Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ei saa keskustella lasten kotihoidontuen surkeasta tasosta? 378e/kk

Vierailija
09.05.2026 |

kaikesta muusta näköjään saa keskustella, huh.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Eläkeläiset. 

Vierailija
22/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi maksaa siitä että syrjäydytään kotiin kasvattamaan lapset kieroon, pahoinpitelemään ja kidutusmurhaamaan heidät? tyyliin Vilja-Erika ja se höyrymopilla poltettu poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa ämmikit rikas mies, joka maksaa teille palkan ja sivukulut siitostensa hoivaamisesta. Ei se yhteiskunnan vastuulla ole, että aloitte poikia ennenkuin hankitte koulutuksen ja vakituisen työn.

Vierailija
24/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun sosialismissa mikään rahasumma mikä toisten taskuilta otetaan riitä.

Vierailija
25/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitäisi poistaa kokonaan. Lisääntyminen on vapaaehtoista eikä niiden itsekyyksissään hankittujen pesrhedelmien hoidosta kuulu kenenkään muun maksaa senttiäkään kun niiden jotka ne on hankkinut. Jos ei ole varaa, älä hanki. 

Kuka sinun eläkkeesi maksaa ja vanhuuden hoidot maksaa, jos ei meidän muiden lapset?

Meidän pitää siis lisätä väestöä, että on lisää väestöä elättämään edellinen sukupolvi?

Toki julkisuudessa voivotellaan, että syntyvyys on niin ja niin alahaista ja ratkaisuksi tarjotaan suurempia tulonsiirtoja lapsiperheille, muodossa tai toisessa. Taas edetään kohti suurempaa julkista sektoria, korkeampaa verotusta ja lasten hankinnan keskittymistä niille, joiden pääasiallinen toimeentulon lähde ovat tulonsiirrot. Miten väärin esim oli kun lapsimäärä huomioitiin verotuksessa, rikkaathan hyötyi siitä. 

Vierailija
26/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitäisi poistaa kokonaan. Lisääntyminen on vapaaehtoista eikä niiden itsekyyksissään hankittujen pesrhedelmien hoidosta kuulu kenenkään muun maksaa senttiäkään kun niiden jotka ne on hankkinut. Jos ei ole varaa, älä hanki. 

Kukahan sinutkin saatanan pershedelmän on hoitanut silloin kun olit lapsi.

Vierailija
27/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidon tuki on korvaus siitä ettei käytä yhteiskunnan lastenhoitopalveluja. Pitäisikö päikytkin lopettaa? 

Oletko muutenkin idiootti? Koko yhteiskunta romahtaisi.

Kotihoitotuki on jäänne 80-90-luvulta, kun subjektiivine.varhaiskasvatus tuli voimaan, eikä ollut tarjota lapsille päiväkotipaikkoja, kun päiväkoteja oli vähän, mutta nyt se ei enää ole ongelma. 

On lapsen etu saada varhaiskasvatusta, olla ikäistensä serassa, kehittää sosiaalusia taitoja, ryhmätyöskentelyä jne. joita taitoja tarvitaan elämässä. 

Suomi on edes harvoja maita, jossa maksetaan kotihoidontukea 3v tai jopa vanhemmaksi. Mualla Euroopassa lapset menevät kouluun 3-4v. Ranskassa pakollinen varhaiskasvats alkaa 2v ja koulu 3v ja jos tähän vanhemmat eivät suostu, lapsi otetaan huostaan. 

Vierailija
28/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa ämmikit rikas mies, joka maksaa teille palkan ja sivukulut siitostensa hoivaamisesta. Ei se yhteiskunnan vastuulla ole, että aloitte poikia ennenkuin hankitte koulutuksen ja vakituisen työn.

No, myös rikkaat hyötyy mm lapsilisästä ja kotihoidontuesta. 

Vierailija
29/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivähoidosta pitäisi myös periä täysi hinta.

Vierailija
31/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinun eläkkeesi maksaa ja vanhuuden hoidot maksaa, jos ei meidän muiden lapset?

Suuret ikäluokat huutavat, että ovat itse eläkkeensä maksaneet. Eikö se nyt sitten enää pädekään kaikkiin?

Vierailija
32/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun lastesi aikuiseksi kasvattaminen maksaa 300 000 euroa. Lapsesi on maksanut velkansa yhteiskunnalle vasta joskus viiskymppisenä.

Vierailija
33/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tyttökulta, mun äiti ei tajunnut että lapsia täytyy hoitaa ja kasvattaa.#ällöäitimyytti

Vierailija
34/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kotihoidosta maksaa enemmän kuin päikystä? Jos viet lapsen hoitoon päikkyyn, et maksa noin paljon.

Et maksa niin, vaan saat yhteiskunnalta tukea moninkertaisesti verrattuna kotihoidontukeen.

Vierailija
35/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on tavaton määrä lapsia joilta puuttuu se kodin turva ja hoiva kokonaan. Vanhemmat saavat sortaa lapsiaan ihan rauhassa kenenkään siihen puuttumatta. 

Vierailija
36/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidon tuki on korvaus siitä ettei käytä yhteiskunnan lastenhoitopalveluja. Pitäisikö päikytkin lopettaa? 

Äiti antaa sen ruudun käteen taaperolle ja itse istuu somessa aamusta iltaan tylyttämässä muita. Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä"

Vierailija
37/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä ollut ikinä varaa jäädä kotihoidontuelle vaan suoraan äitiyslomilta töihin:( Vaihtoehto vain hyvätuloisille

Vierailija
38/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitotuki on jäänne 80-90-luvulta, kun subjektiivine.varhaiskasvatus tuli voimaan, eikä ollut tarjota lapsille päiväkotipaikkoja, kun päiväkoteja oli vähän, mutta nyt se ei enää ole ongelma. 

On lapsen etu saada varhaiskasvatusta, olla ikäistensä serassa, kehittää sosiaalusia taitoja, ryhmätyöskentelyä jne. joita taitoja tarvitaan elämässä. 

Suomi on edes harvoja maita, jossa maksetaan kotihoidontukea 3v tai jopa vanhemmaksi. Mualla Euroopassa lapset menevät kouluun 3-4v. Ranskassa pakollinen varhaiskasvats alkaa 2v ja koulu 3v ja jos tähän vanhemmat eivät suostu, lapsi otetaan huostaan. 

Suurin osa ihmiskuntaa kasvaa nykyisinkin aikuisuuteen osana kotiseutunsa yhteisöä, ei kotiäidin tai koti-isän tärkeydentunteen välikappaleena.  Ihminen on selvinnyt simpansseista pisimmälle juuri siksi, että meillä on ollut heimossa muitakin hoitamassa lapsia kuin se pyhä äiti, jolle lapsi on oman egon jatke, jonka avulla päteä. 

Vierailija
39/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eipä ollut ikinä varaa jäädä kotihoidontuelle vaan suoraan äitiyslomilta töihin:( Vaihtoehto vain hyvätuloisille

Nii-i ja silti paneskelit niitä lapsia ja kuvittelet että empatia ja sympatia säteilee ja saat myötätuntoa. Uhripuheen sijaan olisit nyt onneissaai siitä, että elämäsi etenee, joulut eivät ole yksinäisiä ja sinulla on se vanhuuden turva. 

Vierailija
40/44 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä saa keskustella monestakaan aiheesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi