En käsitä ihmisiä, jotka eivät viitsi pitää kotiaan siistinä
Kommentit (74)
Tämä suht koht terveille: ota siivoaminen hyötyliikuntana niin on helpompaa. Aina ei tarvitse pumpata rautaa salilla, arkiaktiivisuuskin on kropalle tärkeää. Tästä kikasta huolimatta tunnustan että imurointia vihaan niin paljon että imuria tulee vähän paiskottua 🤣
Tosiaan. Pitäisi siivota, mutta elämässä on kaikkea muuta kivaa ja mielenkiintoista tekemisätä, kuin siivota.. Herättyäni nautin aamukahvin ulkona, siltä muutaman kilometrin lenkille kuuntelemaan joutsenen laulua Saimaan rannalle ja ihastelemaan luontoa. . Tänään pitäisi jatkaa ompelua , saadakseni pari uutta paitapuseroa kesäksi. Sitten saunaa ja uusi Enni Mustosen kirja odottaa lukijaansa.
Ja kyllä, viikkosiivous jää tekemättä. Tässä on syyni. Pöydät notkuvat tavaroista ja lehtipinoista, lattiat pölystä ja koiran karvoista, mutta silti hyvä koti asua ja onnellisten ihmisten koti, vaikka siivoton.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se varmaan johtuu sittä et ihmiset hamstraa liikaa tavaraa. Ei kai sitä sit jaksa enää siivota kun tavaratkin pitäis ekana siirrellä. Itse ainakin tunnistan tästä itseni. silloin muutti ja koti oli tyhjä jaksoin siivota jatkuvasti.
Kuka muutti silloin?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se varmaan johtuu sittä et ihmiset hamstraa liikaa tavaraa. Ei kai sitä sit jaksa enää siivota kun tavaratkin pitäis ekana siirrellä. Itse ainakin tunnistan tästä itseni. silloin muutti ja koti oli tyhjä jaksoin siivota jatkuvasti.
Kyllä. Asunto on liian pieni. Jotta jotain voisi järjestellä, pitäisi tavarat siirtää ensin toisaalle ja sitten taas toisaalle ja lopulta mitään järjestystä ei ole.
Itse en ole taasen loppuunpalamisen takia siivonnut vuosiin yhtään mitään. Hyvä jos kerran viikossa-parissa jatkaa itsensä siivota suihkuun menemällä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on väsymysoireyhtymä.
Mulla ainakin pitää paikkansa! Tänäänkin tehty polttopuita aamuvarhaisesta tähän asti. Juuri tein ruuan ja syötiin, nyt istuttiin alas laiskuuttamme. Mies jo ehti tuohon nojatuoliin torkahtaa, herättäisinkö sen siivoamaan? Kohta mennään pesemään terassia kun lapset tulevat huomenna perheineen. Ikkunat kyllä jäävät pesemättä ja lattiakin. Onneksi on tuo roboimuri, joka "moppaa" lattiat. Enköhän tuon keittiön siivoa jossain välissä kun olen ensin ehtinyt leipaista jotain huomiseksi. Tällä hetkellä minulla on taimia kasvamassa vähän joka nurkassa, joten jokainen taso on tupaten täynnä. Normaalisti meillä on aika sekaista kun kummallakin on niin paljon mielekkäämpääkin tekemistä, mutta kyllä tuo oireyhtymä kuulostaa hyvältä!
Siivous on yliarvostettua ja menty kauas alkuperäisestä, jolloin oli tartuntataudit . Senkin energian ja ajan voisi panostaa itsensä ja läheistensä hyvinvointiin, onnellisuuteen, mielihyvään, itsensä kehittämiseen ja nauttimaan meille annetusta elämästä, sillä se on ainutlaatuinen ja rajallinen, eikä toista mahdollisuutta ole. Nyt on aika nauttia ja iloita ja jättää työ ja siivoukset vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Siivous on yliarvostettua ja menty kauas alkuperäisestä, jolloin oli tartuntataudit . Senkin energian ja ajan voisi panostaa itsensä ja läheistensä hyvinvointiin, onnellisuuteen, mielihyvään, itsensä kehittämiseen ja nauttimaan meille annetusta elämästä, sillä se on ainutlaatuinen ja rajallinen, eikä toista mahdollisuutta ole. Nyt on aika nauttia ja iloita ja jättää työ ja siivoukset vähemmälle.
Eli viettää elämänsä jossain muualla kuin kotona? Sotkun ja lian keskellä oleminen ei voi olla nautinnollista eikä lisätä mielihyvää tai onnellisuutta.
Ap
Joko kävit kaikki ruoat ja ruoka-aineet läpi kun et enää keksinyt niistä tehdä "en ymmärrä ihmisiä jotka..."-aloituksia?
Siivoaminen on ikävää ja tylsää, se tuntuu vähäisen vapaa-ajan tuhlaamiselta. Rimani sen suhteen laskee vuosi vuodelta. En pidä sitä tärkeänä, minimi riittää. Koti on itseä ja omaa perhettä varten, ei ulkopuolisten arvostelevia silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli viettää elämänsä jossain muualla kuin kotona? Sotkun ja lian keskellä oleminen ei voi olla nautinnollista eikä lisätä mielihyvää tai onnellisuutta.
Ap
Sotkua ja likaa saa olla juuri sen verran kuin oma katse ja hyvinvointi sallii. Minä siivoan silloin, kun itseä alkaa häiritä.
No, joillakin ihmisillä voi olla muutakin sisältöä elämässä, kuin siivoaminen ja jynssääminen. Omasta mielestä tuo hinkkaaminen on hukkaan heitettyä aikaa. Kohta joudut kuitenkin puunata uudestaan. Ei vaan kiinnosta. En silti elä minkään hirveän sotkun keskellä. Voi olla pölypalloja nurkissa, eipä ne pallerot mua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Masennus.
Tämäpä. Harmi, että siihen on olemassa hyviä apuja, mutta niitä ei suostuta antamaan vaan on pakko syödä perinteisiä lääketehtaiden karkkeja, joiden aiheuttamat haitat saattavat olla pysyviä.
Meillä on aina siistiä, kun mies on poissa. Hänen ollessaan kotona kaaos tulee heti. En voi koko ajan kulkea miehen perässä hänen sotkujaan siivoamassa.
Eikä yli kuuskymppinen ukko tapojaan muuta.
Minulla on ystävä, jonka koti muistuttaa niitä Auri Katariinan siivouskohteita. Siellä kaiken sotkun ja lian keskellä hän asuu ja pari lemmikkiäkin. En voi käydä siellä enää kylässä. En vain pysty. Itselläni on siisti ja puhdas koti. Jokaisella esineellä on oma paikka ja yleiskuva on harmoninen. Se on minulle tärkeää. Rakastan kotiani!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Asunto on liian pieni. Jotta jotain voisi järjestellä, pitäisi tavarat siirtää ensin toisaalle ja sitten taas toisaalle ja lopulta mitään järjestystä ei ole.
Itse en ole taasen loppuunpalamisen takia siivonnut vuosiin yhtään mitään. Hyvä jos kerran viikossa-parissa jatkaa itsensä siivota suihkuun menemällä.
Asunto ei ole liian pieni, vaan tavaraa on liikaa.
Siisti koti on ihana. Nykyisin asun yksin, kun olen eronnut, ja lapset on maailmalla. Toki koti oli siis silloinkin kun lapset oli kotona. Nykyisin sitten on vielä siistimpää, kun ei ole kaikenmoista rompetta ympäriinsä. Nyt olen käynyt muutenkin kaappeja läpi tehokkaasti. Kotiin on aina kiva tulla, kun on siistiä.