Miksi toimeentulotuen perusosa on sama 190cm 90kg aktiivisella miehellä, kuin 150cm 40kg naisella?
Vaikka mies kuluttaa helposti 4-5 kertaa enemmän kaloreita päivässä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen valas oikein on mies, joka päivässä syö 10000 kilokaloria?
Liikkumaton nainen kuluttaa noin 800-1000kcal päivässä, normaali mies noin 3500-5000kcal päivässä.
Miesten keskimääräinen kalorinkulutus ei ole monin kertainen naisiin verrattuna. Naisilla keskimäärin 2000 ja miehillä 2500, max 3000. Urheilijat ja vastaavat voivat kuluttaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen valas oikein on mies, joka päivässä syö 10000 kilokaloria?
Liikkumaton nainen kuluttaa noin 800-1000kcal päivässä, normaali mies noin 3500-5000kcal päivässä.
Ei kukaan oikeasti voi olla näin pihalla. 900kcal/ päivä tunnetaan ihan yleisesti nimellä nälkäraja. Kukaan normaali ihminen ei syö noin vähän. Ja jos sun mielestäsi 175-senttinen toimistossa työskentelevä keski-ikäinen mies kuluttaa lähellekään 3500kcal päivässä, saati sitten 5000(!), niin otapa selvää faktoista tai ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen nainen painaa 40 kg se on aika hiton vähän. Kovin on hoikka sitten.
En ole edes lyhyimmästä päästä lyhyitä aikuisia naisia ja paino alkaa nelosella, mutta hoikkuus on suhteellista. Säännöllisesti näen vielä itseänikin lyhyempiä aikuisia naisia, enkä pidä nelosella alkavaa painoa mitenkään mahdottomana saati huolestuttavana heidän kohdallaan.
Miksi tuki on saman terveillä ja sairailla?
Miksi tuki on sama normaali ruokavaliolla ja erikoisruokavaliolla?
Miksi tuki on sama, jos asuu palvelujen lähellä ja syrjässä?
Jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen valas oikein on mies, joka päivässä syö 10000 kilokaloria?
Liikkumaton nainen kuluttaa noin 800-1000kcal päivässä, normaali mies noin 3500-5000kcal päivässä.
Ei kukaan oikeasti voi olla näin pihalla. 900kcal/ päivä tunnetaan ihan yleisesti nimellä nälkäraja. Kukaan normaali ihminen ei syö noin vähän. Ja jos sun mielestäsi 175-senttinen toimistossa työskentelevä keski-ikäinen mies kuluttaa lähellekään 3500kcal päivässä, saati sitten 5000(!), niin otapa selvää faktoista tai ole hiljaa.
Niinno, aloittajan mielestä keskiverto suomalaisnainen on 150cm pitkä, painaa 40kg eikä liiku ollenkaan. Näinhän se menee.
Kalorit ovat halpoja, kun käyttää valintakykyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen nainen painaa 40 kg se on aika hiton vähän. Kovin on hoikka sitten.
En ole edes lyhyimmästä päästä lyhyitä aikuisia naisia ja paino alkaa nelosella, mutta hoikkuus on suhteellista. Säännöllisesti näen vielä itseänikin lyhyempiä aikuisia naisia, enkä pidä nelosella alkavaa painoa mitenkään mahdottomana saati huolestuttavana heidän kohdallaan.
Suomalaisten naisten keskipituus on noin 165 cm ja 49 kiloa on silloin alipaino. Samoin 40 kiloa 150 pituiselle.
Miksi meidän veronmaksajien pitäisi elättää ja antaa joutokäynnillä olevalle läskille enemmän ?
Miksi mies on aktiivinen, mutta ei hanki itse elantoa?
Bodaat päivät pitkät kelan piikkiin?
Naiset elääkin pidempään ja näin nauttii enemmän eläkekuukausia, joten kokonaisuutena tulee kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska naisilla on kuukautiset ja siteisiin menee 2 euroa per kuukausi.
Yli kymppi. Ehkäisy maksaa yli 60 €/kk. Toki voin olla antamattakin. Mitähän mies tykkää?
Sitten mies hakkaa tattiin.
No ei kuluta 190cm 90kg mies 4-5 kertaisesti kaloreita 150cm 40kg naiseen verrattuna. Ero on aivan korkeintaan kaksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen valas oikein on mies, joka päivässä syö 10000 kilokaloria?
Liikkumaton nainen kuluttaa noin 800-1000kcal päivässä, normaali mies noin 3500-5000kcal päivässä.
Ei kukaan oikeasti voi olla näin pihalla. 900kcal/ päivä tunnetaan ihan yleisesti nimellä nälkäraja. Kukaan normaali ihminen ei syö noin vähän. Ja jos sun mielestäsi 175-senttinen toimistossa työskentelevä keski-ikäinen mies kuluttaa lähellekään 3500kcal päivässä, saati sitten 5000(!), niin otapa selvää faktoista tai ole hiljaa.
Olen 190cm ja 90kg ja kulutukseni jos makaan vain sohvalla koko päivän on 3500kcal
No ei tasan ole 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska naisilla on kuukautiset ja siteisiin menee 2 euroa per kuukausi.
Yli kymppi. Ehkäisy maksaa yli 60 €/kk. Toki voin olla antamattakin. Mitähän mies tykkää?
Sehän ei oke yhteiskunnan ongelma millään tavalla, parempi vaan jos annat ilman ehkäisyä niin tulee lisää veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi parisuhteessa pidetään tasa-arvoisena, että kaikki kulut laitetaan puoliksi, vaikka pariskunta on 190cm ja 90kg mies ja 150cm ja 40 kg nainen?
Miten vaatteet liittyvät tasa-arvoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska naisilla on kuukautiset ja siteisiin menee 2 euroa per kuukausi.
Yli kymppi. Ehkäisy maksaa yli 60 €/kk. Toki voin olla antamattakin. Mitähän mies tykkää?
Varmaan harmittaa kun ei saa. Mut sehän on taas yhteiskunnan vika, pihtaavat rahaa. Kyllä saanut mies tulee yhteiskunnalle pitkässä juoksussa halvemmaksi kuin saamaton.
Vierailija kirjoitti:
Naisille ehkäisypillerien hinta normin päälle
Se ei ole pakollinen. Mutta esim menkat ovat. Veikkaan että aika tasoissa ovat kulut. Mies
Vierailija kirjoitti:
Jopa 500 kg kaljaveikko saa yhtä vähän etuuksia.
Voi tulla nälkä mutta sittenpä laihduttaa.
Entä panimot, pubit , raskas taksilikenne, isojen miesten vaatetusstudiot? Kyllä yksi sshtiveikko osaltaan yhteiskuntaa pitää pyörimässä silkalla janoisuudellaan.
1000 kaloria on todellinen nälkädieetti. Tiedän, kun oon kerran ollu sellaisella. En suosittele kenellekään. Nälkävelka oli järjetön, muuta ei ajatellutkaan kuin ruokaa.
Ja olin siis joku vähän yli 50 kiloinen, urputtajille tiedoksi.