Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TOUKOJEN LAUANTAIPULINAT

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä tunnin ajan tullu kipeitä suppareita 10min. välein. Oon marssinu kämppää ees taas ja äsken soitin synnärille, niin käskivät vielä odottaan, että väli tihenee. Hui jännää, pääsenkö todella ny tositoimiin. Jotenkin vielä epäileväinen, että nytkö se syntyy. Jos mua ei tänään enään kuulu, niin olen päässyt hakemaan etukäteen äitienpäivälahjaa ;-)

Äite 40+4

Vierailija
2/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Äite82 pääsemässä tositoimiin, näemmä. Toivotan onnea matkaan jos näin hyvin on päässyt käymään.

ONNITTELUT myös muille vaavinsa saaneille -<--@ :)

Itse täällä vielä kärvistellään. Eilen kävin pojan kanssa pitkällä kävelylenkillä siinä toivossa, että alkais ees jotain tapahtumaan. No joo...oli ehkä hiukan pitkä matka ku ite ei meinannut enää kotiin kävellä saatika sitten 4-v esikoinen lykätä tuota potkulautaa. No pienien taukojen avulla kyllä kotiin päästiin :/ Oli paikat kyllä reissun jälkeen todella kipeet ja alkoihan ne pienet supistelut siinä sitten ku kotiin päästiin. Supparit kyllä loppuivat yhtä noeasti kuin olivat alkaneetkin. :(

Eilen tuli täyteen RV 41 ja tänään on siis RV41+1...aloin olemaan tuossa joku päivä sitten, että JESS...saan aikamoisen äippäpäivä lahjan, mutta epä taida saadakkaan :( Maanantaina meen käymään pissakontrollissa neuvolassa ku viime keskiviikkona oli näytteessä +1 verran valkuaista. Ja luulempa, että meen myös ens keskiviikkona yliaikais käynnille Kättärillekin...ei tää nyytti taida ilman hoputusta täältä masusta tulla. Limatulpan kyllä pongasin 2pv sitten, ja mielessä kyllä kävi että josko se sieltä lähipäivinä alkais tulee...

no omaa napaa tuli kirjoiteltua, mutta tulkoon...alkaa vaan olla niin täys tätä oloa ja ku öitäkään ei enää tunnu saavan nukuttua. Nuo ukot näyttävän hyvinkin tuolla nukkua ja tuhista... no nukkukoon.

kaikille toivotan näistä valituksista huolimatta, kuitenkin oikein aurinkoista ja ihanaa päivää!

- Nyytti 41+1 ja poika 4-v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄITE82 tsemppiä ja onnea matkaan kovasti!!!!!Kuulostaa niin lupaavalta...oi minä kade...koskahan sitä ite pääsee;) ONNEA matkaan ÄITEELLE!!!!!!!!!!!!ja muillekkin jos lähtö tulee... kyl vaan alkaa niitä lähtöjä pamahtelemaan joka suunnalta:D

Ai niin joo eilen vai toissapäivänäkös oli puhe siitä vauvapuolella keskustelun jatkamisesta...KANNATAN:D olis kyllä tosi kiva vielä kuulla tämän porukan kuulumisia sittenkin kun ollaan kaikki masuista " luovuttu" !! ihan haikee olo jo nyt ku moni on jo vauvan saanut ja ei enään kuulekkaan päivittäin niitä loppuodotusajan " ihania" juttuja:) noh mutta eikös me jotain höpistä sitten sielä vauva puolella ja vaihdella kuulumisia koko porukan kanssa?:D aina mitä ehditään... kiirettä ja elämää kyllä tulee olemaan taas varmasti kun vauva syntyy!! hih

oh hoh mentävä tuon pojan perään....ei tänne mitään ihmeellisiä kuulukkaan,sama meno jatkuu:) kaikille mukavaa lauantaita!!!!!

toymama 38

Vierailija
4/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuloistaisi että äitee82 on tosiaan päässyt tositoimiin, tsemppiä mukaan jos et vielä mennyt.

Meillä on pitkästä aikaa muksut hoidossa, vietiin eilen. Vietiin jo puolen päivän maissa ja sit mentiin kierteleen miehen kaa kaupungille ja autokauppoja jne. (pitäs löytää hyvä 7-hengen auto). Sit iltasella tultiin vasta kotia, tehtiin vähän puuhommia, saunottiin, vietettiin aikaa kahestaan. Oli jotenkin todella outoa, kun viimeksi tytöt olleet yökylässä joskus viime vuoden puolella. Mutta tottakai ihanaa, kun sai olla kahdestaan, se on niin harvinaista herkkua. Mutta tytöt kun on niin isoja jo, niin ei oo jotenkin tarvetta niitä viedä hoitoon, kun ne tulee kaikessa mukavasti mukana, mutta mummo rupesi jo kyselemään (kysellyt jo pitkin kevättä)että millonka ne tulisivat hänen luokseen.

Mies vetää hirsiä vielä, mä heräsin käymään vessassa 9 maissa enkä osannut enää nukkua, joten minnekkä muualle mä tulisin kun tänne :) Kunhan tuo toinen osapuoli herää niin mennään jatkaan puuhommia pihalle, katsotaan rauhassa suomen peli ja käydään iltasella hakemassa tytöt. Mummohan ois pitänyt tytöt vielä huomiseenkin, mutta kyllä mä haluan että ovat äitienpäiväaamuna kotosalla.

Musta ois kans tosi mukava jos jatkais keskusteluja tuolla vauva-puolella. Mitenkä sitten kaikki kerkeää kirjottelemaan, mutta todella mukava olisi lukea miten muiden arki sujuu. Kannatan asiaa. Nythän niitä rupeaa olemaan niitä vauvallisia niin paljon, että varmaan nyt jo voisi pistää keskustelut pystyyn, mutta pidetään me ei-vauvalliset vielä näitä keskusteluja täällä pystyssä, hoitakoon vauvalliset vauva-puolen keskustelut :)

Pitää käydä kurkkaamassa joku se ukkokulta heräilisi päivään uuteen. Tulen illemmalla vielä lukasemaan juttuja.

Mukavaa päivää kaikille

Skedjk 39+1

Vierailija
5/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄITE82 tsempitykset synnytykseen...!

ONNEA kaikille vauvautuneille ja SUPPAREITA kaikille niitä haluaville!

Tää juttu on nyt ihan melkein omaa napaa. Oon kyl pinoja lukenu, mut en enää muista mistä siellä oli puhetta. Tiistaina olin neuvolassa ja siellä kaikki oli hyvin. Paineet 100/70, pissa puhdas, sf-mitta 34, turvotusta on jonkun verran.

Muuten supistuksia on ollut joka päivä, mutta ei kuitenkaan vielä kipeitä. Eilen illalla bongasin limatulpan, esikoisesta se meni vasta sairaalassa. Nyt on olo vähän, et hä... Tiedän, et voi mennä viel parikin viikkoa ennen ku vauva syntyy, mut jotenkin nyt sen vasta tajus kuinka lähellä se synnytys oikeesti on.

Nyt pitää mennä kattomaan mitä tuo esikko tuolla touhuaa, jäi piirtelemään äitienpäiväkortteja mummulle.

nuusku-nuu 37+6

Vierailija
6/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiteelle tsempitykset jos lähtö tulee!

Olitte vissiin jutellu että jatketaan juttua sitten vauva-puolella? Mä mielelläni jatkan kirjottelua, olettehan tullut osaksi mun päivittäistä elämää.. =)

Nyt tosin kirjottelu jääny, ja lukeminenkin. Niinpä en jaksanu alkaa kahlaamaan pinoja taakse.

Vauva on nimittäin yökukkuja, niin väsymys painaa. Heräilee iltayöstä puolen tunnin välein, sit nukkuu kolmisen tuntia putkeen ja taas heräilee aamuyöstä sen puolen tunnin välein. Niin, ja nyt sitten nukkuu.. =) Mutta itse kun ei voi esikoisen vuoksi voi, niin univelkaa tulee.

Mä oon tähän koneelle istunu jo monesti, että nyt luen teidän juttuja ja kirjotan jotain mutta en siis vaan ole jaksanut kuitenkaan.

Muuten vauva on kyllä " kiltti" , ei itkeskele kun nälkää (ainakaan vielä.. =)). Ja onhan ne ihania, tuntuu vieläkin niin hullulta että meillä on pieni käärö!

Synnytyksestä käyn kirjottamassa myöhemmin, nyt aletaan esikoisen kans puurolle.

Kaikille suppareita ja hyvää mieltä!

Miitu ja emäntä 5 vrk

Vierailija
7/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan äitelle!

Vierailija
8/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia kerettiin sairaalassa olla ennen kuin tyttö näki päivänvalon! Nopeasti ja helposti siis tuli! =)

Eilen päästiin kotiin ja nyt sitten harjoitellaan arkea kahden prinsessan kanssa. Mies on isyyslomalla ainakin pari viikkoa.

Voi olla että kirjoittelut jää vähemmälle, mutta koitan välillä keretä lukemaan teidän kuulumisia!

Tsemppiä kaikille koitokseen!!!

-Alpukka, " Pinsku" 1v7kk ja pikku-neiti 3vrk

Vierailija
9/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ensinnäkin kaikille tsemppauksesta!

Onnittelut vauvautuneille!!!

Mäkin haluan jatkaa keskusteluja sitten vauvapuolelle, sitten kun sinne joskus pääsee...

Eilinen meni kokonaan nukkuessa. Nyt olen haalinut niin paljon tekemistä+jääkiekko-ottelut+Euroviisut, niin ei tartte ajatella omaa napaa lainkaan:)

Tämä tällainen pikainen tervehdys, että hengissä ollaan ja raskausviikkojan tasan 39 *POKS!*

Suppareita kaikille:)

Vierailija
10/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivän siivoillut ihmepaikkoja, niinku seiniä ja sellasta. Sanoinkin miehelle, että synnytys lähestyy kun hormoonit käskevät pesemään seiniä. Eikö teillä aivoissa tule käskyjä: siivoa, siivoa, koti kuntoon!

Suppareita edelleenkin aaltoilee selässä ja vatsalla, mutta niistä ei sen enempää. Ajattelin hommailla kaikkea kipujen rajoissa, ei tässä makoilemalla mitään tapahdu.

Nyt hormoonit käskevät pyykin levitykseen. Ja miehen hormoonit käskee vahtimaan mun touhuja ja kipuja ;D

rv 38+1

Vierailija
11/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis tuli kotia ja onpahan vuorokaudensisällä sitten siivottu, saunottu ja seksiäkin on ollut;) mutta ei taida mun aika vielä olla kun ei missään tunnu miltään!

flunssakin alkaa helpottaa, onneksi! heti tuntuu energisemmältä olo ja tekee mieli siivoilla. tätä olenki odottanu että saisin jonkun tarmon puuskan kun olen vaan laiskotellu monta viikkoa. nyt pitää käyttää hyödyksi tämä siivousinto!

uskon muuten oikeasti synnytyksen käynnistymisessä seksin voimaan! tai siis sperman... kuopuksen synnytys saatiin sillä tavalla käyntiin. ei se tehoa jos ei ole jo jotain tapahtunu valmiiks kohdunsuulla mutta jos on jo paikat kypsyny niin kyllähän sen pitäs auttaa.. antaa vaan aineiden olla sisällä mahdollisimman pitkään, eli jalat kohti kattoa ja odotella siinä sitten :)

eli neitokaiset, hommiin vaan!

nyt lähden tästä taasen SIIVOOMAAN! kivaa!

kata 37+4

Vierailija
12/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muuten hyvin nukuttu yö, paitsi tytöt vuoron perään heräilivät.

Illalla alkoi limatulppa irtoilemaan ja tosi outo tilanne (oli jollakulla muullakin ollut, en muista nimimerkkiä), kun edelliset synnytykset käynnistyneet samanaikaisesti limatulpan irtoamisella ja kipeillä suppareilla ja se on menoa ollut sitten.

Nyt ei siis supparit ole muuksi muuttuneet. Eli tosi pöhkö olo, kun ei tämä mennytkään " käsikirjoituksen mukaan" . No jännitys tiivistyy.

Miehenkin houkuttelin petipuuhiin, jos vaikka vauhtia antais (vaikka mua ei ois vähempää mieli tehnyt eli puhtaasti miehen hyväksikäyttöä ;), mut ei vielä vaikutusta. Mut kyllä ois kiva päivä synnyttää huomenna.

Tänään meinasin siivota oikein urakalla, jos vaikka siitä ois hyötyä.

Suppareita kaikille haluaville ja tsemppiä tositoimiin pääseville!!

AIHA ja Nea rv 37+4

13/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kertaa Alpukalle nyytistä! Ihanaa lukea vauvauutisia!

Täällä kateellisena odottelen maanantain tuomiota. Oon jo luopunut totaalisesti lähtötoiveesta ennen maanantain puoltapäivää, joten tässä ajattelin nauttia olostani (sen mitä pääkoppa antaa myöten) ja tehdä jotain kivaa. Tottahan siivoamista riittäis ja kaikkea muutakin, mutta ne ei oo oikein mukavia hommia. Oon jo vetänyt kokonaisen suklaalevyn napaani. Eilen teki karseesti mieli suklaata ja piti sitä ostaa, kun tänään kerran on karkkipäivä...

Aiha oli harrastanut ' hyväksikäyttöä' , mulla tilanne on edelleen päinvastainen. Mun tekee mieli, mutta ei tahdo isännän kanssa osua ' aikataulut' yhteen. Toinen ehtii nukahtamaan ennen kuin toinen ehtii sänkyyn. :) Pitää vielä yrittää, jos vaikka tänään tai huomenna osuis vielä kohdalle. Tuskin siitä kyllä synnytykseen apua on, kun ei edellisestäkään ollut, mutta onpahan muuta iloa. ;)

Mutta nyt keksimään jotain mukavaa... Hyviä vointeja kaikille!

Äippä 39+6 (huomenna olis SE päivä)

Vierailija
14/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpukalle isot onnittelut vauvasta! Kiva kuulla, että synnytys oli helppo :)

Miitun kuulumisiakin oli kiva kuulla. Mäkin luulen, että on tosiaan outo tunne, kun tosiaan on sitten taas talossa se vauva :)

Äite tais tosiaan lähteä synnyttämään, hui!

Sanoin miehelle just toissailtana, että varmaan jotenkin epätodellinen se tunne, kun tosissaan täytyy lähteä synnyttämään. Meillähän on ne treffit Naikkarille Tiitiäisen kanssa huomiseksi sovittu, että ehkä tässä pian jo päästään kokeilemaan ;)

( . ) Mies heräsi tänään pojan kanssa aamulla aikasin, niin mä vetelin unia tonne kymmeneen asti. Ihanaa! En muista koska olisin noin hyvin nukkunut. Yöllä vähän jossain välissä närästi vessareissun jälkeen, mutta nukahdin kuitenkin hyvin uudelleen. Mulla on muuten nyt tällä viikolla taas närästänyt selvästi enemmän. Epäilen tota penisiliiniä, koska sehän on tosi karvas ja kun se pitää ottaa illallakin.

Eilen unohdin ottaa maitohappobakteerit ja en tiedä sitten johtuko siitä, mutta aamulla oli maha ihan sekasin. Kaikki vaan vetenä ulos. Ramppasin useemman kerran vessaan ja pois.

Mies eilen sanoi, että mitäs jos toi Penisiliini-kuuri estää kaikki puudutteet, siis epiduraalit yms. Omaankin mieleen oli tullut kyseinen ajatus, mutta olin tyrkännyt sen sivuun. Osaako joku sanoa tähän jotain? Vaikka lohduttaa, että ihan typerä ajatus :)

Osaako joku myös valistaa, että miksi ne verikokeet otetaan kahteen kertaan, jos on joskus saanut verta? Mun neuvolatätsy vähän taas sähelsi ja nyt mun täytyy ravata sinne neuvolaan maanantai aamuna antamaan se verikoe, kun torstaina oli posti jo lähtenyt. Mä sain sitä verta viime synnytyksen jälkeen ja siitä johtuen nyt mun verestä siis katotaan jotain kahteen kertaan.

Nyt mun täytyy kysyä, että millä te saatte teidän miehet vielä innostumaan siitä seksistä. Siis mun miestä ei oikeesti vois vähempää kiinnostaa. On myöntänyt ihan suoraan, että vauva häiritsee niin paljon ajatusta. Eilen kysäisin varovasti, että oisko mahkuja, niin ei kuulemma tee mieli. Mä vastasin, että mitäs jos mun ei tee mieli enää kantaa tätä mahaa :)

Mä ajattelin, että lähden kauppaan kun lätkämatsi alkaa. Jos sais vaikka ihan rauhassa shoppailla.

Hyvää lauantaita toivotellen,

Laru rv 37+3

Vierailija
15/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuli!

Eilen palattiin kotiin sairaalasta ja nyt ihmetellään tuota pientä miestä. Imetys ei oikein suju, poika on niin malttamaton että huutaa pää punasena kun joutuu tekeen vähän töitä saadakseen maitoa suuhun. Muuten on mennyt hyvin. Oma toipuminen on ollut nopeaa.

pikahvi ja Ippu

Vierailija
16/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

madam mamma veikkaili tätä päivää tytön syntymäpäiväksi. nojaa. ois kyllä mahtavaa jos niin ois, mutta enpä tiiä...

lara mietti penisilliiniä ja estääkö puudutukset. Mä kyllä uskon että ei estä. Joskushan ne antaa profylaktisesti (ennaltaehkäisevästi) antibiootteja suoneen synnytyksessä, jos vaikka kalvot on menny ajat sitte puhki taikka muuten on riski jollekki tulehdukselle. Ja suojaahan se antibiootti myös sen epiduraalitilan tulehtumiselta! Jos sinne laitetaan kipukatetri esim. useammaksi päiväksi (joskus isojen leikkauspotilaiden kohdalla, ei varmaankaan synnytyksissä) niin mun käsittääkseni annetaan antibiootteja ehkäisemään tulehtumista. Eli siis uskoakseni ei tavalliset antibioottikuurit ole mikään este. Mulla oli just koulussa anestesiologian kurssi, niin vielä on muistissa hyvin nuo puudutukset ynnä muut:)

oma napa. huokaus. eipä oikeestaan mitään. ikävä kyllä. mutta onneksi on jääkiekkoa ja muuta luvassa ni ei aivan tartte tylsistyä. Ja mies lupasi tehdä hyvää ruokaa. heh, pienestä se on lopultakin kiinni se hyvä mieli.

Vierailija
17/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikahville isot onnittelut pojasta! Toivottavasti pikkumies pian tajuaa juonen siinä syömisessä :) Kiva kuitenkin jos maitoa tulee.

Vanilja, toivottavasti Madam Mamman ennustukset pitäis kerrankin paikkansa. Pääsisit tänään toimiin ja mä huomenna. Mulle se ennusti huomista. Sen takia sovittiin ne treffitkin Tiitiäisen kanssa huomiseksi sinne Naikkarille.

Onko Tiitiäinen muuten vielä kuulolla?

Kävin tosiaan kaupassa lätkän aikana ja kyllä oli helppo reissu. Miehet jäi kotiin ja anoppi tuli mukaan. Saatiin ihan rauhassa ostaa ruuat. Mäkin olin tosi nopea, kun ei tarvinu välittää pikkumiehestä tai isommasta :) Näin lätkästäkin ne vikat jännittävimmät hetket kotiin tultuani. Ostin itelleni huomiseksi sellasen Fazerin suklaakääretortun. Ei mun mies tollasia tajua ajoissa varata. Se kysykin just, että " et kai odota mitään äitienpäivä lahjaa" . No, en tosissaan siltä kyllä odota. Mulle riittää, kun saan poitsun paketin. Sanoin kyllä miestä kiusatakseni, että tietysti odotan ;)

Odotan täällä ihan innolla noita illan Euroviisuja. Yleensä en ole mikään iso viisudiggari, mutta nyt täytyy katsoa. Viime vuonna katsottiin kanssa ihan Lordin takia ja kyllä oli jännää :)

Mieheltä kysyin tänään, että mitäs jos vauva syntyy just lätkäfinaalin aikana. Mies sanoi, että olihan siellä viimeksikin telkkari :D En tiennyt kysyessäni, että tosiaan huomenna on jo se finaali.

Vauvalla on tänään tosi vilkas päivä. Ei tarvii ainakaan mitään liikkeitä laskea.

Laru

Vierailija
18/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Vaniljalle rauhotuksesta ton penisiliinin suhteen. Noinhan se maalaisjärjelläkin kuulostaa ihan loogiselta. Kaikkea vaan pitää pohtia ;)

Laru

Vierailija
19/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse en uskaltanut kuin ensimmäisen erän katsoa, kun alkoi niin jännittämään =D Eipä sen kohelluksen perusteella olisi uskonut noin käyvän!

Täällä edelleen pyörin mahani kanssa ja saisi jo hyvinkin syntyä, niin loppuisi tämä älytön siivoaminen :) Meillä ei kyllä ikinä oo ollu näin siistiä ja ei kyllä varmaan tuu olemaankaan!

Mulla on ma aamuksi aika äippäpolille, kun sillo 41+5, eli kontrolli aika. Olo edelleen ihan OK, eli voipi olla, et sieltä vielä kotia tuun odottelee... Mihinköhän saakka sitä odotellaan, jos kaikki OK?

Uskomatonta miten tästäkin asiasta voi kauheet masikset itselleen kehitellä, kun spekuloin, että mussa on pakko olla jotain vikaa, kun ei tää älyä ulos tulla...

Onneksi on ollut aivan ihanat ilmat, ni on voinu ulkona aikaa viettää( ei siis ole ihan kokoajan tarvinnu siivota). Ja tuleehan tänään viisut!!

Nimimerkki ei nyt tule mieleen, mut ei penisillini/antibiootit haittaa mitään puudutuksia laitettaessa.

Onnea kovasti uusille vauvoille ja toivottavasti me " yliaikaiset" aletaan pian poksumaan!!

reemis 41+3 ja tytöt 11/03 09/05

Vierailija
20/25 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALMAEINO: Noh huhuh mikä sairaalareissu. Mistä sitä sitten pitäs tietää koskam sinne menee. Tää muutes kans alkanu taas pahoinvointi lisääntymään. Varsinkin jos makuulle laittaa. Mahaa kiristää ja mietinkin, että saattaa toi maha taas alkaa pahasti painamaan tuohon yläosaan.

Eilen käytiin kontrollis. Vauvan painoarvio nyt 3,1-3,3kg. Multa otettiin verikokeet, kun toi pahoinvointi pahentunu ja kutinaa jalkapohjiin tullu, mutta ei onneksi mitään ollu. Supituskäyräs ei näkyny yhtää mitään. Mahaa kyllä usein kiristää. Epätoivoinen olo alkaa olla, kun ei tää ala täältä kohta tulla ja olo joka päivä tukalampi. Toisaalta nyt alkaa hiljalleen pelottaakin, kun tietää, että pakko on viä synnyttää tää maailmaan ja mitä se tarkoittaa, miten ne kivut kestää ym.

ONNEA kaikille vauvan saaneille! Niitä alkaa olla koko ajan enemmän.

Laitetaan ihmeessä vauvapuolelle jokin lista. Ei sinne varmaan yhtä usein hedi kirjottaa kuin tänne, mutta on joku paikka minne kuitenkin kurkata, miten muilla samas tilantees menee.

Huuheli 39 poks