HS: "THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle", eli se on täällä nyt
Kaksi suomalaismatkailijaa on mahdollisesti altistunut hantavirukselle lentokoneessa Johannesburgissa, kertoo THL tiedotteessaan.
THL:n mukaan Suomessa asuvat matkustajat olivat 25. huhtikuuta lennolla
Johannesburgista Amsterdamiin. Lähdössä olleessa koneessa oli hetkellisesti myös yksi hantavirukseen sairastuttama matkailija.
THL:n mukaan suomalaismatkailijat ovat saapuneet Suomeen. THL on ollut heihin yhteydessä normaalien tartuntatautitorjunnan käytäntöjen mukaisesti. Matkustajat ovat oireettomia, ja heidät on ohjattu terveydenhuollon piiriin.
Hantavirus | THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011995849.html
Kommentit (708)
Ei tuosta ole seuraavaksi pandemiaksi, ei edes epidemiaksi
Maailmassa on yli 8 miljardia ihmistä. Pitäisi tulla uusi mustasurma joka vähentäisi populaa puolella.
Kyllä tämä vaan taas osoittaa sen, että britit ovat niin oma napa edellä joka paikassa, että menevät lentokentälle sairastuttamaan muita vaikka ovat niin huonossa kunnossa ettei edes lennolle päästetä. Mutta kun minä ja minä ja minä ja minun täytyy päästä.
Saatika ne kaatopaikalla "lintuja katselleet" ja siellä käsineen asioita kosketelleet ja nuohonneet jotka tämän aloittivat.
ei järki päätä pakota nykyihmisellä. Muttakun MINÄ
Itepähän matkustelevat hakemassa eksoottisia elämyksiä
Kaikki nää "ei voi tarttua kuin pitkässä lähikontaktissa". Käykää ennen uhoamista lukemassa sen Epuyenin epidemian kuvaukset julkisista lääketieteellisistä julkaisuista. Löytyy enkuksi. On todellakin tarttunut lyhyestä kontaktista parin metrin etäisyydellä. Oireisesta henkilöstä. Mutta tartuntareitit on epävarmoja koska laajaa dataa ei ole. Epidemiat on taltutettu tiukoilla karanteeneilla.
Kyseessähän on nuha kuten koronakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän on nuha kuten koronakin.
Joo. Nuha jonka lopuksi keuhkot täyttyy verestä.
Senhän takia tämä nousi otsikoihin koska luksusristeilijällä virus on selkeästi tarttunut ihmisestä toiseen. Mutta voi olla ettei epidemia leviä edes luksusristelijän ulkopuolelle. Muissa maissa todetut andes-epäilyt on kaikki laivalta lähteneillä matkustajilla tai heidän kontakteilla.
miksi meillä on mulkkuja myyriä joilla hantaa? Miksi olemme suurmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan alussa olin 54-vuotias enkä niin kauheesti olisi halunnut vielä kuolla. Nyt olen kuudenkymmenen eikä enää ole väliä, loppuuko maailma tänään vai vasta huomenna. Sen verran kyllä tykkään itsestäni, että toivon etten mene yksin, vaan me kaikki menemme yhtä aikaa tai edes peräkkäin.
Oletpas sinä itsekäs.
Boomerit usein ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Laivalla on ollut lähes 150 matkustajaa ja miehistön jäsentä 23 eri maasta. Seitsemän on sairastunut, kolme heistä kuollut."
Eli tämmöisessä suljetussa systeemissäkin kyseinen tauti tarttuu ihmisestä toiseen aika huonolla prosentilla, ja kaikesta päätellen vain pitkäaikaisessa lähikontaktissa. Täsmää kaiken sen kanssa, mitä tästä viruksesta tiedetään.
Sama juttu lentokoneessakin tarttuu ilmeisen huonosti, vaikka samat ihmiset ovat "samassa putkessa" tuntitolkulla.
Myönnän olevani väärässä, jos joku tartunta lentokoneessa ilman sen läheisempää fyysistä kontaktia varmennetaan. Mutta sen pitäisi olla käytännössä mahdotonta.
Kyllä se silloin voi tarttua jos "pärskii vasten naamaa".
Tämä on ehkä kuitenkin ihmiselle aika epätyypillistä käyttäytymistä.
Ei ainakaan täällä näytä olevan, kun aamulla menee töihin bussilla... jengi yskii ja pärskii kuin taaperot, suu auki.
Niin, siltä virushullulta tuntuu. Ei oo mitään tekemistä faktojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nämä kaksi nyt laittaa kuuden viikon karanteeniin? Helvetin kiva, jos kyse on vaikka bussikuskista tai kaupan kassasta tai omasta lähikollegasta toimistolla.
Eipä siitä enää taida olla apua. Ovat jo henganneet useammilla lentokentillä, ehkä junassa, bussissa, kaupoissa kävelleet kosketellen tuotteita ja hedelmiä. Jos virus on nopeasti tarttuva, niin se on voinut jo tarttua satoihin ellei tuhansiin.
- Jos
- Mikäli
- Luulen
- Epäilen
- Ounastelen
- spekuloin
- märehdin
- panikoin
Hantavirus on ollut täällä koko ajan. 50 000 suomalaista kärsiin hantaviruksesta vuosittain eli ei mitään uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Hantavirus on ollut täällä koko ajan. 50 000 suomalaista kärsiin hantaviruksesta vuosittain eli ei mitään uutta auringon alla.
Myyräkuume ja andesvirus on kaksi eri asiaa. Vaikka molemmat on hantaviruksia, ne ovat täysin eri tyyppisiä hantaviruksia keskenään.
"Järjestö arvioi, että hantavirustapausten aiheuttama maailmanlaajuinen uhka väestölle on matala."
Uhka on matala. Mutta se on olemassa oleva uhka. Vielä kuitenkin näyttää siltä ettei ehkä tule pandemiaa tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on yli 8 miljardia ihmistä. Pitäisi tulla uusi mustasurma joka vähentäisi populaa puolella.
Saisi mustasurma tulla niin päästäisiin maata kuppaavista kelaloisista eroon kun hyödytön kansanosa jätettäisiin hoitamatta. Valtio kiittäisi väestösuhteen korjaamisesta oikeaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyräkuume ja andesvirus on kaksi eri asiaa. Vaikka molemmat on hantaviruksia, ne ovat täysin eri tyyppisiä hantaviruksia keskenään.
Oletko olevinasi joku virusasiantuntija. Puumalavirus voi hyvällä tuurilla muokkaantua niin että se tappaa ja leviää ihmisestä toiseen.
Hantavirus on jo Ateenassa. BB-Krisu yrjösi äsken antaumuksella kaikki sisuksensa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi Korona aikaan juuri ennen matkustuskieltoa juoksi naapurin akka karkuun kun kerroin juuri tulleeni Roomasta. On se hassua miten tollot pelkäävät jotain nuhaa.
Koronavirus ei ollut nuha. Nuhaa/flunssaa sairastava ei yleensä koe hengitysvaikeuksia tai joudu sairaalaan viikkokausiksi hengityskoneeseen kytkettynä.
"Mutta millään muilla mailla kuin Suomella se ei oo riskiä vailla"