Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enskataaperoiset viikko 21

19.05.2008 |

Ensin kysymys, näkyykä muilla ton viime viikon ketjun jälkimmäinen sivu ihan ok? Mulla ei ole tosiaan eilisestä alkaen suostunut näyttäytymään, vaikka äsken sain sinne viestinkin menemää... Aika mystistä!

Kai sen vois siitä huolimatta tähän linkin laittaa... [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Tulihan sitten testattua myös samalla tuo "lisää linkki" toiminto :)

Ajattelin kokeilla tänään, miten päikkärit omassa sängyssä mahtaisi onnistua, kun pihalla on viime aikoina ollut varsin vaihtelevaa... Ainakin alku näyttää lupaavalta, alta 2min ja neiti oli jo unessa sängyssään!

Jeps, mutta jätän nyt tilaa muille, joilla on "oikeesti" jotain sanottavaakin :p

t. Ope ja Aino 1v 7kk zzz...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole päässyt viime viikon keskusteluja ekaa sivua pitemmälle. Silti siellä näyttäisi olevan viestejä aika lailla?

Ope, toivotaan että uni maistuu omassa sängyssä.

Eipä mullakaan mitään asiaa ollut... Aleksilla on nyt toinen kuumeeton päivä, viisi päivää kesti korkea kuume. Räkä juoksee ja yskä on kova. Lääkärissä käytiin eilen näytillä, mutta kaikki oli ok, korvat puhtaat, keuhkoissa ei rohinoita jne. Ärhäkkä virusflunssa siis taitaa olla kyseessä.

Itse heräsin tänä aamuna pää aivan tukossa, nokka vuotaa ja kurkku on kipeä.

Lisäksi raskauden aiheuttama vaiva on lähes kokopäiväinen heikotus, joka hellittää yleensä vasta illalla. Eli ei ole kovin pirteä olo ei.

Viipero rv 16+4 ja Aleksi 1,5v

Vierailija
2/38 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy ainakaan mulla se toinen sivu:(

Ihan pikapikaa jotain kuulumisia kirjoittelen kun mulla saa tää koneella istuminenkin suppareita aikaiseksi, menen sohvalle makaamaan tytön unien ajaksi.

Kyllä on ollut ankea ilma nyt muutaman päivän, täällä vaan sataa vettä ja näyttää synkältä, no onneksi on kesä edessä ja toivottavasti aurinkoinen sellainen:)

Ulkoiltiin tytön kanssa aamupäivä sadepisaroita uhmaten ja Liia tuntui olevan vaan innoissaan ilmasta..toisin kuin paleleva äiti;) Yhtäkkiä tyttö sitten pihalla tuumasi että pyllyyn sattuu ja piteli kiinni pepustaan samalla kun käveli, ei mitenkään itkenyt kunhan ilmoitti asiasta ja totesi vielä pariin kertaan "au" kävellessään..jotain se höpisi kakastakin mutta kyllä se jäi epäselväksi mikä siellä pyllyssä sitten sattui kun tuli naapurin koira vastaan ja pylly unohtui samantien:) Lauantaina käytiin tytön kanssa kotieläinpihalla ja neiti olisi muitta mutkitta työntänyt kätensä joka eläimen järsittäväksi, höpisi niistä hepoista ja kanoista sitten koko vklopun..papallekin matki puhelimessa vain eläinten ääniä:)

Mulla suppailee tosi napakasti ja välillä kipeästikin, vihloo kohdunsuuta ja särkee mahaa, neuvolasta sain käskyn levätä muutaman viikon mutta...perjantaina sain levättyä kun mies piti vapaapäivän ja supparitkin laantui mutta sitten lauantaina mies oli koko päivän työjutuissa ja sunnuntaina mun oli pakko tehdä viimeisiä töitäni pois ja johan taas suppareita piisas:/ Myös noi tytön kanssa ulkoilut on yhtä supparia,Onneksi mies tulee tällä viikolla jo suht aikaisin töistä.

Miamik taisikin aiemmin kysellä mahan kokoa, maha ei oo mikään valtava, pienempi ainakin kuin viimeksi:)

Nyt sinne sohvalle..mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Queen, nukkuva Liia ja veikka rv 32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope. Miten Aino on jaksellut sen lääkityksen aloitettua? Onko yöt yhtään rauhoittunut? Mä luin just jostain juttua siitä että jos ruokatorvi on huonossa kunnossa niin voi mennä muutama päivä ennen kuin tuloksia näkyy. Mä huomasin että Milolla meni pari päivää kun alkoi oikein kunnolla näkyä tuloksia, ja sitten meni pari viikkoa että saatiin poika opetettua uudestaan nukahtamaan rauhassa omaan sänkyyn. Sille raasulle oli ilmeisesti jäänyt joku kammo nukahtamiseen :( Yhtenä iltana juoduttiin vähän "huudattamaan" mutta rauhoittui sitten kun silittelin otsaa ja lauloin pienen pientä veturia :)

Viiperon Aleksikin on jo hyvin paranemassa :) Hieno juttu. Just juttelin meidän äiteen kans että jos pian mentäis Kurikkaan viikonlopuks. Olisi kiva nähdä jos vaikka eksyisit kanssa siihen suuntaan sitten ollaan tulossa :)

Pikaisia paranemisia sulle :) Ei ole varmasti kivaa olla raskaana ja flunssassa.

Jaahas jos menis taas pesemään ikkunoita kun Milokin nukkuu :)

Hermione ja Milo 1v 3kk

Vierailija
4/38 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queenille tsempityksiä, toivottavasti saat levättyä sen verran ettei supparit ihan villiinny. Muutama viikko lisää ja viikot alkaa olla hyvällä mallilla jo :)

Hermione, olisipa tosi kiva nähdä sitten kun olette Kurikkaan tulossa! Yritän järjestää meidät mummolaan samaan aikaan, eiköhän se onnistu :)

Tuli mieleen Hermionen viestiä lukiessani, että olinpa jotenkin tahditon kun valittelin omaa oloani, siis sitä kun raskaus pistää heikottamaan jne. Kun esim. juuri Hermionelle ja MiaMikille uuden raskauden alku ei ole ihan helppoa ollut.

Pahoitteluni siis tuosta valitusosiosta!

Niistävä Viipero, ja isin kanssa ulkona pitkästä aikaa kärryttelevä Aleksi

Vierailija
5/38 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää, mulle ainakin saat valitella ihan huoleti oloasi. Kun itsellänikin oli joskus alkuraskaudessa flunssa ja se oli ihan kamalaa. Ja on varmasti vielä kamalampaa kun täytyy vielä hoitaa esikoistakin samalla. Mä osaan onneks olla onnellinen muiden raskauksien puolesta vaikka itselläni ei ole käynyt niin hyvä tuuri. Eihän kuitenkaan muiden onni ole minulta pois :) Uskoisin että ehkä meillekin se onni vielä joku päivä taas suodaan. Joten sitä odotellessa :)

Mulla on joku ihme mahakipupäivä meneillään :( koko päivän juilinut alamahaa ja se on vaan pahenemaan päin. Jouduin pistämään miehenkin lenkittämään koiran kun masu on niin kipeä. Muuten on kyllä ihan hyväolo.

Jep, jep. jos yrittäis kuitenkin tehdä vielä jotakin hyödyllistä :)

Hermione taas...

Vierailija
6/38 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei näy meidänkään koneilla vanhan pinon loput jutut eli toinen sivu. Ja tosiaan, kun siellä näytti olevan aika laillakin viestejä. Kunpa tämä uudistus nyt alkaisi pelittää kunnolla!!!

Ihan alkuun täytyy taas kerran suu ammollaan katsella noita Queenin viikkoja. Siis täh! Sulla on oikeesti aika lähellä jo synnytys. Toivottavasti saisit miestäsi, äitiäsi tai jotain muuta touhuamaan Liian kanssa, etä saisit levättyä!

Aikas lailla tosiaan tuntuu porukka sairastelevan. Pikaista paranemista kaikille!

Meillä on menossa pation rakennus pihalla. Piti alkuun ihan vaan peittää tuo meidän pihan lammikko, ettei Emmi vaan pulahda sinne. No, nyt on sitten tulossa sellainen patio, että vois vaikka tanssit pitää... ;D Toivottavasti tulee aurinkoinen kesä, että voidaan siitä nauttia!

Emmin isovanhemmat oli viikonloppuna meillä, pappa rakensi patiota miehen kanssa ja mummi leikki Emmin kanssa, jotta mä sain kasvimaata käännettyä ja kukkapenkkejä kitkettyä. Emmi on alkanut nyt pelätä niidenkin koiraa. Mun vanhempien koiraa se on pelännyt ennenkin, mutta tuota toista koiraa ei. Sen kanssa on heitetty palloa jne. Koko lauantaina Emmi ei suostunut edes menemään sylistä pois, jos koira oli lähellä. Sunnuntaina, just ennen kuin isovanhemmat lähti, uskalsi Emmi aloittaa palloleikit Otto-koiran kanssa. Pitäis siis nähdä useammin, niin ei tarttis aristella.

Tyynyistä kyseli joku viime viikolla. Emmi sai ekan tyynynsä joskus 1v2kk iässä tai jotain. Sitä ennen nukkui pää peittokasan päällä. Tuo tyyny on ihan littana lätyskä, mutta hyvin on kelvannut vielä.

Vähän samasta aiheesta toinen kysymys: mitenkäs unipussissa nukkuttajat, vieläkö ipananne nukkuvat unipussissa? Emmin vanha pussi jäi pieneksi ja mun äiti ompeli sille uuden. Ja kyllä vaan maistuu unet edelleen hyvin siinä. Mutta sekä mun äiti, että miehen äiti kummastelivat, että vieläkö Emmi siinä nukkuu, ja nukkuuko kenenkään tutun lapsi samanmoisessa. Jäi sitten itseäkin mietityttämään, että miten on...

Nyt taidan oikaista lukemaan kirjaa, kun mies on kaverinsa kanssa raksahommissa ja Emmi nukkuu.

Mukavaa viikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
7/38 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi meni nukkumaan ja Anni nukkuu mummulareissun jäljiltä turvakaukalossa, joten mulla on hetki aikaa istahtaa koneelle. =)

TYYNY-keskustelu: Heidillä ei oo tyynyä. Kaapissa on kyllä semmonen lituska odottamassa, mutta en tiiä koska sille tulee käyttöä... Ei Heidi tunnu semmosta kaipaavan ja se pyöriskelee sen verran paljon ympäri sänkyä nukkuessaan, että tuskin edes koskaan nukkuis pää tyynyssä.. Eli kattellaan... :)

UNIPUSSISTA kyseli Amy... Mä ostin Hennesiltä Heidille ohuemman unipussin, kun se hollannista tilattu oli vähän turhan lämmin ku kelit alko lämpenee. Eli siis joo - kyllä meillä nukutaan vielä unipussissa! Päikkäritkin Heidi nukkuu siellä, kun se muuten saattaa heittää vaipan pois ja pissata sänkyyn. =) Mä just tässä mietin, että Heidi saa nukkua unipussissa niin kauan ku suostuu ja mahtuu (toi pussi on 3v asti). :)

Mä meinasin tippua tuolilta kun huomasin QUEENIN raskausviikot! Hurjaa!!! Siis ihanaa... kohta teilläkin on kaksi lasta! :) Aika menee kyllä ihan luvattoman äkkiä. :) Tsemppiä niiden supistusten kanssa!!

Omia kuulumisia sen verran, että Annin ristiäiset on sunnuntaina. Tuntuu ihan ihmeelliseltä... Toisaalta aika on menny nopeesti ja Anni tuntuu jo "isolta" vauvalta, mutta toisaalta mietin, että nytkö ne ristiäiset vasta on... =)

Heidi on edelleen reipas isosisko. Pikkusen se on mustis, mutta yleensä vaan jossain erikoistilanteissa. Esim. kun pappi tuli käymään ja juteltiin kastejuttuja.. Muuten Heidi on ihan normaali oma ittensä ja Heidistä kyllä huomaa, että se tykkää Annista ihan hirveesti. Anni kans taitaa tykätä isosiskostaan.. Tänäänki ku Heidi laitto Annille omat puuhelmet kaulaan, ni Anni vaan hymyili ku naantalin aurinko isosiskolleen. =) On ne kyllä niin ihania! <3

No joo... Eipä ny muuta. On pakko mennä juomaan. Tuli yht´äkkii kauhee jano... joten täytyy käydä tankkaamassa, että hinkeissä riittää drinksua Annille. =)

Burde, Anni ~6vkoa? & Heidi 1v8kk

Vierailija
8/38 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen unipusseilija! Typyä ei yritetäkään muuhun vielä, mutta meillä tosiaan on tavoitteena, et nukkuis unipussissa pinniksessä vielä pitkään. Meillä on tosiaan kans isoin unipussi sitä luokkaa, että menee varmaan vielä vuoden.

Oltiin veljenpojan 2v-synttäreillä, ja voi hitsi sitä touhotusta, kun kaksi alle metristä pisti menemään. Vuorotellen huusivat lattialla ja sitten taas oltiin parhaita kavereita. Ja sit 8v on niin suuri idoli molemmille, että pienikin huomio saa naurun raikumaan. Oli oikein hauskaa siis. :)

Kyllä teidän lapset on tosi taitavia, kun saavat vaatteet ja vaipat pois. Typy ei hirveesti oo sellaisesta ollut kiinnostunut, vaatteiden päälle pukeminen kiinnostaa enemmän, muttei sekään vielä täysin onnistu.

Juu, mutta eipä tässä muuta. Harmittaa vähän, kun nää sivut ei tosiaan vieläkään toimi, kaikilla palstoilla ei näy viestitkään. :(

-Osse ja typykkä 1,5v

Vierailija
9/38 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, Aino nukkuu tänäänkin päikkärit omassa sängssä. Eilen uni maittoi 2,5 h oikeastaan ihan inahtamatta. Ulkona ei olis ainakaan yhtään sen enempää nukkunut, etenkin kun naapuri jotain taas remppaa ja vähän väliä hyppää ulos ja sisään.

Yö meni nyt jo ehkä aavistuksen kivemmin, ja unikin maittoi sentään ihan kohtuu pitkään, 20.30-7 tosin jostain neljästä kuuteen mä en paljon itse nukknut, kun varmaan vartin välein Aino jotain huusi tai vinkui... No, onneks silti nukkui. Tänään meni 10 min että nukahti päikkäreille, toivottavasti unet maistuu yhtä hyvin kuin eilen!

Eli en vielä oikeen osaa sanoa, onko se lääkitys auttanut... Tosin jostain toiselta palstalta luin, että jotain viikon verran meni, ennen kuin eron kunnolla huomasi. Aino on nyt saanut lääkkeen neljänä aamuna, joten ehkä sen kohta huomaa vaikuttaako mitään vai ei. Jotenkin kyllä tyttö on ehkä ollut hyväntuulisempi kuin viime aikoina, tai sit mä vaan kuvittelen ;)

Voi Emmiä, kun pelottavia hauvoja on kohdannut ;) Aino rakastaa koiria :) Naapurin Welsh Gorgit (2 kpl) on ihan pop, joka kerta kun ovesta ulos mennään Aino kyselee niiden perään ;) Tässä päivänä eräänä keksin myös, miten tätä voi loistavasti käyttää hyödyksi. Kun pitää lähteä esim. leikkipuistosta tms. kotiin syömään ym, saa Ainon lähtemään välittömästi, kun ehdottaa että mennään katsomaan onko hauvat ulkona :DD

Voi olla muuten että siinä vanhan ketjun loppupäässä tökkii mun ja Hermionen lisäämät kuvat?! Tuli vaan mieleen, vaikkakin ei sen niin pitäis olla jos kerran moinen toiminto on olemassa!

Ohoh, Queenhan "poksahtaa" ihan kohta ;) Ja Annikin menee pian jo kouluun :DDD

Meillä ei vieläkään ole "tonskaprojektista" ollut puhetta, vaikka mun tekis kyllä mieli ;) Vaikka välillä yhdessäkin on tarpeeksi, mutta silti. Ja pitkällä tähtäimellä, meidän taloonkin on huoneita tulossa tarpeeksi kaikille, eikähän olis alkuun sitten Ainolla niin "yksinäistä" omassa huoneessa, jos sinne tulis joku kaveriksi :D

Että ei mulla siis edelleenkään mitään järkevää sanottavaa ole...

t. Ope ja omassa sängyssä nukkuva Aino

Vierailija
10/38 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki muut 1,5 vuotiaat jo luopuneet tutista? Ainolle on iskenyt varsinainen tuttiaddiktio, joskus jopa keskellä päivää kyselee tutin perään... Vaikka siis meillä on tutti jo pitkään ollut vaan unikäytössä. Eilen sitten illalla ennen iltapalaa halus välttämättä tuttia, mutta kun sanottiin, että saa vasta kun menee nukkumaan, neiti päätti mennä makkariin ja laittaa ovenkin kiinni, että olis niinkuin menossa nukkumaan ;) Mies sitten nosti sänkyynsä ja siellä se tyytyväisenä istuskeli tovin tutti suussa :) Kunnes otettiin tyttö pois, ja sanottiin että kun et kerran nuku, niin et tuttiakaan saa. Ja sitten kun "oikeesti" tulee nukkumisaika, ei yks tutti riitä, vaan niitä pitää olla 2 tai 3... Yksi suussa ja toinen kädessä ja näitä voi sitten vekslata eestaas niin kauan, että uni tulee!

Mietin vaan, että mitä tapahtuu jos tutista nyt koittais luopua... Ainakin menee varmaan useampia tunteja ennen kuin nukahtaa, kun nytkin menee usein vajaa tunti... Mut sit taas viime yönäkin Aino tais ainakin osaksi vinkua unissaan sitä, kun tutti oli tippunu suusta kun nukahti sikeesti, sit havahtu siihen, äiti anto tutin ja hetken päästä taas sama juttu uudestaan... HUOH! Mä voisin ihan mielelläni tehdä öisin jotain muutakin, kuin toimia "tuttipalvelijana"....

t. Ope again

Vierailija
11/38 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opelle tuteista.. Meillä meni Heidin kanssa niin, että sillon lokakuussa kun Heidi meni hoitoon (1v ja pikkusen päälle), niin sillä oli tutti pelkästään hoidossa (alkuun kai ulkonakin? mutta muuten vaan unille mennessä). Sit jossain vaiheessa Heidi tuli kipeeks ja annettiin kotonakin unitutti. Se kyllä olis syöny sitä koko ajan,mutta annettiin vaan unille mennessä. No nyt sitten jätettiin tutti kokonaan pois. Ihan hyvin on menny, vaikka unille mennessä Heidi sitä aika usein kysyykin. Tyytyy kuitenkin siihen, kun sanotaan että niitä ei oo ja on nukuttava ilman. Ei siis itke niiden perään, tai mitään semmosta. Jälkeenpäin mietin, että a) ei olis ylipäätään pitäny antaa tutteja (alko syömään n.10,5kk vanhana) ja b) olis pitäny lopettaa se tuttihomma ihan kokonaan sillon 1v kun sillon se kävi tosi huomaamatta eikä Heidi älynny kysellä niiden perään.

Noin siis meillä. En tiiä miten teillä menee, mut eiköhän se sopiva hetki tuu vastaan. =)

Mä jatkan Annin ristiäisten ja miehen 30v juhlien suunnittelua. =)

Burde, Anni 6-7vkoa? ja Heidi 1v8kk

PS. Jos teille tulee jotain hyviä vinkkejä tai ideoita 30v juhliin, ni luen mielelläni! =) Stand up-koomikon JP Kankaan kanssa oon ollu jo yhteyksissä, et jos se tulis esiintyy, mut saa nähä onko varaa.. se on vähän tyyris juttu. =)

Vierailija
12/38 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekkin kovin ajankohtainen toi aihe. Jonsku nimittäin luopui tuteista pari viikkoa sitten. Vietiin ne metsään "lintuvauvoille". Reippaasti se kaatoi tuttilaatikollisen tutteja maahan ja sitten lähdettiin pois. Yllättävän hyvin on mennyt tämä tutittomuus. Pelkäsin paljon pahempaa, koska tutit on Jonskulle ollut vauvasta saakka tosi tärkeitä. Se olis syönyt tuttia ihan koko ajan. Muutamana päivänä se sitä kyseli muutamaan otteeseen ja ehkä vähän vinkui, mutta yöt meni hienosti ilman kiukkuja. Eilen se vielä kysyi tuttia ja taas muistutin, että ne on lintuvauvoilla. Jonskua se asia vaan hymyilytti. Tais olla meille vaan sopiva hetki tässä 2v tienoilla :)

Onkos burde Annilla tutit käytössä? Mä vaan pelkään, että Jonsku ottaa sitten syksyllä vauvalta tutit. Toivottavasti olis siihen mennessä unohtanut, että on niitä syönytkään.

Muuta ihmeempää en nyt ehdi kirjotella. Meille ei kuulu sen kummempaa. Kesäkuun alussa alkaa mulla kahden viikon loma. Jey! Lähdetään sitten sukuloimaan Puolaan. Tullaan tosin megatreffeiksi takaisin :)

pesukarhu, Jonsku 2-v ja Kirppu rv 25+5

Vierailija
13/38 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä viikon aloitus, Eetulle nousi sunnuntai-iltana kuume, joten ollaan nyt oltu kotona jälleen kerran... Vielä on ihan tukossa toinen, mutta eiköhän tää tästä.

Me oltiin viime sunnuntaina siellä Riihimäen Aarniwalkeassa, ja mä en kyllä valitettavasti pitänyt paikasta. Olis se varmaan ollu ihan mukava paikka, mutta kun ilma oli mitä sattu. Muksut kyllä tykkäs paikasta, joten sinänsä ei valittamista. Ja varmasti oltais saatu enemmän irti, jos ois ollu lämpimämpää tai aurinko paistanut. Siellä oli nuotiopaikka, missä sai paistaa makkaraa, me syötiin miehen kanssa makkarat, ja Eetu veteli kasviksia ja hedelmiä. Ja paras asia mitä sattu sillä reissulla, oli kun Eetu nukahti mun syliin siinä notskilla, ei oo meinaan sellaistakaan ihmettä sattunut sitten puolentoista vuoden...

Ope, kyllä vaan nää sivut tökkii ja paljon. Hienosti teidän neiti nukkunut sisällä päikkärit!

Queenilla on kyllä aikas paljon jo viikkoja kasassa, hui! Ei vaan ihana kohta alkaa taas jännäämään tulevien vauvojen syntymää... Ja toivottavasti saisit tosiaan jonkun leikkimään/vahtimaan Liiaa, että saisit itse levättyä, ja supparit vähenisivät!

Eihän teidän Amy meidän enskojen treffien takia nyt patioo tarttis rakentaa!!! No, ei vaan, siinä sitten vaan kesäiltoina miehes kanssa valssaamaan!

Osse, älä huoli, ei meillä ainakaan Eetu osaa pukea/riisua mitään muutakuin hanskat ja lakki pois.

Burde, meillä oli mun veljen kolmikymppisillä erilaisia leikkejä, kirjaimista muodostettiin ryhmissä sanoja, sitten oli oluttuopin vientiä pitkin pihaa autonrenkaassa ja kumpi sai ensin limpsapullon tuolla vedellä täytettyä voitti yms. Ja kaikkia muita "lastenleikkejä" mitä lapsuudesta muistui mieleen... (nuo pippalot kun olivat kesällä) Mun miehen kolmikymppisiin ei sitten tehty leikkejä kun olivat talvella.

Muuten mä tein jo ekan hankinnan vauvalle, tilasin sellatteen turvakaukalopussin... Saas nähä koska tulee, oli Taikapilvessä tarjouksessa...

napero ja Eetu 2v3kk ja pikkutonttu 13+0

Vierailija
14/38 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla töiden lomassa huiskuttamaan, että kyllä täällä vielä hengissä ollaan, vaikka meistä ei ole hetkeen kuulunut pihaustakaan.

Ollaan vaan tällä hetkellä niin tyytyväisiä ja onnellisia, että käperrytään koko perhe kotikuvioihin ja nautitaan yhdessäolosta. Meilläkin mies laajensi just terassin ja nyt tilataan vielä kiviä pihakivetystä varten. Kukkiakin ollaan hankittu ja istutettu nurtsi. Pikku-quu nauttii touhusta ja kertoo ylpeänä kaikille, että isi rakentaa terassia. :)

quu on ollut aivan ihana viimeaikoina taas. Tai onhan se aina, mutta nyt ei ole mitään känkkäränkkää menossa koko ajan. Se vaan lauleskelee päivät pitkät mm. pikkukakkosesta tuttuja lauluja tai huutelee "Huomio, huomio, neppajymykerho alkaa..." :) Pottailu oli pari viikkoa ihan nounou, mutta yhtenä päivänä sattumalta vaan keksin ehdotta, että mitä jos tekisit pottaan isot Tuttiritarin pissat. Siitä lähtien pottailu on onkin taas ollut suuressa suosiossa, onpa sinne tullut myös muutama Rusinanten kakkakin. ;) Pikku-quu on nyt innostunut piirtämisestä, leipomisesta ja muovailuvahasta. Ja siivoamisesta ja lelujen järjestelemisestö se tykkää myös, heh! Aina välillä quu herää isin kanssa vähän mua ennen ja sitten kun aamupala on valmis, poitsu huutaa suloisesti alakerrasta "Äiti, herää". Ja sitten kun meen alakertaan, se toivottaa "Huomenta!" Voi vitsit, miten ihana ja rakas lapsi se on!

Mulla on enää neljä viikkoa töitä jäljellä. Juhannuksena jään siis äitiyslomalle. Työkuviotkin on sujunut mukavasti tässä ohessa. Issiaksen lisäks ei oo ollut isompia vaivoja. Tosin huomenna mun tie käy jälleen kerran sokerirasitustestiin, kun neuvolantäti on hieman yli-innokas.

Eilen sain taas viettää omaa laatuaikaa, kun kävin vanhan opiskelukaverin, nykyisen kollegan kanssa lounaalla. Sit shoppailin mm. quulle vähän kesävaatteita ja itselleni pari imetyspaitaa. Yhdestä paikasta ostin myös jo vauvalle ensimmäisen oman bodyn. :) Piti ihan pari kyyneltä tirauttaa salaa siellä hyllyjen välissä, kun tunsin yhtäkkiä itseni vaan niin onnelliseksi, kun sain ostaa "meidän pojille" molemmille kesäpaidat. Raskaushormonit taitaa olla valtaamassa mut, kun nykyään joka päivä vaan fiilistelen itku kurkussa sitä, miten kiitollisia me saadaan olla, että tähän asti on päästy... ;)

Ens viikonloppuna mennään koko perhe Naantalin kylpylään! Sain sen äitienpäivälahjaksi. Mahtaa quu olla ihmeissään!

No niin, taidanpa siirtyä vähemmän ihanemman asian pariin, eli töihin. Palaillaan!

Höyrähtänyt -Q- ja -q- 1v9kk ja aatu 29+2

Vierailija
15/38 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PESUKARHU: Anni ei syö tuttia. Heidikään ei syöny ennenku vasta sit joskus 10kk kun olin lopettanu imetyksen. Mun mielestä pikku vauva ei tartte tuttia ollenkaan, joten en oo tarjonnu. Ja en kyllä käsitä miks annoin tutin heidille sillon 10kk+ kun se pärjäs sitä ennenki ihan hyvin ilman. :D

Ihanaa kun niin moni enska odottaa vauvaa... =) Mä olin Annin syntymän jälkeen ihan semmosilla fiiliksillä, että ei lisää vauvoja muutamaan vuoteen, mutta hip hei. Niin se vaan mieli muuttui ja nyt jo haaveilen taas perheenlisäyksestä. :) Heh. On nää meidän muksut vaan niin älyttömän ihania, ni mikspä niitä ei haluis lisää. =) Synnytyskin kun oli niin mahtava kokemus, niin sitäkin odottais innolla.

NAPERO oli tilannu turvakaukalopussin.. Vitsit.. Mulla on tuolla kaapissa Eisbärchenin ihana turvakaukalopussi ihan tyhjänpanttina.. Sitä käytettiin Heidillä tosi vähän.. eli on kuin uus. Pitäis varmaan laittaa Huuto.nettiin tms. myyntiin?! =)

Hitsit mua harmittaa.. Ossen, MiaMikin ja Tikrun piti tulla meille huomenna, mut Heidillä on kauhee räkis ja vähän lämpöö (37,6). Pöh. Harmittaa jos ne ei voikkaan tulla meille. :|

Annin ristiäiset on sunnuntaina! Ihanaa! Pitäis kattoo tuolta kaapista kastemekko valmiiks ja Heidin huoneesta ottaa kastetyynyt ym. esille... Siitä tulee varmaan ihan hieno juhla. Mä ainakin odotan sitä innolla. :)

Mä taidan lopettaa nyt. Olipa kiva kirjotella "rauhassa" tänne.. Anni nukkuu ja Heidi kattoo DVD:ltä teletappeja (ja huutaa aina välillä, että pitäis mennä kattoo). :x

Burde, Anni ja Heidi

Vierailija
16/38 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin! Siis tämä sivujen toimimattomuus. Kun olen rustannut 4 sivusen jutun (no en ihan ehkä) häviää se tuhkana tuuleen ja viestiä ei näy missään :/

Toivottavasti saavat nämä sivut toimimaan kunnolla ja pian (t: koukussako?)

Täällä Höpiksella ikenet pullottaa, kulma hampaat ainakin tulossa lujaa vauhtia. Välillä ärsyttää rankasti kun ne särkee tietty :(

Tuttijuttua: Päätettiin että lopetetaan kertaheitolla tutit sitten kun sen aika on..Eli pian! kiitos vain kaikille omista kokemuksistanne, auttoi kovasti.

Ääh mulla meni fliilis nyt kirjottaa kun edellinen viesti katos johonkin...

Palaan taas...

Lycka ja Höpis ihan just 1v ja 2kk

Vierailija
17/38 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä värinen se teidän turvakaukalopussi on? Mä kun en olis halunnu ton väristä, mikä nyt sitten tulee... siis sinistä.

Ultrassa käyty ja pikkutonttu voi hyvin!!!!!!!!! Oli niin ihana kattella kun toinen hyppelehti siellä massussa ihan innoissaan. Niin ja nyt kun pääsin sitten ostosten makuun, niin ostin tänään vauvakirjan pienelle...

Huomenna pitäs taas mennä töihin, ei yhtään innosta, mäkin voisin jo jäädä kotiin! No ei montaa viikkoa kesälomaan, ja jos sen jälkeen ottaa päähän, niin haen saikkua, suosiolla!!!

Quulle piti sanomani, että olit taas niin ihanasti kirjoittanu teidän perheestä, että meikäläisellä tuli tippa linssiin!

Mutta joo, jos kohta menis vaikka nukkumaan... huoh! No, ei oo kuin kaks päivää töitä ja sitten viikonloppu...

napero ja Eetu(isoveli) 2v3kk ja pikkutonttu 13+1

Vierailija
18/38 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei kait mitään uutta ihmeellistä. Tuolla meidän lapsella on ollut aivan järkyttävät ruokahalut vatsataudin jälkeen ja ihan hyvä että onkin kun viime kuukaudet on syöty kuin linnunpoikanen :) Puuroakin menee aamulla iso lautasellinen ja leipä perään, Ida on jopa alkanut pyytää puuroa aamuisin lisää!

Kiitos Jepsikselle kun saatiin kyläillä teillä. Me muisteltiin Idan kanssa vielä illallakin Helmi-tyttöä ja niitä kauhian pelottavia akvaariokaloja ;) Ida selitti isillekin "kala, kala" "ui, ui, ui" :)

Viipero, nou hätä, en mä mitenkään loukkaantunut sun "valitus-osiosta" ;) Itse asiassa kyllähän mä sen luin mutta en edes mitenkään erikoisesti rekisteröinyt sitä, pitkät piuhat kun mulla on!

quiero oli kyllä taas niin ihanasti kertonut teidän perhe-elämästä :)

Naperolla oli hienot ultrakuulumiset :) Mua jo jännittää kumpi sieltä tulee :D

Tuttipuoleen en osaa sanoa mitään. Mä en muuten tiennyt ennen Idaa että vauva voi tosiaan elää ilman tuttia ja tuttipulloa :D Olin aina ollut siinä käsityksessä että kaikilla vauvoilla on tutti ja tuttipullo käytössä!

Burde, jos me ei nyt tänään tulla niin yritetään ensi viikolla taas uudestaan, vai mitä?

Kertokaapa mulle mikä on patio :D Ei tuu mieleen, ei sit millään :)

Ida selittää tuolla taas "isi, töissä, hommia". Vaikka mä kuinka yritän lapselle selittää, että isi istuu vaan kahvihuoneessa ;) Me oltiin eilen taloyhtiön talkoissa ja mies jäi vielä autteleen kun me tultiin kylpemään. Ida selitti mulle sisällä "isi, kotiin, joo-o" ja osoitteli takapihalle. Oli raukka huolissaan ettei se isi vaan jää sinne ulos :) On tuo lapsi niin ihana mussukka!

Nyt aamupuuhiin...

MiaMik ja Ida 1v7kk++

Vierailija
19/38 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niiiin väsynyt. =S Eilen hokasin illalla kymmenen aikaan, että tarttee tehdä yhdet työhakemukset, kun ne pitäs saada tänään postiin. No niitä sitten väsäilin aikani ja sitten joskus yhdentoista aikaan pääsin sänkyyn. Ja ennen kuin olin nukahtanut, Emmi alkoi itkeä ihan hysteerisesti. Eikä rauhoittunut itsekseen. Tunti meni siinä sitten tyttöä rauhoitellessa ja nukuttaessa. Ekaks epäilin, että olis tehnyt kakat vaippaan unisssaan ja sitä itkenyt, kun sillä on jostain syystä tuo vaippa-alue taas ihan punainen ja ihokin rikki. Vaikka miten ahkerasti käytetään Bepantenia ja talkkia, niin aina vaan menee huonoksi. Pöh. Mutta siis ei ollut vaippa ongelma kyseessä. En tiiä olisko ollut sitten paha uni, kun oli ollut aika vilkas päivä.

Hoitoporukalla olivat käyneet päivällä kevätretkellä hevostallilla. Ja paluumatkalla rattaissa Emmi oli tapellut vieruskaverinsa kanssa. Hoitajat ei oikein tienneet, mistä riita oli alkanut, mutta Emmillä oli naarmut poskilla ja kai Emmi sitten oli töninyt sitä toista tms. ;D Ei sais nauraa, mutta kyllä aika huvittavalta alle kaks vuotiaiden kissatappelu kuullostaa. Hoidossa olivat sitten vielä koetelleet toisiaan ja pinnaansa, kun olivat tökkineet toistensa syöttötuoleja jne. Huh!

Naperolla oli ihania ultrakuulumisia! =) Voi, kun ennätitte mennä sinne Aarniwalkeaan ennen kuin muistin kirjoittaa omat kokemukseni siitä. Me "jouduttiin" luokkaretkelle sinne. Siis järkkyä mitä rahastusta! Ja meillä satoi reissun aikana räntää jne. Huh! Siis kaikille lähialueen ihmisille tiedoksi, ettei tosiaan kannata maksaa 6,50 egee siitä että pääsee katsomaan paria kania ja kämäisiä leikkimökkejä. Ja haltiapolusta vielä 1,50 euroo päälle. Yök!

MM: patio on sellainen päällystetty (meillä esim. puusta tehty) alue pihalla, minkä päällä voi olla vaikka ruokailuryhmä tai jotain. Wikipedia antoi sille tällaisen selityksen: Patio (espanjan sanasta patio tarkoittaen takapihaa/puutarhaa) on ruokailuun tai muuhun vapaa-ajan viettoon käytettävä ulkotila. Se on yleensä rakennuksen yhteydessä ja päällystetty. Sillä voidaan viitata sekä katottomaan espanjalaistyyliseen sisäpihaan että puutarhan ja talon väliseen päällystettyyn alueeseen.

Olipas kiva kuulla Q:n pesueesta ja Pesukarhusta ja Jonskustakin pitkästä aikaa!

Nyt mä lähden viemään noita hakemuksiani postiin ja hakemaan Emmiä hoidosta.

-Amy, ihan ittekseen-

Vierailija
20/38 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milolle nousi viime yönä korkea kuume :( Kaiken lisäksi vielä eilen aloitettiin vehnä altistus ja Milo ei ihme ja kumma ole vielä saanut reaktiota. Luulin että saisi reaktion n. puolessa tunnissa. Lääkäri sanoi että tuo kuumekin voi olla reaktio mutta nyt vielä jatketaan vehnän antamista. Aika huonosti menee alas pojalla kun on niin kova kuume. Onneksi saadaan pahimmassa tapauksessa pitää altistus taukoa ja jatkaa sitten kun Milo on paremmassa kunnossa. Mettään menee...

Naperolla oli hyviä ultrakuulumisia! Tosi hienoa! Onneksi olkoon :)

Nyt en muistakaan enää mitä piti muuta kommentoida, sori.

Hermione ja Milo 1v 3k