Miksi toimeentulotuen perusosa on sama 190cm 90kg aktiivisella miehellä, kuin 150cm 40kg naisella?
Vaikka mies kuluttaa helposti 4-5 kertaa enemmän kaloreita päivässä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kuluttaa 4-5 kertaa enemmän, miksi kulut pitäisi jakaa parisuhteessa 50/50?
Oma on ongelmas ja sinä se perskokkareita äänestit, en minä.
Parisuhteen ei liity tähän aloitukseen mitenkään
ap
Ei sulle kasva parta eikä munakarvat.
Jopa 500 kg kaljaveikko saa yhtä vähän etuuksia.
Voi tulla nälkä mutta sittenpä laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
40 kiloiset lapset eivät saa itsekseen toimeentulotukea.
Työkaveri oli äiti, ikää 28 vuotta, oli 145 pitkä ja painoin noin 38 kg
Koska summa/henkilö on ainoa selkeä ja oikeudenmukainen peruste. Monilla ihmisillä on erilaisia syitä, miksi kuluttavat johonkin asiaan enemmän kuin toiset. Minulla esim. on ystävä, jolla sairaus, joka pahimmillaan estää häntä kävelemästä 500 m enempää. Miten se pitäisi huomioida tuissa? Tai jonkun allergiat, ei niitäkään huomioida, vaikka lisäkuluja aiheuttavatkin.
Pitäiskö sun nyt ihan oikeasti kiskoa itses kaulastas kiikkumaan, niin pääset noista tuskistas? Ei taida enää mikään muu auttaa tohon sun nuppivikaas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allu on hyvä ja kysyy sitä Kelasta.
Kelastahan sitä on turha kysyä, kun ei ole Kelalle kuuluva asia.
Kela on se taho nykyään, joka sen toimeentulotuen maksaa ja siitä päätökset tekee.
Miksi lentolippu maksaa noilta saman verran?
Vierailija kirjoitti:
Millainen valas oikein on mies, joka päivässä syö 10000 kilokaloria?
Liikkumaton nainen kuluttaa noin 800-1000kcal päivässä, normaali mies noin 3500-5000kcal päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Allu on hyvä ja kysyy sitä Kelasta.
Olet viettänyt liian vähän aikaa palstalla, jos luulet, että Allu kykenee kirjoittamaan tuollaista tekstiä mitä aloituksessa.
Allu kirjoittaa vain äärimmäisen yksinkertaista sisältöä.
Aktiivinen iso mies pääsee helpommin töihin. Meil ois hommia. Tuutko? 8 tuntia fyysistä tekemistä.
Asunto maksaa yhtä paljon. Lämmitys on yhtä kallis tai miehelle ehkä halvempi kun miehet ovat yleensä tyytyväisiä alemmassa lämpötilassa. Naiselle tulee lisäkuluja mahdollisesti ehkäisystä ja kuukautissiteistä. Miehelle tulee lisäkuluja isommasta kalorinkulutuksesta. Joku on laskenut että ihminen jollain lailla pärjää tuella, en välttämättä mukavasti.
Jos aikuinen nainen painaa 40 kg se on aika hiton vähän. Kovin on hoikka sitten.
Vierailija kirjoitti:
Naisille ehkäisypillerien hinta normin päälle
Reseptilääke, joten kuuluvat jo nyt niihin menoihin.
Yksi miespoika valitti aikoinaan, kun minulla ei mene rahaa ehkäisyyn, kun menevät maksusitoumuksella tai Kela maksaa myöhemmin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkumaton nainen kuluttaa noin 800-1000kcal päivässä, normaali mies noin 3500-5000kcal päivässä.
Höpö höpö. Oon alle 60 kiloinen nainen ja kulutan ainakin 2000 kcal päivässä, vaikka en sinä päivänä urheilisikaan.
Ja miksi hrlvetissä vaan miehillä olis oikeus liikkua? Haista paska, ap.