Tuttava pyysi rahaa lainaksi ruokaan. Tarjouduin käyttämään kaupassa ja suuttui
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Köyhä ei pyytänyt sinun valvontaasi ja kontrolliasi, vaan rahaa. Köyhälläkin on oikeus pitää ostoksensa omana tietonaan, silloinkin, kun hän pyytää ostoksiinsa rahaa lainaksi. Ei kai se mikään ihme ole, jos köyhäkin haluaa myös muuta kuin pelkkää ruokaa sieltä kaupasta. Kaikki tarvitsevat myös jotain extraa, mikä helpottaa edes hetkeksi kurjaa oloa tai elämäntilannetta. Ei kukaan ainoastaan välttämättömyyksiä kaupasta osta. Kun minä annan rahaa pyytävälle omaiselleni rahaa, tiedän, että hän tupakoijana varmasti myös ostaa sillä rahalla tupakkaa ja ehkä jonkun alkoholijuomankin sen välttämättömän ruoan lisäksi.
Sanoinko että kontrolloin mitään? Jos hän olisi halunnut tupakkaa toki olisin senkin ostanut.
A:P
Vie ruokakassi suoraan ovelle. Jos vielä on vihainen tai edes avaa ovea, poista tuttavistasi pysyvästi. T. Useita päihdeongelmaisia nuoruudessa tuntenut
Jos aikoo mennä ostamaan pilveä tms? Jotain nyt selvästi salailee eikä se ole kaljahampaan kolotus.
Ei pyytänyt. Ei sulla ole edes tuttavia. Kunhan taas tehtailit omasta mielestäsi kovinkin nerokkaal aloituksen, jonka turvin päästä halveeraamaan huonompiosaisia.
En minä ainakaan tykkäisi ostaa valvovan silmän alla mitään. MInullekin on köyhänä aikana vanhemmat sanoneet, että osta mitä tarvit, niin he maksavat. Siis todella noloa olisi niin tehdä, ei siinä osaisi valita mitään hyllystä. Heiltä tulisi varmasti jotain ilmettä tai sanomista joka tuotteesta.
Muuten ok jos käyttää jonkun kaupassa, mutta mitä jos toinen kyttää mitä ottaa, koko ajan. Se voi ahdistaa? Lahjakortti lähikauppaan?
Ehkä ap:n kaverin pitää saada apteekista jotain mikä nolottaa kuten peräpukamavoide mutta naamioi sen ruuan tarvitsemiseksi.
Ap sun tuttaville, pojalle sitä sitten sattuu ja tapahtuu.
Mut meille tuli lokkipariskunta. Niille annettiin kyyti ruokakauppaan. Eivät ostaneet mitään. Joten vihje ei mennyt perille. Matkaa ruokakauppaan on tosiaan 50 km.
Venyivät meillä jopa 3 päivää. Eivät ole enää tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä ei pyytänyt sinun valvontaasi ja kontrolliasi, vaan rahaa. Köyhälläkin on oikeus pitää ostoksensa omana tietonaan, silloinkin, kun hän pyytää ostoksiinsa rahaa lainaksi. Ei kai se mikään ihme ole, jos köyhäkin haluaa myös muuta kuin pelkkää ruokaa sieltä kaupasta. Kaikki tarvitsevat myös jotain extraa, mikä helpottaa edes hetkeksi kurjaa oloa tai elämäntilannetta. Ei kukaan ainoastaan välttämättömyyksiä kaupasta osta. Kun minä annan rahaa pyytävälle omaiselleni rahaa, tiedän, että hän tupakoijana varmasti myös ostaa sillä rahalla tupakkaa ja ehkä jonkun alkoholijuomankin sen välttämättömän ruoan lisäksi.
Sanoinko että kontrolloin mitään? Jos hän olisi halunnut tupakkaa toki olisin senkin ostanut.
Rahapyyntöön vastasit, että tarjoudut tulemaan kauppaan hänen kanssaan, ja se, että olet siinä mukana, kun hän tekee ostoksia, on kontrollia. Kontrollina ja erittäin epämiellyttävänä minä ainakin pitäisin semmoista tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se jaksat änkyttää. Ei sulla mitään tuttavia edes ole.
Ap rajaapa hyvinkin. Sinä tarvitset rajat myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahapyyntöön vastasit, että tarjoudut tulemaan kauppaan hänen kanssaan, ja se, että olet siinä mukana, kun hän tekee ostoksia, on kontrollia. Kontrollina ja erittäin epämiellyttävänä minä ainakin pitäisin semmoista tilannetta.
Joo,ap olisi voinut antaa sille pankkikortin ja odottaa autossa.
Jospa nyt vaan päättäisit itsessäsi, että haluatko vipata kavereillesi rahaa vai etkö halua. Ja sitten toimit sen mukaan. Jos sinulla on pakkomielle päästä niille ostoksille mukaan tai tietää, mihin ne annetut rahat käytetään, niin ehkä sitten on paras lakata avustamasta.
Minulta nämä
rahankerjuutröllyt ohi. x
Minulle kävi päinvastoin,pistin frendille kympin kun sillä oli tiukkaa niin alkoi narista kyytiä kun lumisade ja kauppa kaukana (joo kolmen kilsan päässä peräti).
Ap, sattuuko se? Olla noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo,ap olisi voinut antaa sille pankkikortin ja odottaa autossa.
Se kamu pyysi rahan siirtämistä omalle tililleen.
No miä ajokortittomana ja selkävaivaisena arvostaisin kovasti jos saisin kyydin ruokakauppaan! Enkä jaksa uskoa että tätä kuskia/maksajaa kiinnostaisi hirveästi kytätä ostoksiani jotka olisi tyyliä kissanraksut ja kahvimaito. En osta mitään salaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä „suuttumus“ ilmeni, ap? Huusi ja huitoi? Hmm?
Hyökkäävällä viestillä ja negatiivisilla hymiöillä "Eikun nyt laitat vaan mun tilille sen!" ja perään vihaista hymiötä sekä itkevää hymiötä.
A.P
Olisit lähettänyt sille vastaviestin "vedä tumppuun tai mä tuun ja vedän sua dunkkuun!"
Tämä.