En käsitä ihmisiä, jotka eivät viitsi pitää kotiaan siistinä
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa. En halua edes elää.
Sama fiilis. 3 viikon päästä on yli vuoden odottamisen jälkeen viimein lääkäritapaaminen ja aion vaatia pääsyä eutanasia jonoon.
Vaadiin jo aiemmin peruspuolelta hoitoa oman tiimin kautta, mutta siellä lääkärin mukaan mun oireet on liian suuret, ettei niitä kannata alkaa helpottamaan yhtään.
Eräs viisas mies sanoi, että jos näet ystäväsi kodissa pölyä, et ole itse kyllin arvokas vierailemaan siinä kodissa.
Jokainen älykäs ihminen tämän tajuaa.
Kuolinvuoteella voi rauhassa kuolla tyytyväisenä kun muistelee kuinka siivosi. Stressasi sotkuja, tiuski läheisille sotkemisesta ja silmät päässä pyörien ihmetteli kuinka joku voi sotkun keskellä elää.
Ei mene elämä siivotessa hukkaan kuten sotkijoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama fiilis. 3 viikon päästä on yli vuoden odottamisen jälkeen viimein lääkäritapaaminen ja aion vaatia pääsyä eutanasia jonoon.
Vaadiin jo aiemmin peruspuolelta hoitoa oman tiimin kautta, mutta siellä lääkärin mukaan mun oireet on liian suuret, ettei niitä kannata alkaa helpottamaan yhtään.
Pelkurimaista mitä ihminen voi tehdä on asettua Jumalan asemaan ja päättää oman elämänsä itsekäs teko
Voi luoja näitä tyhmiä aloituksia! Jokainen elää just niin kuin haluaa ja on omat tavat siivota. Ei sitä kyyliä varten kotonaan eletä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkurimaista mitä ihminen voi tehdä on asettua Jumalan asemaan ja päättää oman elämänsä itsekäs teko
Siksi eutanasia on parhain vaihtoehto, kun mitään muuta hoitoakeinoa ei ole tai ei saa.
Mies on turhan huoleton eikä huomaa jos vaikka kahvia läikkyy lattialle. Tavarat sillä on ties missä ja aina hukassa. Voin itse paremmin, kun en kulje sen perässä siivoamassa.
Mä kans ihmettelen mut annan asian olla ei ole mun tehtävä alkaa paasaamaan toisten sotkuista, itse tykkään pitää siistinä kämppäni ja onneksi ei ole kuin yksiö mulla, enkä ole mikään himosiivooja vaan yksinkertaisesti tykkään että kämppä on siisti, lattialla ei pyöri roskaa, pölypalloa yms eikä ole turhaa roinaa lattiat ja kaapit täynnä
Vierailija kirjoitti:
Tämä suht koht terveille: ota siivoaminen hyötyliikuntana niin on helpompaa. Aina ei tarvitse pumpata rautaa salilla, arkiaktiivisuuskin on kropalle tärkeää. Tästä kikasta huolimatta tunnustan että imurointia vihaan niin paljon että imuria tulee vähän paiskottua 🤣
Mä käytän siivoamiseen PMS-raivoenergiaa XD
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä tyhmiä aloituksia! Jokainen elää just niin kuin haluaa ja on omat tavat siivota. Ei sitä kyyliä varten kotonaan eletä.
No onhan toi järjetöntä jos asunnosta näkee ettei ole panostettu siivoukseen kuin about kerran vuodessa jos silloinkaan, sukat jää lattiaan kiinni, bio+muu jäte haisee, tunkkainen, seisahtunut likainen ilma koska ei haluta eikä viitsitä tuulettaa ja puhumattakaan metrien korkuisista tavarakasoista seiniä pitkin, vessa muistuttaa pahinta yleistä käymälää....
Mä siivoan viitenä päivänä viikossa työkseni, kotona en useinkaan enää jaksa. Toisaalta en kyllä sitten kauheasti sotkekaan kotonani, osaan laittaa tavarat paikoilleen, vien roskat ja tiskaan tiskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on väsymysoireyhtymä.
Ei kannata pilkata, se osuu usein itseen takaisin.
Kyllä oikeasti kannattaa. Miksi tämän päivän nuoret aikuiset kuvittelee, ettei ennen ihmiset olleet yhtä väsyneitä, mutta ei käynyt mielessä että lääkäri kirjoittaisi sairaslomaa vain siksi kun väsyttää ? Kyllä sitä on välillä töihin menty vaikka väsyttää niin että seinästä pitää tukea ottaa eikä uskalla räpsyttää silmiä kun pelkää ettei aukea. Raskasta työtä moni on tehnyt vaikka hädin tuskin pystyssä pysyy. Joten älä tule selittämään että tuollainen oireyhtymä on muuta kuin yrityksen puutetta, mummoni oli syntynyt 1915 sanoi "jos sinne sänkyyn jää sieltä ei tartte enää nousta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se muita haittaa jos jonkun koti on sikolätti? Eihän siellä tarvi itse asua.
Ei se mua haittaa. Ihmettelen vaan miten jotkut kestää oleskella sotkun ja lian keskellä. Sotkuinen ympäristö ei ainakaan lisää kenenkään hyvinvointia.
Ap
Miten sinä muuten et osaa käyttää aivojasi?
Etkö tajua, että joillakin voi olla vaikkapa selkävamma tai muu vakava sairaus, sukulaiset eivät auta ja eikä rahaa siivoojaan ole. Mitäpä itse tekisit siinä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Siivoaminen on ikävää ja tylsää, se tuntuu vähäisen vapaa-ajan tuhlaamiselta. Rimani sen suhteen laskee vuosi vuodelta. En pidä sitä tärkeänä, minimi riittää. Koti on itseä ja omaa perhettä varten, ei ulkopuolisten arvostelevia silmiä.
Silmä tottuu sotkuun ja on mukavampaa köllähtää sohvalle kuin tarttua moppiin. Ap voi rauhassa hinkata omaa kotiaan ja ällistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se varmaan johtuu sittä et ihmiset hamstraa liikaa tavaraa. Ei kai sitä sit jaksa enää siivota kun tavaratkin pitäis ekana siirrellä. Itse ainakin tunnistan tästä itseni. silloin muutti ja koti oli tyhjä jaksoin siivota jatkuvasti.
Kyllä. Asunto on liian pieni. Jotta jotain voisi järjestellä, pitäisi tavarat siirtää ensin toisaalle ja sitten taas toisaalle ja lopulta mitään järjestystä ei ole.
Itse en ole taasen loppuunpalamisen takia siivonnut vuosiin yhtään mitään. Hyvä jos kerran viikossa-parissa jatkaa itsensä siivota suihkuun menemällä.
Asunto ei ole liian pieni, vaan tavaraa on liikaa.
Sitä ei ollut liikaa 20 vuotta sitten, mutta sen määrä on kasvanut ja sitä kasaantuu. Kun ei ole varaa, niin kaikki on pakko säilyttää. Säilytän kaikki rasiatkin, koska vien niillä biojätteen pois.
Vierailija kirjoitti:
Siisti koti on ihana. Nykyisin asun yksin, kun olen eronnut, ja lapset on maailmalla. Toki koti oli siis silloinkin kun lapset oli kotona. Nykyisin sitten on vielä siistimpää, kun ei ole kaikenmoista rompetta ympäriinsä. Nyt olen käynyt muutenkin kaappeja läpi tehokkaasti. Kotiin on aina kiva tulla, kun on siistiä.
Taitaa olla tämä nykyajan kasvatus syynä. Ei opeteta lapsia leikkimään omassa huoneessaan ja siivoamaan sielläkin omat jälkensä.
Perheenäidit ovat muuttuneet täysin tossukoiksi, jotka antavat miesten ja lasten sotkea miten tahtovat ja naisten kaikki vapaa-aika menee siihen, että kulkevat huonostikasvatettujen ja itsekkäiden perheenjäsenten perässä poimimassa likaisia vaatteita ja leluja lattioilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan toi järjetöntä jos asunnosta näkee ettei ole panostettu siivoukseen kuin about kerran vuodessa jos silloinkaan, sukat jää lattiaan kiinni, bio+muu jäte haisee, tunkkainen, seisahtunut likainen ilma koska ei haluta eikä viitsitä tuulettaa ja puhumattakaan metrien korkuisista tavarakasoista seiniä pitkin, vessa muistuttaa pahinta yleistä käymälää....
No tuo ei ole yleistä vaan kertoo ongelmista. Tässä ketjussa puhutaan käsittääkseni vähäisemmästä kiinnostuksen puutteesta siivoamista kohtaan.
Joo.