IS: Arto Satonen paljastaa kirjassaan, ettei ollut hakenut töitä yli 20 vuoteen eikä siksi osannut tehdä kunnollista hakemusta!
Satonen myös uhriutuu siitä, miten henkisesti kuluttavaa se oli, kun hänen hakuaan ja hakemustaan ruodittiin julkisesti ja luonnehtii asiasta herännyttä julkista keskustelua "älämölöksi". Satosta harmittaa se, että puolen sivun hakemustaan ja kehnoa suoriutumistaan rekrytoinnin testeissä ruodittiin julkisesti ja hänet leimattiin epäpätevimmäksi hakijaksi.
Satonen harmittelee myös sitä, että julkisuuteen vuoti allekirjoittamansa aloite poliittisten virkanimitysten kieltämiseksi. Satosen mukaan joku vähääväliä pyytää nimeä alle johonkin paperiin ja hänpä laittoi siihen sitten nimen alle.
Okei, eli ensin Satonen ei osannut tehdä hakemusta, koska ei ollut hakenut töitä yli 20 vuoteen, sitten ei pärjännyt testeissä ja sitten vielä piti sitä hyvänä ideana kertoa julkisesti, että laittaa nimeä alle papereihin, joita ei todella ymmärrä?
– En edes muistanut koko asiaa ennen kuin se tuli julkisuuteen. Eduskunnassa lähes joka päivä joku pyytää nimeä kirjalliseen kysymykseen tai lakialoitteeseen.
– Olen kahden vuosikymmenen aikana allekirjoittanut niitä useita satoja, vaikka olenkin sellaisen poliitikon maineessa, jolta nimeä on vaikea saada.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua nolottaa aina, kun tuosta Satosen hakemuksesta puhutaan. Mun hakemukset eivät ole olleet kovin paljon parempia. Toki kun olin nuori, niin tuollaisia niiden pitikin olla, itseä ei saanut kehua kovin ylitsevuotavasti ja auta armias, jos kuvittelit olevasi jotakin tai osaavasi jotakin. Siitä sai lähinnä ylimielisen maineen.
Nyt sitten käytäntö on muuttunut dramaattisesti ja työhakemuksen pitää olla röyhkeän ylimielinen, mikään sitä nöyrempi tai tavallisempi ei kelpaa.
Tuskin olet hakenut julkiseen vastuuvirkaan, kuten Satonen? Käytännössä vastaamaan koko kansakunnan kaikesta sosiaaliturvasta?
En saanut itse käsitystä, että ongelma olisi ollut röyhkeyden puute Satosen kohdalla, vaan kokemuksen, osaamisen ja koulutuksen puute tähän nimenomaiseen tehtävään johtamaan Kelaa.
Miten olisi voinut olla?
Oletko lukenut Satosen CV:n?
Vierailija kirjoitti:
En osaa lukea tuolaista teksti seinää, mutta sinä kommari voit painua jo pehkuihin
Oikeistolaiset eivät siis tule ostamaan ja lukemaan Satosen kirjaa, kun alle sivun ja muutaman lauseen tekstikin on liian pitkä teksti seinä, jota ei jaksa edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Mua nolottaa aina, kun tuosta Satosen hakemuksesta puhutaan. Mun hakemukset eivät ole olleet kovin paljon parempia. Toki kun olin nuori, niin tuollaisia niiden pitikin olla, itseä ei saanut kehua kovin ylitsevuotavasti ja auta armias, jos kuvittelit olevasi jotakin tai osaavasi jotakin. Siitä sai lähinnä ylimielisen maineen.
Nyt sitten käytäntö on muuttunut dramaattisesti ja työhakemuksen pitää olla röyhkeän ylimielinen, mikään sitä nöyrempi tai tavallisempi ei kelpaa.
Arto Satonen (kok.) on vuonna 2020 vaatinut muiden kokoomuslaisten tavoin, että poliittiset virkanimitykset tulisi lopettaa, ja kutsunut niitä korruptioksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arto Satonen (kok.) on vuonna 2020 vaatinut muiden kokoomuslaisten tavoin, että poliittiset virkanimitykset tulisi lopettaa, ja kutsunut niitä korruptioksi.
Nyt selittää, että vaan laittoi nimen alle johonkin paperiin. Ei oikeasti tarkoittanut sitä?
Tuskin olet hakenut julkiseen vastuuvirkaan, kuten Satonen? Käytännössä vastaamaan koko kansakunnan kaikesta sosiaaliturvasta?
En saanut itse käsitystä, että ongelma olisi ollut röyhkeyden puute Satosen kohdalla, vaan kokemuksen, osaamisen ja koulutuksen puute tähän nimenomaiseen tehtävään johtamaan Kelaa.