Miksi työtön ei opiskele lähihoitajaksi?
Onnistuu oppisopimuksellakin ja on varma työpaikka taattu, töitä niin paljon kuin sielu sietää. Sama varhaiskasvatuksessa ym työvoimapula aloilla.
Kommentit (101)
Korjaan mieluummin eläimen paskaa, kuin ihmisen.😊 Ovat muutenkin mukavampia hoidettavia.
T: Eläintenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Koska olen maisteri, enkä halua pyyhkiä paskaisia perseitä.
En minäkään pyyhi, vaikka lähihoitaja olenkin. Maisteri ei nyt ole ajan tasalla.
Ensinäkin, työttömissä on paljon lääkärin työkyvyttömiksi toteamia, jotka eivät ole saaneet kuntoutustukea tai työkyvyttömyyseläkettä. Lähihoitajan työt vaativat hyvää työkykyä työn luonteen vuoksi ja myöskin siksi, että se on usein vuorotyötä. Sitten jos ei edes yhtään kiinnosta, on työ vielä raskaampaa jolloin työkyvyn pitäisi olla hyvä. Esim. työn sosiaalisuus tai eritteet voivat olla syynä miksei työtön hae alalle. Tai ihan vaan se että on esim. korkeakoulutettu ja haluaisi oman alan töitä tai edes jotain sinne päin.
Moni työtön ei myöskään lainkaan sovellu alalle, se vaatii kuitenkin kohtuullisia sosiaalisia taitoja, suomen kielitaitoa eikä saa olla epäluotettava, hyvin epätasapainoinen, kykenemätön hallitsemaan impulssejaan tai älyllisesti todella heikkotasoinen. Tälläkin hetkellä lähihoitajina työskentelee pulan takia esim. liian heikosti suomea osaavia. Yhtään heikompaa ainesta ei kaivata. Ei todellakaan ammatti johon kannattaa opiskella vain koska jotain pitää opiskella.
On paljon kivempia ammatteja kuin lähihoitaja.
Etänä voisin hyvinkin tehdä kyseistä työtä. Vaikka aurinkorannikolta käsin.
Kouluttaja sanoi, että "sinä et tänne tule kuin kuolleen ruumiini ylitse ja minä kannan sinut vaikka henkilökohtaisesti ulos luokasta, jos tänne yrität tulla opiskelemaan!"
Korkeakoulutetun ei tarvitse " alentua" hoitajan työhön. Hoitaja tekee monen eri ammattialan työt ja vielä paljon päälle. Todella raskasta hoitajan työ ainakin kotihoidossa. Ihan sairasta viilettää paikasta toiseen säällä kuin säällä ja mennä räjähtämäisillään olevan muistisairaan hankalan ja joka asiaa vastustavan asiakkaan kotiin.
Suomessa työttömiä lähäreitä on jo 6400
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vihaan vanhuksia ja lapsia
Vihaat? Itse kun et vanhene lainkaan etkä ole koskaan ollut lapsi.
No eihän se mitenkään estä vihaamista, senkin höpsö!
Ei ole varma työpaikka. Kaikki eivät pääse koulutukseen, koska soveltuvuuskokeet. Kaikki eivät pääse, koska sora-lainsäädäntö. Kaikki eivät voi tehdä vuorotyötä, fyysisesti kuormittavaa työtä tai sosiaalisessa vuorovaikutuksessa tehtävää työtä.
Olen nähnyt liikaa, mitä työ tulisi sisältämään. En pystyisi päivittäin tekemään niitä juttuja.
Koska siinä työn sisällössä eikä palkkauksessa ei ole mitään mikä minua kiinnostaisi.
Cepari-hommat on muiden hommia.
Tatuoinninpoistoala on tulevaisuutta.
En tykkää ihmisistä, ja vielä vähemmän tykkään eritteistä ja niiden hajuista.
Tuet on liian vähäiset Ei ole rahaa mennä opiskelemaan
No ei se kyllä nykyään mikään varma ammatti ole töitä saada. Itse luin lähihoitajaksi mutta sen jälkeen vielä paljon muuta. Pelkkä paskan haju pistää yököttömään (jopa omakin nykyisin) joten siinä ei paljoa ketään hoitamaan mennä. Vatsan sisältö olisi vähän väliä lattialla. Enkä ole mikään hienohelma. Voisin vallan hyvin tehdä fyysistä ja likaistakin hommaa. Voisin siivota mutta paskaa en kestä, en omaa enkä muiden.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen maisteri, enkä halua pyyhkiä paskaisia perseitä.
Kukas sun perseen pyyhkii kun et enää itse siihen pysty?
Koskee etupäässä ulkomaalaisia. Heille on tehty Suomessa oikein omat opintopolut. Ilmeisesti Eu:n suositusten eli painostuksen takia.