Onko siitä jotain haittaa jos esim ibumax 400 pureskelee suussa ja sitten nielaisee?
Mä en tykkää niellä tabletteja niin olen aina tehnyt noin? En kyllä usein ota särkylääkettä mutta pari kuukaudessa ehkä. Joskus joku lääkäri taisi muistakaakseni sanoa, että samahan se on miten se menee mahaan kunhan menee.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen Ibumax -tabletin kai puolittaa? Toisaalta Buranaa (400 mg) saa jauheena, joka liuotetaan veteen.
Hyvä kun toit asian esiin. Uskovat sinua paremmin, vaikka olenkin lääkehoitoa totettanut töikseni reilut 20-v. Yleensä saan kuulla, että yritän olla parempi kuin muut hoitajat ja koitan päteä. En oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi olla huonompi työssäni kuin olen. Psyk.sh.
Mitä ihmettä. Toin esiin vaihtoehtoja Ibumaxin pureskelulle ja sen kertomiseksi pitäisi olla siis vähintään sairaanhoitaja. Oletko päästäsi sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Välitön sisäinen verenvuoto joka johtaa kuolemaan heti.
Ei nyt sentään. Holtiton salisylaattien syöminen voi tosin kyllä oikeastikin aiheuttaa akuutin ulkuksen, joka saattaa jopa tappaa. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen Ibumax -tabletin kai puolittaa? Toisaalta Buranaa (400 mg) saa jauheena, joka liuotetaan veteen.
Hyvä kun toit asian esiin. Uskovat sinua paremmin, vaikka olenkin lääkehoitoa totettanut töikseni reilut 20-v. Yleensä saan kuulla, että yritän olla parempi kuin muut hoitajat ja koitan päteä. En oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi olla huonompi työssäni kuin olen. Psyk.sh.
Mitä ihmettä. Toin esiin vaihtoehtoja Ibumaxin pureskelulle ja sen kertomiseksi pitäisi olla siis vähintään sairaanhoitaja. Oletko päästäsi sekaisin?
Ei tarvitse olla, siksi ovatkin käsikauppalääkkeitä eivätkä vaadi lääkemääräystä. Katsoisin kyllä, että ihminen joka rupeaa väittelemään ammattilaisen kanssa perusasioista, on enemmän sekaisin päästään. Ei minulle tulisi mieleenikään ruveta vaikkapa väittelemään automekaanikon kanssa autoista. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään. Holtiton salisylaattien syöminen voi tosin kyllä oikeastikin aiheuttaa akuutin ulkuksen, joka saattaa jopa tappaa. Psyk.sh.
Älä vähättele valehoitaja. Se on välitön kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On haittaa, se lähtee vaikuttamaan väärässä kohtaa ruoansulatuselimistöä. Se myös ärsyttää mahaa herkemmin kuin kokonaisena nielty.
Ei lähde vaikuttamaan, kyllä se mitä nielaiset menee vatsalaukkuun asti vaikka päällään nielisit. Tulehduskipulääkkeet aiheuttaa ongelmia meille joilla on refluksi, kun vaikuttaa vatsahappoihin jotka nousee ruokatorveen, ne voi ärsyttää vatsaa.
Mahalaukku, mahahappo. Maha on se ruoansulatuselimistön osa, joka sijaitsee vatsaontelossa vatsan alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vähättele valehoitaja. Se on välitön kuolema.
Epäilen kyllä tuota välitöntä exitusta. Vai valehoitaja, aina vain paranee jutut. Psyk.sh.
Pureskelu voi muuttaa imeytymisnopeutta ja ärsyttää alas mennessään, koska ko. lääkkeessä on suojaava kalvopinta juuri sen takia, että se sulaa elimistössä vasta oikeassa paikassa.
Sitä varten on kehitelty muita lääkemuotoja, jos ei tabletteja saa kokonaisina alas.