Miksi työtön ei opiskele lähihoitajaksi?
Onnistuu oppisopimuksellakin ja on varma työpaikka taattu, töitä niin paljon kuin sielu sietää. Sama varhaiskasvatuksessa ym työvoimapula aloilla.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Koska olen maisteri, enkä halua pyyhkiä paskaisia perseitä.
Minäkin olen tupla- maisteri. Olen myös lähäri ja sh. Ja muutakin.
En muista milloin olisin viimeksi jonkun muun takapuolta pyyhkinyt, toki sitäkin on tehty. Ja teen tarvittaessa vastaisuudessakin. Ehkä se ronkeliuden puute ja ennakkoluulottomuus on auttanut siinäkin, etten kyllä enää 50 vuotis päivien jälkeen tee palkkatöitä kuin korkeintaan harrastuksena.
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin alalla on työvoimapulaa, miksi ei järjestetä oppisopimuskoulutusta vaan varattoman työttömän pitäisi kustantaa kallis vuosien pituinen koulutus vaikka aikuiskoulutustuetkin tuhottiin??!! Mistäs kustannat??!!
Ei työtön saanut aikuiskoulutustukea. Se oli tarkoitettu niille, joilla on kokoaikainen toistaiseks voimassa oleva työpaikka ja vähintään 8 vuotta työhistoriaa ennen lakkauttamista.
Tyttäreni opiskelee työvoimakoulutuksena lähihoitajaksi. Heti ekan vuoden jälkeen hänelle tarjottiin kesätyötä kahdesta paikasta, kumpaankaan ei edes hakenut.
Nyt on valmistumassa, ja sai valita kolmesta paikasta mieluisimman. Yhteenkään ei nytkään hakenut, vaan näihin häntä pyydettiin. Yhdessä olisi ollut kesätyö, aamu- ja iltavuoroa. Toisessa olisi ollut kolmivuorotyö, vuoden määräaikainen. Kolmannessa aamu- ja iltavuoroa arkisin, määräaikainen vuoden loppuun, ja sitten todennäköisesti vakinaistetaan. Valitsi viimeisimmän.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku viri-viri tööt-tööt peräkammarinpoika trollaamassa. Peräsuolipuolueen fani parru syvällä omassa hanurissa.
ILTATUMPUTUKSILLA.
Koska olen Di ja vain väliaikaisesti työtön. terveydenhuollossa aopiva tehtävä minulle olisi jonkinlainen prosessijohtaja.
stiina sahari on niin upea kaukoparantaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas sun perseen pyyhkii kun et enää itse siihen pysty?
Meinaatko, että akateemisesti koulutetun pitäisi lähteä opiskelemaan amikseen lähihoitajaksi, että joku mahdollisesti, ehkä pyyhkisi tulevaisuudessa hänen perseensä?🤔 Kertoisitko, että miten hän varmistaa peppunsa pyyhinnän sillä, että vaihtaa työnsä lähihoitajan hommaksi?
Tarkoitin sitä,kun niin halveksivasti puhut,että vielä koittaa aika,kun sitä "perseenpyyhkijää"tarvitset itse.
Minulla on jo ammatti, mihin olen opiskellut 7 vuotta ja toiminut alalla lähes yhtä kauan. Jos suomessa ei osata rakentaa yrityksiä jotka hyödyntävät jo olemassaolevia resursseja, kuten nyt koulutettuja ammattilaisia, ongelma ei ole palkollisissa vaan yrittäjissä. Tarjoan muuten osaamistani myös yrittäjänä, mutta kapitalistit harvemmin haluavat hyödyntää sitä niin, vaan haluavat kasvattaa omaa orjalaumaansa.
Ei vaan kiinnosta hoiva-ala yhtään ja en kyllä varmasti sovi sille alalle millään tavalla.
Nykyään ei ole kyllä varmaa työpaikkaa. Hakijoita voi olla minimissään kymmeniä per paikka. Hoitajia sanotaan irti ja pätkätyötä paljon. Kyllähän töitä jonkun verran on mutta ei sovi perheelliselle keikat ja puhelimen kanssa päivystäminen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia lähihoitajia on jo työttömänä. Jännä kun ulkomaalaisia lähihoitajia yhä silti koulutetaan lähihoitajaksi.
Kielitaitoa ei ole juuri ollenkaan, isoja vahinkoja voi sattua ja sattuukin. Koulutetut kotimaiset lähihoitajat etsii hätää kärsien töitä, mutta eivät saa. Kodit lähtee alta ja mielenterveys.
Lukematta ketjua; siksi koska en halua. Mulla on jo kuusi ammattia muttei töitä. Vttuako kiinnostaa seitsemäs, missä on kaiken lisäksi surkea liksa.
No kun ala ei kiinnosta niin pätkän vertaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas sun perseen pyyhkii kun et enää itse siihen pysty?
Meinaatko, että akateemisesti koulutetun pitäisi lähteä opiskelemaan amikseen lähihoitajaksi, että joku mahdollisesti, ehkä pyyhkisi tulevaisuudessa hänen perseensä?🤔 Kertoisitko, että miten hän varmistaa peppunsa pyyhinnän sillä, että vaihtaa työnsä lähihoitajan hommaksi?
Tarkoitin sitä,kun niin halveksivasti puhut,että vielä koittaa aika,kun sitä "perseenpyyhkijää"tarvitset itse.
No et oikein osannut ilmaista itseäsi selkeästi.
En haluaisi niin fyysiseen työhön kuin lähihoitaja, jos olisin työtön. Lisäksi olisi varmaankin liian tylsää ja irtisanoutuisin heti jos ilmaantuisi parempaa tekemistä vaikka olisi pienempi palkka.
Olen tällä hetkellä töissä IT-alan hommissa. Tavoitteenani on välttää töitä, jossa ruumis on jatkuvalla rasituksella: "tyhmästä päästä kärsii koko ruumis".
Minulla on nyt 50 -vuotiaana sairauksia ja selkä rikki, joten en voisi tehdä ko. hoitotyötä. Muuten kyllä ja opiskelenkin muuta.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi niin fyysiseen työhön kuin lähihoitaja, jos olisin työtön. Lisäksi olisi varmaankin liian tylsää ja irtisanoutuisin heti jos ilmaantuisi parempaa tekemistä vaikka olisi pienempi palkka.
Olen tällä hetkellä töissä IT-alan hommissa. Tavoitteenani on välttää töitä, jossa ruumis on jatkuvalla rasituksella: "tyhmästä päästä kärsii koko ruumis".
Onhan lähihoitajilla sellaisiakin hommia jotka ei kuormita fyysisesti. Esim mielisairaalassa voi olla töissä tai sitten vaikka jossakin nuorisokodissa.
Vierailija kirjoitti:
No kun ala ei kiinnosta niin pätkän vertaa!
Mutta kato ku su o pakko. Tuilla eläminen saa loppua.
Koska vihaan ihmisiä, en halua koskea tuntemattomiin ihmisiin, oksettaa ihmiseritteet.
Koska ihmiset ovat ärsyttäviä ja kuvottavia.