IS: Arto Satonen paljastaa kirjassaan, ettei ollut hakenut töitä yli 20 vuoteen eikä siksi osannut tehdä kunnollista hakemusta!
Satonen myös uhriutuu siitä, miten henkisesti kuluttavaa se oli, kun hänen hakuaan ja hakemustaan ruodittiin julkisesti ja luonnehtii asiasta herännyttä julkista keskustelua "älämölöksi". Satosta harmittaa se, että puolen sivun hakemustaan ja kehnoa suoriutumistaan rekrytoinnin testeissä ruodittiin julkisesti ja hänet leimattiin epäpätevimmäksi hakijaksi.
Satonen harmittelee myös sitä, että julkisuuteen vuoti allekirjoittamansa aloite poliittisten virkanimitysten kieltämiseksi. Satosen mukaan joku vähääväliä pyytää nimeä alle johonkin paperiin ja hänpä laittoi siihen sitten nimen alle.
Okei, eli ensin Satonen ei osannut tehdä hakemusta, koska ei ollut hakenut töitä yli 20 vuoteen, sitten ei pärjännyt testeissä ja sitten vielä piti sitä hyvänä ideana kertoa julkisesti, että laittaa nimeä alle papereihin, joita ei todella ymmärrä?
– En edes muistanut koko asiaa ennen kuin se tuli julkisuuteen. Eduskunnassa lähes joka päivä joku pyytää nimeä kirjalliseen kysymykseen tai lakialoitteeseen.
– Olen kahden vuosikymmenen aikana allekirjoittanut niitä useita satoja, vaikka olenkin sellaisen poliitikon maineessa, jolta nimeä on vaikea saada.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua nolottaa aina, kun tuosta Satosen hakemuksesta puhutaan. Mun hakemukset eivät ole olleet kovin paljon parempia. Toki kun olin nuori, niin tuollaisia niiden pitikin olla, itseä ei saanut kehua kovin ylitsevuotavasti ja auta armias, jos kuvittelit olevasi jotakin tai osaavasi jotakin. Siitä sai lähinnä ylimielisen maineen.
Nyt sitten käytäntö on muuttunut dramaattisesti ja työhakemuksen pitää olla röyhkeän ylimielinen, mikään sitä nöyrempi tai tavallisempi ei kelpaa.
Tuskin olet hakenut julkiseen vastuuvirkaan, kuten Satonen? Käytännössä vastaamaan koko kansakunnan kaikesta sosiaaliturvasta?
En saanut itse käsitystä, että ongelma olisi ollut röyhkeyden puute Satosen kohdalla, vaan kokemuksen, osaamisen ja koulutuksen puute tähän nimenomaiseen tehtävään johtamaan Kelaa.
Miten olisi voinut olla?
Oletko lukenut Satosen CV:n?
Vierailija kirjoitti:
En osaa lukea tuolaista teksti seinää, mutta sinä kommari voit painua jo pehkuihin
Oikeistolaiset eivät siis tule ostamaan ja lukemaan Satosen kirjaa, kun alle sivun ja muutaman lauseen tekstikin on liian pitkä teksti seinä, jota ei jaksa edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Mua nolottaa aina, kun tuosta Satosen hakemuksesta puhutaan. Mun hakemukset eivät ole olleet kovin paljon parempia. Toki kun olin nuori, niin tuollaisia niiden pitikin olla, itseä ei saanut kehua kovin ylitsevuotavasti ja auta armias, jos kuvittelit olevasi jotakin tai osaavasi jotakin. Siitä sai lähinnä ylimielisen maineen.
Nyt sitten käytäntö on muuttunut dramaattisesti ja työhakemuksen pitää olla röyhkeän ylimielinen, mikään sitä nöyrempi tai tavallisempi ei kelpaa.
Arto Satonen (kok.) on vuonna 2020 vaatinut muiden kokoomuslaisten tavoin, että poliittiset virkanimitykset tulisi lopettaa, ja kutsunut niitä korruptioksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua nolottaa aina, kun tuosta Satosen hakemuksesta puhutaan. Mun hakemukset eivät ole olleet kovin paljon parempia. Toki kun olin nuori, niin tuollaisia niiden pitikin olla, itseä ei saanut kehua kovin ylitsevuotavasti ja auta armias, jos kuvittelit olevasi jotakin tai osaavasi jotakin. Siitä sai lähinnä ylimielisen maineen.
Nyt sitten käytäntö on muuttunut dramaattisesti ja työhakemuksen pitää olla röyhkeän ylimielinen, mikään sitä nöyrempi tai tavallisempi ei kelpaa.
Arto Satonen (kok.) on vuonna 2020 vaatinut muiden kokoomuslaisten tavoin, että poliittiset virkanimitykset tulisi lopettaa, ja kutsunut niitä korruptioksi.
Nyt selittää, että vaan laittoi nimen alle johonkin paperiin. Ei oikeasti tarkoittanut sitä?
Satosen työministerikauden aikana vietiin läpi monia historiallisia uudistuksia.
Meidän työpaikkaruokalassa on uusi työntekijä. Täyttänyt jo 50
Ei mitään koulutusta alalta, mutta hän on lähinnä kassalla, täyttää vitriineitä, tiskaa, korjaa jäljet. Ravintola menee kiinni klo 14. 13,30 laittaa toisen puolen kiinni ja alkaa siivoamaan.
Tätä ei ollut aikaisemmin, itse keksi sen ja toimii.
Kyllä vanhemmatkin saa töitä, jos ta ja työntekikö kohtaavat
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämän kirjan kirjoittaminen nyt sitten oikeasti hyvä ajatus? Mihin tällä pyrittiin?
Idiootti hakee sääliä muttei osaa hakea sitä yhtään sen enempää kuin töitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kova ukko. Respect.
Pehmeältä tuo näyttää. Sitä se rasvakerros teettää.
Vierailija kirjoitti:
Joko olette ostaneet Satosen uuden kirjan?
En lainaisi tuota roskaa edes kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä hakemus oli.
En ottaisi tuollaisella hakemuksella ketään edes ovitoppariksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä hakemus oli.
Joo, jos ikää olisi 12 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se haittaa. Muilla saattaa olla lyhytkin hakemus tai mitä vaan.
Jos hakee julkiseen virkaan tason "mitä vaan" hakemuksella, niin onko se ihmekään, että ihmiset kummastelee sitä.
Mutku se oli jo luvattu suojatyöpaikka satoselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua nolottaa aina, kun tuosta Satosen hakemuksesta puhutaan. Mun hakemukset eivät ole olleet kovin paljon parempia. Toki kun olin nuori, niin tuollaisia niiden pitikin olla, itseä ei saanut kehua kovin ylitsevuotavasti ja auta armias, jos kuvittelit olevasi jotakin tai osaavasi jotakin. Siitä sai lähinnä ylimielisen maineen.
Nyt sitten käytäntö on muuttunut dramaattisesti ja työhakemuksen pitää olla röyhkeän ylimielinen, mikään sitä nöyrempi tai tavallisempi ei kelpaa.
Arto Satonen (kok.) on vuonna 2020 vaatinut muiden kokoomuslaisten tavoin, että poliittiset virkanimitykset tulisi lopettaa, ja kutsunut niitä korruptioksi.
Nyt selittää, että vaan laittoi nimen alle johonkin paperiin. Ei oikeasti tarkoittanut sitä?
Satonen: se ei ollut mikään vaade, vaan ehdotus......
Asioihin liittyy monia väärinkäsityksiä,selittää Satonen.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on kaikessa, että helppoa käskyttää ja määräillä muita asioissa, joita ei ole itse tehnyt, eikä tee.
Naulan kantaan. Esimerkiksi opastaa poliitikoita hiekkalaatikon reunalta tai pubin tikkaryhmäpohjalta. Kyse on usein siitä, ettei ensinnäkään tiedä asiasta kuin pintaraapaisun, mutta silti ainoan oikean ratkaisun. Joka on siis se, josta itse hyötyy. Toimii joka suuntaan, mutta kannattaa myös muistaa, että joiltakin paikoilta näkee laajemmalti kuin toisilta.
Vierailija kirjoitti:
Satosen työministerikauden aikana vietiin läpi monia historiallisia uudistuksia.
Satonen laittoi toimeen pitkän listan kokoomuksen ja elinkeinoelämän etujärjestöjen kannattamia työmarkkinauudistuksia.
Lakihankkeiden luettelo on hengästyttävä: lakkorajoitukset, työntekijän irtisanomisen helpottaminen, lomautusilmoitusaikojen lyhentäminen, palkkaneuvotteluiden vientimalli, ansiosidonnaisen leikkaaminen, paikallisen sopimisen edistäminen, suojelutyölaki ja niin edelleen.
Monet hallituksen tekemistä muutoksista ovat olleet pitkään elinkeinoelämän etujärjestöjen vaatimuslistalla.
Satosen mukaan väitteet siitä, että kokoomus olisi ajanut vain yritysten määrittämiä uudistuksia, ovat vääriä.
Kuka enää ton äijän puheita uskoo? Takki pyörii päällä kuin tuuliviiri myrskyssä.
Työministeri joka ei tiedä mitään sen paremmin työn hakemisesta kuin tekemisestäkään, ja allekirjoittelee mitä mieleen juolahtaa asioita miettimättä?
Eli samanlainen kuin kaikki sitä ennen ja jälkeenkin samassa hommassa. Tuo on hallituksen turhin ministeriö jonka ainoa tehtävä on työllistää ministeriön virkamiehet kyykyttämään työttömiä ja kirjoittamaan raportteja siitä miten tehokasta kyykytystä sitä tässäkin kuussa nyt taas tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko olette ostaneet Satosen uuden kirjan?
En lainaisi tuota roskaa edes kirjastosta.
Lukeminen on aina hyödyksi.
Tuskin olet hakenut julkiseen vastuuvirkaan, kuten Satonen? Käytännössä vastaamaan koko kansakunnan kaikesta sosiaaliturvasta?
En saanut itse käsitystä, että ongelma olisi ollut röyhkeyden puute Satosen kohdalla, vaan kokemuksen, osaamisen ja koulutuksen puute tähän nimenomaiseen tehtävään johtamaan Kelaa.