Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon olet valmis uhraamaan ilmaston ja ympäristön hyväksi?

Vierailija
08.05.2026 |

Jätätkö matkoja tekemättä, vaikka haluaisit lähteä? Miten jos voittaisit lotossa, ostaisitko uuden talon/asunnon, mökin jne?

Tää asia vaivaa mua henkilökohtaisesti, koska jos saisin jostain rahaa niin totta kai toteuttaisin omia unelmiani niin paljon kuin mahdollista. Ja siihen kuuluisi matkustelu ja mökin hankkiminen. Jos jättäisin unelmat toteuttamatta niin tuntuisi hölmöltä kun sitten kuitenkin miljoonat muut toteuttaisi niitä (minunkin) unelmia.

Miten on, käsi sydämelle?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon varmaan ostaisin, tuskin kuitenkaan rakennuttaisin vaan ostaisin jonkun vaikka kattohuoneiston. Autoa en tarvitse, ajaisin taksilla jos tarvitsee ja mökkiä en halua, voin vuokrata jos haluan viettää viikon muualla. Matkailuasiassa ajattelen kyllä ilmastoa, ei kiinnosta lennellä vaikka rahaa olisikin. Mun mielestä paljon rahaa ei tarvitse tarkoittaa materialismia, lahjoittaisin paljon rahaa esim. luonnonsuojeluun ja hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
2/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon varmaan ostaisin, tuskin kuitenkaan rakennuttaisin vaan ostaisin jonkun vaikka kattohuoneiston. Autoa en tarvitse, ajaisin taksilla jos tarvitsee ja mökkiä en halua, voin vuokrata jos haluan viettää viikon muualla. Matkailuasiassa ajattelen kyllä ilmastoa, ei kiinnosta lennellä vaikka rahaa olisikin. Mun mielestä paljon rahaa ei tarvitse tarkoittaa materialismia, lahjoittaisin paljon rahaa esim. luonnonsuojeluun ja hyväntekeväisyyteen.

"Autoa en tarvitse, mökkiä en halua." Nyt olikin kyse siitä että jos tarvitsisit ja haluaisit, niin olisitko silti hankkimatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljon mitään. Olen sen verran matkustellut maailmalla ja nähnyt miten siellä huolehditaan luonnosta, tai ollaan huolehtimatta ja olen todennut, että mun yksityisautoilu ja lomalennot ei muuta tämän maapallon tilaa mihinkään. Näin se vaan menee. Sinä saat viherpiipertää ja koittaa pelastaa tän pallon, mä en viitsi edes vaivautua. Vasta sitten kun Kiina, Venäjä, Intia ym. maat alkavat oikeasti panostamaan asiaan, on jotain järkeä touhussa

Vierailija
4/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, niin kauan kuin tämä ilmasto ahdistunut nuoriso sotkee ja ostelee kaikkea kivaa, niin miksi minun pitäisi tehdä mitään ? Minä olen sitä sukupolvea joka sai vaatteita keväällä ja syksyllä, käytin myös siskoni vanhoja, äiti opetti parsimaan ne itse tehdyt villasukat ja vantuut jne. Nyt pitäisi sitten jättää oma elämä elämättä, siksi kun ilmasto ahdistuneet istuu kadulla syömässä mäkkärin eväitä ja jättävät roskat just siihen mihin eväät loppuu 

Vierailija
5/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatkat lentämällä, turhat (80%) automatkat ja se 25000 euroa minkä talon energiaremppa maksoi.

Vierailija
6/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nytkin reissaan pääosin maata pitkin, jos voittaisin lotossa niin sittenhän vasta olisikin helppoa matkata lentämättä. Nyt maata pitkin matkustelu vaatii pitemmän loman, kun matkoihin menee niin paljon aikaa ja käytännössä vain kesälomalla ehtii reissuun. Usein silloinkin pitää toiseen suuntaan lentää. Lottovoitto vapauttaisi töistä niin sittenhän sitä voisi käyttää useamman päivän siihen, että ehtii toiselle puolelle eurooppaa. Mökki en omaksi halua, en nyt enkä lottovoittajana, mutta voisin vuokrata. 

Vierailija
7/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa ja muualla Aasiassa nakataan roskapussit ulos junan ikkunasta ja roska-autot tyhjennetään jokiin tai meriin niin kyllä, ajelen itse autolla ja lennän lomalle silloin kun huvittaa. Tämä meidän maailma kaatuu vielä tähän ihmisten omaan mahdottomuuteensa, ja luulen että se tapahtuu nopeammin kuin osaamme edes kuvitella.

Vierailija
8/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vuokramökitkin kuluttaa luonnonvaroja melkoisesti kun niitä rakennetaan jatkuvasti uusia ja niitä pitää huoltaa ja lämmittää jne. 

Vierailija
9/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymykseen vastaus, en yhtään. Väitetty ilmastonmuutos tuskin koskee minun elinaikaani, toimikoon ne, joihin se ehkä vaikuttaa.

M53

Vierailija
10/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin, niin kauan kun itseni ei tarvitse luopua mistään.

Vierailija
11/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette neroja. Kyllä, kaukoidässä on valtava jäteongelma mutta niin on myös esimerkiksi Suomenlahdella. Pietarissa heitetään surutta roskakassit mereen ja tankkilaivojen jäljiltä löytyy jopa tyhjiä öljykannuja. Siksikö ei tarvitse itse tehdä mitään?

Vierailija
12/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön kysymyskin. Vaikka lakkaisin hengittämästä, niin ei sillä ole ilmastoon mitään vaikutusta. 

Vierailija
13/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin, niin kauan kun itseni ei tarvitse luopua mistään.

Tämähän se taitaa olla suurimmalla osalla, myös itselläni :DDDD
ap

Vierailija
14/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette neroja. Kyllä, kaukoidässä on valtava jäteongelma mutta niin on myös esimerkiksi Suomenlahdella. Pietarissa heitetään surutta roskakassit mereen ja tankkilaivojen jäljiltä löytyy jopa tyhjiä öljykannuja. Siksikö ei tarvitse itse tehdä mitään?

Niin, miten sä ajattelit, että mä voisin siihen vaikuttaa?

Vierailija
15/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässäkin asiassa naiset ovat niitä jotka uhraavat? Perus mies ei tee yhtään mitään ympäristön tai luonnon eteen.

Vierailija
16/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaalimaan kakarat kippaa jätteet mereen niin miten minun uhrautuminen täällä päässä auttaa yhtään mitenkään tai mihinkään? Eikö ongelma pitäisi korjata siellä juuripäässä? Haloo! Ei tavan Suomi-pulliainen voi vaikuttaa ongelmaan yhtään mitenkään.

Vierailija
17/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Autoa en tarvitse, mökkiä en halua." Nyt olikin kyse siitä että jos tarvitsisit ja haluaisit, niin olisitko silti hankkimatta?

Olisin. Näköjään se Oma Elämä vaatii aina mahdollisimman paljon tavaraa ja kulutusta toteutuakseen, sehän nähdään parhaillaan. Ihmisen kohtalo ei niinkään kiinnosta, mutta muun luonnon eteen voin tehdä sen verran etten haali kaikkea mahdollista vain koska voin.

Vierailija
18/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uhraa edes ajatusta.

Vierailija
19/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin. Näköjään se Oma Elämä vaatii aina mahdollisimman paljon tavaraa ja kulutusta toteutuakseen, sehän nähdään parhaillaan. Ihmisen kohtalo ei niinkään kiinnosta, mutta muun luonnon eteen voin tehdä sen verran etten haali kaikkea mahdollista vain koska voin.

Kattohuoneiston kuitenkin hankkisit. Sen hiilijalanjälki olisi melkoinen lämmityksineen ym.

Vierailija
20/74 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua matkailla. Asunnon ostaisin, mökkiä en. Sellaisen voisin kyllä vuokrata viikonlopuksi, jos kaipaan maalaisidylliä hetken ajaksi. Jos joku useamman kymmenen miljoonan voitto osuisi, niin 3 milj. itselle, loput lahjoittaisin eri kohteisiin, enimmäkseen luonnonsuojeluun, mm. villieläinalueisiin. En mitään jättimäisiä summia per kohde, koska ihmisillä tapaa nousta kusi päähän, ja siitä saadusta rahasta tulee se itseisarvo, eikä luonnosta. Jonkun verran vähäosaisille ihmisille myös. Tekisin tarkemmat suunnitelmat vasta voitettuani, turha niitä on pyöritellä aivoissa tarkemmin, kun todennäköisimmin ei koskaan pääse toteuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä