HS: "THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle", eli se on täällä nyt
Kaksi suomalaismatkailijaa on mahdollisesti altistunut hantavirukselle lentokoneessa Johannesburgissa, kertoo THL tiedotteessaan.
THL:n mukaan Suomessa asuvat matkustajat olivat 25. huhtikuuta lennolla
Johannesburgista Amsterdamiin. Lähdössä olleessa koneessa oli hetkellisesti myös yksi hantavirukseen sairastuttama matkailija.
THL:n mukaan suomalaismatkailijat ovat saapuneet Suomeen. THL on ollut heihin yhteydessä normaalien tartuntatautitorjunnan käytäntöjen mukaisesti. Matkustajat ovat oireettomia, ja heidät on ohjattu terveydenhuollon piiriin.
Hantavirus | THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011995849.html
Kommentit (1325)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa! Olispa tauti kerrankin sellainen, että lääkkeistä ja rokotteista (joita ei ole) kieltäytyvät kupsahtaisivat heti.
Päästään idiooteista (persuista) eroon kerralla!Minä otin koronarokotteen kolmesti. Sairastin kaksi rajua koronaa, vaikka olen niitä ihmisiä, joihin ei flunssat helposti tartu ja vielä kahden kuukauden sisällä, vuonna 2023. Jälkimmäiksen jälkeen on jäänyt helposti hengästyminen. Myös esimieheni otti rokotteet ja sairasti koronan. Hän on valitellut, että sen jälkeen on tullut limaa kurkkuun. Yksi alihankkijamme sairasti koronan saman vuoden joulukuussa. Hänellä meni puoli vuotta, ettei jaksanut juurikaan urheilla, entinen SM-tason jalkapalloilija ja aktiivinen liikkuja yhä. Olen vakavasti sitä mieltä, että ne rokotteet oliva plaseboja.
Oisko noin? Rokote joka ei suojaa tartunnalta tai estä leviämistä :D
Itse sairastin koronan ilman mitään rokotteita ja on ollut pahempia krapuloitakin. Tuollaisen flunssan takia tuhottiin maan talous.Siis sinulla taudin hengitystieoireet olivat lievät, mutta koronaan kuoli miljoonia, myös aiemmin terveitä, lapsia jne. Mitä yrität viestilläsi sanoa?
Tiedoksesi kuitenkin, että vaikka sinun hengitystieoireesi olivat lievät, covid-19 vaikuttaa koko elimistöön. Moni on saanut lievillä hengitystieoireilla pitkäaikaisia vakavia hermostollisia oireita tai sydänkohtauksen. Aiheesta on myös tuhansia lääketieteellisiä tutkimuksia. Sinä et varmaankaan halua leimaantua tiedevastaiseksi disinformaation uhriksi ja levittäjäksi.
Hän yrittää sanoa, että koska hänellä oli nuha, kaikilla muillakin oli nuha. Mä satuin olemaan koronan alkaessa infektio-osastolla töissä. Siellä ei paljoa naurattanut enkä jaksa yhtään näitä nuhakuumeilijoita. Valitettavasti ollaan aika suljettu ympäristö jota moni ei osaa näköjään kuvitellakaan.
Vierailija kirjoitti:
THL ei edelleenkään tajua, miten nopeasti virukset siirtyvät lentokoneiden mukana maanosasta toiseen.
Olisiko fiksumpaa jo uskoa että kyllä tajuavat aivan hyvin. Miksette te tajua ilmiselvää ongelmaa vaan pidätte ihmisiä vain tyhminä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS otsikko; Kahdella Hondius-laivan matkustajalla todettu hantavirus maanantaina
Aluksen matkustajia alettiin evakuoida kotimaihinsa sunnuntaina.Eli mikä toinen maa kuin Ranska? En löytänyt toista maata
Usa.
Luin juuri Ruotsin kanavalta, että WHO on huolissaan USA:n suunnitelmista evakuoitujen suhteen. Palaajat viedään ensin johonkin keskukseen Nebraskaan. Siellä viranomainen päättää, voiko henkilö matkustaa kotipaikkakunnalleen. WHO:n kanta on, että ihmisten pitäisi olla eristyksissa 42 vrk.
Hantavirusta on Suomessa ollut jo aikojen alusta, koska sitä levittävät myyrät. Myyräkuumetta aiheuttava Puumala-virus kuuluu hantavirusten ryhmään. Ei ole siis aihetta turhaan hysteriaan.
"Before the American case was confirmed, WHO head Tedros Adhanom Ghebreyesus warned that the decision by the US not to follow his organisation's guidelines over the hantavirus outbreak "may have risks".
The WHO has recommended 42 days of isolation for those leaving the MV Hondius.
But Dr Jay Bhattacharya, the acting head of the US Centers for Disease Control (CDC) said he did not want to cause public panic, insisting that human-to-human transmission was rare and it should not be treated like the Covid virus."
Olen niin järjettömän kiitollinen siitä, että USA erosi WHO:sta. Jotain hyvää kerrankin maailmassa.
Onko vinkkiä, missä andes-viruksesta voisi keskustella kiihkottomasti, enemmän tieteelliseltä pohjalta ja kiinnostavana ilmiönä. X ei käy, sitä boikotoin.
Vierailija kirjoitti:
Ylen uutisissa sanottiin että nyt todettu yhdellä evakoidulla amerikkalaisella vahvistettu tartunta ja toisellakin epäily.
"Huvittavaa" kuunnella tuon espanjan terveysministerin selituksiä. Eilen oli että evakoiduilla "ei oireita".
Nyt "oireisia oli odotettavissa".
""Huvittavaa" kuunnella tuon espanjan terveysministerin selituksiä. Eilen oli että evakoiduilla "ei oireita".
Nyt "oireisia oli odotettavissa"."
Huvittavaa aina huomata miten huonolla logiikalla ihmiset näitä juttuja lukevat.
nuo väitteet eivät ole ristiriidassa keskenään. Oireita voi olla kaikilla aluksen matkustajilla odotettavissa, mutta oireita ei tarvitse olla tänään, eilen, tai edes huomenna. Joten ihan hyvin on voinut olla, että evakuoiduilla ei eilen ollut oireita, mutta tänään on.
Vierailija kirjoitti:
Radiossa kerrottiin, että hantavirus on tunnettu jo yli 30 vuotta. Miksi tästä ei ole varoitettu aikaisemmin? Aikaa olisi ollut. Annetaan vain ihmisten ensin sairastua ja kuolla, sitten ihmetellään mitenkäs tässä näin kävic😡😡
En tiedä missä tynnyrissä sinä olet elänyt, mutta jo 1980-luvulla varoiteltiin ihmisiä siivoamasta kesämökkejään ilman hengityssuojaa, koska sieltä voi saada hantaviruksen (myyräkuumeen) ja se on raju tauti. Jostan 1990-luvulta lähtien (oma arvio on nyt tämä vuosilukuarvio, mutta se tulee lukea tyyliin vuosikausia) on matkailevia ihmisiä koitettu valistaa siitä, että perehtynvät kunnolla matkakohteeseen ja ottavat selvää mitä tauteja sieltä voi tarttua, etenkin, jos harrastaa mutakin kuin baarissa istumista tai ranalla makaamista.
Vierailija kirjoitti:
Onko vinkkiä, missä andes-viruksesta voisi keskustella kiihkottomasti, enemmän tieteelliseltä pohjalta ja kiinnostavana ilmiönä. X ei käy, sitä boikotoin.
X on aivan täynnä keskustelua viruksesta. Paljon asiantuntijatietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eristäkää Uusimaa heti!
Nyt ei ole oikea aika mennä mökille!
Älä jaksa.
Samaa mieltä, mutta pakko sanoa, että viime vuonna oli uutinen, joss varoitettiin myyräkannan olevan erittäin runsas vunna 2026, mikä merkitsee myyräkuumeen riskiä ja suomessa ihmiset sitä etenkin mökeiltään saavat, kun tekevät talven jälkeisen kevätsiivouksen, joten nyt ei ehkä kannata tosiaaakaan mennä mökille :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa! Olispa tauti kerrankin sellainen, että lääkkeistä ja rokotteista (joita ei ole) kieltäytyvät kupsahtaisivat heti.
Päästään idiooteista (persuista) eroon kerralla!Minä otin koronarokotteen kolmesti. Sairastin kaksi rajua koronaa, vaikka olen niitä ihmisiä, joihin ei flunssat helposti tartu ja vielä kahden kuukauden sisällä, vuonna 2023. Jälkimmäiksen jälkeen on jäänyt helposti hengästyminen. Myös esimieheni otti rokotteet ja sairasti koronan. Hän on valitellut, että sen jälkeen on tullut limaa kurkkuun. Yksi alihankkijamme sairasti koronan saman vuoden joulukuussa. Hänellä meni puoli vuotta, ettei jaksanut juurikaan urheilla, entinen SM-tason jalkapalloilija ja aktiivinen liikkuja yhä. Olen vakavasti sitä mieltä, että ne rokotteet oliva plaseboja.
Oisko noin? Rokote joka ei suojaa tartunnalta tai estä leviämistä :D
Itse sairastin koronan ilman mitään rokotteita ja on ollut pahempia krapuloitakin. Tuollaisen flunssan takia tuhottiin maan talous.Siis sinulla taudin hengitystieoireet olivat lievät, mutta koronaan kuoli miljoonia, myös aiemmin terveitä, lapsia jne. Mitä yrität viestilläsi sanoa?
Tiedoksesi kuitenkin, että vaikka sinun hengitystieoireesi olivat lievät, covid-19 vaikuttaa koko elimistöön. Moni on saanut lievillä hengitystieoireilla pitkäaikaisia vakavia hermostollisia oireita tai sydänkohtauksen. Aiheesta on myös tuhansia lääketieteellisiä tutkimuksia. Sinä et varmaankaan halua leimaantua tiedevastaiseksi disinformaation uhriksi ja levittäjäksi.
siarastetut nfluenssatkin voivat jättää pysyviä jälkiä keuhkoihin. JOtenkin aina huvittavia nuo "en ottanut rokotteita ja sain koronan ja krapulatkin pahempia" tai "otin niin ja monta rokotetta ja heti sarastuin ja oli hirveä tauti, kun kaveri, joka ei ottanut, eti edes sarastanut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa! Olispa tauti kerrankin sellainen, että lääkkeistä ja rokotteista (joita ei ole) kieltäytyvät kupsahtaisivat heti.
Päästään idiooteista (persuista) eroon kerralla!Minä otin koronarokotteen kolmesti. Sairastin kaksi rajua koronaa, vaikka olen niitä ihmisiä, joihin ei flunssat helposti tartu ja vielä kahden kuukauden sisällä, vuonna 2023. Jälkimmäiksen jälkeen on jäänyt helposti hengästyminen. Myös esimieheni otti rokotteet ja sairasti koronan. Hän on valitellut, että sen jälkeen on tullut limaa kurkkuun. Yksi alihankkijamme sairasti koronan saman vuoden joulukuussa. Hänellä meni puoli vuotta, ettei jaksanut juurikaan urheilla, entinen SM-tason jalkapalloilija ja aktiivinen liikkuja yhä. Olen vakavasti sitä mieltä, että ne rokotteet oliva plaseboja.
Oisko noin? Rokote joka ei suojaa tartunnalta tai estä leviämistä :D
Itse sairastin koronan ilman mitään rokotteita ja on ollut pahempia krapuloitakin. Tuollaisen flunssan takia tuhottiin maan talous.Siis sinulla taudin hengitystieoireet olivat lievät, mutta koronaan kuoli miljoonia, myös aiemmin terveitä, lapsia jne. Mitä yrität viestilläsi sanoa?
Tiedoksesi kuitenkin, että vaikka sinun hengitystieoireesi olivat lievät, covid-19 vaikuttaa koko elimistöön. Moni on saanut lievillä hengitystieoireilla pitkäaikaisia vakavia hermostollisia oireita tai sydänkohtauksen. Aiheesta on myös tuhansia lääketieteellisiä tutkimuksia. Sinä et varmaankaan halua leimaantua tiedevastaiseksi disinformaation uhriksi ja levittäjäksi.Hän yrittää sanoa, että koska hänellä oli nuha, kaikilla muillakin oli nuha. Mä satuin olemaan koronan alkaessa infektio-osastolla töissä. Siellä ei paljoa naurattanut enkä jaksa yhtään näitä nuhakuumeilijoita. Valitettavasti ollaan aika suljettu ympäristö jota moni ei osaa näköjään kuvitellakaan.
Meidän taloyhtiössä joka ikinen rokottamaton sairasti koronan. Yksi kuoli, yksi joutui teholle, muut saivat "kassillisen" lääkkeitä (heidän omia sanojaan, minä en heidänlääkkeistään tiedä). Kun sitten roktoetut eivät taloyhtiössämme tautiakaan saaneet, tai jos saivat, niin niin vähäoireinen ettei kukaan huomannut oireita. Sanoisin, että rokote kyllä vähensi riskiä sairastua koronan vakavempiin muotoihin. Ihan sama kuka rokotteen ottaa/otti tai ei, mutta ikävä juttu oli se, että kun sairaaloista tuli viestiä, että ollaan äärirajoilla, henkilökunta väsynyt, kaikki paikat täynnä, poliklinikka-aikoja ja leikkausaikoja on pitänyt perua, niin silti ihmiset eivät ottaneet huomioon näitä omissa elämissään. Silti jatkui ihan samanlainen arki kuin ennen koronaa ja juostin kaikenmaailman turhissakin kssanristiäisissä hakemassa tartuntoja ja kaiken kukkuraksi valitettiin, että kun piti mennä koronassa sairaalaan, niin pistivät odottamaan moneksi tunniksi, että miten huonoa hoitoa, hrveät hoitajat. Ihmiset on sairaan itsekkäitä nykyisin.
Mutta onko trumppi sanonut mitään tästä vielä? POitääkö juoda minkämerkkistä siivousainetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa! Olispa tauti kerrankin sellainen, että lääkkeistä ja rokotteista (joita ei ole) kieltäytyvät kupsahtaisivat heti.
Päästään idiooteista (persuista) eroon kerralla!Minä otin koronarokotteen kolmesti. Sairastin kaksi rajua koronaa, vaikka olen niitä ihmisiä, joihin ei flunssat helposti tartu ja vielä kahden kuukauden sisällä, vuonna 2023. Jälkimmäiksen jälkeen on jäänyt helposti hengästyminen. Myös esimieheni otti rokotteet ja sairasti koronan. Hän on valitellut, että sen jälkeen on tullut limaa kurkkuun. Yksi alihankkijamme sairasti koronan saman vuoden joulukuussa. Hänellä meni puoli vuotta, ettei jaksanut juurikaan urheilla, entinen SM-tason jalkapalloilija ja aktiivinen liikkuja yhä. Olen vakavasti sitä mieltä, että ne rokotteet oliva plaseboja.
Oisko noin? Rokote joka ei suojaa tartunnalta tai estä leviämistä :D
Itse sairastin koronan ilman mitään rokotteita ja on ollut pahempia krapuloitakin. Tuollaisen flunssan takia tuhottiin maan talous.Siis sinulla taudin hengitystieoireet olivat lievät, mutta koronaan kuoli miljoonia, myös aiemmin terveitä, lapsia jne. Mitä yrität viestilläsi sanoa?
Tiedoksesi kuitenkin, että vaikka sinun hengitystieoireesi olivat lievät, covid-19 vaikuttaa koko elimistöön. Moni on saanut lievillä hengitystieoireilla pitkäaikaisia vakavia hermostollisia oireita tai sydänkohtauksen. Aiheesta on myös tuhansia lääketieteellisiä tutkimuksia. Sinä et varmaankaan halua leimaantua tiedevastaiseksi disinformaation uhriksi ja levittäjäksi.siarastetut nfluenssatkin voivat jättää pysyviä jälkiä keuhkoihin. JOtenkin aina huvittavia nuo "en ottanut rokotteita ja sain koronan ja krapulatkin pahempia" tai "otin niin ja monta rokotetta ja heti sarastuin ja oli hirveä tauti, kun kaveri, joka ei ottanut, eti edes sarastanut".
Eihän se rokote suojannut, että siinä mielessä sama otitko vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa! Olispa tauti kerrankin sellainen, että lääkkeistä ja rokotteista (joita ei ole) kieltäytyvät kupsahtaisivat heti.
Päästään idiooteista (persuista) eroon kerralla!Minä otin koronarokotteen kolmesti. Sairastin kaksi rajua koronaa, vaikka olen niitä ihmisiä, joihin ei flunssat helposti tartu ja vielä kahden kuukauden sisällä, vuonna 2023. Jälkimmäiksen jälkeen on jäänyt helposti hengästyminen. Myös esimieheni otti rokotteet ja sairasti koronan. Hän on valitellut, että sen jälkeen on tullut limaa kurkkuun. Yksi alihankkijamme sairasti koronan saman vuoden joulukuussa. Hänellä meni puoli vuotta, ettei jaksanut juurikaan urheilla, entinen SM-tason jalkapalloilija ja aktiivinen liikkuja yhä. Olen vakavasti sitä mieltä, että ne rokotteet oliva plaseboja.
Oisko noin? Rokote joka ei suojaa tartunnalta tai estä leviämistä :D
Itse sairastin koronan ilman mitään rokotteita ja on ollut pahempia krapuloitakin. Tuollaisen flunssan takia tuhottiin maan talous.Siis sinulla taudin hengitystieoireet olivat lievät, mutta koronaan kuoli miljoonia, myös aiemmin terveitä, lapsia jne. Mitä yrität viestilläsi sanoa?
Tiedoksesi kuitenkin, että vaikka sinun hengitystieoireesi olivat lievät, covid-19 vaikuttaa koko elimistöön. Moni on saanut lievillä hengitystieoireilla pitkäaikaisia vakavia hermostollisia oireita tai sydänkohtauksen. Aiheesta on myös tuhansia lääketieteellisiä tutkimuksia. Sinä et varmaankaan halua leimaantua tiedevastaiseksi disinformaation uhriksi ja levittäjäksi.siarastetut nfluenssatkin voivat jättää pysyviä jälkiä keuhkoihin. JOtenkin aina huvittavia nuo "en ottanut rokotteita ja sain koronan ja krapulatkin pahempia" tai "otin niin ja monta rokotetta ja heti sarastuin ja oli hirveä tauti, kun kaveri, joka ei ottanut, eti edes sarastanut".
Eihän se rokote suojannut, että siinä mielessä sama otitko vai et.
"Koronarokotteet suojasivat erityisesti vaikealta koronataudilta
Koronarokotteet tehosivat kaikissa ikäryhmissä ja vähensivät merkittävästi sairaalahoitoon ja tehohoitoon joutumista."
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/pandemiat/koronarokotteet-suojasivat…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
One of repatriated French passengers from hantavirus-hit ship has symptoms, PM says
By Reuters
On kyllä melkoinen ajoitus, että laivassa ei oireile viikkokausiin, mutta sitten juuri sen lyhyen lennon aikana. Ei ennen lentoa vaan juuri siellä koneessa. Kauanko Teneriffalta lentää Ranskaan? Pari tuntia, jos sitäkään.
Lentoihmisilä on tapana huijata olevansa oireettomia, etenkin, jos oireellisuus saattaisi johtaa viivästyneeseen kotiin pääsyyn. Sitten jos siihen lisätään huono yleissivistys ja piittamaattomuus toisista, niin ajatuskulku menee "mutta ei tää muille tartu, oon tosi varovainen"
Hyvä pointti. Moni valehtelee, ettei ollut muka oireita. Oikeasti oli maha kipeä, ripulia ja päänsärkyä, kuumetta alensi särkylääkkeillä ennen koneeseen menoa, kun halusi päästä kotiin. Sinne oman perheen luo tartuttamaan heidätkin. Viranomaisille väittää jälkikäteen, että ihan oireeton oli. Ei kehtaa kertoa viranomaisille, WHOlle ja koko maailman lehdistölle, että olin pahasti sairas, mutta menin tietoisesti lentokoneeseen ja vielä ilman hengityssuojainta tartuttamaan kaikki 40% tappavaan tautiin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko trumppi sanonut mitään tästä vielä? POitääkö juoda minkämerkkistä siivousainetta?
On sanonut, että on hsllinnassa.
Oikeasti Usa ei aseta sitä positiivisesti testannutta edes karanteeniin.
Varmaan toivoo, että leviää, eihän välivaaleja muuten pääse perumaan.
Kyllä ne oireet on ollut siinä kohtaa kun heitä on tarkastettu
Nyt ei ollut kyseessä tavallinen lentomatka vaan tarkkaan toteutettu evakuointi. Kaikki mahdollinen tehtiin, jotta matkustajat saataisiin kotimaahansa ilman muille koituvaa tartuntariskiä.