudessa. T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Vaikka mielikuvitusmiehesi olisi dippainssi niin se ei poista sitä faktaa ettet itse edes apukoulua selvittänyt.
En olekaan, koska kävin normaalin koulun. Ei minulla ole kokemusta apukoulusta. Millaista siellä oli?
Sinunhan se pitäisi tietää. Kukaan muu ei jäänyt apukoulussa toistuvasti luokalle paitsi sinä.
Luulet työhaastatteluja pitävän henkilön olevan töissä koko aukiolon ajan, eikä muita haastateltavia ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunhan se pitäisi tietää. Kukaan muu ei jäänyt apukoulussa toistuvasti luokalle paitsi sinä.
Onko sinulla ymmärtämisen kanssa ongelmia? Minähän kerroin etten ole käynyt apukoulua. AMK diagnoosisi vahvenee T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Ja kun on pankkiasiaa tai työhaastattelu aikuisena.
Pitääkö pankin olla auki illalla sun työvuorojen mukaan.
Koulusta voi olla pois työhaastattelun takia. Luokanvalvoja sitten pohtii vanhemman kanssa onko se luvaton vai luvallinen.
Oma poika oli luvallisella poissa ololla mopokortin teoriakokeen ja inssin vuoksi. Kun niitä ei ole varattavissa syyskuun alussa miten haluaa.
Ei ole vaikeata. Eihän.
On iso ponnistus monelle yrittäjälle ylipäätään järkätä kesätyöpaikkoja.
Musta olisi hyvä opettaa teinille että työ menee muiden asioiden edelle. Voi varmaan näppäränä poikana tai tyttönä myös ilmoittaa työhaastattelu-ajan koululle.
Voi v tämä maailma on pilalla jos oikeasti kaikesta nillitetään.
Onneksi tämäkin on varmasti provo ja kaikki jotka saavat työhaastattelukutsun ovat siitä iloisia.
Kyllä siinä peruskoulussa on jotain hämärää. Mutta kuitenkin kovalla pänttäämisellä poika on edennyt jo neljännelle luokalle.