Kaupan työhönottajilla ei ole yhtään pelisilmää. Teinillä (yläkoululainen) oli työhaastattelu näihin parin viikon tienaa muutama satanen
keskellä koulupäivää. Kaupat on auki 8-21, joten luulisi että muutaman minuutin haastattelun olisi voinut pitää esim. 15.30 eikä niin että joutui olemaan koulusta pois.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kai haastattelussa teinisi ilmoitti heti kärkeen koska pitää kesälomat ja milloin menee festareille, eli ei pääse töihin?
Jonka lisäksi pitää hakea kotoa sovittuna aikana paitsi jos meikkaaminen kestää. Ruokatunti on sitten kokonainen tunti ja safka pitää tulla talon puolesta. Mutta pitää ottaa huomioon että mä oon niin allerginen...mutta pizzat ja purilaiset o ihan jees. Ja se liksa.........
Ne haastattelijat tekevät normaalia toimistotyöaikaa, eivät 8-21,
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt omien teinien kohdalla. Miksi teams haastattelut pitää olla keskellä päivää. Luulisi onnistuvan iltapäivästä.
Oisko joku 13,45- 13, 48 välinen aika sopiva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt omien teinien kohdalla. Miksi teams haastattelut pitää olla keskellä päivää. Luulisi onnistuvan iltapäivästä.
Tämä ei edes ollut teamsilla vaan piti mennä paikanpäälle syrjässä olevaan liikkeeseen. Ap
No voi, sekin vielä...ja nyt äippä kärsii ja valittaa! Kyllä se on niin väärin ku maailma kolhii noin kovasti, ihan säälittä ja mun omaa tytärtä...
Vierailija kirjoitti:
Kai haastattelussa teinisi ilmoitti heti kärkeen koska pitää kesälomat ja milloin menee festareille, eli ei pääse töihin?
Näin kauppiaana kerron oman kantani tähän asiaan.
Olen koettanut järjestää asian niin, että kesätyöntekijätkin pääsevät nauttimaan kesän riennoista. Ei ole tarkoituksenmukaista tehdä koko kesää töitä ilman huvituksia.
Tietenkään kaikille kesän tapahtumille ei ole mahdollisuutta mennnä, mutta jos joku haluaa juuri tietylle festarille, niin asia on järjestettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama oli meillä, mutta ilmoitettiin kouluun teinin olevan "hammaslääkärissä", meni haastatteluun, tekivät sopparin ja anoivat kesätyösetelin yhdessä. 2vko:ssa tuli kaupungilta siihen myöntävä päätös. Kesäduuni lähikaupassa odottaa siis. Kannattaa nähdä hieman vaivaa ja olla luova. Ehkä toi on työnantajilta yksi tapa testata motivaatiota ja ongelmanratkaisukykyä, kun hakijoita on paljon (?)
Muuten samaa mieltä, mutta ei ole mielestäni työnantajan edun mukaista saada työntekijöitä jotka ovat kykeneviä ja halukkaita vilppiin=ongelmanratkaisutapa tässä tilanteessa.
Sitähän työelämä usein on. Riittää että asiat näyttävät hyviltä
Vierailija kirjoitti:
Sama oli meillä, mutta ilmoitettiin kouluun teinin olevan "hammaslääkärissä", meni haastatteluun, tekivät sopparin ja anoivat kesätyösetelin yhdessä. 2vko:ssa tuli kaupungilta siihen myöntävä päätös. Kesäduuni lähikaupassa odottaa siis. Kannattaa nähdä hieman vaivaa ja olla luova. Ehkä toi on työnantajilta yksi tapa testata motivaatiota ja ongelmanratkaisukykyä, kun hakijoita on paljon (?)
Miksi ilmoittaa, että on hammaslääkärissä? Kyllä kouluun voi ilmoittaa, että on meno tai työhaastattelu. Töitä vartenhan sitä koulua käydään.
Vierailija kirjoitti:
Ne haastattelijat tekevät normaalia toimistotyöaikaa, eivät 8-21,
Jepa, mutta ap ei hiffaa sitä...
Tästä pelisilmästä on jo tullut ihan klassikko näillä helikopterivanhemmilla. Opettajillakaan ei ole yhtään pelisilmää, kun yritetään jotenkin rajata lasta. Tulisivat itse kokeilemaan koulunpitoa 500 oppilaan yläkouluun ja sitten voisivat arvioida, kenellä sitä pelisilmää on ja kenellä ei
T. Yläkoulun opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kauppiaana kerron oman kantani tähän asiaan.
Olen koettanut järjestää asian niin, että kesätyöntekijätkin pääsevät nauttimaan kesän riennoista. Ei ole tarkoituksenmukaista tehdä koko kesää töitä ilman huvituksia.
Tietenkään kaikille kesän tapahtumille ei ole mahdollisuutta mennnä, mutta jos joku haluaa juuri tietylle festarille, niin asia on järjestettävissä.
Tämä. Nuo pers**nsärepijät jotkat aiemmissa viesteissä joikasivat eivät itse ole tehneet päivääkään töitä eivätkä työnteosta tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmoittaa, että on hammaslääkärissä? Kyllä kouluun voi ilmoittaa, että on meno tai työhaastattelu. Töitä vartenhan sitä koulua käydään.
Jos vanhemmat ovat AMK tasoa, niin ei voi vaatia liikaa. Valehtelu ja huijaaminen on verissä. T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Vierailija kirjoitti:
Tästä pelisilmästä on jo tullut ihan klassikko näillä helikopterivanhemmilla. Opettajillakaan ei ole yhtään pelisilmää, kun yritetään jotenkin rajata lasta. Tulisivat itse kokeilemaan koulunpitoa 500 oppilaan yläkouluun ja sitten voisivat arvioida, kenellä sitä pelisilmää on ja kenellä ei
T. Yläkoulun opettaja
Miten tämä liittyy aloitukseen. Ei mitenkään.
Tai sitten sillä sitä pelisilmää on, juuri kaltaistesi vitipäävanhempien sekä heidän jälkikasvunsa suhteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat ovat AMK tasoa, niin ei voi vaatia liikaa. Valehtelu ja huijaaminen on verissä. T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Painu sinä hin**ari dipelle helve**iin. Itse et edes apukoulusta selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinänsä ihan hyvä, että teini oppii miten selvittää päällekkäiset tapaamiset, koska tuota tulee tapahtumaan ihan oikeassakin työelämässä ja uusi työnantaja laittaa sulle haastattelun just silloin kun sulla on jotain tärkeää vanhanssa työssä.
Muuten samaa mieltä, mutta ei ole mielestäni työnantajan edun mukaista saada työntekijöitä jotka ovat kykeneviä ja halukkaita vilppiin=ongelmanratkaisutapa tässä tilanteessa.
Mitä vilppiä tuossa tarvitaan? Teini keskustelee opettajan kanssa ja kertoo, että hänellä on tunnin aikana työhaastattelu kesätöihin ja samalla kysyy voiko hän korvata poissaolon esim jollain ylimäärisellä kotitehtävällä.
Tämä juuri, kyllä se koulu tämmöisessä joustaa ja mahdollisesti se työnantajakin on valmis joustamaan. Sitä paremmin se teini tulee elämässä pärjäämään myöhemmin, mitä enemmän hän kokee tällaisia tilanteita missä joutuu miettimään miten selvitä pienistä pulmista esim. keskustelemalla. Sellaiset teinit ovat ihan hukassa työelämässä, jotka ovat saaneet kaiken tekemättä mitään itse teineinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä todistaa kirjoitukseni AMK tasosta. Tuollainen kielenkäyttö ei tulisi kuuloonkaan korkeasti koulutettujen keskuudessa. T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä todistaa kirjoitukseni AMK tasosta. Tuollainen kielenkäyttö ei tulisi kuuloonkaan korkeasti koulutettujen keskuudessa. T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Vaikka mielikuvitusmiehesi olisi dippainssi niin se ei poista sitä faktaa ettet itse edes apukoulua selvittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö sinä teet? Useimmat teinit on fiksumpia.
Surkeita töihinottajia.