Punkit tarttuvat ihmiseen jopa yli metrin korkeudelta
Kommentit (33)
Ota puutiaisaivokuumerokote ja tarkkaile vointiasi + iho-oireita pari viikkoa jos punkki on ollut sussa kiinni. Itselläin punkkeja on kiinni/irrallaan melkein joka kesä, mutta en niitä osaa kammota. Liikun maastossa joka päivä.
Punkit hyökkää ulkona kaikista suunnista. Lintujen mukana tulee jopa 2 cm kokoisia punkkeja jotka jahtaavat saalistaan kymmeniä minuutteja. Olisi jo korkea aika julistaa sota punkeille. Valtio palkkaa 200 000 työtöntä hävittämään punkkeja niin sitten voidaan ehkä selviytyä.
Hyi hyi yök. Nyt on vielä ilmennyt, että ne levittää borrelioosin ja puutiaisaivokuumeen lisäksi vielä jotain kolmattakin tautia.
Mulla oli käsivarressa ja huomasin sen bussissa. Pyyhkäsin punkin penkille ja hyppäsin itse ulos 😅
Hyppypunkit voi tarttua vieläkin korkeammalta.
"En enää uskalla mennä metsään". Osa eliitin suunnitelmaa... ihmiset halutaan 15 minuutin älykaupunkeihin, missä he sitten ovat "turvassa", tosin jatkuvan tarkkailun alaisena...
Kulotus pitäisi olla sallittua, poltetaan punkit pois
Se on jännä ilmiö kun käyt metsäpolulla kävelyllä niin lenkin jälkeen löydät jopa useita punkkeja päästäsi. Se että nämä punkit tarttuisi lahkeeseen ja kipuaisi päähäsi on epätodennäköistä.
Me perussuomalaiset varoitettiin tästä jo 1997 ma ahan muu tto lisää näitä ongel ia!
Korkeammalta, kyllä se puusta hyppäsi niskaan ja alkoi sen kävely kutittaa. Tapoin sen ja kotana katsoin suurennuslasilla. Varmasti oli puutiainen.
mielummin pelkään ampiaisia, koska olen allerginen niille ja sattuu enemmän ku punkki.
onneksi Suomessa ei hyttysiä tarvitse pelätä, vaikka ne onkin ärsyttäviä.
punkkeihin voi itse varautua ja välttää pitämällä peittäviä vaatteita ja lakkia luonnossa tai nurmikolla.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä ilmiö kun käyt metsäpolulla kävelyllä niin lenkin jälkeen löydät jopa useita punkkeja päästäsi. Se että nämä punkit tarttuisi lahkeeseen ja kipuaisi päähäsi on epätodennäköistä.
ne tippuu puista
Vierailija kirjoitti:
Kulotus pitäisi olla sallittua, poltetaan punkit pois
hyvä idea savu karkottaa samalla myös itikat
Oltiin patikoimassa mäntyjen seassa. Mieheen lensi koko ajan punkkeja. En kyllä tajua, miksi ei minuun.
Vierailija kirjoitti:
mielummin pelkään ampiaisia, koska olen allerginen niille ja sattuu enemmän ku punkki.
onneksi Suomessa ei hyttysiä tarvitse pelätä, vaikka ne onkin ärsyttäviä.
punkkeihin voi itse varautua ja välttää pitämällä peittäviä vaatteita ja lakkia luonnossa tai nurmikolla.
Punkki ei satu kyllä yhtään, mutta voi levittää tauteja.
Ravista pökkelöä tai narraa hullua, kopsun saat kummaltakin.
Niitä on joka puolella nykyään jopa kaupunkialueella joka on hoidettu, itse sain ihoborreoloosin mutta muuta ei tullut, lääkäriin ei ollut varaa.
Se vain että kun johtavat asiantuntijat ovat aina sanoneet ettei punkit kiipeile ja hyökkää puista vaan maasta tarttuu mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Se vain että kun johtavat asiantuntijat ovat aina sanoneet ettei punkit kiipeile ja hyökkää puista vaan maasta tarttuu mukaan.
Kommandopunkki huomaa saaliinsa jo kaukaa. Lisäksi ne ovat kouluttaneet pikkulintuja lentämään ihmisten yli, sieltä ne sitten hyppäävät oikealta hetkeltä kimppuun.
No ne voi lentää tuulenkin mukana päähän ihan ilman metsääkin. Eli turhaan sitä alkaa miettimään minne mennä ja minne ei sen takia.