Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enskataaperoiset viikko 21

19.05.2008 |

Ensin kysymys, näkyykä muilla ton viime viikon ketjun jälkimmäinen sivu ihan ok? Mulla ei ole tosiaan eilisestä alkaen suostunut näyttäytymään, vaikka äsken sain sinne viestinkin menemää... Aika mystistä!

Kai sen vois siitä huolimatta tähän linkin laittaa... [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Tulihan sitten testattua myös samalla tuo "lisää linkki" toiminto :)

Ajattelin kokeilla tänään, miten päikkärit omassa sängyssä mahtaisi onnistua, kun pihalla on viime aikoina ollut varsin vaihtelevaa... Ainakin alku näyttää lupaavalta, alta 2min ja neiti oli jo unessa sängyssään!

Jeps, mutta jätän nyt tilaa muille, joilla on "oikeesti" jotain sanottavaakin :p

t. Ope ja Aino 1v 7kk zzz...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas tullut pidettyä hiljaiseloa ihan johtuen näistä sivujen tökkimisestä. Kirjoittaminen ei juurikaan innosta, jos sen saa menemään läpi 20%:n todennäköisyydellä.

Meillä tuli anoppi hoitamaan Hillaa ja kävin juuri YKSIN kaupassa ja apteekissa (sangen harvinaista herkkua). Ja kävinpä vielä kurvailemassa pyörällä vähän kaupungillakin. Ja nyt he lähtivät vielä pihalle kävelemään ja ottivat koirankin mukaan :D Meinasivat olla peräti tunnin poissa, pitää käyttää aika järkevästi, eli fifty-fifty rötväilyyn ja siivoamiseen. Olen järkeillyt itselleni, että liiallinen siivoilu on turhaa kun me muutetaan reilun viikon päästä ja sitten saapi puunata kämpän lattiasta kattoon kuitenkin. Oon kyllä miettinyt, että mun pitää nyt oikeasti ruveta vaatimaan, että saan olla viikossa edes tunnin verran muksuvapaalla muuten hajoaa pää. Tilanteesta tekee vaan tosi hankalan se, että siippa ei edelleenkään oikein pärjää tuon lapsen kanssa. Kun väänsin nuo omat työkuviot niin täällä oli aina joko mun äiti tai miehen sisko lapsenhoitoapuna. Uskomatonta, mutta totta...

Hilla jo kovasti kävelee ja yötkin on sujuneet jo monenä peräkkäsenä yönä mallikkaasti. Varmaan viikon verran ollaan selvitty yhdellä tai kahdella heräämisellä ja onpahan mennyt useampi yö ihan yhtä putkea :) Ja nyt kahtena iltana olen saanut muksun tainnutettua jo ennen puolta kymmentä (tuohan tuppasi kukkumaan pidemmän ajan ainakin kymmeneen vaikka meni kasilta jo sänkyyn). Päiväunet on edelleen yleensä alle puoltatuntia, joten ihan ihmeitä ei itse kykene niiden aikana tekemään. Mutta tosissaan jos yöt sujuu näinkin mallikkaasti niin liian ahneeksi en kyllä ala!

Joo ja sen verran pitää omaa napaa mainita, että meille on tulossa toinen tyttö!!! Ukko oli vähän näreissään, mutta itselle tämä on aivan optimitilanne, eipähän tarvi miettiä mitään mopokruisailuja viidentoista vuoden päästä. Ja ihan varmastihan muksut samaa sukupuolta olevina ovat huomattavasti läheisimpiä toisille.

VIIPEROLLA sairastetaan :( Paranemisia!

QUEEN kärsii jo suppareista, nyt ei muuta kun otat iisisti (vaikka ei se kyllä kovin helppoa ole pienen lapsen kanssa!)

AMY kyseli unipussissa nukuttamisessa. Meillä tyttö ei ole tosin kuin 1v ja 1kk, mutta nukkunee pussissa vielä pitkään. Se kun kuitenkin osaa liikkuakin sen kanssa tosi hyvin ja peittolla ei ole mitään mahdollisuuksia pysyä edes puoliksi päällä. Tosin meillä kyllä on tuommonen paksu unipussi (makkarissa pidetään lämpä n.17-18 asteessa), joten se kyllä saattaa kesällä olla turhan kuuma...

BURDEN Annilla on ristiäiset edessä :) Niin se aika rientää!

YKKÖSOPEN Ainon tuttisäädöt kuulostaa niiiiiiiin tutulta :) Itse olen nyt koittanut muutamana päivänä pitää tuttivapaata päivällä, mutta kummasti tuo tyttö niitä jostain löytää (yleensä meidän sängyn alta kun Hilu heittelee niitä nukkumaanmennessä pinnasängystä pois )

NAPEROLLAkin sairastetaan. Mun on kyllä pakko ihmetellä, miten meillä ei muksulla ole ollut edes pikkuflunsaa vaikka varsinkin siippa on ollut tosi kova sairastelamaan muksun elinaikana...

Q oli käynyt vauvanvaateostoksilla. Mäkin hankin tänään toivonmukaantulevalle-vauvalle ekan oman vaatteen :) Piti kyllä moneen kertaan tarkistaa lapusta, että koko on varmaan oikeasti riittävä kun näytti joltain 30 senttiseltä :)

NAPEROkin oli käynyt ultrassa :) Mulla loppu mun kuukauden työpesti maanantaina ja kieltämättä on ihanaa, että saapi olla kesän vapaalla (varsinkin kun viime kesästä mulla ei ole mitään muistikuvaa kiitos tuhannen tunnin univajeen...). Mutta pian se sinunkin äitiysloma kuitenkin tulla tupsahtaa!

MIAMIKin Idakin juttelee jo vaikka mitä! Millonkahan sitä meillä...

Josko taittelisin muutaman vaipan niin voisi sitten taas vähän aikaa rötvätä :D

Coltsfoot ja Mummin kanssa ulkoileva Hilu 1v1kk ja Salla-tyttö 20+jotain

Vierailija
22/38 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi meni nukkumaan ja Annikin on unilla, joten täällä taas. =)

Heidille nous eilen kuume, joka kyllä laski pian. Tänään oli jo täys vauhti päällä, mutta hirveitä vihreitä kynttilöitä on saanu pyyhkii nenästä koko ajan! Annille nous sit tänään lämpö 38,1:iin ja piti sit käydä lääkärissä. Annillakin se kuume laski pian ja lääkäri toteskin neidin räkistä lukuunottamatta terveeks. :) Kyllä mä vähän ehdin jo huolestuu, kun neiti oli ihan kuuma päästä ja kropasta + uninen eikä oikeen syöny. Mut sit ku lämpö oli laskenu, ni alko olee oma hymyilevä itsensä..

Jaa nii joo... Heidi suuttu tossa illalla mulle jostain ja viskas vahvistimen kaukosäätimen menemään.. No eiköhän se kopsahtanu suoraan Annia päähän. Kauhee itkuhan siitä tuli molemmille tytöille... ja Annille kuhmu päähän.

MM: Juu siis ens viikolla uus yritys! :D Jos kolmas kerta todensanois? =)

Naperolla oli hyviä ultra kuulumisia! HIenoa! :)

Äh. Aivot käy niin tyhjällä, että en osaa oikeen kommentoida mitään. Sori.

Burde kera tyttöjensä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista hei kun aika rientää, eikä palstailu ole ollut juuri mielessä, vaikka ollaankin taaperoihin kuuluttu jo melkein kaksi viikkoa.

Useammassa taaperoperheessä sairastellaan. Pikaista paranemista kaikille tasapuolisesti!

Sitten lyhyesti omia kuulumisia ennen kuin kaadun sänkyyn. Omaa napaa siis sen verran, että massu kasvaa ja etova olo hyökkää kimppuun pitkin päivää jos en muista/ehdi syödä TOSI säännöllisesti.

Tyttönen on oikein reipas yksivuotias. Ilahduttaa äitiä ja iskää leikeillään ja hellyydenosoituksillaan. Neiti yrittää myös kovasti nousta seisomaan, joten kohtapuoliin saadaan raivata lisää tavaroita yläilmoihin. Meidän tyttönen ylettyy nimittäin aikas korkealla kun saa jalat alleen... Yöt menee meillä vaihtelevasti. Välillä neiti nukkuu yhtä soittoa aamuun asti ja toisinaan saa käydä parikin kertaa yössä silittelemässä. En tiedä mikä tyttöstä itkettää, mutta joskus tulee tunne kuin toinen näkisi tosi pahaa unta kun menen lohduttamaan. Kaippa näin pienikin voi nähdä pahoja unia?

Tyttönen sai synttärilahjaksi tosi ihanasti hyvinkin erilaisia juttuja. Minusta oli aika hauska huomata, että iso puna-keltainen paloauto oli yksi suosikeista heti kun se paketista löytyi. =) Ihmekös siis, kun muskarissa neiti mieluusti veisi leikeissä pojilta autot käsistä.

Minä koitan olla tosi iloinen masuasukista ja rakkaasta esikoisesta, mutta tällä hetkellä voimia vie valtavasti kahden läheisen ihmisen vointi. Mun äiti on tosi kipeä ja on ihan kauheaa olla toisella puolella Suomea... Huomenna pitäisi tulla jotain tuloksia ja toivon, että lapseni rakas mummi tulisi pian kuntoon... Myös toinen ihminen perhepiirissä tarvitsee tukea ja hänkin on tosi kaukana. Hitsi, meinaa taas alkaa itkettämään, joten lopetampa kirjoitukset tähän ja siirryn unten maille.

Voi siis olla hiljaiseloa meidän suunnalta, mutta käyn kyllä aina kun vaan mahdollista kurkkimassa teidän kuulumisia. Voikaa hyvin!

t. iida-linnea rv 10+1 ja tyttönen zzzzzz

Vierailija
24/38 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uaah. Mä kohta oikeasti luovutan tän palstailun kanssa.. Nää on tosi huonot nää sivut ja ottaa aivoon pelkkä lukeminen.. Siis ei jutut vaan tää toimivuus.. ;)

Pikaisesti ajattelin vain töiden lomasta huikata heipat kaikille - täällä ollaan! Oona viipottaa kamalaa vauhtia paikasta toiseen ja me muut yritetään pysyä perässä. Oltiin mökillä Oonan mummon & papan kanssa 4 päivää edellisen viikonlopun aikaan ja kyllä oli neidillä hauskaa. Melkein koko mökin kiertävää kuistia neiti kävellä viipotti ja potki palloa (mies on sitä mieltä että neidistä tulee IHAN SELVÄSTI jalkapalloilija ;) haha). Tutustuminen käpyihin, nokkosiin (kun niitä kerättiin piirakkaan) jne oli TOSI KIVAA! Saunominen oli neidin suosikkia. Olisi jaksanut saunoa vaikka kuinka kauan - istui vadissa, läiskytteli vimmatusti ja kiljui samalla, sekä heitteli kylpyankkoja.. ;) Ostin uudet matkarattaat neidille (yritin löytää ensin käytettynä - mutta mun kriteereillä se oli vähän vaikeaa - pieneen tilaan menevät, hyvät renkaat myös mökkiteille jne) ja kylläpä niissä maistui mahtavat päiväunet 3,5-4,5h rannan raikkaassa ilmassa.

Oona sai elokuulle perhepäivähoitopaikan! Toistaiseksi olisi porukan pienin + ainoa tyttö.. ;) Hyvillä mielin kyllä suhtaudun moiseen. Katsotaan sitten vuoden vaihteessa kun Oonan mummo jää eläkkeelle, alkaisivatko papan kanssa hoitamaan 3-4 pv viikossa (ja me miehen kanssa 2-1 pv) joksikin aikaa vai mitä tehdään.. Itsellä tuntuu olevan joka ikinen viikonloppu buukattu touko-, kesä- ja heinäkuulta, ja vielä molemmat illat PE & LA. Vietä siinä sitten rentouttavaa kesää.. blaah.

En nyt ennätä kommentoimaan sen kummemmin kuin että IIDA-LINNEALLE kovasti jaksuja; masun kasvattamiseen, tyttösen perässä pysymiseen ja toivottavasti äitisi tulisi pian kuntoon & perhepiirinne toinenkin tuen tarvitsija saisi sitä tarvitsemaansa tukea! Kovasti voimia sinulle & perheelle!

Ja ihan yleisesti paranemisia kaikille sairastelijoille, tsemppiä tuttivieroituksiin ja aurinkoisia päiviä!!! :)))

Mammis töistä (Oona isän & papan kanssa mummolassa)

Vierailija
25/38 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin hässäkkää ja väsymystä ettei ole viikkoon tulluttaas koneella istuttua!

Yöt on meillä ollut aikamoista hulinaa... olettaisin että tyttö on ollut yliväsynyt kaikesta uudesta! Eilen nukuttiin 3h päikkäit mikä meillä on aivan outoa.. yleensä maksimissaa 1h20min nukkuu päikkäreitä! Sit mentiin 22 aikaa yöunille ja 8.45 herättiin!! Kerran vaan täyty käydä rauhotteleen.. sekin vasta 06 aikaan aamulla! Tää oli siis tosi hyvä yö meille :D

Sit vähän tota maman napaa..

Yksi vilkas vauveli myllää tän maman massussa!!

Keskiviikkona oltiin neidin kans Väestöliitossa np-ultrassa ja otettiin lisäksi seerumiseula! Neiti istui hienosti "isin paikalla" ultran ajan ja kun tuli oikein selvä kuva tuumas että vauva vauva :D Satiin tosi tarkkoja kuvia mukaan!

Turvotusta oli 0,9 ja vastasi viikkoja 11+2 kun keskiviikkona olis ollut menkkojen mukaa tasan rv11! Tänä aamuna jo soitti sit sen verikokeen ym. tuloksen ja ihan terve lapsonen olis tulossa lukemien mukaan! 1/100 000 oli arvo minkä sai tulokseksi! Jos jotain olis ollut lukema olis ollut 1/1-250 välille..

Oli hienoa nähdä että kaikki on kunnossa kun näinkin pitkälle jaksoin ekaa ultraa odottaa!! Hintaa tälle lystille kelan korvausten jälkeen jäi 132e mikä kai on ihan kohtuullista kun sisälsi noita labramaksujakin! Ehkä loppuraskaudessa sitten käydään vielä uudelleen tuolla jos ei muuten enää ultraa tule rakenne ultran jälkee.. Tykkäsin paikasta ja henkilökunnasta!

Me ollaan tässä neidin kanssa lähdössä mun vanhemmille pohjanmaalle.. veli tulee hakeen meidät kyyttiin kun ajelee töistä kotiin!! On tallinnassa töis viikot ja sit viikonlopuiksi ajelee kotiin! Samalla reissulla käydää kokkolassa siivoon entinen asunto ja palauttaa avaimet.. meillä tosiaan on ollut asunto siellä vielä tän kuun! Ainon toinen Mummu asuu kokkolassa niin mennään sinne kylään kans :D

Puhetta on alkanut tulemaan ihan valtavasti.. Meilläkin tulee isi töissä hommaa!!

Ja tosiaan ihan joka päivä tulee jotain uutta.. Eilen tuli että Aino tyttö vauva, poika vauva! Isin tyttö ja äitin tyttö! Ihanan kuulosta kun toinen alkaa oppia!

Aino on saanut jo muutaman uuden kaverin täältä lempäälästä ja niin minäki.. täällä ihmiset on niin erinlaisia kuin tuolla mistä ollaa muutettu! Siis meinaan että paljon ystävällisempiä!

Nyt en ihan varmaksi uskalla luvata mut kyllä mekin yritetään tulla sit tapaamiseen ellei just satu sukulaiset meille tulee kyläileen!! Mikäs se päivä muuten olikaan? Amyn pihallahan kuitenkin!?

Nyt pakkaileen viimesiä ksaan ja reissuun!!

Niamey rv 11+2 (11+4) ja Aino 1v 9kk 4pv

Vierailija
26/38 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lyhykäinen viesti. Nää sivut on nykyään niin mahdottomat etten oikeasti jaksa lukea saatikka kirjoittaa. Enska taaperot onkin ainoo sivu melkein mitä jaksan lukea :) Toivon niiiiiiin että nää tulisi pian kuntoon,sivut siis!

IIDA-LINNEAlle toivon vilpittömästi iloisia jaksu terkkuja tyttösen kanssa juoksenteluun ja masun kasvatukseen. Ja toivon että perhepiirissä kaikki kääntyy parhaaseen suuntaan!!

Ja kaikille muille toivon ihanaa auringonpaistetta, ja tsemppiä flunssien kukistamiseen!

Me jäämme jännäämään että mahtuuko Höpis mukaan päiväkotiin! Mitä jos ei mahdu,mitä sitten teemme??? Päiväkodista sanottiin vaan että "etkövoi olla kauempaa kotona lapsen kanssa?? Siis ihan mielelläni jos joku maksaa meidän asuntolainat :/ Auttakaa te tietävämmät,mitä voimmetehdä jos emme mahdu mihinkään???

Missäs muuten SERE luuraa?????

Lycka ja ulkona nukkuva Höpis

Vierailija
27/38 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs alottas... ;)

Niameyn porukalle onnea uuteen kotiin!

Lycka: kunnalla on velvollisuus tarjota hoitopaikkaa jokaiselle. Siis jos siihen päiväkotiin ei mahdu, mihin ensisijaisesti hakee, niin sitten jostain muualta. Voi olla vaikka kaupungin toisella laidalla "mummojen kapunginosassa", mutta kuitenkin joku paikka on annettava.

Meidän kuulumisia:

Ekaks omia: bongasin äsken netistä tosi lupaavan kuuloisen työpaikan (sijaisuuden) ensi vuodeksi. Soitin heti sille reksille, ja sekin kuulosti mukavalta (=ei syönyt mua elävältä puhelimessa) :DD Nyt viilaan vielä hakemuksen kuntoon, ja sit pidätte mulle kaikki peukkuja! Olis alkuopettajan homma, tuleva ykkösluokka, koulu olis vielä suunnillen järkevän matkan päässä ja ihan "järkevää" seutua jne.

Edelliseen liityen; Ainolle tarjottiin pph-paikkaa meidän tulevan kodin lähistöltä. Tyhmänä en kyllä tajunnut pph-ohjaajalta oikein puhelimessa mitään kysellä,mutta kuulemma uus aloittava pph ryhmä olis kysessä. En tiedä, oisko mun jo tässä vaiheessa "kuulunut" kyselle hoitajasta tai pyytää nimeä/ numeroo ja mennä itse tutustumaan?! No, kyllä sen varmaan voi hoitaa vaikka ottamalla ite yhteyttä pph-ohjaajaan tai jotain?! Eiköhän nuo hoitajat enimmäkseen ihan "normaaleita" ole kumminkin ;) Täytyy vaan sit tulevalle hoitajalle takoa päähän selväksi, että Ainolle ei saa ikinä koskaan milloinkaan antaa mitään syötävää, mikä on jollain lailla tekemisissä maidon kanssa! Mut eipä tän luulis niin vaikeeta olevan.

Ainon refluksi lääkitys tuntuu nyt todenteolla alkaneen vaikuttaa. Onhan tässä jo pikkuisen menty parempaan päin, mutta eilen neiti vetäs melkein kolmen tunnin päikkärit omassa sängyssään, ja vielä 11 h yöunet viime yönä. Kertaakaan ei enää huutanut unissaan, vaikka jotain pientä vikinää pari kertaa pitikin. Kerran tais ainakin olla "käsitutti" kateissa tms. Nytkin on nukkunut jo pari tuntia! Tosin lisäkiusaksi neiti on saanut kevätnuhan, mikä voi tietysti haitata myös nukkumista :(

Jotain pientä yskää tai köhääkin neidillä on ajoittain, mutta ota siitäkin sitten selvää, onko se vielä jotain refluksia, vai flunsaa vai sitä, kun Aino oppi sanomaan "kurkku", kun yks päivä köhi jotain vissiin ruokapöydässä ja mä sanoin että "menikö väärään kurkkuun". Nyt sitten aina yskiessä sanoo "kurkku" ja osoittaa kurkkua ;)) Joten välillä "yskittää" ihan vaan siks, kun se on niin kiva sanoa & näyttää ;))

Lauseita ei Aino oo vielä sanonut, vaikka muuten kyllä jo kovasti sanallisesti kertoo ja selittää asioita. Jokapäiväiset on meillä "hauva, kakku, kei-kei, i-hahhaa" eli suomeksi oltiin leikkipuistossa, keinumassa ja tehtiin hiekkakakkuja, ja matkalla mennen tullen silitettiin pihalla naapurin koiria ;) Eilen ja tänään Aino on myös toistellut jotain, mistä mulla ei oo hajuakaan mistä on kyse. Jotain kaakki tai kakki tms se oli, mutta tyhmä äiti ei vaan tajua vaikka toinen kuinka selittää :)

Välihuomio: sängystä kuului ininää, kävin kattomassa ja käsitutti oli taas karannut jonnekin peiton alle :DD Sen saatuaan Aino päätti vielä jatkaa uniaan! :) Onpa ihanaa, kun lapsi on tyytyväinen ja nukkuu ihan tyytyväisenä! Ja ennen kaikkea menee nukkumaan ilman taistelua, rauhallisena loikoilee sängyssä ja ehkä kääntää vähän kylkeä ennen kuin uni tulee, mutta enää ei nouse väkisin umpiväsyneenä pystyyn! Vielä viikko sitten Aino nukahti suunnilleen "suorilta jaloilta" eli vasta kun ei jalat enää kantanu tai pää ei vaan enää pysynyt pystyssä istuma-asennossakaan. Hermione varmaan ymmärtää, miten suuri voi ero olla!

Oho, onpas kello taas paljon, mun piti laittaa päiväruoka valmiiksi Ainon nukkuessa, että välipalan jälkeen päästäis pyöräilemään ja ruoka sais olla uunissa... Jos koittaisin olla nopea ja laittaisin nyt valmiiks...

Aurinkoista viikonloppua!

t. Ope ja Aino 1v 7kk 1vko

Vierailija
28/38 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammikselle ja Lyckalle kiitokset tsempityksestä!

Päivällä meni mun olotila ihan itkuiseksi ja kun tyttönen heräsi päikkäreiltä, oli vähän säikähtäneen oloinen kun äidin naama ihan punaisenkirjava. Äitini joutui sairaalaan tänään ja siitä se vollottaminen alkoi. Toki on hyvä asia, että vihdoinkin saa hyvää hoitoa (toivottavasti!!) ja tyttönen saa rakkaan mummin takaisin kuntoon. Silti tuntui karmealta ajatella oma äiti sairaalaan...

Huh, multa on voimat ihan kadoksissa ja nyt pähkäilen lähtisinkö käymään huomenna päiväseltään Keski-Suomessa äitiä katsomassa. Juteltiin hetki sitten ja hän oli sitä mieltä, että ei minun tarvitse lähteä liikenteeseen kun olisi tosi rankka päivä. Äiti pohti sitä, että miten jaksan jos huono-olo yllättää kesken junamatkan jne. On niiiin kaksijakoinen olo. No, ehkä soittelen äidille aamulla ja teen päätöksen sitten. Äiti kyllä kuulosti paljon paremmalta kuin toissa päivänä.

Tämä oli nyt ihan omanapainen viesti, mutta pakko purkaa mieltä jossain muuallakin kuin kotisohvalla.

Nyt täytyy lopetella ja mennä pikku hiljaa unten maille. Täytyy kyllä ensin kirjoittaa muilla mailla asuvalla isosiskolle päivitykset äidin voinnista.

Voikaa hyvin kaikki!

T. iida-linnea rv 10+2 ja tyttönen zzzz

Vierailija
29/38 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi veti tänään illalla sellaiset raivarit, että mua ihan oikeesti pelotti. =S Koko juttu alkoi, kun oltiin pihalla iltasella ja Emmi istuskeli keskeneräisen pation reunalla ja katseli kun isänsä pesi "mopoo", kuten Emmi sanoo eli moottoripyörää. Neiti päätti sitten kiskoa lenkkarin pois jalasta ja olis halunnut lähteä kävelemään nurmikolle. Kun sitä kielsi, se läks konttaamaan pitkin patiota. Johonkin lautojenväliin se sitten kompastui ja kupsahti naamalleen. Siinä rytäkässä ylähampaat totta kai löi vekin alahuuleen ja huuto oli sen mukainen. Yritin sitten rauhoitella likkaa, mutta se vaan tahtoi lähteä kävelemään ilman sitä kenkäänsä. Ja minä, inhottava nipoäiti en antanut vaan nappasin neidin kainaloon ja selitin, että kun ei olla kunnolla pihalla, niin sitten mennään sisälle. Ja siitäkös Emmi suuttui. Alla oli sitten vielä vissiin nälkä ja jo väsy, mutta siis voi taivas sitä huutoa, minkä se lapsi piti. Varmaan parikymmentä minuuttia huusi ihan suoraa huutoa, kieri lattialla, hakkas nyrkillä seinää jne. Välillä sitä alkoi yskittää se yletön huuto ja sitten se oli ihan tikahtua. Sylissä vaan rimpuili ja huusi kahta kauheammin, vaikka kuinka yritti rauhoittaa. Aikansa kun se sitten huusi, niin alkoi vähän rauhoittua itsekseen ja sitten mä lämmitin sille vellipullon. Ekaks ei olis sitäkään huolinut, mutta tiukasti vaan tuuppasin pullon suuhun ja puristin vähän velliä suuhun, niin johan alkoi mennä. Vetäs sitten sen pullon ja alkoi lupsuttaa silmiään. Sen jälkeen käytin neidin pikaisesti pesulla, pistin yökkäriin, luin iltasadun ja kippasin sänkyyn. Ja sinne se sammui kuin saunalyhty. Eli tosi huono yhdistelmä tuo nälkä, väsy, sattuminen ja suuttuminen... Ehdin oikeesti pelästyä, että eikö se meinaa lainkaan rauhoittua ja mitä jos näistä tulee tapa. Huh! Ja välillä mua nauratti koko juttu. Mutta aika rauhallisena onnkeis pysyin koko ajan.

Opelle pitelen täällä kovasti peukkuja!!! Hienoa kuulla, että Ainon olo on helpottunut niin, että unikin jo "sujuu".

Iida-Linnealle lämmin halaus! Toivottavasti hoito auttaa äidilläsi!

Niamey, juu meillä olis edelleen tarkoitus treffata. Kellonajasta ei ole vielä päätöstä. Pitääpä nostella megatreffipinoa... Kiva, että olette kotiutuneet tänne Hämeeseen.

Mä kävin Emmin nukahdettua vielä kitkemässä vähän marjapuskanalusia ja nyt hörpin tässä saunasiideriä. Nukkumaan pitäs kuitenkin mennä, kun huomenna on tietty taas ihan normiherätys siinä seiskan aikaan. Aamupäivällä mulla onkin ratsastustunti ja tiedossa esteitä. Kivaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja Burden perheelle ihania ristiäisiä!

-Amy ja pippuri-Emmi 1v7kk tasan-

Vierailija
30/38 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea että Open Ainolla on parempi olo. Hyvä että apu löytyi. Joo ja se ero on kyllä on suuri. Me ihmeteltiin silloin että onko meille muuttanut joku ihan uus lapsi ;) Kun Milo oli päivisinkin yhtäkkiä niin täynnä hymyä mitä ei pitkiin aikoihin oltu nähty.

Kiva kuulla että Niameyn massussakin oli kaikki hyvin ja pikkuinen pirteä tapaus.

Äh, nyt tyhjeni pää kokonaan. Meillä vavottiin melkein koko yö kun Milolla oli niin korkea kuume että alkoi ihan pelottamaan. Raukka houri ja höpisi unissaan ja oli kuuma kuin kekäle. Ja minä pelkäsin kaikkia kuumekouristuksia sun muita. Yritettiin sitten vain viilentää Miloa ja juottaa paljon nesteitä. Onneksi aamuyöllä alkoi kuume laskemaan ja Milo alkoi nukkua rauhallisesti. Nyt aamulla lämpö oli ihan normaali lukemissa ja poika jo pirteä. Toivottavasti ei enää nousekkaan lämpö ja pästäisiin jatkamaan vehnäaltistusta.

Mutta aika väsynyt olo kun on valvonut jo kolme yötä ....

Hermione ja Milo 1v3kk

Vierailija
31/38 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä täällä nauroin Emmin raivarille, kuulosti niin tutulle... muakin aina pakkaa naurattamaan typyn raivarit, ei ne ehkä ihan noin rajuja ole, mutta voin hyvin kuvitella noi seinän hakkaamiset ja lattialla kieriskelyt, kun tymä äiti ei anna tehdä mitä haluaa. :D Meillä typyllä on nykyään kaksi perustapaa reagoida kieltoihin - joko ottaa mitä tahansa lähellä olevaa ja heittää sen lattialle tai menee mahalleen lattialle ja alkaa kontata. Sanoinkin miehelle, että oon kyllä kuullut ihmisten taantuvan vihaisena, mutta että 1,5veekin voi niin tehdä...

Hieno juttu, että Open Ainon unet on vihdoin löytyneet! Ja Milolle kovasti paranemista kuumeilusta, samoin burden pikku-Annille ja Häydille. Ida-Linnealle ja äidille voimia ja toivottavasti apu löytyy sairaalasta pian.

Jaahas, siinäpä se, mitä nyt enää muistan muiden kuulumisista. Oltiin viime yö mun veljen luona, ja se vitsaili jo illalla, että kauankos typy meinaa huutaa, kun typy tosiaan jostain syystä aina huutaa öisin, kun ollaan samassa paikassa yötä. Ja heti puolen yön jälkeen tyttö heräs ihan puskista huutamaan kurkku suorana, ja varmaan melkein tunnin karjui pää punaisena "anna, anna, anna, anna" ja "äiti äiti äiti äiti". Välillä melkein nukahti jo, mutta heräsi, kun mun ranteeni naksahti ja aloitti karjunnan uudelleen. Tunnin jälkeen sit simahti. Mua hävetti ja nauratti vuorotellen, vaikkakin olin myös tosi kypsä siihen huutoon. Sen lisäksi tyttö heräs vartin yli kuusi uuteen päivään... mies otti neitin ja lähti pihalle melkein kolmeksi tunniksi, jotta me muut saatiin nukkua vielä yhdeksään. Silti väsyttää ihan hirveästi, etenkin kun huomenaamuna on sit mun vuoro nousta tytön kans.

Me todettiin ton viimeöisen ja aiempien kokemusten perusteella, että typy ei tykkää nukkua muualla kuin kotona eikä samassa huoneessa muiden kanssa. Mietin yöllä, että on taidettu tehdä vähän karhunpalvelus itsellemme, kun on opetettu typy nukkumaan omassa huoneessa, vaikka se 98%sti on vaan tosi helppoa. Mutta yökyläily (etenkin yhden yön, koska toisena jo helpottaa) on aika hankalaa ton neitin kanssa. Viime yönäkin tyttö töni mua pois sängystä, oli ilmeisesti sitä mieltä, että me vanhemmat voitais antaa hänen nukkua ihan omassa rauhassaan.

Juups, mutta nyt lopetan tän omanapaisen yöhuutosepustukseni ja lähden nukkumaan.

-Osse ja karjuva typykkä 1,5v+

Vierailija
32/38 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva päästä tännekin vihdoin kirjoittelemaan. Ihanhan tässä on meinannut vieroitusoireet iskeä! Toivottavasti sivut toimisivat vastaisuudessa hiukan paremmin.

Paljon tietty kommentoitavaa, enkä jaksanut lukeakaan kuin tään toukokuun pinon.

Ainakin lapset taas sairastaa! Pikaisia paranemisia kaikille! Ainakin Burden tytöt ja Milo siellä olivat kuumeen kourissa. Meillä Helmi on nuhassa. Ei onneksi sen pahempaa ja tuokin on varmaan jo menossapäin.

Emmin raivoamiset täälläkin naurattaa! Helmi on kyllä siinä suhteessa suht rauhallinen lapsi, ettei kyllä hirveitä raivareita oo ottanut, vielä... Kyllähän tietty kieltäminen suututtaa, mutta meille tulee yleensä "makaroniefekti" eli jalat menee aivan veltoksi.

Täältä löytyy myös yks tuttiaddikti. Oikein nauratti tuo Open selvitys tuosta Ainon tuttikäyttäytymisestä. Helmihän on ihan samanlainen. Eli yöksi tutteja tarvitaan ainakin kolme; yks molempiin käsiin ja yks tietty suuhun. Sitten alkaa tuo sama vaihtorumba. Jossain vaiheessa sitten uni tulee, kun tarpeeksi on tutteja vaihdeltu suusta käteen. Uniaikoinahan Helmi tuttia syö. Oikein hirvittää, koska niistä täytyy alkaa vieroittamaan. No, voihan olla että se sujuu helpostikin ...

Mitäs muuta! MiaMikille ja idalle kiitokset vierailusta, otetaan uusiksi kohta! Aika jännä kyllä, että Idaa pelotti nuo kalat. Aika söpö tapaus. Ja Ida on kyllä ihana, kun selittää jo niin pajon. Helmi kun on vieläkin aivan sanaton.

Helmin napaan ei kummempia kuulu. Tosiaan nenä vuotaa, mutta muuten on kyllä ollut terveenä jo melkein kolme kuukautta putkeen. Kiipeilee kauheesti ja juoksee lujaa. Nyt on alkanut tunkea tielle. Sit kun kääntää ois niin iskee makaroniefekti :) En tiä pitäiskö laittaa joku portti siihen. Sekin on kyllä aika hankala.

Kerrotaanpas nyt täälläkin, että Helmi saa ehkä pikkusisaruksen tammikuussa :) Viime maanantaina plussasin ja viikkoja ois kasassa nyt huimat kuusi ! Onnellsia ollaan mutta tietty hiukan varovaisella mielellä vielä ...

Jepsis ja helmi 1v7kk

Vierailija
33/38 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille ja kiitos tuesta äitini sairastaessa! Nyt tilanne on jo tasaantunut ja kotiuttivat äidin alkuillasta. On kyllä tunteet heitelleet laidasta laitaan ja jotenkin oma olo on ollut tosi voimaton. Onneksi äiti sai pitää oman puhelimen huoneessaan, joten ollaan juteltu vähintään kerran päivässä.

Oma fyysinen olo alkaa helpottamaan eikä enää ole etova olo kellon ympri, ihanaa! Tosin edellyttää edelleen tosi tasaista ruokailurytmiä. Olo on ollut kuitenkin sen verran hyvä, että päätin lähteä tänään Naisten kymppiin. Maksoin osallistumismaksun jo kauan sitten ennenkuin masuasukista oli mitään tietoa. Mies oli vähän kauhuissaan, kun lähdin, mutta lupasin keskeyttää lenkin jos yhtään tulisi huono olo. Kävellen siis suoriuduin lenkistä ja nyt onkin toooosi väsynyt, mutta hyvä olo. Tyttönen oli pärjännyt iskän kanssa hienosti, joten oli kiva tulla kotiin ja löytää täältä hyväntuuliset rakkaat. =)

Tässäpä jotain omia kuulumisia. Masu on kasvanut niin, että mitkään kesähousut ei mahdu jalkaan. Niimpä käytiin eilen kaupoilla ja löysin kivat kaprit sekä kesätopin, jotka mahtuvat varmasti koko kesän päälle. Ja tarttuipa käteen myös uudet tennarit ja tietysti tyttöselle vähän vaatetta...

Nyt miehen seuraan ja valkkaaman tyttösen 1-v kuvista mitä teetetään itselle ja sukulaisille. Vaikeaa tulee olemaan, koska kuvat onnistui hirmu hyvin. Saatiin myös vauvauinnista tosi onnistunut sukelluskuva. Tyttönen on silmät ihan auki veden alla ja näyttää ihan oikealta uimarilta. =)

Täällä oli juteltu lasten raivareista. Meillä on ihan selvästi näkyvillä jonkinmoista kiukkukautta. Kun tyttöstä kieltää vaikkapa kiipeämästä astianpesukoneeseen, niin tosi vihaisena konttaa kovaa vauhtia pois ja huutaa/itkee aikansa. Minua nuo kiukuttelut meinaa naurattaa, paitsi ei pukiessa...

Ainiin, täytyy kertoa vielä semmoinen, että tänään aamulla puoli seitsämän aikaan heräsin, kun tyttösen huoneesta kuului höpöttelyä. Oli aivan ihanaa kuunnella neidin juttelua, kun makasi selällään sängyssään ja hiljaa sieltä jutteli "äiti, äiti, hiii, haa, äiti, ti, iti, hmm". =)

Tässä löpinät tällä erää. Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!

T: iida-linnea rv 10+4 ja tyttönen zzz

Vierailija
34/38 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että Ykkösopen Ainolla on ollut lääkkeestä apua!

Hermionen Milollakin on ollut kovaa kuumetta. Toivottavasti alkaa mennä jo ohi!

Amyn Emmin raivarit kuulostaa niin kovin tutulta, vaikka ei meilläkään nyt ihan noin pahoja ole ollut. Mä oon jo niin tottunut Idan raivareihin etten aina edes reagoi niihin ja välillä vaan naurattaa :) Kiitos patio-selvityksestä, kävin netissä katsomassa kuvaakin :D

Kiitos Jepsikselle ja Helmille puistoseurasta tänään! Mä en osaisi teidän neidille kuvitellakaan mitään itku-potkuraivareita, sinäkin kun olet niin "tasainen" ;)

Ida katsoo tuolla autopokkaria ja höpöttää "kassi mopoa". Idalla on nyt numerovaihe päällä, välillä neiti laskee yssi, kassi ja välillä kirjaa lukiessaan sanoo että jotain on kolme, neljä tai viisi.

Mä olin lauantaina iltavuorossa ja jäin suoraan yövuoroon siitä. Yritin sitten su-aamuna nukkua niin eihän siitä mitään tullut. Sen ajan sain nukuttua kun Ida oli isin kanssa pihalla. Muuten tuo plikka piti armotonta meteliä, jolokoti jolokoti vaan kuului koko ajan kun suu kävi :D Yritä siinä sitten nukkua!

Nyt ruuan laittoon.

MiaMik rv 4+5 ja Ida kohta 1v8kk

Vierailija
35/38 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kertomaan ja kysymään, kun typy on nyt parina iltana viimeisen viikon aikana pysähtynyt kylpyhommissa, sanonut kakka ja hädissään koettanut pidättää kakkaa. Eilen mies juoksi hakemaan potan, ja typy ehdittiin siihen istuttaa, mutta neitille se ei sopinutkaan - väänsi itsensä kaarelle ja itki vaan kovasti, ei siis halunnut missään nimessä pottaan kakata. Nostin pytylle - sama homma. Pari papanaa ehti tulla, mutta edelleen tytöllä oli hätä, ja osoitti likaista vaipparullaa, olisi siis halunnut vaipan, jotta voi kakata... ei tietenkään laitettu, vaan koetin rauhallisesti selittää, että voi kakata pottaan tai pyttyyn, mutta lattialle suurin osa sitten lopulta tuli, kun tyttöä vain nuo ehdotukset itkettivät. Niitä kyllä auttoi siivoamaan ihan rauhallisena ja katsoi tyytyväisenä, kun vedettiin pytty, mutta miten ihmeessä tuon tytön saisi kakkaamaan (tai edes pissaamaan) pottaan/pyttyyn?? Pöntönpienentäjä varmaan pitää hommata, mutta onko muita vinkkejä? Serkun poika on juuri sellainen, että vielä neljävuotiaana vaatii vaipan kakkaamista varten, muuten pidättää päivätolkulla, enkä todellakaan aio siihen rumbaan lähteä. Kehuttiin kyllä kovasti, kun osaa jo kertoa, että kakka tulee ja minä jaksoin jopa olla riehumisesta ja itkemisestä ja potkimisesta huolimatta rauhallinen (miehellä paloi pinna paljon nopeammin, kerrankin näin päin).

Harmittaa niin, kun en yhtään tiedä, miten tehdä asiasta helpompi tytölle. :(

Muuten typy on suloinen, no kiukkuinen, mutta suloinen. :) Olin pakahtua ylpeydestä eilen, kun annoin ulos käteen hiekkasankon ja sanoin ole hyvä - ja tyttö vastasi reippaasi "kiikki" ja säntäsi leikkimään. Minun pieni osaa kohteliaisuudetkin jo!

Mutta noita kakkaneuvoja otetaan vastaan, jos jollain muulla on pottaa vastustava taapero.

Mutta siinäpä tärkeimmät, omaa napaa siis jälleen...

-Osse ja typykkä 1,5v

Vierailija
36/38 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa Ossea neuvoa, meillä kun menee kakkaamisen suhteen vähän toisin päin, eli Aino ei mielellään kakkaisi muuten kuin kotona omaan pottaan ;) Muutaman kerran esim. on ollut jotain menoa aamulla, eikä kakka ole "ehtinyt" tulla aamupalan jälkeen pottaan jostain syystä, niin sitten neiti pidättää ja tekee vasta kun on kotona potalla. Pääsääntöisesti kuitenkin kakka tehdään pottaan heti aamupalan jälkeen. Alunperin tää kai lähti siitä, kun pitkään Aino ehti kakata jo aamupalapöydässä, sitten jossain vaiheessa homma siirtyi sen verran, että ehdittiin potalle.

Mä voisinkin hehkuttaa puolestani tän päivän pottailuja siltä kantilta, että tänään tais mennä päivällä vain kaksi vaippaa! Tuuria se suurimmalta osalta kyllä meillä on vielä, mutta illalla onnistuin "huijaamaan" Ainon vielä potalle, vaikka ei ollut "sääntöjen mukainen pottailuhetki" :DD Ja pissa tuli kun hetki istuttiin lelumainoksia lukemassa! Ainon "sääntöjen" mukaan kun potalla käydään a) aina syömisen jälkeen, b) kun tullaan ulkoa/ jostain ja c) kun herätään unilta. Muuten ei Ainon mielestä voi potalle mennä :DD Vaikka joskus hokee kakkaa ja osoittelee pottaa muinakin aikoina, niin samantien sieltä ponnahtaa pohjasta varmaan joku jousi ja sinkauttaa tytyön pystyyn ;)

Me muuten näillä näkymin ilmaannutaan myös megatreffeille, sain muitten menot sumplittua = mummi ei silloin tule Turkuun, jos me mennään mummin luo =)

Ai niin, kiukuttelujuttuja piti kans kommentoida :) Emmin kiukkukohtaus taisi tosiaan olla melkoinen :) Meilläkin siis kiukutaan varmaan päivittäin, joskus jopa ihan omille jutuille/ leikeille :) Mutta Aino on keksinyt kai itekin, että kiukuttelu näyttää hassulta. Nimittäin useampaan otteeseen tässä lähipäivinä kun on joku kiukuttanut, neiti menee eteisen ison peilin eteen polkemaan jalkaa ja "räyhäämään" itsekseen =D Hiukkasen huvittavaa :DD

Että eipä tässä sitten muuta tällä erää, paitsi että pitäis ehkä kohta aloittaa uus pino, kun maanantaikin meni jo vanhaan :D

t. Ope ja Aino zzzzzzzz......

Vierailija
37/38 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMY, Emmin raivari kuulosti valitettavan tutulta :p Eli nälkäisenä ja väsyneenä täälläkin on koettu sellaista kiukkua ettei uskois noin pienessä ihmisessä olevankaan :O Juossut ympyrää, purrut sohvaa, lattiaa, käsiään, maannut lattialla ja paukuttanut nyrkeillä yms.. Harvinaisia tuollaiset kohtaukset meilläkin on (kerran kahdesti tullut) ja aina niihin on liittynyt väsymys ja/tai nälkä. Mutta hurjan näköistä se on.

Potta-asioihin en kyllä osaa sanoa mitään, muuta tuosta Ossen typyn kiittämisestä tuli mieleeni se, että kun S on saanut tarpeekseen esim. syömisestä, nousee seisomaan syöttiksessä ja sanoo "iittoo", mikä tietysti tarkoittaa kiitos :) <3 Ihan vain vihjeenä vanhemmille, että nyt on kupu täysi, kiitos riitti!

Ja potalla, mikäli poikaa ei pissata, hän ponkaisee ylös ja sanoo "ei tuu" :D (Erikoista, kun en minä ainakaan ole erityisemmin huomatellut, jos pissoja ei oliskaan tullut, sanonut vain, että "hyvä kun kävit potalla istumassa") Muutenkin kaikki "ei" ja "en" sanat ovat S:n suosiossa, esim. kysyn "Tuukko syliin?" ja S vastaa "Ei tuu!" ja kikattaa päälle :D

Mut eipä tässä juuri ehdi kirjoittelemaan, pitää tuo jäbä äidin sen verran kiireisenä :)

Han ja S 1v3kk

Vierailija
38/38 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti meidän neuvolakuulumiset:

Kaikki oli ok, leikki kiltisti. Lääkärissä teki vähän palapeliä, antoi sitten pyynnöstä palan äidille, isälle ja lääkärille. Pinsettiotteen kokeili helmellä mikä oli langassa, ja Eve tietysti tarttui langasta ensin. ;) Kirjasta näytti kalan, melkein vahingossa kyllä. Kysyi vaan kasaako kotona jotain, ja sanoin et dubloista osaa tehdä tornin. Lääkäri oli joku venäläinen "huono suomi" ja oli vähän ymmärrys ongelmia välillä. Samaa sanoi kaveri, jonka poika on 2pv Eveä vanhempi, heillä oli meitä ennen aika.

Mitat on aika hienot: 86cm ja 12070g. :D Mä oon ollu saman mittainen 2v neuvolassa ja isänsä 1,5v 83cm. Pituutta on kuitenkin suhteessa enemmän kuin painoa. Pakko ollakin hyvin painoa kun neiti syö ihan kauheasti!

Mutta nyt tekemään etätehtävää!

Bejpi ja Eveliina huomenna 1v 5kk